1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

Mästarcupen

« · 408301 Till forumet

Sv: Mästarcupen
Poffa:

Skönt att våra bulldozers P Öberg och Wennerberg verkar igång igen efter sina bleka fjolårssäsonger.
Kommentera

Och där var perioden slut. Folket springer mot ölen i baren, själv går jag och äter lunch.

Forza MODO, alé, alé, alé...
Kommentera

Poffa:

14-11 i skott till Brynäs, Zajkowski verkar stabil mellan stolparna om man ser till hur många skott han får på sig.
Kommentera

Nikki:

Är det inte härligt så säg. Gästrin får sin andra assist för dagen. Den här kedjan kan bli en riktig killermachine. Stora, starka, elaka och tydligen med målsinne.
Kommentera

Nikki:

Andra matchen i rad med mål i box play
Kommentera

Poffa:

2-1 av Peter Öberg 4/5
Kommentera

YaQoP:

Gubben börjar bli gammal. Måste haka sig fast i de unga, snabba MODO-spelarna bara för att orka föra runt rullatorn på isen.
Kommentera

BRA Ove!

13:20 Utv. BIF Ove Molin 2 min. hook.
15;38 Utv. BIF Ove Molin 2 min. hook.
Kommentera

Poffa: FAAN!
Kommentera

Poffa: Trevligt med lite utdelning för kedjan som varit en av de bästa under de tidigare matcherna.
Kommentera

Falken87: Wennerberg 1-1
Kommentera

Falken87:

Så var då ordningen återställd. 1-1 genom Wennerberg.
Kommentera

Nikki: Jepp! Fy fan va skönt! Ove, Ove, Ove Molin!
Kommentera

Nikki: Ah, börjar ju riktigt lovande det här.
Kommentera

Vad i satan, 1-0 till Brynäs efter 10 sekunder?! :
Kommentera

Falken87: Äh, finns ju massa dagar under året när det år ohockey, då hade de väl kunnat haft sin kräftskiva...

Hmm, Korhonen står istället för Honken i BIFs mål. Så "Kim Martin look-a-liken" är rädd att förlora målvaktsmatchen mot Zakke ;)
Kommentera

Paddan: Om du läser på Mästarcupens sida så var Webbis igår borta på kräftskiva, och kunde därför inte rapportera från matchen! Men idag ska dom rapportera i alla fall. Kom igen nu Brynäs!
Kommentera

Hmm, uppdatering av matchfakta med jämna mellanrum...
Måste vara ett förbannat långt ojämnt mellanrum de är inne i nu eftersom de ännu inte fått in minsta lilla matchfakta från matchen MoDo-Färjestads BK igår.
Kommentera

Paddan: Hur i fullkornsmjöl skriver du egentligen?
"I normala fall är jag vara 10 år än..." vad sjutton är det?
"I normala fall är jag 10 år yngre än..." ska det ju vara.
Pucko!
Kommentera

knaskamilla: Hehe, tackar tackar. Nja, de säger väl att man är inte äldre än man känner sig. I normala fall är jag vara 10 år än Mika Lehtinens tröjnummer i MoDo, men efter en trevlig kväll på krogen kan man nog, dagen efter, känna sig som minst 108 år.

Om det går bra för MoDo så kräver jag ett SM-guld...
Kommentera

Paddan:

I min bitterhet över att jag inte blev bjuden på tårta glömde jag visst att gratulera igår. Gratulerar! Eller börjar du bli så gammal att man ska låtsas som att du inte blir äldre?

Bara lite drygt en timme kvar till rullatordäng med Porslin nu. Jag kräver härmed sms-rapporter kring hur det hela artar sig. Eller, ja, ifall det går bra för BIF antar jag att man inte kommer ifrån telefonledes rapporter...men om det går bra för MoDo kan väl någon vänlig själ sms:a mig?
Kommentera

Alla:

Så här löd rapporteringen som vid två skilda tillfällen sa att Edblom hade gjort mål: "Det var den där nya, trean...Ed...någonting...Edblom". Men det är ju roligt att Viklund fått göra mål. =)
Kommentera

Martin S: Så var det nog. Telefonrapport + livehockey + eventuella felaktiga program + svårigheter att se skillnad på junisar kan ställa till det.
Kommentera

Paddan: Då var det alltså Viklund som gjorde målet och inte Edblom. Därmed är nog Edblom fortfarande ute ur truppen och befinner sig i Övik och laddar inför J20 säsongen. Detta var förresten Viklunds andra mål för säsongen.
Kommentera

Poffa: Hmm, det var nog det Hento försökte med också, men han träffade de vita benskydden, därav den nya "fina" färgen...
Kommentera

NuMo:

Roligt att se att MODO spelade aggresivt och att man vann rättvist. Förhoppningsvis förlorar vi i morgon så vi ger Brynäs Mästarcupsspöket och blir av med vårat eget.

