1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Malmö Redhawks - MoDo Hockey, lördag 17 oktober, 18.30

1705078 · » Till forumet

Sv: Malmö Redhawks - MoDo Hockey, lördag 17 oktober, 18.30
J F K: Angående matchen igår. Det är svårt att se någonting positivt från den då Malmö inte var överdrivet bra och vårt anfallsspel som gav mängder med chanser mot Brynäs var fullständigt obefintligt igår.

Samtidigt så såg defensiven klart bättre ut. Malmö anföll med mycket fart och hade vi haft samma usla försvarsspel som i inledningen av säsongen så skulle det runnit in väsentligt fler än det där målet. Vill man vara positiv så kan man alltså säga att vi förbättrar oss hela tiden, men det är givetvis inte hållbart om det enda sättet vi får en fullgod defensiv är att vi helt offrar offensiven.
Dessutom är det inte bra att vi är ett varannandagslag. Vi kan vara bättre i en period mot Brynäs ena dagen och sedan vara ett bottenlag hela nästa match.

Tyvärr tror jag att en del kan tillskrivas kedjorna. Jag trodde att en nordamerikansk coach skulle innebära att man kastar in de heta spelarna lite oftare och man flyttar runt i formationer när det uppenbarligen inte fungerar. Jag tycker att Posslers kedja ser hygglig ut spelmässigt, men är det inte dags att sära på dem då det inte resulterar i mål??? Pettersson har definitivt i kroppen att göra en hel del poäng och samma med Possler, men i den enhet de spelar i så händer ingenting.

Dags att sätta Possler med Olofsson och Thomas? Eller kanske igår sätta Possler med Butler och Lapierre och spela Pettersson som center mellan Thomas och Olofsson. Konstigt nog känns Huras mer förändringsobenägen än någon tidigare coach just i den coachingen (eller sedan Sandling i alla fall som nästan hellre spelat med fyra i en kedja om någon skadat sig än att rubba sin sossehockey).
Kommentera

jämtland: Skröder är billig och producerar fortfarande hyggligt. Jag förstår bara inte avesionen. Det var rätt tydligt igår att Skröder tillför en hel del till Lapierre och Butler då de gjorde sin sämsta match hittills i just Skröders frånvaro. Sedan Per Åge svårt med markeringen av sin back i egen zon och han kastar iväg lite onödiga puckar, men å andra sidan gör han sina mål och han slår i regel passningarna så rejält att det ändå sällan blir indianare av dem.
Ja, jag tycker att han är viktig för Modo, men jag skulle inte velat ha kvar honom om han inte halverat lönen.
Kommentera

Skrubben: Fel, ni är 3 miljarder enligt Wikipedia
Kommentera

Monno: Menar du att jag ska behöva stå för saker som andra skriver? Det finns givetvis alltid ett par fans som alltid kommer häckla dom som förlorar, men majoriteten gör inte det. Du får inte glömma att vi kanske är ett femtiotal brynäsare på hockeysnack, men bara 4-5 stycken är inne och skriver här.
Kommentera

Monno: Kanske skulle ha lagt till att jag syftade på matcherna där vi torskat med 4 mål eller mer ;) Ullmark är en målvakt som gör spektakulära och svåra räddningar,tar mer än han ska, Reideborn gör inte det.
Kommentera

Skrubben: Behålla ödmjukheten?
Isf får ni nog leta reda på den först...
Kommentera

Confusius: 2-3mål varje match? Inte dåliga krav du har inte.
Han är ingen Ullmark men med ett vettigt försvar är jag rätt säker på att han legat kring 92%.
Kommentera

J F K: Just därför behöver vi skröder som stabiliserare eller hur? Så vi inte sprider oss över banan som du själv skriver , utan en som är klok och spelskicklig i match efter match och ger modo den där tryggheten som är så efterlängtad.
Kommentera

Skrubben: det har bara gått 9 omgångar kom tillbaka om 20 omgångar så får vi se hur det går för lagen.
Kommentera

