1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504127 inlägg · 4100 ämnen

Matchtråd VF-Modo

« · 236260 · » Till forumet

Sv: Matchtråd VF-Modo
Björn VII: Såg nästan ut som om han (knarkarn alltså) var lite skotträdd i kvällens match - Tror aldrig jag sett en målis rädda så många puckar med sin rygg - imponerande målvaktsarbete.

Skaparen må som synden sent om sides vakna!
Kommentera

westerlind: Västernorrlands Hjärta ! ( c :
Kommentera

Frisco: Precis - slaget om Y:et kommer att bli en rysare.
Kommentera

Frisco:

Äntligen en bild på detta härliga konstverk - påminner lite om Edvard Munchs tavla. Hmm, är det någon som är förvånad att en staty som så fint skildrar både ångest och glädje hamnar i Timrå?
Kommentera

Björn VII: Jag tippar och bryr mig inte så mycket.

Nu däremot ska jag bry mig i morgondagen.

zz z zZ ZZ Z Z ZZ z
Kommentera

Frisco:

Tänka sig, jag tror att du precis hittat anledningen till varför jag inte orkat bry mig om de flagranta övergreppen som skett gentemot min inre hockeydatabas, i anslutning till denna tävling av sprudlande tippningsglädje.
Kommentera

Frisco: Ja, jag blev varse nåt gnäll som degraderingskungen Tommy Sandlin orsakat, som i sin tur medförde en regeländring.

Man lär sig nått gammalt varje dag...
Kommentera

mike66:

Nä, jag har slutat upp med det - jag har för längesen resignerat över de begåvningar som skriver frågorna. Men jag har en egen handläggare på Rinksite ifall du vill ha adressen.
Kommentera

mike66: Westerlind är nog frustrerad över sitt lags spel och sin dåliga tippning. Att låta det gå ut över en gratistippningstävling är skrattretande.
Kommentera

scim: Då lämnar jag in en överklagan till Rinksitenämnden - westerlind är en jäkel på att skriva tjötbrev till dom, så jag kan kanske skrämma upp dom med honom ;)
Kommentera

Dream Team: De lottar ihop de två bäst placerade lagen i serien mot de två sämst placerade lagen. Så står det i Seriebestämmelserna sidan 3.
Kommentera

mike66:

Vem är "knarkarn"? Tycker att skaparen av det där epitetet en gång för alla ska ta fram saltkaret och äta upp det med gott mod.

Kung Cobra - Danmarks första NHL-målvakt, sådeså!
Kommentera

BORÅSINDIAN: Allting är relativt.
Kommentera

mike66: Japp! Hur lottningsschemat skulle se ut i detta fall råder det delade meningar om, men så vitt jag har blivit övertygad ikväll, skulle semifinalerna kunna se ut enligt följande:

Timrå - HV 71/Djurgården
Färjestad - MoDo

...vilket drömscenario jag just målat upp... (flinar BRETT)
Kommentera

FreddanVF: Nähä? Jo nog vet jag vad det står i matchserien alltid - Men som jag skrev förut så vänder aldrig VF på detta nu p.g.a för veka Götlaborgsnerver! MoDo vinner på tisdag med 4 - 1 och VF är totalt skärrade tills på torsdag - Då förlorar ni återigen en suddenrysare efter att denna gång ha bränt 3 straffar i sudden.

Ps. Knarkarn kommer återigen att göra en "once in a lifetime" på torsdag - den matchen ska jag också se.
Kommentera

scim: Det ska inte komma från er. Det var många Modo supporters som skrev i våran GB attni skulle slå ut oss lätt från kvarten.
Kommentera

FreddanVF:
det var ingen som sa att modo var klara. dom trodde på sju matcher.
Kommentera

FreddanVF:

Vågat och vågat, de flesta Frölundaiter verkade ju ta ut segern i den här kvartsfinalserien innan en enda matchs spelats.
Kommentera

mike66: Det kan bli MoDo - Timrå i semi eller final. Det kan bli hursomhelst som det ser ut i dagsläget. Men MoDo kommer i vilket fall att starta hemma i Kempis.
Kommentera

Helg Ernest: Och sen när har Boustedt kunnat hockey? Han var värdelös som coach i Frölunda. Och vad gäller Lundmark så tog han OS guld med ett färdigt landslag som Conny hade coachat ihop. Så dom två bryr jag mig inte ett dugg om. Men att säga att Modo är klara när man ska vinna två till det är lite väl vågat.
Kommentera

FreddanVF: Det sa Bostedt och Curre Lundmark i kväll på SVT att det berodde på att MoDo inte släpper upp era forwards , så dom får den fart dom behöver.
Kommentera

mike66:

Jag tycker den senaste rinksiteomgången ska strykas p.g.a. förvirring. ;)
Kommentera

