1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511389 inlägg · 4110 ämnen

LÖVEN - MODO 080822

« · 1057173 Till forumet

LÖVEN - MODO 080822
Hade planer på att åka upp till Umeå och se den här matchen. Ja i alla fall ända tills jag såg att de tog 200 kronor för en sittplats för fredagsmatcherna. Kan man inte köpa bara för en match och hur mycket festival kan det egentligen bli när det kostar så mycket för att se en försäsongsmatch? Man får nog köra med den liveradio som de kör för att försöka skaffa sig en bild av hur de nya spelarna är i stället.
Kommentera

Sv: LÖVEN - MODO 080822
MorganaLefaey: Sist Modo spelade i Umeå och jag var där (guldsäsongen?) räckte det med en femtiolapp i dörren iaf.

Vad fan, 200 pix är det väl värt, jag skulle inte tvekat.. ;)
Kommentera

shinzawai: Problemet är väl att det är 200 pix plus då 22mil resa. För en halvdan underhållning på en fredagskväll. Nej det känns tyvärr inte intressant längre.
Kommentera

MorganaLefaey: Med tanke på att du inte ens masade dig till Swedbank och såg fjolårets hemmamatcher, trots att du hade seriekort på världens bästa sittplatssektion, så var det väl ingen högoddsare. ;-)
Kommentera

Poffa: Hahahah. Det är väl så. Men nu har jag ju fått tillbaka lite känsla igen, men du skall nog se att den försvinner när matcherna blir tv-sända.
Kommentera

MorganaLefaey: PFff. En annan har ju åkt 82 mil enkel väg för en enskild MODO-match. ;)
Kommentera

shinzawai: Då hoppas jag verkligen att det inte var en träningsmatch för då skulle jag faktiskt börja bli orolig. :)
Kommentera

MorganaLefaey: Näää, men ändå.. ;) Jag skulle dock inte bangat på 200 pix + resa till Umeå för en träningsmatch, ska vara om jag skulle tvingas köra ensam då.
Kommentera

shinzawai: Egentligen är väl inte 1h ensammen i bil *2 speciellt jobbigt utan är nog att man skall sitta och se en hockeymatch ensammen också. Det blir en hel del tid och pengar för att göra något som säkert inte motsvarar glädjen i att gå ut eller göra något med någon polare.
Kommentera

Undra vad som hänt med våra målvakter? Intressant målvaktspar i alla fall.

10. SKRÖDER, Per-åge24. SUNDSTRÖM, Niklas36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats

4th Line3. TIMANDER, Mattias41. HEDMAN, Victor 

16. FORSBERG, Tobias20. STEEN, Oscar9. WERNBLOM, Magnus 
 3rd Line5. JONSSON, Hans18. HÅLLBERG, Per 

39. SVARTVADET, Per79. WARG, Fredrik11. ENSTRÖM, Thomas 
 2nd Line7. PERSSON, Eric4. KURVINEN, Mikko 

13. TUOKKO, Marco29. MOLINDER, Andreas81. SNELLMAN, Ville 
 1st Line2. WESTIN, Jens35. HEDIN, Pierre 

Goalkeepers30. BYSTRÖM, Andreas 
  1. SVEDBERG, Niklas

Kommentera

shinzawai: Om jag hade varit i umeå hade det inte varit glasklart att jag skulle gå, ogillar verkligen träningsmatcher, de är utan allt jag tycker om med hockey. Då går jag hellre på en serielunkmatch extra.
Kommentera

MorganaLefaey: Ballt att unge Eric Persson får testa på A-lagsspel. Som han ser ut att ha utvecklats, både fysiskt och spelmässigt under sommarens träning med dessa så är han det väl förtjänt.

Undrar om pappa Persson är stolt på läktaren där han sitter med videokameran. En ny Johhny Holm på gång kanske. :-)
Kommentera

spud: Jag tar all hockey jag kan få jag.
Kommentera

MorganaLefaey: Kan det där vara Harris supertaktik, att hålla igång fyra målvakter?
Kommentera

Då har den snälle mannen gjort mål, och Björklöven har replikerat genom en ström av sand.
Kommentera

Paddan: Ja det är väl något nytt som svenska tränare inte förstått än. Ganska roligt att lyssna på websändningen i alla fall. De har väldig inlevelse med tanke på att det är träningsmatch. Verkar i alla fall som om löven tagit över kommandot.
Kommentera

MorganaLefaey: Och Eric Persson verkar ha fått gjort sitt första mål i A-laget. Eller har han gjort mål tidigare?
Kommentera

Paddan: Inte vad jag vet i alla fall. Men då är jag ingen som kommer ihåg speciellt många sådana saker.

