1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Modo - AIK 13/12

« · 1857713 · » Till forumet

Sv: Modo - AIK 13/12
Gavelo: 26/12 mot Leksand och 30/12 mot Björklöven lär det ju bli mycket folk i FC.
Kommentera

Om Modo nu parkerar sig på övre halvan och kanske bättre så hoppas jag verkligen att publiken återvänder, 2800+ idag är svagt, visst är det bara onsdag och veckan innnan jul men nog bör man kunna ligga över 3000 på hemmamatcherna!
Vet att man gav bort biljetter lite nu och då, borde man inte försöka sälja billigt eller ge bort 1000-1500 biljetter till skolungdomar, ungdomsidrottsföreningar etc för att locka mer publik till matcherna, visst man skapar ingen intäkter med att skänka bort biljetter men man skapar bra PR, intresse och förhoppningsvis försäljning av souvenirer etc, dessutom hjälper det laget med mycket hemmapublik.
Kommentera

8384: Ser att du har plockat fram Modo-koppen, vilken dryck har du firat med?
Kommentera

8384: Men än underbar seger så bara att njuta :D
Kommentera

Från Hörnefors: Håller med. Lite dålig kommunikation men samtidigt skall inte den spelaren kunna komma så fritt som han gör. Helt öppen gata i mitten
Kommentera

Monno:
Gillade Tommy E:s uppspel med
Kommentera

7814: Hade jag varit SHL klubb hade jag fasiken värvat bägge och försökt placera en vass SHL målskytt med dom. Molin och Marklund kompletterar varandra bra. Det märks att Eriksson kommer underifrån i jämförelse. Med det sagt så bara Eriksson kommer igång med produktionen så är han väldigt kapabel på HA nivå! Och han är ju där han ska och så. Det lossnar nog så småningom. :-)
Kommentera

Rytter:
Det var några på läktarn som sa ”nu faller vi ihop”. Sa ”nej inga såna tankar, kan smitta av sig på isen” precis efter sätter Karlq. en. Gillade fö Johan Eriksson visserligen inge mål, men ofta spelbar och rörlig. Sjukt mkt roligare att se en match på plats.
Kommentera

8384: Jag tycker att varken Wallin eller backen gjorde fel vid deras mål det var ett missförstånd, och sådant händer. Det jag undrar är vart är spelaren som ska hålla han som gjorde mål, han får komma helt ostört genom hela zonen. Såg att T Eriksson kommer glidande efter.
Kommentera

Tarasov:

Om du säger upp Cmore sponsrar jag dig med årskort ;-) Du verkar ju behövas på plats för att ta vinster =)
Kommentera

Gavelo: Tur att modo har bra målvakter och effektivitet :D
Kommentera

Lyckas jag se en 2/3 delar av matchen med. Fan va nice!!! :D
Kommentera

Oddsen på att säsongen 18/19 spelar Emil Molin i Brynäs IF och Sam Marklund i SAIK?
Kommentera

Tarasov: En liten notering på tal om Isak Wallin! Riktigt kul att Magnus Helin får lite "upprättelse" efter att det uppenbarligen inte funkat något vidare med Bjurö och Reideborn.

Har ju i min amatöranalys varit inne på det tidigare, att det blev lite för häftigt för Helin att få huvudansvar över två redan etablerade målvakter efter att bara haft unga oskolade innan.
Min gissning är att det är svårare att lära bort dumheter från en etablerad än att forma en ung MV talang.
Tycker det finns stöd för att säga att Magnus är en av landets främsta på träna unga målvakter.
Nu är väl iofs den topplistan rätt jämn och högkvalificerad men. Samt att Magnus haft bra råmaterial att jobba med. Men ändå.
Kommentera

