Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
qwertas: En match, ja. Men ett antal träningar också. Dessutom har han ju varit den typen av spelare under hela sin karriär.
Skulle Ahnelöv vara en av våra absolut bästa backar defensivt den kommande säsongen så beror det isf på att Pöck, Meyer och Tollefsen alla varit skadade i 45 omgångar var.
Redigerad kommentar
Icing-Ove: Alltså, efter att ha sett matchen mot SkAIK så tänkte jag att vi behövde två backar. I dagsläget är det vår akilleshäl, om du frågar mig.
På målvaktssidan är jag väldigt lugn. Tellqvist ser stabil och säker ut, blir väldigt stor i målet och har lugnet. Dessutom duktig med klubban. Lägg därtill Anton Forsberg som övertygar på försäsongen och som får mängder med lovord av Masken och övriga tränare.
På forwardssidan har vi, vid skadefri trupp, en relativt stark uppställning. Vi har två produktiva kedjor, en hårt arbetande tredjekedja som dessutom kan hitta målet och vi har en avlastningskedja som kan gå in och spela 0-0.
Axelsson - Schremp - Danielsson
Skröder - Sundström - Samuelsson
Hedman - Andersson - Madsen
Byström - Kfop - Hari/Westin
Men backsidan ger mig lite skrämselhicka. Tollefsen och Pöck ser starka ut och kommer bli oerhört viktiga. Meyer borde klara sig bra, men det lär nog ta en stund med omställningen till stora rinkar. Ahnelöv agerar, låt oss kalla det yrt, i egen zon. Stiger gärna ut på spelare, men missar ofta och hamnar på efterkälken. Hersley har offensiva kvalitéer, men i egen zon ser han bara såååå bortkommen ut. Westin är ingen direkt klippa och blandar bra och dåliga insatser. Eddie Larsson bör vi skicka iväg omedelbart och ge hans plats till Ludvig Byström eller Bohman. Lehtivuori kändes inte som en som tillför något.
Nä, jag hade nog prioriterat backsidan just för tillfället. Fernholm, Strålman, Skrbek eller varför inte fråga Hasse J om han vill spela för småpengar?
Redigerad kommentar