1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

MODO 018

« · 907545 Till forumet

MODO 018
För alla er runtom Uppsala och Stockholm finns den ultimata supporterklubben för er MODO-fans, nämligen MODO 018 (www.modo018.se). Så vad säger ni? Ska vi ena oss denna säsongen och göra den till den bästa någonsin?
Kommentera

Sv: MODO 018
Nillah: Absolut, tillsammans kommer vi krossa alla som står i vår väg och sprida vår modo entusiasm
Kommentera

Deniise: Nu är man inte boende i närheten av ert uppsamlingsområde, men måste säga att det är trevligt att det dyker upp fler och fler supporterklubbar för modo runt om i vårt land. Ser fram emot att ni även dyker upp i templet och hjälper den lilla skara som kämpar på där. Tror Modo-Syd brukar göra en foppa-tour eller något där de ser några matcher här uppe.

The more the merrier.

Kommentera

Nillah: Jag flyttar nog ner till Sthlm runt årsskiftet, då kan det vara gött med lite draghjälp.. :)
Kommentera

shinzawai:

Klart du får lite draghjälp av oss =)
Kommentera

shinzawai:

Ahh, om självaste shinzawai är med så måste jag givetvis ställa upp!
Kommentera

Bad_Brett: Jag tycker att vi kan locka ner din storebrolla så kan vi bli borta-maffia när Modo spelar i Linköping, Sthlm, Södertälje och Gävle. Fixa!
Kommentera

shinzawai: Härligt! =) Underbart att de är fler som vill joina oss i kampen mot sm-guld 2008 ;) Guld värt!
Kommentera

Bad_Brett: Härligt du! Du vet var vi finns ;) www.modo018.se
Kommentera

Nillah:

Ojojoj...var tycker du att gränsen för spam går? =)
Kommentera

knaskamilla: Någonstans vid kokt kall skinka, kanske?
Kommentera

knaskamilla:

men vadå menar du att nillah spammar då på ngt sätt eller? Är det inte riktigt det som är meningen här?? eller jag som fattat helt feel
Kommentera

shinzawai:

Bortamaffia tycker jag låter som en bra ide.. Kom och hjälp oss att stötta modo mot sm-guldet 08
Kommentera

MorganaLefaey:

Ja helt klart.. Du kan räkna med oss från Modo018 =)
Kommentera

knaskamilla: Haha, spam? Aj då.. Menade det inte så. Jag gör ju det här för MODO :) Inget illa menat.
Kommentera

Nillah: Ta inte Kamillas tillrättavisningar så hårt, hon är ofarlig. :)
Kommentera

shinzawai: Nej då, ingen fara.. Men kan vara lite svårt att tolka när någon säger så, såhär över internet :)
Kommentera

Kom igen nu folket.. Ska vi fixa SM-GULD 2008 eller vad? =)
Gå gärna in på vår hemsida och säg vad ni tycker www.modo018.se
Kommentera

Deniise: Haha, ja precis Denise.. tror du att de kan adressen till hemsidan nu vid det här laget? ;)
Kommentera

Nillah:
haha tror du att dem gör det? Jag är lite osäker faktiskt (A) Haha
Kommentera

Deniise: Jorå.. inget svår att lära sig! MODO + uppsalariktnummer = MODO 018 ;)
Kommentera

Nillah:
Hahaha visst.. Det är inte så svårt (A) ;)
Kommentera

Deniise: Exakt :) Snart är det elitseriepremiär och då jävlar smäller det ;)
Kommentera

Nillah: Då sitter vi där och hoppas att många andra joinar oss (A)
Kommentera

Deniise: Såklart! Vi får ju inget sm-guld 2008 om vi inte stödjer vårt hjärtelag till max..
Kommentera

Modo forever in my heart
Kommentera

Deniise/niilah: Ok NU blev det lite väl mycket nonsensinlägg och upprepningar..
Kommentera

shinzawai:

Nej fan heller :P Varför ska det vara det`? Vi skriver ju det vi tycker och vi står för att vi hejjar på modo. är det något fel på det eller?
Kommentera

Deniise:

Var lite försiktig med smileys också, knaskamilla är lite allergisk mot sådana.

