1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

Mats Zuccarello Aasen

« · 1321910 · » Till forumet

Sv: Mats Zuccarello Aasen
Björn W: Hartford Whalers... Jag gillar't!
Kommentera

MODOJohan: Hartford Wolfpack har bytt namn till Connecticut Whale under säsongen. Med en koppling till gamla Whalers, deras färgschema och även en gammal ägare.

Redigerad kommentar

Kommentera

MODOJohan:
Hartford har bytt namn till Connecticut Whale

Redigerad kommentar

Kommentera

Icing-Ove: Har jag missat något, eller har Zuccarello bytt till Connecticut?
Kommentera

Zucca knuffade Cheechoo in i sargen. Boarding. Kommer att anmälas till AHL:s disciplinnämnd...
www.telegram.com/article/20101218/NEWS/12180404/-1/NEWS05
Kommentera

McFire:
Precis, det blev Weise som fick kliva upp nu när man möter Philly borta, inte så konstigt egentligen.
Kommentera

NuMo: NuMo: Ja, det är nog så det ser ut för att sammanfatta det lite snabbt. En checkingline kommer Rangers aldrig att spela honom i, knappast något annat nhl lag heller såklart. AHL-lagets GM sa ju en del om situationen i en intervju i förrgår som någon länkade här tidigare idag. Där påpekar han ju även vikten av att spela Zuccarello i en producerande kedja och inte i en "brunkar kedja".
Kommentera

McFire: Mitt tips är att Zucca kommer att få svårt att till de två första konstruktiva anfallsformationerna i de flesta lagen. Ännu svårare att få tillhöra de två med mer defensiva kvaliteer. Vi måste vänta tills han insett det.
Kommentera

Nikki Nine: Jag tror inte Tortorella ser Zuccarello som en spelare för NHL den här säsongen överhuvudtaget. Om nu inte Rangers skulle falla ihop, blir det klart att de missar slutspel innan omg 82 så får han nog byta tröja direkt. Jag tycker det gick att utläsa från dennes uttalanden om Zucca ganska tidigt.
Kommentera

Tortorella: "Callahan 6-8 weeks; Prospal ETA no sooner than mid-Jan. We don't have players ready" to be called up."

Från twitter. Oj.
Kommentera

Bad_Brett:
Zuccarello valde Rangers för att han trodde sig ha större chans som kreativ spelare att få en plats. Tyvärr verkar ju inte ledningen uppskatta den typen av spelare, så nog fan måste han känna sig lite blåst. Dock kan det hända saker om han får en chans...
Kommentera

Icing-Ove:

Jag blir lite äcklad av att läsa det där. De får det verkligen att låta som att det nordamerikanska spelet skulle vara så mycket bättre.
Kommentera

Intressanta kommentarer om Zuccarello, känns som att han närmar sig en NHL-match. Särskilt då Callahan bröt handen och blir borta 6 veckor...
Kommentera

Zuccarello bäst på plan inatt, 1 mål, 1 ass. 1 straffmål, 8 skott på mål...
theahl.com/stats/official-game-report.php?game_id=1007680
Kommentera

Ikväll/natt är det så dags för Hartford Wolfpack att magiskt byta namn till Connecticut Whale. Återstår att se om Zuccarello strandar.

Kommentera

bisterfinnen: Du vet väl vad som hände med norrmannen som skrek på Karl- Johan: "Den norska riksdagen är en bunt idioter."

Han fick tio års fängelse för att ha avslöjat Norges statshemlighet.
Kommentera

Bad_Brett:

På tal om statistik och tråkiga norgehistorier antar jag...

Kom heeeeeeeem!
Kommentera

Poffa:

0 poäng av Zuccarello i natt.
Kommentera

Intervju med MZA nu i pausen. Viasat Hockey är kanalen.
Kommentera

Frisco: Dåligt, omark gjorde ju 5! ;)

Hyfsad inlevelse från komentatorn !
Kommentera

Wayne Gresky: Dåligt av Zuccarello att bara göra 3;)
www.youtube.com/watch?v=VW4klsdHsuM&feature=player_embedded#!
Kommentera

Berka:

Zuccarello har börjat producera men har fortfarande två stora ytterforwards före sig i statistiken så det dröjer nog ett tag till innan han får chansen. Sedan beror det väl också lite på hur Rangers skadelista kommer att se ut i framtiden. Han börjar få mer speltid i Hartford i varje fall.
Kommentera

Paddan: Grattis zucca!!
Kommentera

NordaBoy: Tre mål och ett assist, till och med. Så den nuvarande statistiken lyder 6 mål och 2 assist på 15 matcher
Kommentera

NordaBoy: Tre mål är väl inget? Omark gjorde fem. :)
Kommentera

Zuccarello gjorde hat-trick i natt.
Samtidigt som Rangers blev nollad.