Sven Tuta: Ja jag läste ditt inlägg innan jag skrev. Jag ser alla matcher inklusive träningsmatcherna, och det här var ingen bra match. Vi skapar knappt en enda målchans på hela matchen mot nykomlingarna och bottenlaget Malmö, det är under all kritik. Dom gör 1 mål och utöver det sätter dom inte Bjurö på några större prov, ändå är vi inte ens nära att vinna matchen.
Och kritiken mot Reideborn är inte obefogad, visst vårt usla försvar underlättar inte för honom, men han borde ta 2-3 mål varje match. Han är en medelmåttig SHL-målvakt, och det håller inte bakom ett så virrigt försvar som vårt.
Kommentera

Zappaholic: Vilka matcher har du sett? Förutom Brunäsmatcherna så är det en över, vilken?
Du är kanske en av de som kommer in här från Brunäsboken som är någorlunda vettig. När dina tusenbröder väller in här så är det väl inte konstigt att taggarna åker utåt. För de tillför ingenting. De håller samma nivå som supertrollet i den gula boken. Jag håller mig borta från att trolla i eran bok, men jag kan ändra mig, no problem.
Kommentera

Zappaholic: skriv i Brynäsboken då istället, där finns säkert någon som är intresserad av vad du skriver.

Du trollar genom att låta dummare än jag hoppas att du är. Om du sett Modo's försvar borde du förstå att målvaktsprocenten inte avslöjar hur bra/dålig Reideborn egentligen varit.
Ullmark hade t.ex kass statistik ifjol, jag antar att du tycker Modo's dåliga resultat då berodde på honom?
Kommentera

Confusius: Vet inte hur många matcher du sett live. Jag har tyvärr sett alltför många matcher live där inställningen varit katastrofal.
Ikväll var det många misstag spelmässigt, men det som var bra att laget rörde på benen och visade att man ville vinna. Huras visade prov hur en coach ska agera i båset (tyvärr inte Gradin) Så läs mitt tidigare inlägg innan du hackar på mig.
Kommentera

Zappaholic: Ett bra målvaktspel är beroende av många faktorer. t.ex. ett bra försvarsspel. Fallerar det är målvakten illa ute. Vi har tyvärr inte haft ett bra stabilt försvarsspel under försäsongen p g a ett spelsystem som inte passade mtrl. De sista matcherna så har det stabiliserat sig till det bättre. Så läs på innan du kommer in och trollar. Och förresten vad tycker du om Bjurös prestationer ?
Kommentera

Sven Tuta: Såg bra ut?? Herregud då har man inte höga krav! Vi gör 0 mål och skapar knappt en enda målchans på hela matchen mot ett dåligt Malmö! Inte ens Bagdad Bob skulle tycka att det såg bra ut ikväll. Malmö hade alltså IK Panterns keeper i kassen och vi lyckas inte sätta honom under press överhuvudtaget, så fort vi kom över röd så la vi djupt.
Kommentera

Zappaholic: Bjurö leder ju för övrigt målvaktsligan. Förstår inte vad du klagar på. ;-)
Kommentera

Zappaholic: Har du sett någon match?
Om ja så vet du mkt väl vilka lägen motståndarna haft mot Adam.
Första två matcherna hade han några puckar han borde tagit. Sen är det tyvärr totalt inkompetent försvarsspel som ligger bakom det mesta.
Till och med matcherna vi släppt 7 mål är det inte mycket han kunnat göra.

Men med det sagt så har han ju inte vunnit något åt oss heller likt Ullmark kunde göra. Men det är absolut inte Adams fel att vi släppt in så många mål.
Kommentera

Zappaholic: du har inte sett nån match va?
Kommentera

Johannes Hedberg: haha men för helvete Brynäsfolk, har ni inget liv?
Nån diskuterade era nyförvärv för 6 månader sedan och därför är du inne här idag och trollar?
Så fantastiskt pinsamt av en väldigt liten människa 😎

Jag personligen bjuder dig på den här förlusten, hoppas ditt sårade Brynäs-hjärta hämtat sig något efter den avskyvärda attack du traumatiserades av i somras.
Jag förstår dig verkligen.. 😖
Kommentera

Monno: Fungerat?

