1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508524 inlägg · 4106 ämnen

Luleå - MODO Hockey 2008-01-28

« · 973335 Till forumet

Luleå - MODO Hockey 2008-01-28

Harald Lückner: Power play mest glädjande just nu

Det är tätt på given i elitserien med match i stort sett varannan dag. Därför var det också frivillig isträning för MODO Hockey efter segern mot Skellefteå.
- Nu har vi tre matcher kvar innan uppehållet för LG Hockey Games, säger Harald Lückner, coachen. Då gäller det att optimalt satsa på de matcherna och de här spelarna vet hur man bäst laddar och förbereder sig.

MODO- coachen, som själv var på is med de elva spelarna som valde det före gymmet eller enbart vila, var tämligen nöjd på söndagen.
- Kan inte vara annat efter insatsen senast. Tycker vi gjorde en stark insats. Vi startade bra, men åkte ändå på 0-1, något som inte bekom oss. Sedan gjorde vi en bra andra period utan att få tillräcklig utdelning. Givetvis var Renbergs kvittering riktigt tuff i det läge den kom, men vi visade härlig moral även här och kunde avgöra.

Spelmässigt handlade det om ett klart lyft, eller hur?
- Helt klart. Samtidigt är jag kanske nöjd med vårt power play den här säsongen. Numera har vi ett PP som kan avgöra matcher och vi har många olika varianter, något som förstås känns bra.

Närmast väntar två raka bortamatcher för MODO. Först Luleå på måndag, sedan Brynäs på torsdag.
- Vi tar en match i taget och vet att det blir tuffa tag, som i alla matcher i den här rekordjämna serien.

Det blir exakt samma MODo som möter Luleå, som i lördags besegrade Skellefteå - med den skillnaden att Michal Zajkowski vaktar målet.
- Det hade vi bestämt sedan tidigare att "Zacke" skulle stå i mål mot Skellefteå eller Luleå.

Noterbart om laget

Noterbart 1: Hans Jonsson och Victor Hedman skadade.

Noterbart 2: Michal Zajkowski gör sin första match från start sedan omgång sex borta mot Linköping.

Noterbart 3: Resultat MODO - Luleå tidigare i vinter med MODO:s siffror först: 6-4 och 5-2 (Swedbank Arena), 3-2 (COOP Arena efter sudden death).

Noterbart 4: Matchen Luleå - MODO kan ses med det s k Säsongskortet.

MODO Hockey mot Luleå:
Målvakt:
30 Michal Zajkowski
(60 Karol krizan).

Backar:
3 Mattias Timander,
7 Per Hållberg

8 Oscar Hedman,
35 Pierre Hedin

34 Tommy Wargh,
23 Atvars Tribuncovs.

Kedjor:
24 Niklas Sundström,
79 Fredrik Warg,
19 Per-Åge Skröder

22 Patrick Yetman,
39 Per Svartvadet,
15 Andreas Salomonsson

9 Magnus Wernblom,
20 Oscar Steen,
19 Jari Tolsa

13 Marcus Jonasén,
29 Andreas Molinder,
18 Peter Öberg.

Extraspelare:
2 Jens Westin,
16 Tobias Forsberg.

Kommentera

Sv: Luleå - MODO Hockey 2008-01-28
Salle: Zacke från start... grattis Luleå till tre gratispoäng!
Kommentera

Paddan:

Verkligen. Undrar vad bottenkonkurrenterna tycker om det målvaktsvalet. Fast...med Zacke i mål borde vi väl inte längre kunna räknas som bättre än Luleå? Alltså är det inte alls säkert att de vinner.
Kommentera

knaskamilla: Tror att Albert och Portello lite småbittert kommer att väsa "läggmatch" innan de åker iväg för att köpa en kaffe och bulla.
Kommentera

Paddan:

