1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

496152 inlägg · 4089 ämnen

Matchtråd Brynäs-MoDo

« · 420199 · » Till forumet


Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Salle: Ett påstående skulle ha formulerats "du menar", en fråga "menar du", eller det kanske bara är jag det.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Kronblom:
Visst är det en del gnäll om utvisningar men oftast är det väl för utvisningar som folk upplever som för hårt dömda, det är ju trots allt hockey. Och personligen vill jag ha samma nivå på dömandet som i NHL, inte som i innebandyn.

Men visst var det en bra och tät match, helt klart sevärd och kul att båda lagen ville spela offensivt och inte ställa upp på blå och vänta på misstag, den sortens hockey är det värsta som finns att se på.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Salle: Jag kan konsttera, rätta mig om jag har fel. Han är inte ens inne på planen vid första bakåt. Vid andra är han inne och arbetar föredömligt men det hjälper inte. Sedin gjorde inte sitt jobb. Jansson tog sin man, efter att ha gjort det på ett bra sätt tidigare i sekvensen. Tredje målet, ja det kommer ju senare i matchen, men som jag det det så är inte Jansson den som felar. Om han nu inte skulle ha hoppat över Hasse och gjort jobbet själv.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
The Dude:

Då är du nog ensam, vi var ju stundtals helt förvirrade i egen zon och man undrade om det verkligen var ett elitserielag man såg på isen. Framåt såg det däremot riktigt hyffsat ut emellanåt speciellt från Sedin-kedjan (som dessvärre stundtals var bedrövliga i defensiven).

Svartens kedja och speciellt Svarten själv hade det väldigt tungt, jag hoppas han inte går samma öde till möte som Tommy P som inte alls gick att känna igen efter sitt benbrott.

Vad hände egentligen med Malmström efter den s.k. tacklingen? Åkte han i sitt misslyckade försök att filma till sig en utvisning in i en öppen båsdörr och dog eller vad?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Petey21:
Tycker att det var mycket gnäll om några utvisningar.
Jag tycker även att Brynäs gjorde en väldigt bra match.
Modo spelade stundvis genialt(bröderna snurr), men glömde att markera ofta.
Hur som helst så var det underhållning att se på

Själv försöker jag att glömma eländet igår!
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
NuMo: Startar man en mening med "menar du" så tolkar jag det som ett påstående inte en fråga. Men det är kanske bara är jag.

Jansson är inte ensam skyldig till målen bakåt. Nöjd?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Salle: Ja vill bara säga att ni gjorde en mycket bra match ikv..

Kedjan med Sedin bröderna och Weinhandl kommer att bli ännu grymmare, de var ett ständigt orosmoln för oss hela matchen...

Lycka till med resternade Elitserien...
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Salle: Jag stoppade inga ord i din mun, jag frågade helt enkelt om du menade det. Jag tycker nämligen att du antyder det, speciellt för att jag inte hör de andra inblandade i baklängesmålen.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Petey21: Jag hade kunnat acceptera att Foppa fått 2 minuter och Tommy Sjödin 10 + 2. Det hade rimmat med regelboken. För inte tala om Gästrins 2:a, patetiskt.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Petey21: Ungefär lika skumt som när "Skägget" var i bild.
Dom ansiktsmusklerna har nog aldrig jobbat öht...
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Petey21: Ja nog tycker jag med att det var en knuff så man blev förvånad att de våga ta ut Foppa för nå sådant eftersom han under matchen i övrigt var helig,för nog var Sjödins knuff inte så mycket att ta för heller.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Numo: "Menar du att Jansson ensam är skyldig till målen bakåt?"

Sluta försök stoppa ord som jag inte sagt i min mun. Går inte på sånt.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Jag håller med Salle (och Poffa) om Jansson, dagens match ändrar ingenting förutom att han rensade bort pucken när Salo tappade den.

För övrigt, utvisningen på Foppa var patetisk, det skulle inte ens bli två minuter i NHL eftersom det inte ens var en tackling, killen föll ju som ett korthus helt utan vidare. Och Tomas Jonsson påstår att det var en crosschecking, men att Sjödins tackling på Foppa var bara en "puff"...

Tomas Jonsson förresten, har han nåt problem med ansiktsmusklerna eller nåt, med tanke på att 9 gånger av 10 som han var i bild så hade han nåt konstigt STORT flin. Såg helskumt ut.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Salle: Menar du att Jansson ensam är skyldig till målen bakåt?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
NuMo: Felaktig? Förklara vad du menar med det.