Dream Team: Om jag har förstått detta med lottningarna riktigt så ska detta kunna vara en möjlighet - eller?
Kommentera

mike66: Det är inte Frölunda som ska vända, VF leder med 3-2 i matcher och allt kan fortfarande hända. Var inte så säker på saken. Frölunda har inte allst spelat som i Grundserien, varför vet jag inte men rätt vad det är så kan dom vakna. Fortfarande fördel Frölunda som sagt var. Modo ska vinna en till i Scandinavium. Och Hirsch håller nog inte i evighet.
Kommentera

mike66: Kanske kycklingarna i Gbg tar ut påsklovet i förtid. Vem vet, faller lotten i så fall rätt och vi ser TIK-MoDo i final, ja "Slaget om Norrland", får vips helt nya proportioner...
Kommentera

Dream Team: Hoppas? Efter matchen som var ikväll så vänder aldrig Frölunda på detta - för mycket nerver i Frölunda som vanligt. MoDo vinner de två kvarvarande matcherna nu.

Skulle vara jäkligt skoj om vi får möta MoDo i finalen - Vi går över daggstänkta berg fallera...

Detta var inget test - det funkar ändå!
Kommentera

ModoAnte: Är lite långsökt att vi skulle ha säsongskort hos er ( c :
Men visst faan skulle vi ställa upp om ni behöver oss. ( c :
Men så illa skall det väll inte va, va ?
Kommentera

Frisco: Detta är ett test, får se om det funkar?

Hoppas MoDo spöar Frölunda...
Kommentera

Sahlander: Har man säsongkort som jag behöver man inte oroa sig för sådana saker:)
Kommentera

ModoAnte: Om man är där 9.00 så får man tag på biljett menade jag ju... Det förstod ni väl. ;-)
Kommentera

Sahlander: biljetterna släpps kl 10:00
Kommentera

Sahlander: 10.00
Kommentera

Helg Ernest: Biletterna släpps väl i morgon 9.00 på ATG & Biljett direkt.
Kommentera

Sahlander: Jag ny fyller vi kempis på tisdag.Frölunda är inte lika bra hemma som borta hoppas att det gäller på tisdag.Hoppas att alla kommer till kempis på tisdag.
Kommentera

Helg Ernest: Det var ju inte utsålt i Scandinavium idag heller.
Kommentera

Bara att Gratulera till segern ! Hoppas ni fortsätter i 2 matcher till .
Finns det biljetter , så kan ve ev. komma upp och stödja er ?
Men det torde väll vara bättre uppslutning nu än i början då det inte var slutsålt ?
Kommentera

Dragan 2k: Det blir an helt annan matchbild på tisdag. Det blir mer som i onsdagens match.
Allt under 5200 på tisdag är en skam. Nu fyller vi Kempis och hjälper de våra till en 7:e avgörande.
Kommentera

knaskamilla: Jag tyckte det lät som Milan Duso (kanske Arne sett för mycket italiensk fotboll på sistone?).
Kommentera

knaskamilla: Låter som en bra taktik. hehe:)
Kommentera

Jag har kommit på en urbra taktik inför nästa match. Först gör de allt vad de kan för att få 1-0, och när de fått det tar de utvisningar resten av matchen så att VF får spela ett konstant PP... =)
Kommentera

scim:

Trevligt att höra.
Kommentera

knaskamilla:

Jag ska göra mitt bästa för att skymma dig jag också.
Kommentera

Lumber Jack:

Jaaaa... Honom kanske jag syftar på. Tack.

Vad roligt, LJ, nu får du en chans att blockera sikten för mig igen. Det var ju ett par matcher sedan du lyckades med det.
Kommentera

knaskamilla:

Du menar Milo Ducha ?

Arne H är så jävla slut att han borde bannlysas från alla kommentatorsbås i Sveriges ishallar.
Kommentera

Vad är det de kallar Dusan Milo hela tiden? Milo Dusan? Dilo Musan? Duso Milan?
Kommentera

Snyggt kämpat MODO jag tror ni kommer att ta en plats i semin,vinst hemma nu,sen kommer VF få ett riktigt nerv daller och så vinner ni med 3-2 i 7 avgörande,och sen får vi hoppas att vi får mötas vore kul med ett het derby i semin.
LYCKA TILL
Kommentera

westerlind:

Tack, och trevlig fortsättning!
Kommentera

Huge:

Gör en Brynäs? Ska vi låta gamlingarna spela och hamna i kvalserien? ;)

Vad skönt det här var! Jag satt och filade på hur jag skulle sammanfatta säsongen, men det slapp man alltså göra idag...

Jag trodde när vi gick in i slutspelet att vi skulle få möta Sveriges bästa målvakt, men så visar det sig att vi HAR Sveriges bästa målvakt. Kul svar av Öhman på den (okunniga?) frågan om Hirsch och ryggen... =)
Kommentera

Grattis till segern!
Hirsch e ju fantastisk!
Lycka till på tisdag, ge seriesegrarna en tuff kamp om semifinalplatsen...
Kommentera

Trots att det svider i mitt hjärta så vill jag ändå gratulera till vinsten.
Det jag såg av matchen (såg inte hela) så var Ni värda segern idag.
Kommentera

« · 236260 · »