1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506619 inlägg · 4103 ämnen

Luleå - MODO Hockey Annandag jul kl 16:00

« · 1102742 Till forumet

Luleå - MODO Hockey Annandag jul kl 16:00
KOMMENTAR

Harri Rindell:

- Hoppas vi får energin tillbaka med Mats

Dags för elitseriehockey igen och Annandag Jul spelar MODO Hockey borta mot Luleå, serieledarna. Det handlar om en poängmässigt sett mycket viktig match, där MODO efter elva omgångar åter får med norrmannen Mats Zuccarello Aasen:

- Förhoppningsvis får vi tillbaka en hel del energi i och med Mats återinträde i laget, säger coachen Harri Rindell.

MODOcoachen söker de positiva sakerna nu när laget hamnar i ett utsatt läge. Just det positiva inbegriper bl a att laget vunnit tre av de fyra senaste bortamatcherna, varav två i sudden death:

- Bortamatcherna mot Skellefteå och Brynäs innan juluppehållet var vi mycket nöjda med. Just därför var avslutningen med 1-4 hemma mot HV en verklig negativ överraskning.

Träningsveckan efter HV-matchen var bra, likaså snacket efter det att Karol Krizan försvunnit från föreningen:

- Nu blir det Zajkowski som vaktar målet i Luleå och vi satsar på honom och Niklas Svedberg. Vidare ska vi försöka tajta till försvarsspelet, som vi vet att vi kan. Chanser framåt dyker alltid upp.

Luleå borta, tuff nystart i sanning:

- Visst kan man säga det. Vi måste vara med direkt i start och är medvetna om att det kan gå riktigt fort. Förhoppningsvis är vi mentalt och fysiskt redo för uppgiften, dessutom gäller det för oss att vara ödmjuka i spelet.

NOTERBART OM LAGET

...Hans Jonsson (rygg) är skadad.

...Luleå senast besegrade MODO i Swedbank Arena med 7-3. Annars har det varit jämnt skägg i höst - 3-2 till Luleå hemma, 3-2 till MODO hemma.

...Zuccarello Aasen blev skadad just i COOP Arena i Luleå, där han nu gör comeback.

...MODO åker buss tidigt till Luleå Annandag Jul, varken uppladdning eller resan som sådan optimalt bra, men det är bara att gilla läget.

...förre guldmålvakten Krizan har klart med ny klubb. Säsongen ut spelar han i Ambri-Piotta i Schweiz, jumbolag i schweiziska ligan.
Kommentera

Sv: Luleå - MODO Hockey Annandag jul kl 16:00
Tomten verkar har med sig åtminstone en hård klapp - Aasen är med igen.

Det andra möjligt hårda klappen är att Snellman saknas på laguppställningen. Undra om det inte var hans siluett jag såg ute på kvarkens is gående österut med en hockeytrunk iklädd en röd tröja med ett spader äss på bröstet, jag kan ha sett fel.

God fortsättning på julen, föresten.

Må Mats ge oss lite momentum.

Sen hoppas jag också det blir en liten Karoleffekt för bottenlaget Ambri-Piotta.

Mycket hockey bli're. Elitserien startar om, JVM och kulturinstitutionen MODO-cupen börjar strax.
Kommentera

Målvakt:
30 Michal Zajkowski
(1 Niklas Svedberg).

Backpar:
3 Mattias Timander,
2 Jens Westin

18 Per Hållberg,
35 Pierre Hedin

4 Mikko Kurvinen,
34 Tommy Wargh.

Extrabackar:
6 Stefan Espeland,
14 Martin Signal Bergius.

Kedjor:
10 Per-Åge Skröder,
24 Niklas Sundström,
36 Mats Zuccarello Aasen

15 Andreas Salomonsson,
39 Per Svartvadet,
19 Jeff Ulmer

20 Oscar Steen,
79 Fredrik Warg,
22 Patrick Yetman

11 Thomas Enström,
29 Andreas Molinder,
13 Marco Tuokko.
Kommentera

hellge: Du blir inte av med Snellman än...

"Extraspelare blir backen Stefan Espeland och finske forwarden Ville Snellman.
- Klart det inte är optimalt att ha Snellman som extraforward, men konkurrensen bland forwards är stenhård, kommenterar Harri Rindell."
Kommentera

Paddan: Man kan ju undra varför de är optimalt med snellman som extra forward?! En ganska dyr import som varit värdelös kan väl inte vara ett dugg optimalt!
Kommentera

Berka: Det optimala med det är ju just att konkurrensen är så hård att han inte platsar och att det är officiellt.

