Dick Axelsson tillbaka, eller rättare sagt, den spelare vi värvat för att vara den stora stjärnan. Axelsson har redan spelat, fast inte gjort vare löneutbetalarna eller sig själv rättvisa mer än i något enstaka byte. Jag har i ärlighetens namn inte saknat honom då han inte har presterat något öht. så här långt, utan mest sett ut som en hängskalle de få matcher han spelat.
Vi får nu hoppas att nu han kliver in som ett nyförvärvsfynd. Jag hyser hopp om att han verkligen blir en dominant på isen som den klasspelare han är i sina bättre stunder och inte att han mest åker runt som en halvless Zlatanfigur på is. Men Dickens humöret verkar ju vara på topp ute i cyberrymden, må det också vara så på isen.
Redigerad kommentar
Lumber Jack: Att John Westin får så många chanser hela tiden. Ser inte riktigt hans storhet i jämförelse med övriga juniorer.
Imorn får antingen vi förlänga vår rekordsvit denna säsong genom att vinna vår 4e match, eller så kommer AIK för första gången denna säsong att ha 3 raka segrar. Ska bli spännande.
spud:
Det gör jag. Han har en helt annan fysik än de övriga. Ser inte vilken annan junior som skulle passa bättre i fjärdekedjan.
Bad_Brett: Jag håller med. Det finns andra juniorer som är bättre än John, men inte i fjärdekedjan. Nyström var bedrövlig när han var där, för hans defensiv räckte helt enkelt inte till. Jag misstänker att Possler är ännu sämre och att Hari inte är mycket bättre han heller för den rollen.
Detta är ju lite av problemet för många juniorer som är konstruktiva spelare, exempelvis Olofsson. Det är oftast mycket lättare att få speltid som destruktiv kille i fjärdekedjan, för då måste du "bara" ha fysik och defensiv kompetens.
Redigerad kommentar
Tänk vad lite trepoängare och vinster kan göra. För första gången på länge känns det som det ska bli riktigt kul att gå på hockey. Vi är äntligen på allvar med och slåss om placeringar i tabellen igen. Hoppas nu bara att förväntningarna besannas och att inte allt blir som det brukar när MoDo ska spela streckmatcher!
bj21:Precis! MoDo's värste motståndare är deras egna psyken, får de för sig att de ÄR bra, eller att de kan slappna av, är det genast kört.
T o m Boork erkände nyttan av mental träning igårkväll.
Dick vs Dick, vem vinner? Nu måste vi väl ge Axelsson lite tid att få matchtempo, han lär väl inte likt Foppa gjorde tokdominera vid varje comeback.
SPÄNNADE blire ikväll, bara att köra!
Frexten, har det blitt nån LillPÅG?
Henrik Samuelsson med i truppen ikväll? Hari och Possler utanför? John Westin på bänken?
Många frågor, ännu inga klara besked.
Poffa:
Kan tänka mig att Samuelsson isåfall är trettondeforward, men det verkar skumt. Ska man gå på träningen ser det väl ut såhär ikväll:
Skröder-Sundström-Danielsson
Axelsson-Ritola-Svensson
Madsen-Schremp-Andersson
Hedman-Forsberg-Westin
NikkiNine:så gott folk, vad ska man våga hoppas på ikiväll?, å ja jag skriver våga för de 3 senaste säsongerna har modo haft enormt svårt att kliva över strecket.
Jag sticker ut hakan och säger vinst under ordinarie och att vi tar oss upp
Referee(s) | Linus Öhlund, Wolmer Edqvist | |||||
Linesmen | Johannes Käck, Anders Ahlström |
Goalies | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
32. Tellqvist, Mikael 1. Forsberg, Anton | ||||||
1st Line | 34. Meyer, Frederick | 55. Tollefsen, Ole Kristian | ||||
44. Danielsson, Nicklas | 24. Sundström, Niklas | 10. Skröder, Per-Åge | ||||
2nd Line | 22. Pöck, Thomas | 3. Lehtivuori, Joonas | ||||
23. Svensson, Björn | 18. Ritola, Mattias | 31. Axelsson, Dick | ||||
3rd Line | 2. Westin, Jens | 51. Ahnelöv, Jonas | ||||
13. Andersson, Fredric | 19. Schremp, Rob | 17. Madsen, Morten | ||||
4th Line | ||||||
67. Samuelsson, Henrik | 26. Forsberg, Kristian | 25. Hedman, Anton |
Salle: Jag har varit kritiskt till hs tidigare, men jag kan se de possitiva i hans medverkan!
Han har förmodligen fått lira av sig de taskiga självförtroendet och kan nog göra sig mer rättvis nu, sen skapar det även väldig konkurens bland junisarna nu när vi har en handfull som kommit in och levererat.
Redigerad kommentar
Gustafsson: ge hs en chans ikväll, vem vet, vi kanske blir överaskade?!
Salle: Förövrigt tycker jag personligen att det är trist att vi bara har en enda junior i laget ikväll. När vi nu ändå har alla förutsättningar tycker jag att vi bör satsa på att alltid ha minst två juniorer till spel.
Skröder - Sudström - Hari
Axelsson - Ritola - Svensson
Schremp - Andersson - Danielsson
Hedman - Madsen - Westin
Eller varför inte låta Byström och Bohman få känna lite på Elitserien?
