1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507028 inlägg · 4104 ämnen

Luleå - MoDo 060202

« · 671710 Till forumet

Sv: Luleå - MoDo 060202
Sms från en luling: "Öjoj vad orättvist. Modo borde leda med mins 3 mål. Lule är skitdåliga."
Kommentera

Poffa: Jag tror att man måste begära mätning på luliomålet. Allt går ju utanför, det är inte rimligt.

Tyvärr så struntar domaren att blåsa för solklara regelbrott mot modoiter. Antagligen så har domaren gjort sitt för det här året efter den negativa strålning den enögda publiken utsatt honom för.
Kommentera

NuMo:

PÖberg nerdragen i friläge, inte ens utvisning. Domaren är verkligen påverkad av publiken.

Kommentera

Poffa: Tappade han klubban. Det var fördj... Han har ansvar över sin egen klubba, vet han inte det.

Man hör ju knappt publiken i övrigt, (hör bara depparramsan.(typiskt Norrbotten.))men plötsligt och samordnat så buar de osportsligt bara för att få domaren förvirrad och osäker.

Jaja. Nu är det i alla fall nära, vilket borde innebära mål i baken. Och det gjorde det.
Kommentera

NuMo:

Timmy tappade klubban, inte pucken. Har du tappat förståndet? Men nu har domaren bjudit in Luleå i matchen. Skitdomare. Klarar inte trycket från publiken. Cykloperna i COOP Arena är klart värst i ES.

Kommentera

Lumber Jack: Typ.

Nu kunde man ju tycka att domaren skulle kompensera och ge oss spel fem mot tre, men det vill jag inte. I år har vi väl knappt skapat en enda chans i det spelet.
Kommentera

NuMo: Skit.
Kommentera

Lumber Jack: Tre mot fem. Vill vi förlora eller vad är det. Kan domaren ha tappat taget totalt nu? Sidsjön nästa.

Hör du publiken, det var det värsta jag hört och ändå har jag hört kempispubliken. Jaha, nu tappar Timmy pucken. Räcker det inte att spela två man mindre?
Kommentera

NuMo: Nu var det nära igen. Undra om vi inte ska börja köra med tre nära = straff.
Kommentera

Poffa: Nu hörde jag en storm av buu och busvisslingar, men ingen åtgärd från domaren. Domaren måste vara psykiskt stark, eller så är publiken inkompetent.
Kommentera

NuMo:

Johan Nilsson, eller Tobias Viklund, är återigen nära i PP. Så här bra PP har vi inte spelat på länge. Dock har vi varit effektivare nån enstaka match den här säsongen.

Kommentera

NuMo: På tal om det. Det är mycket nära.
Kommentera

Lumber Jack: Ja, det var ju det jag menade. Jag översatte direkt.
Kommentera

NuMo: Nära styrning = nära mål. Kanske?
Kommentera

Poffa: Nära mål. Vad är fel? Det är ju som det brukar.
Kommentera

NuMo:

Cykloperna skrek som tokiga.

Bra PP nu av MODO. Något är fel.

Kommentera

NuMo: Äh, det måste helt enkelt ha varit något ljud som dröjt kvar i etern från någon radiosändning från Kempis, för alla vet ju att det är bara i Kempis man vrålar så fort en hemmaspelare ramlar.
Kommentera

Poffa: Hahaha! Hörde ni den plötsliga och överdrivna reaktionen när Salomonsson nuddade en luliospelare. En mycket, mycket tveksam utvisning, sade kommentatorerna. Salomonsson är helt enkelt starkare, följde de upp med. Men domaren klarade inte av trycket som publiken gav honom. Svagsinta domare.
Kommentera

Duktiga kommentatorer i lulio, men jag fattar ofta inte åt vilket håll anfallen går.
Kommentera

Poffa: Jag hör att Luleå kör samma tråkramsa som Modo kör titt som tätt. Nummer ett på listan över ramsa och melodi jag blir deppad av. Jag hoppas verkligen att vi slutar med den ramsan snart.

