1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Luleå - MODO Hockey 2008-02-23

« · 990503 · » Till forumet

Sv: Luleå - MODO Hockey 2008-02-23
Viktigt läge för harald nu att han ser till att grabbarn är fokuserad på rätt saker.
Kommentera

Berka: Vilken kanal tittar du på? Från min vinkel kunde inte jag avgöra hurvida det var rätt eller fel.
Kommentera

Tydligen är det helt okej att slå lös pucken då målvakten har den.
Kommentera

Det skulle vara ovanligt glädjande om modo skulle klara av att ta 4 raka segrar mot bottenlag. Vi brukar väl gödsla med poäng till vart enda bottenlag så¨det skulle vara ett trevligt och väldigt passande trendbrott.
Kommentera

shinzawai: Hade du varit luling så hade du endera nog varit i förnekelse och på plats eller förstått att det inte kommer bli så många vinster till denna säsong och skippat att se matchen på tv.

Nej det kanske var elakt sagt. Ringde till polarn som är luling och han sa innan matchstart att hoppet till vinst berodde på om modo hellre ville ha några andra lag i kvalserien. Nu tror jag iofs inte matchen är säkrad bara för att modo leder med ett mål, men känns skönt i alla fall.
Kommentera

shinzawai: ja iofs. fast de e inte helt oförtjänt heller! Jag myyyyser iaf =)
Kommentera

Berka: Det är galet vad Petter fortfarande är Modoit alltså..

"KOLLA HÄRA! NICKLASS SUNDSTRÖM!"

Hade jag varit Luling hade jag nog varit rätt less på att höra om Sundström, Svarten och Steen vid det här laget.
Kommentera

Asså Oskar steen.. herregud va bra han är, Allt ser så lätt ut för han! Känns som han redan vet vad som händer innan situationen uppkommit! Härligt steen!!
Kommentera

Grattis skröder till dagens första =) Härligt!!!
Kommentera

Cyklob: Enligt uppgifter är isen brukbar för pimpelfiske med ev. kaffekask (om man behagar) Men som sagt e de bara uppgifter från folk så jag törs inte lova något =)
Kommentera

spud: Nä det är verkligen ett guldkorn men jag håller med dig får jag välja så tar jag Modo seger före :) men varför inte 2 flugor i en smäll? det vore mumma :D
Kommentera

Berka: Tackar, du som är Härnösandsbo råkar inte ha någon koll på om det är bra is i Örsjön ?. Annars får jag väll ringa kussen eller min farbror som bor där ute. Tänkte eventuellt dra upp dit i veckan och angla lite.
Kommentera

Cyklob: Ja det är ju guldkornen av vintern när man får uppleva det, helst när man kan kombinera det med en modovinst.
Kommentera

Cyklob: Grattis =)
Kommentera

bisterfinnen: Hehe :), dom sa i alla fall på radion när jag åkte hem att det skulle bli sol i större delarna av landet i morgon så vi får väll hoppas på att det gäller även för Sundsvall och Gävle då :)
Kommentera

Cyklob:

Härligt. Blir grymt avundsjuk. Själv sitter man i ett blåsigt snöfritt Gävle och surar.
Kommentera

spud: Yes box den vägde väll nämare 1 kilo i alla fall, så det var en fin bit.
Kommentera

bisterfinnen: Funkade kanon :), sedan var det inge fel på vädret heller kanon väder skönt som bara den och sitta ute och njuta :). Får se om det är bra väder i morgon med kanske man drar ut en sväng.
Kommentera

Cyklob: åå trevligt! En odlad eller?
Kommentera

bisterfinnen: Jag tror inte på molle och susse i samma femma, ser hellre foppa där.
Kommentera

Cyklob:

Nya flugorna funkade?
Kommentera

Berka: Bara ladda batterierna nu 1 timme till match :), själv har man suttit ute på isen hela dagen och pimplat fick i alla fall en fin röding.
Kommentera

bisterfinnen: Härligt.....
Kommentera

Berka:

Wohoo, delad pott för FBK-DIF !!