Vilket innebär att han i princip är satt på transferbänken.
Kommentera

Berka: I citatet från åfficijella står det ju att det inte är optimalt. Och som NuMo säger, det positiva är väl att han inte kommer vara kvar i truppen så länge till.
Kommentera

Poffa: Och här har vi en smygtitt på dagens framförare av Nationalsången

www.youtube.com/watch?v=rGHLkCYPXe4&feature=related
Kommentera

Berka: Någon som såg varför Z gick ut?
Kommentera

MorganaLefaey: Måste hem till Norge och hämta skridskorna?
Kommentera

Paddan: Imponerande att luleåfansen skämmer ut sig i andra matchen i rad mot modo genom att sjunga att någon skall bäras ut på bår. Så vitt jag vet har det varit klart många fler modoiter som gått av banan i de matcher vi haft där uppe.
Kommentera

MorganaLefaey: Det är också enda arenan där jag hört publiken bua när en motståndarspelare får en rejäl tackling och sedan kommer upp på benen efter ett tag.

Men det verkar ju kul att Ulmer har något mer mål i bössan i varje fall. Nu när Sopcast-streamaren verkar ha problem att få kontakt med Sopcast.
Kommentera

Paddan:

Man kan nog inte förvänta sig så mycket av lulingarna. Av de som varit ner den här säsongen är det ju bara Portello och hans poolers som betett sig normalt, typ.
Kommentera

Paddan:

Jo jag har lagt märke till det också. Sportsligt värre.

Yetman satte pucken i ribban i sista sekunden. Hade suttit skönt med ett sådant ledningsmål.

Kommentera

Nån som fått sopkvasten att funka??
Kommentera

bisterfinnen: Förmodar att streamaren gett upp. Så här skrev han kl 16:18

"Big troubles for me to get connected to sopcast servers. I've tried for nearly half an hour now. I'm giving up if it wont work in 15 minutes."
Kommentera

Fegt. Hur ser det ut?!
Kommentera

bisterfinnen: På hockeyligan.se är det väldigt stillastående och på sr.se är det bara någon enerverande typ som bland annat repeterar frasen "Om en stund startar den andra perioden" kompletterat med lite skridskoljud
Kommentera

Paddan:

Låter inte så spännande.
Kommentera

bisterfinnen: Spännande verkar det vara i Stockholm

"Djurgårdens fans försökte mucka bråk med Rögles fans och det blev så oroligt på läktarna att domaren Ulf Rådbjer tvingades bryta matchen i fem minuter tills det hade lugnat ner sig.
Nu är matchen igång, polisen är på plats, men vi kan nog tyvärr räkna med fler oroligheter innan matchen är över."
Kommentera

Och FBK-supportrarna har tydligen fyrat av två knallskott på läktaren i matchen mot Frölunda.
Kommentera

Är de inte dags att sparka finnarna åt h-vete snart?!
Kommentera

Berka: Vilken tur att det låter på radion som att MoDospelarna gör allt för att tillbringa så mycket tid som möjligt i utvisningsbåset.
Kommentera

Och där var då matchen över, skulle jag tro.
Kommentera

Paddan: 3-1. Mål Rönnmark, Ass Rönnmark, Rönmark.

A B S U R B T ! ! !

Kommentera

Paddan: Dommaren tappar matchen.. tar ut modospelarna på löpande band, vissa e välförtjänta andra inte. Sparka dommartrion å låt kamelskötare dömma ist.
Kommentera

Bister: Nu har jag bara sett andra, men det ser tom sämre ut än normalt. Vi tar dessutom hjärndöda utvisningar och i BP har vi ju ingenting att hämta.

Jag känner en viss masochistisk sida inom mig vakna, det ska bli intressant att se vilken handelskraft vi har i det läge vi befinner oss i, för händer ingenting spelar vi inte slutspel i vår, fan vet om vi får boka hotellrum i Leksand..
Kommentera

Paddan: Sundström faller över en luling och glider emot lulekassen. Reser sig upp och tar "spjärn" emot buren som släpper från sina fästen....