Blir uppkallad inom kort då?
Kommentera

Salle:

3 skott, -1 i nattens match.
Kommentera

Bad_Brett:

Mats sköt tre skott och slutade på -1 i nattens match.
Kommentera

Gustafsson:

Låter ju inte helt omöjligt ändå.
Kommentera

spud:

"General manager Glen Sather refuted a Sweden-based report the Rangers are about to allow 23-year-old Norwegian winger Mats Zuccarello to leave AHL Hartford and return to Modo of the SEL, where he played last season. Zuccarello has two points (2-0) in his first 11 games as a North American pro. Former Ranger Markus Naslund has spoken to Sather on behalf of Modo.

"I did talk to Markus, but we have no agreement at all to allow Zuccarello to go back," Sather said yesterday. "Mats is learning the North American game, adapting to the smaller rink.

"He's not going anywhere.""
Kommentera

Wayne Gresky: Ja det har han enligt AB, som antagligen citerar en riktig tidning.
Kommentera

Salle: Det låter ju ändå som om Nazzy tagit ett snack med Sather.
Kommentera

Poffa:

Ett ganska diplomatiskt svar. Men frågan är hur besviken Zuccarello skulle bli om Rangers sa "Vi vill att du spelar i MoDo istället för AHL" den här säsongen.
Kommentera

Zlatan skall ingenstans, säger presidenten. Jag är en Barcaspelare och stannar säger Zlatan. Zlatan klar för Milan. Han trivdes aldrig i Barcelona. Tränaren var korkad. Varför värvade de mig?
Kommentera

Poffa: Om inte Mats får chansen när Rangers saknar Gaborik, Prospal och Drury, så får han inte chansen. Det hade varit ett lysande tillfälle att ge honom ett par matcher i NHL och se om han kunde växa med uppgiften. Istället får han harva i AHL för att "lära sig spelet" samtidigt som Rangers kallar upp några meningslösa dussinspelare utan framtid i hans ställe. Klart att Mats blir besviken. Jag tror tvärtom att det är bättre att åka hem och producera än att göra ett mediokert intryck i AHL oavsett vad förståsigpåarna säger.

Faktum är att av svenska spelare som åkt över när de varit 23 år eller äldre så är det i stort sett bara Mikael Samuelsson som lyckats t en ordinarie plats i NHL, efter att ha fastnat i AHL mer än 10 matcher. Samuelsson gick för övrigt direkt från utfyllnad i elitserien till stjärna i AHL och då kan det nog vara lättare att motivera sig. Däremot finns det ett antal spelare som kämpat på och kommit hem som sämre spelare. Rädda karriären, kom hem!
Kommentera

"Confirmed there is no truth to the Swedish newspaper report that Mats Zuccarello is leaving #NYR and the Hartford Wolf Pack."

Men jag läste ju nåt annat i AB, konstigt :-) Äh, vi får se vad som händer, MoDo säljer lösnummer som vanligt i alla fall.
Kommentera

Icing-Ove: Ja, i svensk media är alla svenska spelare "på väg hem" så fort man får nys om nåt sånt här.
Det räcker inte med nypor av salt när man läser skiten, det krävs minst ett par kubikmeter av varan....
Kommentera

Den här norska artikeln säger väl emot Aftonblaskans "story", även om Zucca vittnar om obefintlig kommunikation med ledningen.
Kommentera

Det blev hela ett skott på mål inatt för Zuccarello i matchen mot Springfield.