Tre friska till oss ikväll så börjar det här se riktigt kul ut!
Kommentera

bisterfinnen: Dessa herrar har inte kamperat ihop tidigare va? Trio´n känns inte igen. Jag hoppas dom gör ett gott dagsverke iaf.
Kommentera

bisterfinnen:

Färjestad tar inte 3 idag iallafall :-D
Kommentera

Berka:

Dagens domherrar:

Huvuddomherre: Lindqvist, Mikael
Linjära pojkar:Sabelström, Peter
Johansson, Anders

Kvirrevitt!
Kommentera

bisterfinnen: Risken ,eller ska jag säga CHANSEN finns ju faktiskt, Kanske inte så troligt men nån "balja" är väldigt troligt =)
Kommentera

Berka:

Ska vi chansa på succé och 3 mål från molle?
Kommentera

bisterfinnen: (det förra blev så rackarns fult)

Målis
60. KRIZAN, Karol (1. SVEDBERG, Niklas)

1:a femman
15. SALOMONSSON, Andreas
39. SVARTVADET, Per
9. WERNBLOM, Magnus

35. HEDIN, Pierre
41. HEDMAN, Victor

2:a femman
10. SKRÖDER, Per-åge
24. SUNDSTRÖM, Niklas
29. MOLINDER, Andreas

7. HÅLLBERG, Per
8. HEDMAN, Oscar

3:e femman
19. TOLSA, Jari
20. STEEN, Oscar
13. JONASÉN, Marcus

23. TRIBUNCOVS, Atvars
2. WESTIN, Jens

Extraspelare: 16 FORSBERG, Tobias
Kommentera

bisterfinnen: Spännande med molinder tillsammans med norrbaggen å susse! Molinder tycker jag går från klarhet till klarhet. =)
Kommentera

knaskamilla: ja eller så tar säsongen slut å alla skadade spelare drar ut på golfbanan
Kommentera

Berka:

Eller också tar det slut på spelare som kan bli skadade.
Kommentera

MorganaLefaey: De blir spännande ikväll =) Kan inte sluta fundera på när modo kommer sluta få skador.. Jag menar någon gång måste väll denna skadetid lida mot sitt slut?!
Kommentera

Hawerchuk: Skulle nog tro att det är en 4 på skalan så riktigt orolig är jag väl inte. Skulle väl kanske jämföra det med: Bita på naglarna, funderingar kring att spela på LHF vinst samt svårt att få jobbet man skall göra gjort.

Eller man kanske ska ta bort det där med jobbet. Problem att få jobbet gjort har man väl alltid.
Kommentera

MorganaLefaey: Hehe. Vilket grad på skalan generar kvällens match?
Kommentera

Hawerchuk: Sant. Egentligen kanske jag borde när jag skriver bara ha en skala mellan 1-10 där 10 är mest orolig. Tror inte det behövs några negativa värden då jag som du säger nästan aldrig tror på enkel modovinst.
Kommentera

Hawerchuk:

Jag tycker inte att det finns någon anledning att vara orolig. Bättre att bara ge upp i förväg. Jag menar, Lule suger...klart vi kommer att förlora.
Kommentera

MorganaLefaey: Finns det någon match du inte är orolig inför? ;)
Kommentera

MorganaLefaey: "Ruskigt orolig"? Ja, för matchen har ju såååååååååå otroligt stor betydelse för MODOs vidkommande. Visst kan andra platsen bli viktig men att du rent utav skall känna stor oro för kvällens match ser jag som ett ofriskhetstecken :)
Kommentera

Gusse: Har ett förslag. Då jag tydligen ska missa den här matchen på grund av arbete så får ingen här inne säga ja, jippie, nej, resultat eller dyligt. Tycker det låter helt ok. För inte kan ni tycka att det låter lättare att jag låter bli att gå in på sidan?

Är ruskigt orolig för den här matchen. Luleå lär inte bjuda på mycket alls efter en sådan plattmatch man gjorde sist. Det i kombination med att modo saknar en massa spelare och inte direkt spelat bra den senaste tiden får en att börja tro att en förlust kan ske.
Kommentera

MoDoFille: Kul med kvällsmatch...blir nog lite gott o dricka till matchen
Kvällens fråga är hur många målisar luleå tänker byta in idag!?
Kommentera

oscaaaar: men då såg du nog fel serru :)
Kommentera

MoDoFille: Men han hade ju en right klubba igår på matchen tyckte jag det såg ut som.
Kommentera

Lumber Jack: Jo skulle vara trevligt att höra lite om vad det är för typ av spelare.
Kommentera

Cyklob: J-20 spelar nu, när matchen är slut kanske några av de som är där kan ge en fullödig rapport.
Kommentera

oscaaaar: inte för att förstöra stämningen men.. han är leftare.
Kommentera

oscaaaar: Ok.. Ja det låter ju bra i alla fall kanske värt att testa han i något powerplay då eftersom vi inte har någon rightback i övrigt.
Kommentera

Cyklob: han är ju rightare och har ett jävla skott från blå har jag hört
Kommentera

källan: Jag har aldrig sett honom live personligen, men han måste ju hålla en ganska hög nivå i j20 om Modo väljer att plocka upp han därifrån.
Kommentera

« · 990503 · »