Jag vet med bestämdhet att Albert räknar med vinst. Fast då trodde han nog att Krizan skulle stå i mål.
Kommentera

knaskamilla: Gratis Luleå till vinst med många mål .
Kommentera

NordaBoy: Motivation kan slå klass... Zajkowski har ju inte gjort en bra match i Modo på länge.
Kommentera

källan: Jag tycker det är RÄTT att ge Zakke chansen! Försåvitt han sett bra ut på träning osv.'Inte en bra match...'? SÅG ni inte i Ryssland? Förutom då de 2 minuter han silade allt...Dvs om han INTE gör sådana missar, så kan han emellanåt spela riktigt bra. Bara att hoppas på en Sån match - det är ju fö ingen stor skam att torska borta emot LHF - såg reprisen idag mot BIF, de hade bra spel, bra PP osv - men BIF deras eviga tur med sig.
Jaja, tuff match i morrn kväll, no matter what.
Kommentera

zigge: Även kvällens match kan den snåle något mindre kvalitetskräsne tittaren upplevas på välkänd dammsugarföregångare.
Kommentera

Varför känns det som att jag är totalt inställd på en förlust i kväll? Att det dessutom kommer bli en skitmatch, med tanke på att vi möter Luleå, gör det hela än mer ointressant.

Jävla serielunk. Varför kan inte alla matcher vara som den i lördags? Fylla, fest och hög stämning.
Kommentera

Poffa:

Kan det bero på Zacke?
Min känsla är tyvärr exakt likadan.

5-1 är mitt matchtips..
Kommentera

Poffa: Hörde det snackas en hel del om en person på en av pubbarna som var så förfriskad så han firade modoledningen med en helikopter. Tydligen så flög han strax efter det iväg med hjälp av några vakter.

Man får hoppas på att det inte var någon från HS som hade en sådan bra match.
Kommentera

MorganaLefaey:

Westerlind?
Kommentera

Gidde: Enligt logikens tvärtomlag som verkar gälla i årets serie så vinner vi antagligen med 4-2 efter en fantastiskt underhållande match.
Kommentera

MorganaLefaey: Ja det va TRYCK i lördags, i pubarna asså! Man fick ju gå 2 min innan paus, för att hinna in, innan järndraperiet drogs för.

BYGG UT Pubarna NU, iaf de på plan 4!!! O ha 30 min paus på lördagar! :-)
Kommentera

Bissett19: HAHA!

Morgana: Det var knappast i "vår" pub, i alla fall. Det borde man ju märkt.
Kommentera

Bissett19: Mest troligt var det han, ja.
Dock hårt maskerad:
Kommentera

Wayne Gresky: Betyder det där alltså att matchen kommer att, som ungarna säger, suga hårt?
Kommentera

Paddan: Antagligen...
Kommentera

Paddan: Det kommer kanske att blåsas hårt också... Proffsigt blir det hur som helst.

Referees:Andersson T 
  Vinnerborg M 
 Linesmen:Sandström, Jan 
  Johansson, Anders
Kommentera

Wayne Gresky: Karol fick visst stanna hem helt och fullt. Allt för att tvinga Zacke att han förtjänar båsöppnarplatsen antar jag.

16. FORSBERG, Tobias29. MOLINDER, Andreas13. JONASÉN, Marcus 
 4th Line 2. WESTIN, Jens 

18. ÖBERG, Peter20. STEEN, Oscar9. WERNBLOM, Magnus 
 3rd Line23. TRIBUNCOVS, Atvars34. WARGH, Tommy 

15. SALOMONSSON, Andreas39. SVARTVADET, Per22. YETMAN, Patrick 
 2nd Line35. HEDIN, Pierre8. HEDMAN, Oscar 

10. SKRÖDER, Per-åge79. WARG, Fredrik24. SUNDSTRÖM, Niklas 
 1st Line7. HÅLLBERG, Per3. TIMANDER, Mattias 

Goalkeepers30. ZAJKOWSKI, Mikael 
  1. SVEDBERG, Niklas  

Kommentera

Ett "visa" skall föståss in där nåntsans.

