1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507594 inlägg · 4105 ämnen

Malmö - MODO

« · 205195 Till forumet

Sv: Malmö - MODO
Wewillwintoday:

Mycket utvisningar och ganska så tråkigt spel. Men det är jämnt enligt kommentatorerna.
Kommentera

poffa: Har varit borta ett tag. Hur har det sett ut efter 1-2 målet?
Kommentera

knaskamilla:

Ingen superfemma för mig idag.

scim:

Det var det jag gjorde, i vilket fall som helst så ignorerar de det. De kanske har något genetiskt fel som gör att måste ha med ett g i det namnet.

alla:

Nu är det paus och det gör att man har förhoppningar om en trevlig kväll. Lite oroande dock att Malmö får ett nytt PP pga att MODO hade för många spelare på banan.
Kommentera

poffa: Ytterliggare problem har genomlidits.

Andra perioden är Modos som vanligt. Visst skulle vi behöva ett till för att det skall kännas bra. Konstigt nog så har Malmö verkligen bra hemmastatistik, men Modo stretar emot fantastiskt bra ändå.
Kommentera

poffa: Dom verkar inte bry sig, Engström, Engström, Engström! Skicka ett mail själv istället vettja.
Kommentera

poffa:

Inte för att förneka dina bekymmer, men det låter roligare med en dator som skickar mail än med en som bl.a. stänger av sig själv. Det tycker i alla fall jag, som den objektiva betraktare jag är.

Hur går det förresten för dig i poängjakten hittills ikväll? Har du en superfemma nu också?
Kommentera

NuMountain:

Min dator blir irriterad varje gång de säger Engström istället för Enström. Den blev så irriterad att den skickade ett mail till kommentatorerna.
Kommentera

poffa: Fantastiskt. Hörde Högardh på radiosporten i alla fall. Faan jag måste köpa ny dator som inte dyker i glädjefnatt bara Werna gör en fint.
Kommentera

NuMountain:

1-1

Åhhh, Peter Högardh, åhåhhh Peter Högardh....

Med pass för Warg och Lehtinen.
Som de säger på HockeyLive:
"Pocken e plaatt..."

1-2 i PP Öhman, Enström och Pettersson.

Tjohooo!!!!
Kommentera

Wewillwintoday: Malmöfansen skall ha heder för att de erkänner Werna som en riktig fighter som de gärna skulle ha i sitt eget lag. Det beror nog på killens förmåga att göra ett par pyts varje gång han spelar mot Malmö. Ren bevarelsedrift från Wernas sida. Han har det i blodet lite granna, efter alla fighter mot Malmö genom tiderna. Däremot har han varit i stort sett lika bra mot andra lag och flera av lagen hånar i stället Werner, troligtvis i ren själbevarelsedrift. lulingarna är ju nummer ett, efter malmö (Kontradiktion, jag vet.) att vara rädda för Wernblom.

Matchen verkar vara helt jämn och kommentatorerna gillar verkligen matchens nerv och kvalitet. Jag tror vi har bra chans att vända och Wernblom, faktiskt, ser ut att ha bra fart på rören.
Kommentera

scim:

Tydligen. Nu är det i alla fall paus nere i Malmoe.
Kommentera

Uttalas verkligen Fokin "Fucking" på skånska?
Kommentera

NuMountain: PP nu.. Ofarligt med andra ord...
Kommentera

Wewillwintoday: FUCK....
Kommentera

Wewillwintoday: Ajj. 0-1 skulle jag vilja säga som modoing. nu fick jag ont i skrotum.
Kommentera

Jaha. Nu ska vi börja ta utvisningar i varje parti och minut...
Kommentera

NuMountain:

Ja, man blir nästan vansinnig. Kan de inte lära sig att inte tala med mat i mun?
Kommentera

poffa: kommentatorn bryter konstigt. Ibland tror jag att han ska säga något annat, men så säger han Mmmmmmaaaauuutsssooouunn!
Kommentera

Malmö - MODO
MODO inleder starkt och har flera chanser men lyckas inte få in den i mål. Mattson får en utvisning och MODO har inlett starkt enligt kommentatorerna.
Kommentera

« · 205195