Reideborn snittar 3,94 insläppta mål per match med en räddningsprocent på under 88%. Tycker du det tyder på ett fungerande målvaktsarbete?
Kommentera

Zappaholic: Målvaktssidan är ju det enda som funkat i inledningen...
Kommentera

Monno: Vad var det Wikipedia sa, 3 miljarder troll i Brunäsboken, han är en av dom.
Kommentera

Monno: Tycker att vi ser bra intentioner att det blir bra i slutänden. Bjurö stabil. Lappe måste man bara tycka om. Kiwi en bra förstärkning. Tycker om kvällens inställning, det var mkt skridskoåkning. Ok, mkt felpass o skit spel mellan varven, men visst fasen börjar det se bra ut. Och en sån sak som att Alaavara ger instruktioner med taktiktavlan, när hände det?
Huras, vilken coach. Tar ut Bjurö när det är 2 sek kvar av perioden. Låter bästa spelare spelar. Hela tiden driver på. Länge sedan vi såg det i båset. Väntar bara att få se PP demonen Gradin vara lika aktiv.
JFK, nu kommer trollen från Brunäs, har du blodtrycket under kontroll ;-)?
Kommentera

Rytter: Efter att ha sett alla video klipp det fanns på Youtube när man sökte på Patrick Dwyer,så tycker jag att det såg intressant ut.En snabb spelare som ofta utnyttjade misstag och sedan trampade full fart för att sedan göra en fint eller skjuta gjorde några snygga mål.Men han verkade vara en spelare som spelade mycket boxplay också,en spelare med näsa för målet.
Kommentera

Bad_Brett:

Håller med! Förutom att vi har bättre spelare att tillgå i år så tycker jag att Larry verkar vara en bättre coach än Forsberg. De saker som inte fungerat tidigt på säsongen jobbar han med och försöker rätta till som t.ex försvarsspelet som sett mycket bättre ut. Forsberg var ju tjurigare och vägrade göra ändringar ända tills han fick sparken.

Visst vi har mycket att jobba med t.ex offensiven och vårt PP, men jag tror att Larry är rätt person att styra upp detta och när vi får gå med fullt lag tror jag vi kommer klättra och laget kommer utvecklas.

Placering 6-8 ska definitivt vara möjligt att nå för oss.
Kommentera

Bad_Brett: Får man gå händelser i förväg och kanske var lite väl positiv, men tar vi oss till slutspel är detta ett spännande lag. Vi har en del tunga spelare blandat med finurliga. Men som sagt först ska vi dit.
Alldeles för uddlöst idag.
Kul att Bjurö var så stabil. Viktigt med en bra start. :-)
Kommentera

modomille:

Känner mig ändå hyfsat positiv. Det känns som att det finns några riktigt svaga lag som kommer komma efter oss i tabellen. Alla skador, avstängningar etc. gör att spelare som Hedman och Djurse måste ta större ansvar, vilket de verkar må bra av.

Sedan får vi förhoppningsvis bra ersättare till Whitney och Ritchie. Welch kommer snart. Skröder, Wilson och Djuse likaså. Butler och Lapierre är två spelare som har potential att vara riktiga stjärnor i ligan. Kan de få Heshka att höja intensiteten i sitt spel också, kan detta nog bli riktigt bra.

Vi kanske inte kommer topp-6, men nog känns det som att vi kommer kunna ha en redig skrällchans i vår.
Kommentera

Monno:

Tycker nog att man kan låta Bjurö ta ett par matcher, han gjorde det bra idag.

Nej tyvärr är vi ju inte farliga framåt när vi saknar två toppcentrar samt Skröder och inte fyllt på med en ersättare till Haataja.
Kommentera

J F K: Kiwi är ju hundra gånger farligare från blå än vad Heshka är! Hur Heshka blev bäste back i Finland är för mig en gåta...