Kommentera

spud: Det är så mycket som vi säkerligen inte vet, han kanske inte går ihop med de som bestämmer, han kanske inte är omtyckt i laget osv. osv. det kanske är strul med lönen, eller familjen ellr vad som helst som får han att inte gilla läget, saker som han inte tycker är värda att stå ut med eller offra för att spela i rangers??!
Som spelare ska man härda ut, det gäller i högsta grad i nhl, man måste bevisa att man är en krigare som inte ger sig och man måste stå ut från mängden och förtjäna sin plats i laget, nu tycker jag att han borde kunna ta en plats i de rätt så mediokra lag som rangers är, men han har kanske inte klarat av de små rinkarna och de fysiska spelet som råder där?!

Sen som du så rätt skrev tidigare, man ska ta påståenden från AB med en nypa salt ;)
Kommentera

Berka: Ja så är det, men så var läget i NYR när Zucca skrev på också. Om han inte förstod det då har han inte följt NHL ens med kikare de senaste åren, eller att han har världens sämsta rådgivare.
Spelreglerna var glasklara, men han klarade det inte. Trots att han hade många erbjudanden så ville han kriga till sig en plats i NYR, men efter första missen så packar han väskorna. Fan ge det en chans åtminstone. Kriga en säsong och gör en utvärdering därefter.
Kommentera

Sawchuk: MZA måste spela i en producerande kedja för att lyckas. Platsar han inte i första eller andrakedjan så är det tufft för honom. De kommer knappast att spela in honom i en tredje fjärdekedja för att spela defensivt och fysiskt på andra lagets stjärnor. Hänger han bara i så kommer hans chans i förstafemman i AHL och senare i Rangers. jag skulle bli ytterst förvänad om han gav upp redan men en uthyrning kanske?

Redigerad kommentar

Kommentera

spud:

Det som är pinsamt enligt mig är alla dessa naiva 20-åringar, som knappt har etablerat sig i Elitserien, som åker över och börjar gnälla över att de hamnar i AHL.

Zuccarello har redan vunnit poängligan i Elitserien och har utan tvivel vad som krävs för att producera i NHL. Nu har jag ingen aning om huruvida han är i en formsvacka, om det beror på dåliga lagkamrater eller att han helt enkelt har fått för lite förtroende. Men sen sak är klar och det är en att denna typ av spelare måste få en chans att producera rejält med poäng.

Zlatan anses vara en av världens fotbollsspelare, men i matcher då det kreativa spelet uteblir är han ofta helt osynlig. Se vad som hände med Dimitrakos målskytte efter en brokig säsong i KHL.

Ibland måste man svälja stoltheten och göra det som känns bäst. Att harva i AHL känns bara som ett sätt att slösa bort sin förmåga. Zuccarello är inte en spelare som ska ligga på "gränsen". Antingen spelar han i en producerande kedja i NHL, eller så är det lika bra att åka tillbaka till Elitserien.
Kommentera

För det första, uppgifter som bara kommer från Aftonbladet ska man alltid vara skeptisk till. De kan skriva vad som helst om det ger dem några korvören extra. Därför tar man ju detta med en nypa salt, än så länge.

För det andra, jag håller med om att spelare ska bita ihop och köra istället för att bryta ihop och gnälla. Enligt den devisen borde MZA bara acceptera situationen och försöka spela sig till en plats. Alternativt jobba för att komma till en annan NHL-organisation.

MEN, ur ett rent egoistiskt perspektiv, så är MZA välkommen hem vilken sekund som helst. Vill han försämra sina chanser till en lysande NHL-karriär genom att åka hem till Modo så ska vi ta emot honom med öppna armar, ge honom ett jättekontrakt och bara njuta.

Kommentera

Ur Modos synpunkt vore det guld om Zuccarello kom hem. Ett bättre nyförvärv än så kan vi inte få.

Sen kan man ju alltid diskutera huruvida han ska stanna och kämpa eller åka hem. I slutändan handlar det om vad Mats tycker är bäst för honom. Sen får folk ha sina åsikter om att han är mes som åker hem om dom vill det.

Redigerad kommentar

Kommentera

spud:

Så varför får då en del chansen direkt, endera tar man chansen eller så sumpar man den. Just nu anser Rangers att han inte ens är nära en plats, han får till och med kämpa för lite istid i Hartford

Rangers tycker helt enkelt inte att han visat upp vad dom förväntat sig. I NHL i allmänhet och Rangers i synnerhet har man ganska kort tålamod.
Kommentera

« · 1321910 · »