Nån annan som "saknas" är ju Tolsa. Dags att peta honom nu när han börjat visa nån slags form? :-)
Kommentera

Salle: Är tolsa skadad eller bara petad!!? Är han petad undrar jag varför! För enligt mig så har han presterat sin bästa hockey i modotröjan de senaste 5 matcherna.
Kommentera

Låt Svedberg stå idag.
Kommentera

källan: Det lär han nog få göra också, men det är Zacke som börjar matchen.
Kommentera

Paddan: Skulle inte alls förvåna mig om det blir så. Men Zacke skulle verkligen behöva få stå en vinstmatch och att han dessutom gjort en bra match. Kan inte vara lätt att stå 1 match på en säsong från start. Inte direkt den spelare man skulle lite på om något hände Krizan i ett slutspel.

Gick in på kiosken och spelade en bomben för ca en hundring och sedan så fick jag för mig att prova på det nya de har att erbjuda. Experten. Så jag körde en 24 kronors sådan och nedan är det jag fick. (Nu visste jag inte ens att man kunde spela på det sätt som experten gjorde. Enstaka resultat)

DIF - HV 1-4 , 2-5, 4-1
LHF - MODO 2-1, 3-1, 4-2 och 5-3
TIK - SSK 0-1, 1-2

Först så blev jag imponerad och tänkte att maskinen fått info om Zacke och därför kör 4 resultat med LHF vinst. Men sen så såg jag Timråresultaten och där flög förtroendet för denna tjänst.  Kanske blir modo-vinst också då.....
Kommentera

MorganaLefaey: Den bomben blir svår att få in :P
Kommentera

Paddan: hur fn kan ni sätta Zacke i målet ikväll? ni sabbar ju för dom andra lagen som kampas med Luleå om att slippa kvalserien. Och Krizan är ju hundra gånger bättre än sopan Zacke i mål. Hoppas dock att Zacke gör bra match tror och hoppas att ni vinner med 2-3.
Kommentera

Timmy skadad i knät?
Kommentera

ajon: för att vi hellre har luleå än aik i elitserien förstås, det vill alla andra lagen med. Alla är med i en komplott mot er.
Kommentera

NuMo: synd att Timander skulle bli skadad. Och dom kör med fyradommarsystem ikväll och det är ju bra.
Kommentera

1-0 Werner!!
Kommentera

källan: jaa härligt Werner.
Kommentera

ajon: Zajkowski äger i mål nu!!
Kommentera

källan: jo mycket bra hoppas han fortsätter stor spela i mål nu.
Kommentera

Det stora städredskapet funkar inte alls. Måste vara därför som Zacke ännu inte fått kapitulera.
Kommentera

Paddan: Man får trösta sig med att jag hade skippat den här matchen i annat fall...och att jag har tvätt att tvätta. Vänta nu...där har vi en tänkbar förklaring!
Kommentera

Paddan: sätt den nu i pp.
Kommentera

ajon: mkt pp nu!
Kommentera

källan: jo så nu är det dags att göra mål i pp nu också.
Kommentera

källan: Dåliga PP av modo
Kommentera

Berka: Kändes totalt orättvist att göra ett pp-mål på det där powerplayet. Men vi verkar för att göra det lite rättvist spela taskigt i de följande också.

Vet inte om jag såg fel eller om det ser ut som en ofrivillig knätackling på Timmy när han blir skadad.
Kommentera

MorganaLefaey: Hur är de med timmy?? Nån som vet?
Kommentera

Berka: sätt 2 nu direkt i pp nu.
Kommentera

Atvars! ...prosit...
Kommentera

ajon: Precis va dom gjorde
Kommentera

källan: jaa håll i det här nu.
Kommentera

ajon: haha japp de gkorde dom... fast jag tycker luleå checkar bra
Kommentera

Berka: och Zacke verkar spela bra ikväll.
Kommentera

ajon: Atvars har gjort mål och assist.
Kommentera

källan: vem är Atvars?
Kommentera

« · 973335