1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508354 inlägg · 4106 ämnen

Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

« · 1588516 Till forumet

Sv: Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00
J F K: Lika mycket kan man undra varför modo inte fått ewtt enda pp med sig ?
Kommentera

Viskarn: Två tavlor av Forsberg hittils. Jättekonstigt att domarna tar bort Påhlsson från tekningen som låg till grund för målet.
Kommentera

Berka: Ajaj Anton...
Kommentera

Sven.Savage: Äh ni har ju den där kukan, det blir ju omöjligt att hålla stånd mot en sådan pjäs!?!  ;-)
Kommentera

Någon som har koll på varför inte David Gunnarsson spelar? Platsar inte, skadad?
Kommentera

Jag kommer ihåg Modo bortåt tio år sedan då alla spelare och ledare tycktes ha namn som slutade på -edin, vilket jag misstänkte var en taktik att förvirra oss andra;-)

Undrar om man inte ser samma upprepas nu? När Modo är på isen blir det förstås diskussioner om Forsberg, d v s legenden Peter. Och nu tränas Modo av Forsberg, ANders alltså. Men det stannar inte där. I målet har man Forberg, ANton. Och tredjelinan centras av Forsberg, Kristian. Nå, vi har i alla fall ett motvapen i Luleå genomnr 9, Forsberg, Kristian.

Medan jag Forsberg-skojar pangar Modo in 0-2 och det känns kört, men Luleå har flyt och får in en reducering till 1-2 så det blir fortsatt match. 

Oj vilken spänning. Mycket trevligt att se två juste spelande lag som dessutom inser att försöka undvika slashing-eländet för att få en sönderblåst match. Fast jag kan hålla med om den där hakningen bl a. Härlig lördageftermiddag, även om jag personligen gärna skulle se några fler hemmamål snarast;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Oj vilken solklar hakning på Tj, snälla domarna för H, skärpning om det ska vara så hårda regler?!
Kommentera

Rytter: Det känns som att domarna helt och hållet fokucerar på det nya reglerna så man helt glömmer bort de gamla?!

Kommentera

Sven.Savage:

Jo det är kul att ha lite juniorer i laget efter år av torka. Speciellt när det är juniorer som dessutom är riktigt bra.

Tycker att modo började bäst de första minuterna, luleå var tvungen att slå icing gång på gång där i början. Allt eftersom perioden gick så tog luleå över mer och mer och vi ska vara väldigt glada att vi fick med oss 1-0 från denna perioden. Hade lika gärna kunnat haft 0-2 och då hade luleå dödat matchen med sin defensiv.

Kommentera

Sven.Savage:

Juniorerna bär Modo för tillfället. Det är fantastiskt kul, men samtidigt ett uselt betyg åt de rutinerade killarna. Jag får ändå lite flashbacks från 90-talet när jag ser ungdomarnas framfart. Hoppas Modo kan återfå sitt goda rykte som plantskola. Sedan var det Hedbergs mål, även om Possler gjorde det jättebra också.

Luleå har förstås varit mycket bättre hittills och om matchbilden inte ändras lär det bli en komfortabel seger för er ändå.

Redigerad kommentar

Kommentera

Rytter: Jo det är bättre, men vi blir ofta djupt tillbakatryckta i egen zon och tappar ofta puck fast vi har kontroll över den.  Modo måste hitta varandra bättre och fortfarande ta bättre beslut i mittzonen, annars kommer luleå snart kvittera.

Jag gillar hedmans stötbrytningar mot blå, killen kommer kosta oss poäng om han fortsätter agera levande rundningsmärke

Kommentera

Jag tyckte att det här var den bästa perioden Luleå gjort hittills i årets SHL men ändå står det 0-1. Ack ja. Hittills i serien har vi i Luleå gjort en bra och två sämre perioder varje match. Blir det så idag så är ni att gratulera...

Imponerande juniorer ni fyller på med. 

Kommentera

Berka:

Ser ändå bra mycket bättre ut än mot Leksand, även om jag tycker vi är veka och slarviga i egen zon ibland.

Kul att se en period som inte blev sönderblåst av billiga utvisningar.

Kommentera

Monno: Vi får ha tålamod med hägg, killen är ung, lite samma som vi har med skröder, han är segstartad men gör 20+ mål varje säsong ändå =)

lööv imponerar kraftigt

torp har börjat darrigt

Kommentera

Monno: Possler din blivande superstar!!

Tycker för övrigt Sullivan vare stabil hittills. :-)
Kommentera

Monno POOOOOSLERRRRR
Kommentera

Berka: Hägg har inte sin bästa match hittills... Förlorar 1 mot 1 alldeles för lätt.
Lööv fortsätter imponera.
Kommentera

Känslan är precis som mot leksand att alla hopslag, studspuckar och 50/50 puckar studsar i detta fall luleå helt och hållet, ibland funderar man på hur det är möjligt?!
Kommentera

Rytter: Oj haha Hägg köpte korv på sundh´s friläge 
Kommentera

Rytter: Rehdlis eller vad han heter är borta idag, tro om det är sjukdom i laget som man lätt kunde misstänka i matchen senast!?
Kommentera

Berka:

Poäng ikväll och det blir en perfekt avslutning på Lördagen. Men tyvärr tror jag det blir tufft, Luleå borta är en riktigt svår match. Poäng är en bonus idag.

Det man vill se är att vi iaf kan hitta tillbaka till delar av spelet vi hade mot AIK, det får absolut inte se ut som senast.

Kommentera

Luleå Hockey - MoDo hockey 2013 09 21 16:00

MODO Hockey ställer upp med följande lag.

Målvakter: #48 Forsberg, (#30 Ullmark)

Backar: #14 Hägg, #49 Regehr, #50 Lööv, #41 Hedman, #38 Torp, #37 Sullivan, #2 Albin Carlsson 

Forwards: #10 Skröder, #7 Tambellini, #12 Spina, #70 M. Kempe, #26 Påhlsson, #77 Hensick, #27 Öberg, #28 Forsberg, #11 Önerud, #33 Possler, #34 Bengtsson, #44 Hedberg, (#36 A. Kempe)

Kommentera

« · 1588516