Truddelutten från Rönnmark kom som ett UPS-paket.
Kommentera

Salle: Ok, enligt radiokommentatorerna var det en ytterst medveten handling av Susse.
Kommentera

Salle: Jag hade krävt utvisning om det varit en Luling som gjorde det.
Kommentera

shinzawai: Och där var det då Mer Ull i påsen
Kommentera

Knivfodralssnidarna skriker att Timander ska bäras ut på bår... Fy fan vad jag hatar det där skitlaget.
Kommentera

shinzawai: VILKET SLAGGA!!! 2-3 Ulmer i krysset ;)
Kommentera

Paddan: Han gjorde ju ett försök att resa sig upp men "misslyckades". Hade han legat kvar och bara glidit in i målet som då rubbats så hade han inte åkt ut.

Jag tyckte att det var j-t hårt dömt.

Ulmer är den Werner Werner inte var, JU!

Kommentera

Salle: Hörs det något på tv-sändningen att det är två bussar med MoDo-supportrar i Luleå?
Kommentera

Paddan: Jag måste ställa frågan: Är modo de lag som överlägset flest gånger lyckas träffa motståndarnas klubbor vid skottförsök. Jag tycker mig se en klar trend modo har.
Kommentera

Paddan: Nä dom dränks i dö- och bår-ramsor från hemmaklacken. *suck*
Kommentera

En bra match idag, tycker modo va de klart bättre laget. Sparka harri och skaffa 3 nya backar nu! Sen kan man förpassa luleå å den skitpublik som finns där till div.2 som dom beter sig.
Kommentera

Undrar vad vår kapten ska kräkas för klyschor om det här då. "Vinner vi resten av matcherna i serien är vi med..."
Kommentera

shinzawai: Jag tror nått i stil med "gnugga försvarspel"
Kommentera

Berka: Eller något i stil med "Ni måste ha tålamod. Man får ju räkna med att det tar 50 omgångar innan spelet sitter."

Ulmer stod ensam för 1/4 av de skott som MoDospelare avlossade mot Luleåmålet. Hur såg Zacke ut då? Efter första perioden tyckte Lulekommentatorerna att han såg väldigt darrig ut.
Kommentera

Berka: Helvetet vad less han var i intervjun efter matchen. Jag vet inte om det är positivt eller negativt.

Fan, vi kanske inte kan bättre? Ärligt talat, vad har funkat denna säsong förutom förstakedjan när MZA var frisk? Med årets spel vilken annan årgång som helst av ES så hade vi fått dyngpisk.

Nä, fy fan vad jag är orolig inför framtiden, inte bara denna säsong.
Kommentera

Paddan: zacke va bra idag och får han ansvar så kan han nog bli väldigt bra
Kommentera

idag faller vi inte på att vi inte kämpar, vilket känns bra.
Idag faller vi korkade utvisningar och missade chanser. Men ett fall frammåt.

Jag blev väldigt förbannad på att Harri(som jag gillar egentligen) är en fegis som inte tog ut Zacke i samband med utvisningen i slutminuten. FAN OCKSÅ. Vi borde ha tagit poäng idag.
Nu har vi ett koppel med hundar framför oss. FAN FAN FAN.
Kommentera

shinzawai: Jag skulle vilja påstå att de brister i defensiven. Vi har inga backar som kan tackla å hålla rent framför egen kasse, vi har heller inga offensiva som kan följa med i anfall å hålla blå linjen längre så att dom har chans på längre anfall, backarna kan inte slå en vettig passning heller (Allt detta med undantag för timmy å hedman) Sen har faktiskt inte forwards heller rosat marknaden men jag är övertygad om att det finns där hos dom flesta. Sen har väl våra finska spelare varit en av de sämsta trader som modo gjort sen Antony tussolino.
Kommentera

spud: till och med vi är före!haha...:)
Kommentera

Berka: 3 mot 5 spelt så andvänder vi som vanligt två forwards och då finns det ingen som har bevakning runt våra stoplar. Andvändförfaan två backar och låt dom ta backskott iställett
Kommentera

Långben: "Nu har vi ett koppel med hundar framför oss. FAN FAN FAN."
Kommentera

Gusse: TACK !!!! Vrid iaf. pyramiden å ställ upp 2:1 Nu kan ju deras spelare krypa ända in på stolproten å slå 1 2 meterspassningar igenom målgården
Kommentera

2 meters pass ningar skulle det så
Kommentera

« · 1102742