Om du vill veta hur många mål var Jansson inne på bakåt idag, hur många förlorade närkamper, felpass odyl så be om en DVD-kopia av filmen från Scim och för protokoll.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Paddan: Tja, vid ett av Brynäs mål ikväll, kommer inte ihåg vilket, så tar Jansson det intressanta beslutet att vända ryggen mot de framrusande Brynäsarna.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Salle: Jag tycker att du och andra Janssonhatare (nånting som ni redan bestämt er för att vara) ska låta oss andra slippa tjatet hela tiden. Be Marcus göra en Janssonhatargästbok där du och andra kan skriva era hädelser gång på gång. Att hålla på som ni gör år efter år tycker jag bara är ledsamt. Vad ligger bakom?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Paddan: När gjorde han det?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
NuMo: Hmm, jag har då aldrig hört talas om något om att "om du ställs ensam mot två motståndare, vänd dig om och stirra på din egen målvakt". Måste vara någon annorlunda form av taktik.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Frisco: Är detta ett argument i Jansson-debatten eller??? Jag vet inte riktigt hur jag tolkar den.

Moderatorer får gärna ta bort detta inlägg då den inte tillför någonting (den heller). Skriver den mest för "protokollet".
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Salle: Ja, men er konkreta kritik är endera obefintlig, eller/och felaktig.

Nu fick Peter förklara sig i 4:an. Han har svårare och svårare att hålla sig för skratt.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Salle: Gå och lägg dig och sov.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
NuMo: För mig är det det. Och för det 6st (och Poffa var inte en av dom)som satt framför TV:n så var det det. Jansson måste ju vara bra på träning annars skulle han ju inte få chansen men JAG tycker han underpresterar, om och om igen, när det kommer till match.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Salle: Man har hört samma argument år ut och år in. inte kan det vara så svårt att förstå varför tränarna tar med Jansson och att ni inte förstår det?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Lumber Jack: Självklart skall en sämre spelare inte prioriteras framför en bättre. Det är därför jag tycker det är så konstigt att Jansson får så mycket istid. Sen tyckte jag att Hasse Jonsson var inte bra i de 2 första perioderna men klev fram bättre i 3:e.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Paddan: Han var ju tvungen att fundera på hur det kan komma sig att han ställs ensam med två spelare från Brynäs, när det fanns ett tjog Modospelare i laget. Då duger det inte med konveentionella metoder.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Lumber Jack: Tja, Jansson stod rätt vid ett par tillfällen, men tyvärr är misstag i uppspel och brytningar mångdubbelt fler.

Fast, vi fick ju en poäng, trots ordentligt strul i egen zon.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
audiblegiraffe: Du menar alltså att en Hasse Jonsson som är fullständigt under isen ska få spela före Jansson?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
De säger på TV att Foppa fick matchstraff. Kallar man 2+10 minuter för matchstraff numera?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Paddan: Du menar när han åker för att täcka upp den fria Brynäsaren vid bortre stolpen, samtidigt som Daniel Sedin glider bakom Dackell som om han vore på allmänhetens åkning ? T.o.m Ankan uppfattade den situationen som den förflöt, och inte med skygglappar.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Salle: Jag vet inte det, men vad gäller Janssons agerande ikväll så var det ungefär samma "härliga" känsla som när man drar med långa naglar på den svarta tavlan, eller som när Freddy Kreuger drar sina fingerknivar längs ett rör
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Salle: Lägg till mig på eran sida(har varit det i flera år faktiskt)

Lasse J sucks. Bort med gubben och in med en färsking i Hedman.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Paddan: Är du på vår (min & Poffas) sida nu. YES!!!
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
NuMo: Jo det var en onödig puff det håller jag med om. Det tragiska är att puffen ger hårdare påföljd än Sjödins crosschecking i ryggen på Foppa. Detta till stor del pga att domaren dömer på nått han själv inte sett.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
NuMo: Hade inte tänkt vara hård mot Lars Jansson, men vad i h-vete sysslar karln med på plan? Tydligen är det väldigt självklart för honom att, när man ställs ensam mot två framstormande Brynäsare, vända ryggen mot spelarna och stirra in i målet!
Dessutom får gärna Enström sluta med sina blindpass bakom ryggen och allt vad det är, det måste väl vara bättre att titta upp istället för att stirra ner i isen så fort han slår sina pass.