Enligt henne ska man förstå om folk är ironisk eller glad bara genom att läsa texten! ;-)
Kommentera

Gidde:

Men jävlar va folk ska klaga hela tiden... ingenting emot henne men man skriver väl ändå som man vill eller?
Kommentera

Gidde: Lite svårt att få folk förstå om man är ironisk eller inte trots att man använder smileys.
En del är väldigt allvarliga, andra mindre :)
Kommentera

Gidde: En fråga: Så vi får inte göra smileys för att knaskamilla inte tycker om det? Låter lite underligt.. Deniise och jag ska ta det lugnt med "spammandet" då. Eller?
Kommentera

Nillah: Äh, inget att bry sig i vad Knas säger. Prata på ni bara :)
Kommentera

Hahl Bundy: Haha, vad gör lillebror inne här? ;)
Kommentera

Hahl Bundy:

Äntligen ngn som hajjar vad man menar =)
Kommentera

Nillah: Utbyter meningsskiljaktigheter med paddan o div. annat löst folk :)
Kommentera

Nillah:

Nä, jag brukar inte heller bry mig om knas ;-)

Ville bara förklara för dig varför hon reagerade som hon gjorde.
Gör som jag, ha en länk i din presentation till hur dina smileys ska tolkas, så får de som vill följa den :)

Hehe!
Kommentera

Hahl Bundy:

Meh, jag har inte sagt något om smileys! För övrigt fattar jag att du alltid är ironisk, så du behöver aldrig använda några.

Däremot minns jag att för några år sedan blev vi tillsagda att inte posta samma länk mer än en gång, ifall den inte var relevant att posta igen. Man kan väl ändå inte påstå att det är relevant att posta samma länk tio inlägg i rad?

Men det är klart. Det händer ju iaf något i gästboken...
Kommentera

knaskamilla: Man måste ju iofs få samla på sig lite inlägg innan man lär sig de skrivna och oskrivna reglerna här.. ;)

NYA MEDLEMMAR

magnus1w
Nillah
Deniise
modo_felix
Tjompen

HETA SKRIBENTER

GävleLasse (28)
Deniise (13)
rackham (12)
Nillah (11)
Ambroo (10)
Kommentera

Deniise:

"men vadå menar du att nillah spammar då på ngt sätt eller? Är det inte riktigt det som är meningen här?? eller jag som fattat helt feel"

Nä, meningen med HS är inte att spamma. Det är en sak jag är helt säker på.
Kommentera

shinzawai:

Jaha, är det förbjudet att skriva ner oskrivna regler? Oops.
Kommentera

knaskamilla: Meen, du, om de är nedskrivna är de väl inte längre oskrivna regler... eller?
Kommentera

Paddan:

Men är det någon sorts oskriven regel att alla regler som är oskrivna för alltid måste förbli det? Åh, jag önskar att någon talade om sådant för mig!
Kommentera

knaskamilla: Usch, vilka jobbiga funderingar du har. Jag tror jag gör som mina elever, ägnar 95% av lektionen åt introspektiv kontemplation eller prat med klasskompisen bredvid.
Kommentera

Paddan: Sov gott då...
Kommentera

Paddan:

Har du klasskompisar på dina lektioner? Mysigt.

Nu undrade jag för en sekund vad trådrubriken syftade på. "Har vi ett junislag som heter så?" tänkte jag. Man skulle ha haft en länk att spana in.
Kommentera

knaskamilla: Nä, jag har inte klasskompisar. Jag har dock ett antal klassfiender, eller så skulle man kunna tro om man kliver in på vissa lektioner.
Kommentera

Vid det här laget tycker jag de oskrivna reglerna är tillräckligt tydligt nedskrivna. Åtminstone en specifik oskriven regel som knasamilla här tydligt skrivit ner.

Nillah, Deniise: Som sagt, kul att ni joinat och ännu roligare att ni har en seriös supportersida för folk i Uppsalaområdet. Ni behöver dock inte länka tio ggr om :) Nu gjordes det iof delvis för att driva lite om det hela så ingen skada skedd. Men tänk på de mäktiga modoratorerna.

Efter att ha blivit jävligt nöjd över min senaste ordvits drar jag mig nu tillbaka. Eller ja, sanningen är att jag ska flyttstäda och det suger.
Kommentera

Paddan: Jävla klassamhälle.
Kommentera

Deas:

Ordvits? Jag hittar inte ens någon. =)
Kommentera

knaskamilla: "knasamilla" *muahahahahaaaa*
Kommentera

« · 907545