För att se något positivt ikväll - försvarsspelet på bortaplan. Detta på bekostnad av anfallsspelet kanske? Såg rätt lätt ut att hålla koll på Butler/Lapierre som fiskade på offensiv blå - sedan all istid som Possler får.. känns som att Huras försöker få det att lossna för pojken. Hoppas det släpper snart.. hade Possler lirat i SAIK hade han varit poängkung vid det här laget. Och på tal om poängkung, vart var Olofsson ikväll?
Kommentera

Monno: fan vad otur vi ska ha. Ritchie borta,Wilson borta,Skröder borta Djuse borta.Hellvete.Nu måste vi in med iallafall två spelare.
Kommentera

J F K: Ja, Malmö bjuder ju på hur många lägen som helst. Men fan knappt en farlighet från oss.
Vi bjuder iofs rätt friskt också men.

Nä det var verkligen dåligt att tappa 3p till Malmö. Inte inte bra.

Men visst får Bjurö stå nästa match också?
Kommentera

Monno: Saknar Skröder... Och ett anfallsspel överhuvudtaget.
Kommentera

Monno: Får man verkligen ta timeout hur sent som helst?
Kommentera

Monno: Alltså Heshka är ju den slappaste jäveln i världshistorien...
Kommentera

modomille: Haha Butler missar att det är 4mot4 å inte powerplay! En aning klantigt.
Kommentera

Monno:
Du får uppdraget att trycka F5 konstant ikväll. Modo brukar lägga upp nyheter om nyförvärv på matchdagar.
Kommentera

Monno: de är så sant som det är sagt :).Ja men varför tar vi inte bägge ;)
Kommentera

modomille: Man får inte alltid som man vill. ;-)
Pelletier var spännande namn. Men han hade imponerande dåligt plusminus med tanke på hur mkt poäng han gjort.
Kommentera

J F K: Nä Luddes helt onödiga utvisningar blir tyvärr väldigt viktiga.
Samtidigt har vi förtvivlat svårt att komma till nå lägen offensivt.
Inte alls orättvist resultat just därför.
Men vi måste ta det här! Så bra spelar inte Malmö. Och det är viktiga poäng! Kör för fan gubbar.
Kommentera

Monno: den här spelaren ska ryktas till Modo efter att han har startat följa Modohockey på Twitter.Vad säger ni?hade hellre sett Pascal Pelletier.
Kommentera

Hepp, de får bli Terminator 2 istället.

Brukar gå bättre för Modo när jag inte kollar...
Kommentera

Monno: Vi står för stilla. Det blir för utspritt och vi kan inte hjälpa varandra, utan det blir en och en hela tiden. Bedrövligt dåligt spel.
Kommentera

Monno: Vi kommer ingen vart i anfallszon...
Kommentera

Monno: Tyvärr var de två korkade utvisningarna på Nilsson väldigt olyckliga. Vi tappade helt tempo efter det.
Kommentera

J F K: Fan de där va inte bra...
Kommentera

jämtland: Men han har ju inte betalt för att vara en ledare längre. Med tanke på att han halverat lönen förstår jag inte längre din irritation.
Kommentera

Monno: Han får ju mycket skit absolut. Och han får dessutom mycket förtroende tillsammans med bra spelare. Att det då blir en del poäng när han själv får köra sin endimensionella roll som till mångt och mycket handlar om att "göra öppet mål, stå still i slottet och bli serverad, hjälper föga då ledningen hela tiden förlänger med honom p.g.a att han skall vara en kulturbärare. Kulturbärare kan jag hålla med om .....bärare av laget, högst tveksamt.
Kommentera

Två så snabba utvisningar på följd. Kommer straffa sig.

Edit: Det löste sig bra!
Kommentera

J F K:
Bjurö fortsatt 100%. Hoppas det håller sig. Han är bra än så länge.
Kommentera

Monno: Jag tycker att vi borde kunna mycket mer än vi visat. Visst är tempot högt, men vi slarvar på tok för mycket. Bättring där och vi borde vinna detta.
Kommentera

1705078 · »