Löven har tydligen gjort 2 snabba mål. Skall bli intressant att höra hur matchen varit av någon som varit där sen. Vet inte, men låter som det är 140% björklöven på webradion.
Kommentera

MorganaLefaey: Länk till webradio?
Kommentera

Paddan: Med tanke på att detta borde vara hans 1:a A-lagskamp så.

Hoppas pappan var med med videokameran.
Kommentera

Nu verkar man i alla fall ha fått upp farten. Ett PP spel med Hasse och Hållberg på backen och Forsberg, Steen och Werner verkar ha varit suveränt. Och efter så verkar Sundström och gänget ha behållit lite tryck.
Måste ha varit 10 skott på mål under 3 minuter om man skall tro killarna som snackar.
Kommentera

MorganaLefaey: Är det paus? jag börjde nyss
Kommentera

neeeej 4-2 :( haha j-vlar vad kommentatorn skrev håll på att skita på mig :P
Kommentera

NordaBoy: höll*
Kommentera

NordaBoy: Vet inte hur många gånger man har hört och modo passar pucket helt galet. Men det är ju sådant som brukar komma igång när de spelat några matcher. Hade iofs känt mig lite säkrare om de spelat en eller två träningsmatcher till innan serien går igång.
Lövens målvakt verkar i alla fall vara riktigt på G. En himla massa otroliga räddningar verkar det som.
Kommentera

MorganaLefaey: Håller med
Kommentera

MorganaLefaey: Sen tror jag att man drabbats av: Vad är det som krypet i gräset? Ormen krypet i gräset. Eller hur den nu gick.
Pucken skall det i alla fall stå i förra inlägget.
Kommentera

MorganaLefaey: Lill-Foppa försäsongens genombrott?
Kommentera

Vad händer med modo kör dom inte riktigt hårt eller , jag börjar bli orolig inför serie starten
Kommentera

NordaBoy: Inget att bli orolig över. När man sett andra försäsonger så har man insett att det här med att man alltid vill vinna och ge allt inte direkt finns för de äldre. Sen så är det alltid lättare för yngre och mindre spelare att komma igång snabbare.
Men inte hade man nekat till lite vinster och uppvisande av bra spel, men inte ens det är någon garanti. Alla minns väl Brynäs.
Kommentera

De ä ente schlut förns den fete damen sjung.

Det är nog ingen kris om vi skulle torska mot Löven. Ett värdigt motstånd som gör allt för att slå ett topplag i Elitserien. Vi siktar på vår egen serie istället :)
Kommentera

MorganaLefaey: Sedan har vi ju också tredjemålvakten i mål idag, plus att Löven och försäsong inte brukar vara någon hit för MoDo.
Kommentera

Paddan: Nån som vet varför varken Zacke eller Krizan var med idag?
Kommentera

Paddan: Nja, egentligen spelar det väl ingen roll alls hur det går. Men man kommer inte ifrån att man ändå vill ha vinster. Har för mig att vi förlorade riktigt stort för någon säsong sedan mot dem i genrep. Men minnet är inte så bra så jag ska säga något.

Skulle i alla fall vara intressant att veta varför man körde med Svedberg i mål. Sen så lär väl löven ha saknat en hel del spelare också då de körde med en ren juniorkedja så man skall väl inte säga så mycket om spelare borta. Ja förutom att det är försäsong.
Kommentera

Modoante: Zacke fick nog vila pga den lättare smäll han tydligen fick i gårdagens match. Sedan kanske det inte kändes som att Harri behövde testa Krizan något mer utan valde att prova Svedberg i en matchsituation för att se vad han går för. Fast nu snillespekulerar jag bara.
Kommentera

MorganaLefaey: Men se, Kurvinen fick måla han också, på pass från Molinder och den snälle mannen.
Kommentera

Paddan: Har för mig att det stod Hedin där först, men roligt om snellman får lite poäng så här i början då jag inte trodde han skulle tillföra något.

