1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506517 inlägg · 4103 ämnen

Luleå - MoDo 4/1 2005

« · 482311 · » Till forumet

Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
NuMo:

Man behöver inte läsa tankar för att se på Timander då han suckar uppgivet efter att ha slagit bort son förtonde passning för dagen.
Kommentera

Poffa: Du är väl ingen tankeläsare vad jag vet.
Kommentera

NuMo:

Jo, han slår ispassningar nu. Synd bara att de missar den spelare de är tänkta för.
Kommentera

Paddan:

Nä, jag vill inte ha någon mer Jansson, tack!
Kommentera

Poffa: Fast du blockerar dig själv. Det där med att Timander inte kan slå en passning efter isen stämmer ju inte. Det var något du råkade irritera dig på när han råkade misslyckas med det för ett par månader sen, sen dess så slår han ispassningar på löpande band, men det ser du ju inte. Men, men. Ut med packet och in med juniorerna, då blir det säkert bra.
Kommentera

Poffa: Äh, nu har Timander ju faktiskt börjat skjuta i PP, även om han är precis lika säker på att pricka målet som en viss Damgaard. Så väntar vi bara en sex-sju säsonger så ska du se att han nog också lyckas träffa målet till slut.
Kommentera

NuMo:

Jodå, det var han. Därmed inte sagt att det är någonting att stå efter. Timander är helt otroligt jäkla värdelös och jag ser ingen bättring.
Kommentera

Poffa: Timander var inte sämre igår än vad Hasse Jonsson var någon match under hela förra säsongen.
Kommentera

Poffa:
Äh..jag är bara skitsur för att Timrå visats 1 gång på vanliga C+ denna säsong,, fast å andra sidan är ju inte det ditt fel, fast du är MoooDoit.
Kommentera

TIKbiff: I så gott som varenda hockeymatch jag har sett så har MoDo mött ett motståndarlag, vilket betyder att det varit minst två lag som exponerats i varje match.
Kommentera

TIKbiff:

På C+ visas MODO ungefär lika mycket som alla andra lag. Däremot är det mycket MODO på Säsongskortet, men det är en helt annan sak.
Kommentera

Poffa:
Då måste ni ha Rådbjer ofta som domare då det är sällan dom visar något annat lag än MoooDoooo på C+
Kommentera

Lundström 6: Det är normalt att kasta flaskor och annat på motståndarlagets spelare. Mer sånt vill vi se i Kempis framöver, speciellt på torsdag! ;-)
Kommentera

Lundström 6: Oops, glömde visst att ironimarkera det där inlägget. Ska tänka på det till nästa gång.
Kommentera

Paddan:  "Tycker också det är ett oerhört märkligt fenomen i Luleå att man buar kraftigt när motståndarna rör hemmaspelarna, medan det jublas våldsamt om en motståndare blir intacklad i sargen.
Sånt förekommer ju inte vad jag vet i Kempehallen"

Om du står för detta utaland så har du ALDRIG varit i Kempehallen för publiken där är inte normal. 

MED BRYNÄS MOT NYA SM-GULD
Kommentera

Frisco: det han skriver om Timander och Co...
Han har rätt i det han säger, åtminstånde tycker jag det av matcherna jag sett...
Kommentera

willysson: Vilket av Poffas 7468 inlägg är det du menar? Själv hittar jag inget.
Kommentera

Poffa: Fan vad klockren du var nu.....

Kommentera

Poffa: Nej, inte så länge han är skadad.
Kommentera

Lumber Jack:

Jansson i båset, ja varför inte. Jansson på isen, nej för helvitte...
Kommentera

Poffa: Snart kommer du till insikt och förstår att det är Jansson vi saknar. Mitt förslag är att ställa karln i båset under matcherna som en Rit-Ola och coacha hönsen till att utföra ett lugnt och säkert backspel.
Kommentera

Har Rådbjer inskrivet i sitt kontrakt att han skall döma alla "C+ -matcher"? För mig känns det som att han gör det i alla fall.
Kommentera

Ja, för att det inte skall hackas från diverse svensklärarinnor så var alltså Viklund bäste back från hans inteäde i matchen och till slutsignalen. Hasse J var bäst sett under hela matchen.
Kommentera

Med risk för att Frisco kommer gnälla om backhatare och annat så kommer här ett inlägg som osar riktigt förbannad skribent:

Mattias Timander måste bara bort. Karln kan inte slå passningar efter isen, han kan inte slå ett flipp-pass, han kan inte tacklas (eller det vet man iofs inte för han har inte gjort det denna säsong), han kan inte hålla undan folk framför mål, frågan är om han ens kan reglerna.