Lite lätt på lyset men ändock vid god vigör så tänker jag sikta på sängen.
Kommentera

Albert Hall: Förlusterna blir surare för Hento nu när han är i kaffeuppstötarnas land. Vi Modoiter vet att han är värdelös på stenhårda i krysset.
Kommentera

NuMo:

Vad tråkigt. Hento verkar ha silat lite grann.
Kommentera

NuMo: Ett SH- och ett PP-mål, inte illa pinkat. Dessutom otroligt mycket skott för att vara MoDo, hade de verkligen rattat in rätt match när de skrev referatet...
Kul också att Viklund fick göra ett mål.
Kommentera

Färjestad har förresten lånat in en ex MODOit som ska spela istället för Emil Kåberg, nämligen Mattias Månsson.

Månsson som är född 81 kom från Medelpad och gjorde tre juniorsäsonger här. Tillsammans med Wennerberg och Daniel Johansson(Nicklas storebror) så tillhörde han topp tre bland MODOs 81or.
Kommentera

Paddan: Du har helt rätt, Edblom och Erik Broman fick lämna truppen innan VIK matchen. Jag vet inte om Edblom spelade mot VIK eller om han blev nerkallad till Mästarcupen.
Kommentera

Martin S: Är jag helt fel ute i mitt antagande att Edblom fick lämna truppen innan matchen mot VIK? För Jesper har ju, tillsammans med Warg, missat både matchen mot Ässät och VIK på grund av sjukdom.
Kommentera

Paddan: Mitt tips är att Edblom spelar istället för Jesper Andersson som har varit sjuk.
Kommentera

knaskamilla: Jepp, jepp och jepp, eller i varje fall tror jag det.

Det är så osannolikt att det skulle ha hänt att det förmodligen heller aldrig inträffat. Det är ungefär lika osannolikt som att J-O Waldner skulle slå en kinesisk flickspelare i OS...
Men ordningen är nog snart återställd, för snart möter vi ju BIF och då kommer vi ju att åka på så mycket däng att det inte är klokt. Den där Porslin är en jäkel på att slåss med rullator...
Kommentera

knaskamilla:
Men vad i hela....., blev du inte bjuden på tårta, det var svagt, mycket svagt.....
Kommentera

Paddan:

Hmm. Få se nu...fyller du år? Och bjöd på tårta idag? För jag var i Bäpa, och jag såg ingen tårta...

Vad gäller Mästarcupen är jag lite nervös. Vad fan, det är ju illa att vinna den. Vi får hoppas på förlust imorgon, eller nå't.
Kommentera

Paddan:
Nja, jag håller nog fast vid tårtan, trots allt.
Kommentera

Sannes: Antingen var det så, eller så var tårtpappret bra mycket godare än tårtan ;)
Kommentera

Paddan:
Du har med andra ord lyckats mycket bra när du bakade tårtan.

Får än en gång säga:

Grattis på födelsedagen!
Kommentera

knaskamilla: Märkligt, märkligt, här har man matat folk med tårta och räknade med att logga in och upptäcka hur mycket tvåsiffrigt MoDo förlorade med och sen så har vi vunnit. Dessutom har en spelare som fått lämna truppen gjort mål, märkligt märkligt.

Sen så går det också bra att få folk att äta tårtpapper, bara tårtan är tillräckligt saftig, märkligt märkligt.
Kommentera

p j davydjoos: Jag hade inte kollat vilket lag de ställde upp med för kvällen. Men uppenbarligen ställde de upp med samtliga förutom
Jönsson och Kåberg.

Rätt kul med seger, även om det som vanligt inte ett säger ett skit egentligen.
Kommentera

AudibleGiraffe: Har Färjestad ett bra lag utan Jönsson? Det är väl bara hans kedja som producerar?
Kommentera

knaskamilla: Oj då. Och Färjestad ställde upp med ett bra lag?
Kommentera

knaskamilla:

Och matchen är slut?
Kommentera

5-1 till MoDo. Målskyttar: Edblom, Jocke L, Jocke L, Salle, Green. Zakke har tydligen inte haft jättemycket att göra, men både gjort några bra räddningar och haft lite tur. Snyggjanne var visst nära att göra mål också, för övrigt (men nära skjuter ju inga djur).
Kommentera

Hmm, blev inte Edblom petad från truppen häromdagen? Kan ju ha fel iofs.
Kommentera

Frisco:

Hur länge hade det gått då?
Kommentera

YaQoP: 2-0 till Modo. Målskyttar Edblom och Salle.
Kommentera

Mästarcupen
Ingen som vet vad det står?
Kommentera

« · 408301