1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507596 inlägg · 4105 ämnen

Luleå - MoDo 2003-12-11, kl 19:00

349880 · » Till forumet

Sv: Luleå - MoDo 2003-12-11, kl 19:00
Vallin:

Vet inte om det var mitt mumlande om det där med förluster du syftar på, vet att jag hade något i den stilen men problemet med fullbordad spark ligger ju där - vill en majoritet av spelarna inte ha honom får de ju för f*n sluta med de här toppinsatserna för att rädda honom kvar. Det jobbiga verkar ju vara att en ganska stor andel av spelarna faktiskt vill ha honom kvar, och när dessa får med sig de "neutrala" i ett glädjerus så räcker det för fullbordade trepoängare.

Jag blir bara trött, man kommer så långt ifrån allt vad glädje heter kring det här med supporterskap. Jag tror att jag följer det där exemplet med att inte bry sig i någon månad - själv hittar jag ändå ingen realistisk alternativ tränare. Bergman går liks ändå inte in i MoDo i det här läget, ställt i relation till vad han har i Sundsvall just nu. Slettvoll är inte min man, han är en snackman som i slutändan mest är intresserad av att ha garderat upp sig på bortförklaringar för sina tillkortakommanden. Anders Nordin är [k]min[/k] hockeyfilosofi, men jag har ingen aning om vad han gör nu för tiden. Kent Forsberg gör det ju helt enkelt inte annat än om Pirro säger upp sig själv.

Såå...den här besserwissern har faktiskt ingen lösning på soppan, och:

...jag säger bara: lös situationen till annandag jul, då börjar jag bry mig igen. Now: Up the Hammers!
Kommentera

Beklämmande.

Det är vad det är. Nu har alla spytt galla här under ett par timmar så jag ska göra det jag med, även om jag brukar försöka hålla mig passiv i gnälltrådarna. (jag sa försöka...)

Varför kommer de här j-a bottennappen? Ok för kanske ett par matcher per säsong, men de återkommer ju ungefär var femte match?

Sen kommer Pirro med någon halvtafflig ursäkt om att grabbarna är trötta efter mycket matchande...

Enström i PP. MaJo på bänken. Piiiiinsamt...

Tyvärr måste jag säga att jag håller med vem-det-nu-var som sa för typ en månad sen att man faktiskt skulle vilja se MoDo torska några matcher till så Pirro får foten. Nu tror jag att han har köpt sig så mycket tid att han får kicken tidigast om MoDo missar slutspel.

Kom nu för faan inte dragandes med att "vi har ju tagit poäng i 9 av 11 innan denna match" för det här är inte bra alls. Vi ska inte behöva genomlida det här dravlet med den här truppen, så enkelt är det.
Kommentera

Kickan:

Jag måste tyvärr hålla med dig, dessbättre så gör Modo sällan två usla matcher i rad så förhoppningsvis är ordningen återställd lagom till jullovet ;)
Kommentera

scim: Tacktack. Modo var verkligt usla ikväll. LHF satte full fart från första sekund och Modo verkade aldrig få upp någon fart överhuvudtaget. Större delen av matchen spelades i Modos försvarszon, vilket jag förstås är glad över. Tre sköna poäng och rätt lag är ovanför slutspelsstrecket igen ; )
Kommentera

Kickan:

Det var hursomhelst höjdpunkten på en rutten dag, får se om Orvar kan få mig lite gladare nu. Grattis till segern föresten, den var ni minst sagt värda.
Kommentera

knaskamilla:

Frågan är bara vem som ska in istället...
Högardh saknar jag i dessa dagar, han behövs och jag hoppas han är tillbaka efter uppehållet.
Kommentera

jenza:

Nä, det handlar om att han efter sin fina fjolårssäsong tror sig vara den som skall göra allt istället för att göra det han är bra på. Nu försöker han sig på speluppbyggnad, slå avgörande passningar och att finta bort motståndarna istället för att göra det han är bra på:

1. Kötta framför mål
2. Skjuta i tid och otid
3. Reta gallfeber på motståndarna
4. Gå rakt på mål
5. Ligga och fiska på blålinjen
Kommentera

Poffa: Här har du länken i alla fall:
www.aish.com/wallcam/default.asp
Kommentera

scim: Dildon är en vandringspokal. Hento utser den luling som har varit sämst och den spelaren får inneha dildon tills nästa gång sämstingen skall utses.
Kommentera

jenza:

Jag tycker att han ska få sitta på bänken. Han behöver nog det för att vila sina benmuskler, eller nå't.
Kommentera

Frisco:

Jasså? När jag har en så fin klagomur här mitt framför mig...

Nä, jag tänker fortsätta sitta och spy galla över kvällens insats ett tag till.
Kommentera

knaskamilla:

Werner har gått ner sig i en djup, djup svacka och är idag en av elitseriens mest överskattade spelare.
Kommentera

Poffa: Jag tycker att du ska åka till Jerusalem.
Kommentera

jenza:

Den hade inte utvecklat sig ett dugg annorlunda, det är jag tämligen säker på. Men det var ju ändå synd att han inte såg den.

Vad har hänt med Werner, förresten??
Kommentera

jenza:

Det är Gästrin som får sin en vass armbåge mitt i nyllet. Det hjälpte dock inte Gästrin för han fortsatte att åka omkring och placera sig fel och ramla i viktiga lägen.
Kommentera

knaskamilla:

Det var ju synd att inte Danielsson såg armbågstacklingen på modospelaren (minns inte vem det var) i början av första perioden. Då kanske matchen hade utvecklat sig annorlunda.
Kommentera

65Selander:

Ja, iofs. Ditt lag vinner säkert, nu när du är för feg för att åka upp..