Salle:
HS är ju överlägset sämst i laget i defensiven. Han har ju inte en susning om hur han ska åka, utan ser mest ut som en yr höna.
Men han får såklart gärna visa att jag har fel.
För övrigt gillar jag inte riktigt tredjekedjan. Jag vet inte riktigt vad Schremp ska kunna få uträttat i den.
Redigerad kommentar
Bad_Brett: Bästa laget ska spela. Oavsett galler eller storlek på lönekuvert
I början av säsongen var det mycket prat både hitta rätt kedjekamrater till Schremp och att tussa ihop Madsen-Andersson-Danielsson. Byta plats på Schremp och Danielsson?
J F K:
Han har väl spelat typ tre byten, och knappast varit fullständigt värdelös. Han har inte varit "oh jävlar vad bra han är", men inte fullständigt värdelös heller.
Hade förväntat mig lite Samuelsson-hat från några av de mindre seriösa skribenterna här på HockeySnack, men inte från dig. Tråkigt.
J F K: att vi ligger under drar jag inga stora växlar av, modo är ett bättre lag och dominerar perioden, men tellan har givit aik 2 mål som dom leder högst oförtjänt!
Hs då efter 1 spelad. tendensen att spela 1.20 byten håller i sig och han är tyvärr faktiskt inte ett dugg bättre än de vi sist såg utav han i A-laget.
J F K:
Tellan har varit svag.
Dömer du HS för sin markeringsmiss bör du väl i rättvisans namn ta upp dom andra jättemissarna några mer etablerade spelare gjorde denna period. Tyvärr verkar vissa spelare vara untouchable.
HS var inte sämre än någon annan denna period. Han hade en bra propp i slottet, ett hyfsat skott samt en fin framspelning.
Var det en back som träffade ribban?
bisterfinnen: Tycker modo gick tillbaka till den där tok checkingen efter aik´s mål och de ledde till att aik komm upp i banan ch fick spelvändningar.
Modo måste gå tillbaka till den mer defensiva och "tråkigare" hockeyn, de är då vi är riktigt bra i defensiven och vi får sköna spelvändningar från mittzonen.
Berka:
Upp som en sol och ned som en pannkaka.
Varför spelar Jens Westin BP?????
Ahnelöv kan för fan inte släppa sin spelare framför mål.AIK får härja fritt inne i Modos slott hela tiden.
Sawchuk:
Förstår inte riktigt hur vi kan pendla från riktigt bra till totalt jävla värdelösa så snabbt. Har aldrig sett något liknande...
Sawchuk:Tror det börjar blidagsför en time out!?!
Modo är numera utspelade och 1-4 hänger i luften.
Måtte vi få en enkel balja nu och komma tillbaka i denna viktiga match!!!!!!!!!!!!!
Gusse:
Kanske Time Out med målvaktsbyte. Tellan är osäker och skakig som en pojklagsmålis ikväll.
Tur att inte Hedman åkte ut där.
Redigerad kommentar
Sawchuk:Vad krävs för att modo ska få utv med sig?, 2 hakningar och en puck out ( tveksam) men ingenting!
Känns iaf som att modo är med i matchen
Berka:
Axelssons mål där, jävlar vad snabbt han fick fram den på Meyers blad.
Bra Dicken!
Sawchuk:
Men för helvete, byt ut Tellan nu, han täcker lika mycket nät som ett penntroll.
Inför MODO Hockey - AIK
Publicerad: 2011-11-24 13:49
Det är tätt på given nu för MODO Hockey. Igår blev det seger mot serieledande HV71 med 4-2. I morgon väntar AIK hemma i Fjällräven Center.
Ett AIK som MODO Hockey mötte så sent som i lördags - då i huvudstaden.
- Ska bli kul att få spela inför våra fans igen. AIK blir kul att möta för de spelar en bra hockey, säger headcoach Ulf Samuelsson.
Headcoach Ulf Samuelsson
- Det går inte att vara annat än nöjd med vår insats i onsdags. Vi genomförde matchen mot HV71 på ett mycket bra sätt. Vi hade bra målvakts-, försvars- och anfallsspel. En laginsats rakt igenom.
- Killarna ska ha allt beröm för det jobb de lagt ned. Nu har de också fått betalt för det.
- Nu väntar på nytt en match mot AIK. Vi ser fram emot att få spela inför våra fans igen.
- Kommer att bli en bra match mot AIK tror jag. AIK spelar en bra hockey och det är kul att möta dem.
- Vi har bra konkurrens i truppen. Exakt hur vi kommer att formera styrkorna mot AIK bestäms matchdagen.
Truppen
Målvakter: 1 Forsberg, 32 Tellqvist.
Backar: 2 Westin, 3 Lehtivuori, 8 Hersley, 22 Pöck, 34 Meyer, 51 Ahnelöv, 55 Tollefsen.
Forwards: 4 Possler, 10 Skröder, 13 Andersson, 17 Madsen, 18 Ritola, 19 Schremp, 23 Svensson, 24 Sundström, 25 Hedman, 26 Forsberg, 31 Axelsson, 35 Westin, 44 Danielsson, 62 Hari.