Första målet, Timander framför mål orkar inte hålla bort Holmström så han tokrusar mot skytten 20 meter bort istället. Fjärde målet så får han inte iväg pucken (här skall väl Svarten också ha en skopa ovett) och när han då skall reparera så står han på knä strax framför Salo och viftar som en väderkvarn.

Bryan Muir, då? Ja, han kan man också skicka. Svedjeholmen behöver väl nån. Vid femte målet, istället för att ta bort spelaren med kropp så försöker han ta pucken med klubban. En klubba han håller med en hand. Herregud, inte ens i innebandy brukar det funka!

Enström gjorde ett misstag, ett kostsamt sådant men var ändå okej. Damgaard såg vilsen ut i sin första match efter skadan, något som kanske är förståeligt. Viklund kommer in och är bäste back efter att Pierre blivit skadad.

Hasse J gör väl inte sin bästa match, men återigen bäste back i MODO. Något som inte är direkt någonting ärofyllt att bli utnämnd till.

Själv hoppas jag att vi kan sätta in Aucoin på dubblerande i de två första backuppställningarna, och då menar jag på följande vis:

Aucoin - Aucoin,
Aucoin - Aucoin,
Hasse J - ?, eller förresten sätt in Aucoin här också!
Kommentera

supertrött: Jag är glad att ni inte gjorde vad ni skulle idag, samt att Foppa uppträdde som en junior och därmed blev förpassad ur matchen. Med det rasade mycket av erat anfallsspel, som i tredje perioden fram till dess varit bättre än LHF:s. Nu fick vi en gratischans att få tillbaka det spel vi hade tidigare under matchen, och vi tog den. Tack gode gud för det. En förlust till och man hade varit redo för psyket.
Kommentera

Kickan: Japp , det är bara att erkänna. Han gör det han ska och han gör det bra.

Tyvärr så gör inte Modos spelare det de ska....
Kommentera

Lumber Jack: Hehe, hela Modo var efter Ledda i slutet av matchen.

Han är kung på det han gör, för erkänn att han gör det bra - även poängmässigt.

Alla ES-klubbar skulle vilja ha Ledda i sitt lag, men få vill möta honom.
Kommentera

Skägget är pissed...
Kommentera

Lumber Jack: Räknade kanske med att Hinote skulle lösa allting. Steen tappade ju markeringen på Mäntylä innan Mäntylä gjorde sitt mål och Gästrin var ute och snurrade på egen hand.
Kommentera

Lumber Jack:

Skönt! Tack Canal+!

Salle:

Ja, det såg lite underligt att Holma fick stå totalt orörd framför mål vid 1-0. Salo såg nog inte ett smack. Fast sen fick han inte vara ensam där längre.
Kommentera

Lumber Jack: Hinote smittade nog av sig sin Jet Lag på stackars Gästrin. Den drabbade även Tobias Enström såg det ut som.
Kommentera

knaskamilla: Tur att jag inte spelade på 7-2 till Modo.Då skulle jag varit 100 kronor fattigare.Men nu lät jag bli.HURRA!
Kommentera

Salle: Vad hände med Gästrin då, när han valsade runt som om det var allmänhetens åkning? Han måste ha varit sjuk idag.
Kommentera

Paddan & Albert Hall: Jag var positivt överraskad att nån av MoDospelarna vågade stå kvar där när Holma fickparkerade in sig framför Salo. När dom sedan dessutom försökte få bort honom därifrån med hjälp av klubba och muskelkraft blev jag ändå överraskadare. Och att Rådbjer inte tog ut nån för crosschecking eller dyl för detta så vart jag överraskadast. 

Undantaget till allt detta var ju förstås Timmander vid 1-0.
Kommentera

Själv har jag precis spelat bort hela min insats i poker. 50:- fattigare och förlust i Lule, hur kul är det?
Kommentera

Albert Hall: Jag tror bildproducenterna letade händelsen. Foppa höll sig om armen och sa något till Anders Frisk. Sedan började man veva repriser från olika vinklar, men man kunde aldrig se vad som hände.
Kommentera

Albert Hall: Äh, de hjälper ju bara Holmström. För varje gång han ställer sig framför mål så frågar han motståndarna: Vad är det för något vi åker omkring på egentligen?