Björn sju:

Yeah, right.
Kommentera

knaskamilla:

Kedja fast honom däruppe i lägenheten på Vintergatan, vetja.
Kommentera

knaskamilla: Jodu Knas, var inte så säker om Sören Persson dömer då vinner ni annars så blir det 4-2 till Brynäs! ;-)
Kommentera

Tycker att det är fascinerande att Lule inte drog på sig fler utvisningar än de gjorde. Läskigt när Lule nästan spelar mer hockey i en period än vad MoDo gör på tre...

Tur att westerlind kommer upp på lördag, så att segern då i alla fall är säkrad!
Kommentera

Mark my words, Purjo Suxxorsson ryker efter lördagens match. Vem som ersätter? Nån okänd som garanterat inte gör ett lika dåligt jobb som Purjo.
Kommentera

Salle:

Klart vi kräver mer av spelarna, men det är ju förmodligen nåonting som är galet och att ALLA spelar har en dålig dag SAMTIDIGT!!
Kommentera

Poffa: Jag håller med om Pirros coachning i mångt och mycket. MEN jag kräver MYCKET mer av spelarna än vad dom visat hitintills och i synnerhet i de tidigare nämnda plattmatcher.
Kommentera

Salle:

Det kan omöjligt vara spelarnas fel att Pirro coachar som en kärring, för att säga det på ren svenska. Han väljer fortfarande att spela Enström i PP trots att han inte tillför något. Han plockar bort Milo trots att Hasse J är så bedrövlig att det är skamligt. Han låter Janne Öberg fortsätta trots att han är skandalöst dålig och går bort sig kapitalt på Luleås tredje mål.

Förresten, vad sysslade Janne Öberg med då när han i BP ligger och skall täcka skott men sedan ser ut som om han håller på med idiotarmhävningar??
Kommentera

Poffa: Måste tyvärr (utan att försvara Pirro) säga att det är spelarna som MÅSTE visa sig från en bättre sida än vad som sker i denna match. Sen om Pirro eller nåt annat är orsaken till detta så MÅSTE någon kliva fram och säga det rakt ut och inte bara säga saker som "Det är harmoni i truppen" osv.
Kommentera

Hawerchuk:

Så länge tycker jag inte att vi skall vänta. För mig får det gärna vara sista matchen med gänget för Pirro nu på lördag.
Kommentera

scim: Pirro: "Nu skall vi bara glömma den här matchen så fort som möjligt" eller nåt med samma innebörd. Det tycker jag är fel inställning. Låt spelarna se på matchvideon i bussen på väggen hem. Så dom får se hur j-a dåliga dom var.

Vad f-n är det som är fel i MoDo.
Kommentera

Hawerchuk:

Haha, Luleåspelarna leker med en dildo i omklädningrummet under intervjun med Hento.
Kommentera

Poffa:

Lämna av han i Leksand vid nästa match där.

Man baxnar.
Kommentera

Poffa:

Ja, vad är det för jävla inställning? Jag kan inte formulera min ilska i ord just nu.
Kommentera

Hawerchuk:

Efter att ha lyssnat på Pirros kommentar efter matchen så inser man snabbt vad felet är.

"Efter tio minuter så såg man att det var tungt och att vi inte orkade, framför allt inte den här tiden på året..."

Vaddå? Är det läge att prova ljusterapin som de startat upp på Gnistan??
Kommentera

Fan va grymt helt jävla skitsur man blir när dom inte försöker ens under matchen. Men nu har dom haft bottennappet som kommer i intervaller. Bäva månde Brynäs.
Kommentera

29-6 i skott efter två...

Mål nu iaf, 3-1.
Kommentera

KINGEN!!!!!!!
Kommentera

scim:

Vilket visade sig genialt.
Kommentera

scim:

Och där bytte Pirro ut Milo mot Johansson.
Kommentera

Jag orkar inte bry mig förrän efter jul då Pirro har abdikerat..
Kommentera

shinzawai:

Den matchen är ingenting mot det här eländet.
Kommentera

Du glömmer FBK hemma. Faktum är att jag sett fler BAJS-insatser från MODOs sida än tvärtom denna säsong. Har aldrig sett MODO spela så fantasilöst i offensiv zon som årets upplaga. Det gör ont att se.
Kommentera

shinzawai: Ikväll kommer alltså nummer tre i ordningen av kollapsmatcher (1.leksand 2.timrå 3.luleå) den senaste tiden. De kommer med jämna mellanrum och samtliga är 6 poängsmatcher. Fantastiskt kul att vara Modoit nuförtiden...
Kommentera

Hur många matcher i år har 75% eller mer av lagets spelare spelat på sin normala standard eller t.o.m. spelat över sin förmåga?
Kommentera

PIRRO FÖR HELVETE!!!

Agera NU!! Börja coacha och flytta runt lite spelare. Bänka Gästrin och TP. Sätt ihop Salle, Svarten och Green.

Och SLUTA spela man mot man i egen zon!!!!

Jävla pajasar!!!!!!
Kommentera

I reckon we get fuckd. Propa fuckd.
Kommentera

Hawerchuk: "Vi"? HEDLUND menar du väl? ;)
Kommentera

shinzawai: Vi vaknar i sudden!
Kommentera

Går ju bra det här.. 2-0 till ryggsäckarna!
Kommentera

shinzawai:

Läser du inte mailen jag skickar här på HS?
Det är väl bara att titta över ifall du inte hittar något annat!

Got damit! ;)
Kommentera

scim: haha gött :D kan du inte köra webcam på tv:n eller nåt? VILL SE MATCHDJÄVULEN!
Kommentera

shinzawai:

Sagt och gjort (ett av tre).
Kommentera

Scim, riv utalla möbler, fixa en keg och posta adressen nu :D
Kommentera

349880 · »