Annars var det en riktigt intressant match med böljande spel och fint målvaktsspel från båda målvakter.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
NuMo: Jaha. Då har man sett matchen Brynäs - Modo. Blev som vanligt imponerad av Forsberg. Inte för att han spelade bländande. Det kommer under seriens gång. Om det råder inget tvivel. Däremot hans omänskliga styrka. Man såg ju situationen hyfsat ok på TV och visst verkade det som om det bara var en enkel knuff och dessutom inte supernära sargen. Men det är ju det som är det stora med Peter. Den omänskliga styrkan. En Peter Forsberg som med ena handen kan hålla bort Hatcher, Matvichuk och tre forwards för att med andra handen skicka in ett slagskott i mål. Vad kan han inte åstadkomma med en knuff med två händer.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Salle: Men vi måste erkänna att Foppa själv erkände att han tyckte att det var onödigt att han "puffade" till honom. Efter att han hade sett händelsen så tyckte han att det var onödigt att han nuddade honom. Skillnaden att ta en smäll var nog lite större än han visste mellan ES och NHL.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
NuMo: Lika illa är Tomas Jonsson efter matchen. En "ful cross-checking i ryggen" säger han. Sedan när Ankan/Hegerfors säger att det var mer "en knuff" så skruvar han lite på sig.

Snälla ishockeyförbundet, inse att 2-domarsystem är ett måste i ishockey på denna nivå.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Et tu Brute:

Ja, det var löjeväckande. En tacklingsbar spelare blir otacklad två-tre meter från sargen, domarna ser naturligtvis inget men kommer ändå fram till utvisning.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
NuMo:

Det är tur att inte Lahti dömer i Björnligan. Hade inte funnits många ungar kvar efter första...däremot trångt i duschen.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Tredje gången domaren dömer för något han inte uppfattat. Löjligt. Oscarsalan nästa.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Salle: Ordet "alltid" verkar malplacerat. Han har faktiskt, förutom "Salon", gjort ett par avgörande brytningar också. De gångerna var han ju inte på mellis. Tittar man så ser man ju faktiskt att de finns flera spelare på planen samtidigt som Jansson och de är allt för ofta inte direkt klockrent placerade .
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
NuMo: Håller med om Svarten. Frågan är om han inte är 100% efter revbensskadan. Bänka honom och sätt in P.Öberg (eller Janne Ö defensivt) med Steen och Lindström. Hedlund och Gästrin får också vila så kör vi på 3 femmor.

Timmy blir en stor tillgång på alla möjliga sätt. Hedin tycker jag ser rätt OK ut och även Damgaard. Enström blek och J & J blekast.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
NuMo: Finns anledning att sätta in nån som tar i. För Jansson lyckas alltid komma på mellis verkar det som då han varken tar spelare eller puck. Bra räddning dock när Salo gjorde just en Salo.

Vart var resten av laget när Steen trixade i offensiv zon under 4-4 spelet precis före 3-2. Det var ju det som ledde till att Brynäs kunde komma 3 mot 2...
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
audiblegiraffe: Är väl en rätt så jämn och bra match tycker jag. Dessutom ser man att NHL-proffs inte är alltför överlägsna jämfört med "vanliga" elitseriespelare vilket jag tycker känns kul med tanke på eventuella Svenska framgångar framöver... Synd bara att Steen inte verkar få den istid som han bytte lag för att få...

Sedinarna med Weinhandl tycker jag är kvällens attraktion hittills. Salo som väntat medelmåttig.

Modo kommer att bli farliga i år, vill inte få dom i kvarten som brukligt brukar vara, då blir det väl en avgörande Sedinröv igen... ;-)
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Salle:

Som det ser ut nu tycker jag att Timander och Daamgard spelar riktigt bra. Hedin syns knappt, Jansson blandar och ger, men...Hela linen med Svartvadet är ju usla och tar inte för sig, det gäller framförallt Svarten.

Det är för långt mellan lagdelarna och det blir ihåligt i mittzon för ofta. Sedinarna överarbetar situationerna lite för ofta, men det kommer att bli bra vad det lider.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Salle: Finns ingen anledning att bänka honom.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Salle: Var faktiskt rätt säker på att det skulle gå åt helvette första matchen. Hade det på känn. Nu blir det svårt att vända det här, när Honken verkar spikat igen.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
NuMo: Nu har Jansson spelat (för mycket) mer än en minut. Nu kan han bänkas för bra är han inte. Sen har väl inte Damgaard & Enström varit solklara de heller.

Dags för forwrdsen att jobba lite mer i egen zon annars vinner Brynäs detta alltför enkelt.

Kul att se Linje19 i anfallszon dock.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs-MoDo
Salle: Jo, jag vet att ni inte har spelsinne nog att se hans styrkor. Och för mig räcker det att han spelar en minut, för då har jag fått 100% rätt och poffa 100% fel.
Kommentera

« · 420199 · »