Då är motståndarna givetvis vänliga nog att hjälpa Holmström böja sig ner så han får både känna och provsmaka på det där exotiska materialet som heter is.
Kommentera

Petey21:

Fast Bulan gjorde i och för sig en jävligt ful slashing på Foppa i andra lååångt ifrån spelet. Hoppas verkligen inte C+ fick med den.

Man får inte slå på någon bara för att denne har försett sig med extra skydd tycker jag.
Kommentera

Salle: Då är detta bara påhittat. Jag visste det.

Busligan grundserien 2004-2005
RkNoName                Team          Pos.GPPIM251020Avg
12
21
Forsberg, Peter
MODO Hockey
CE
30
78
29
0
2
0
2,60
Kommentera

Albert Hall: Det ska mycket till innan någon kan misshandla Holmström, killen har ju en madrass instoppad under tröjan, förmodligen nåt han snott med sig hem från Wal-Mart i Detroit.
Kommentera

Paddan: Tur för Ledin att Hinote var puckförare just då.
Kommentera

Paddan: Förmodligen är det rundgång i Canal+ ljudband och det du hör (jag hörde samma fenomen) är förmodligen ljudet från senaste matchen i Kempehallen som blivit kvar i sändning på något vis, och av en förunnerlig slump råkar det sammanfalla med incidenter på rinken i Luleå. De måste fixa ljudet på den där tv-stationen tycker jag, vi lever ju i ett modernt samhälle där man borde kunnat lära sig hur man såna grunder på nån mediautbildning. Men det kanske är medvetet gjort, man kan ju återanvända ljudeffekterna från Kempehallen och därmed slippa dra med sig en massa ljudtekniker, allt för att spara lite slantar?

Och jag också hört rykten om att Forsberg är fredad av domarkåren, faktiskt från så exotiska ställen som Detroit och Vancouver.
Kommentera

NuMo: Den där Per Ledin var ju ofin nog att tackla tillbaka på Hinote också, jäkla buse!
Kommentera

Lumber Jack: Nu var du lite rolig!
hehe skrattar så snart kissar jag på mej.
Kommentera

Petey21:

Äh. Rådbjär gjorde en bra match. I andra perioden så fick Foppa hålla på rätt rejält så han tog honom radioaktivt. Stundtals så verkade han döma matchen. Rätt kul var vid en tveksam offsideavblåsning och en ur publiken ropade högt - RÅDBJÄR, FRÅGA FOPPA! Rådbjär vände sig om och skrattade och vi appåderade som vanligt artigt.

Ingen som ser den ständigt pågående misshandeln av Holmström framför Modos mål? Nehej, jaha. Då är det väl bara jag då.
Kommentera

Paddan: Nä, det gör det sannerligen inte. Lulingarna har gett buet och skadeglädjen ett ansikte. Ett ganska fult tryne. Fast annars tyckte jag att vi klarade oss undan så mycket skador idag faktiskt. Endast ett avslaget skelett är ju nästan en välsignelse.
Kommentera

Lumber Jack: Tycker också det är ett oerhört märkligt fenomen i Luleå att man buar kraftigt när motståndarna rör hemmaspelarna, medan det jublas våldsamt om en motståndare blir intacklad i sargen.
Sånt förekommer ju inte vad jag vet i Kempehallen...
Kommentera

Vad snackar ni för skit, Foppa är ju fredad av domarkåren. Det har jag hört från flera säkra källor med ursprung i både Gävle och Timrå. Så det så!
Kommentera

NuMo: Det stämmer bra men jag har hört rykten om att det är en viss prestige i domarkåren att visa ut Peter. Det smäller liksom lite högre på ålderns kant att säga till barnbarnen att "Oj minsann, när jag var ung och fortfarande kunde åka skridskor lyckades jag i en match visa ut Peter Forsberg på 14 minuter i ett och samma pip, och han har ju vunnit Hart Trophy och en hel del annat som får mina guldpipor att te sig ringa i jämförelse. Sanna mina ord, men det var tider det." Detta smäller högre än att säga att man visade ut relativt okända spelare som Jan Sandström, utan tyngre bucklor i meritlistan.
Kommentera

Paddan: Eller låta bli att skicka in bandet med matchen nyss inspelad från Canal+, vad gör man inte för en publikstorm i vattenglaset? ;-)

Ingen dålig idé att damma av Grundström och Sold, dessutom skulle ju ramsan "Sämre än Sold" få en ny innebörd då de yngre kanske inte riktigt kommer ihåg honom...
Kommentera

« · 482311 · »