M-o-d-M-o-D-od-o-De

Tillbaks med den i stället.
Kommentera

Poffa: Fast Svarten spelar istället
Kommentera

Ingen Pardavy i kväll, enligt swehockey.
Kommentera

Enligt en lokalblaska här så ska Zacke vakta Modokassen ikväll.
Kommentera

Lumber Jack: Den där Krizan verkar ju vara en intressant typ

"Andersson är full av beundran för Krizan.
- Han är alltid fokuserad i varje byte på vad han gör, dessutom har han en massa ritualer för sig, ibland med en handduk över huvudet, dessutom smörjer han in sig med en massa specialoljor, skrattar Freddan.
Andersson vet vad han talar om.
- Krizan är en av de allra bästa som stått i elitserien."

Sedan upptäckte jag att det finns en kille i MoDo som heter Tim Ander, tydligen ska han vara fältherre i laget men jag känner inte igen det namnet. Tro om han känner Tony Schälin?
Kommentera

Albert Hall: Det är honom knaskamilla vill sparka med jämna mellanrum.
Kommentera

Frisco: Vem är Tage Persson?
Kommentera

Frisco: svarten och Hasse borta inte bra.
Kommentera

Luleå - MoDo 060202
Kommentar

Harald Lückner:
Skärpning i spelet krävs
Det blev poäng hemma mot Timrå senast och just nu handlar det om sju raka utan förlust för MODO Hockey. En mycket bra svit förstås.
- Men det går aldrig att slå sig till ro i den här branschen, säger Lückner. Vi måste skärpa till spelet betydligt jämfört med senast mot Timrå. Visserligen ingår också målvakten i laget, men visst var det Krizan som räddade oss senast.
- Ändå tycker jag inte att Timrå skapade så värst många riktigt klara chanser när de snurrade som värst. Vad det gäller just den biten har vi blivit bättre, flera spelare hittar allt eftersom sina arbetsområden.

Högre lägstanivå handlar det väl också om jämfört med vissa vågdalar tidigare?
- Det tycker jag. Vi går inte ner oss lika mycket nu och har lättare hitta rätt i matcherna om det inte riktigt stämmer. De är förstås bra.

Dubbelmatcher borta, först Luleå torsdag och sedan Brynäs lördag.
- Vi går ut med samma målsättning som alltid, nämligen att genomföra våra spelplaner så bra som möjligt och helst ta tre poäng. Det känns viktigt att vi gör en bra match mot Luleå nu, det har varit lite si och så tidigare i vinter. Vi kan ju mycket väl mötas i slutspelet.

En spelsugen Andreas Salomonsson är åter efter sin avstängning.
- På en rak fråga svarade i alla fall Salle att "spelsugen, det är jag alltid!". Då får vi väl räkna med att det är så också. Skämt åsido, Salle är en spelare vi alltid behöver. När han är i form kan han avgöra vilken match som helst.

Smolk i bägaren då att Hans Jonsson är borta, liksom förmodligen också Per Svartvadet.
- Vad det gäller Jonsson visste vi det i ett tidigt skede, jag räknar med att han spelar på lördag i Gävle. Svartvadet har problem med sina ljumskar och inte mycket pekar på att han kan spela i Luleå. Det avgörs matchdagen.
Noterbart om laget

Noterbart 1: Hans Jonsson (knä) ur spel, Per Svartvadet (ljumskar) förmodligen också. Hur laget formeras exakt avgörs först matchdagen.

Noterbart 2: Andreas Salomonsson åter efter två matchers avstängning.

Noterbart 3: MODO bussar till Luleå torsdag, sover över efter matchen, flyger till Arlanda, där Tage Persson hämtar och tar laget till Gävle, där man tränar fredag

Målvakter:
60 Karol Krizan
(30 Michal Zajkowski).

Backar:
32 Tobias Viklund
8 Oscar Hedman

7 Jesper Damgaard
34 Tommy Wargh

3 Mattias Timander
6 Tobias Enström

Forwards:
11 Pasi Tuominen