Som lite kuriosa kan man väl säga att skotten blev 44-30 till modo och inte 20-104 som det lät som på websändningen.
Kommentera

MorganaLefaey: Fin kommentar: "Modos Eric Persson får åka helt ostört in ända mellan cirklarna och panga in 2-1 till Modo. Han hade inte kunnat bli mer störd om han gått till Konsum och handlat."
Kommentera

Poffa: Får man sura över att vi åker dit mot ett sunkgäng som BjörkRöven?
Kommentera

shinzawai: Din MoDoRöv!
Kommentera

shinzawai: Du är så pass vuxen att du får göra som du vill.
Kommentera

Poffa: Woo! Då vuxar jag ur mig: VI SKA INTE NÅGONSIN FÖRLORA MOT BJÖRKLÖVEN OAVSETT NÄR PÅ ÅRET VI MÖTS OCH OAVSETT VILKEN MÅLVAKT VI HAR! Vi verkar tom visa sämre inställning än på Harald Hårfagers tid.
Kommentera

shinzawai: Problemet är att ingen tog i, två godkända Kurvinen och Touko.

Hur ska Wernblom hänga med i år, att han inte slutade efter den här säsongen kan bli en pinsam vinter för han
Kommentera

Det verkar ju som att Harri långt ifrån var nöjd med inställningen hos många av spelarna idag, och det lär väl också vara något som man kanske måste jobba med (även om det nu bara är försäsong). Tyckte att det kändes många gånger förra säsongen som att spelarna hade gett upp matchen redan innan de klev in på isen.
Kommentera

Paddan: Ja antingen det eller att man inte förstod att man måste ta i direkt från start. Vet inte hur många matcher som man började spela först i 2a eller 3e perioden.
Kommentera

renen: Wernbloms uppgift blir att panga in PP-mål. I övrigt får det bli ströbyten för att hålla gammkroppen någorlunda uppvärmd.
Kommentera

Lumber Jack: SAMTLIGA Löven-mål igår föregicks av dramatiskt usla defensiva insatser (Werner ass till deras första var en godbit som han nog borde bokförts för) som gjorde målgörandet till ett rent nöje för gröngult. Modo gjorde en hel ok match i anfallszonen men var så sinnessjukt bedrövliga i spelet utan puck att man trots tidpunkten på säsongen bör ifrågasätta ett par saker i huvud och kropp. Att lill-Persson blev utsedd till bäste spelare var antingen lyteskomik eller någon slags uppmuntrande klapp på axeln för att han inte ska lägga av med ishockey efter att ha blivit så fullständigt bortspelad i cirka varje byte han spelade - utöver det byte då han faktiskt gjorde mål. Men det var som nämnts en ren och skär bjudning.
Det var inte kul att åka till ishallen igår, oavsett matchens relativa oviktighet.
Kommentera

Mano: Nu såg inte jag matchen och kan inte säga något om hur Persson skötte sig i den.

Däremot så måste jag säga att jag i honom ser en trolig ES-back. Han är ettrig och spelar fysiskt och kan mycket väl vara femte eller sjätte back i MODO om något eller några år.

Det är väl kanske inget försvar, men han har spelat tre matcher på tre dagar nu. Två med J20 och så igår med A-laget. Förmodligen är han på isen även i eftermiddag då MODO J20 möter Salzburg i Swedbank.
Kommentera

Poffa: På tal om hur matchen såg ut, så sa de på webradion att video från matchens höjdpunkter skulle läggas ut på sidan under natten. Vad som menas under natten har jag ingen aning om då jag faktiskt varit vaken ganska länge och med mig säkert större delen av alla som inte söp till rejält igår.
Kommentera

Nu finns målen att se på www.bjorkloven.com men man måste pröjsa för att få se målen. Tur man har företagstelefon. :)

Kan väl säga att det är ganska rejäla bjudningar på de första målen och på 3-2 och 4-2 borde nog svedberg ha tagit.
Kommentera

« · 1057173