hockey_21: Även om jag tycker AIK är bättre än Modo sett över hela matchen så är det svårt att hitta något att gnälla på, Modo är så nära att ramla dit i de där styrspelet man sysslar med men lyckas reda ut 3e perioden bra ändå, det är verkligen något Modo bör ta med sig.
Wallin är stabil och trots ett mindre lyckat ingripande så studsar han tillbaka och agerar lugnt och säkert.
Trion Jakobsson,Ekarv, karlkvist var kul att se idag, kreativ, fartfyllt, utmanande och verkligen välförtjänt med 2 mål från dom!
Kommentera

hockey_21:
Tvåa på andra vändan, kul man går glädjas åt det man kan glädjas åt i sådana här sammanhang!
Kommentera

modomille: Vi har gjort mest mål i serien och släppt in näst minst. Tycker bådar gott in för framtiden
Kommentera

modomille: Vi är för övrigt delad 1a i målskillnad också.

Poängen som räknas. Och som sagt. Skulle vi nog gå till kval mot SHL är nog detta spelet vi får se.
Sen vill jag nog ge Wallin en stor del av segern. Men vi är ändå relativt stabila defensivt. Tycker nog vi var bättre förra matchen på att hålla motståndarna utanför. Men skickligare lag vi möter idag också. Men är lite för många 2 mot 1or och frilägen idag för att vara riktigt bra.
Kommentera

hockey_21: Exakt,det är folk som klagar mycket på vårat powerplay också även om vi har över 20%.
Kommentera

Monno: jag vet inte hur länge den formationen hade varit inne, hade de varit inne länge så borde han ha blockerat i annat fall kanske de skulle ha fortsatt spela för att slippa tekning i egen zon.
Wallin gjorde en kanonmatch, vi förfogar över ett bra målvaktspar.
Kommentera

Bara jag som hade velat se Macklin och Wernbloom slänga handskarna mot varandra ikväll? ;)
Kommentera

Robin Ztorken L: Vi har gjort mest mål i serien så du kan inte klaga på anfallsspelet🤔
Kommentera

Monno: Väggen Wallin är våran kung.
Försvarspelet är bra, men sen?
Detta är nog Säckens taktik, gör mål på de chanser som dycker upp och täpp till bakåt...
Kommentera

Eller: Håller med. Wallin fick onödigt mkt skit. Backen är delvis ansvarig också. Dålig kommunikation som sagt.
Sen kan man ändå ifrågasätta om han verkligen behövt sätta pucken i spel där. Känns inte som det fanns någon riktigt anledning och gott om tid var det brist på också.
Nåväl, jag tycker Wallin var riktigt riktigt bra idag.
Han har verkligen en sin sjukt bra rebound control, de flesta puckar suger han åt sig helt utan retur och det är sällan de returer han släpper hamnar helt galet.
Kommentera

NuMo: Var lite oroligt efter missen men verkar vara stabilt psyke på honom.
Men ändå otroligt vad många målchanser AIK brännde, kändes inte som en 5 - 1 match direkt.
Kommentera

NuMo: Mm, fanns flera situationer i tredje perioden. Ibland kanske det var dåliga avslut av AIK, men på repriser såg jag att det var styrningar bland annat som han nöp osv... Det är avgörande då det var flera gnagare på retur.
Kommentera

Millennium:

Ja, det var en miss från dem. Men Wallin är riktigt bra tycker jag. Speciellt att han inte släpper så mycket returer. Rena rama svampen.
Kommentera

Webmaster:
Jaha Ivandragos 6 raka eller om det är 7 tappat räkningen :)
Kommentera

MODO Hockey - AIK 4-1
Kommentera

NuMo: Haha! Sämsta målvaktsplocket jag sett!
Kommentera

NuMo: Årets märkligaste timing på att ta målvakten där.
Kommentera

MorganaLefaey: SÅJA!

4-1 Marklund.

Marklund beskrevs ju lite som en Wernblomstyp och han har börjat leverera framför mål framförallt. Inte för att han kommer att kunna göra som Wernblom gjorde, nämligen skjuta in både motståndarspelare och puck ifall det behövdes, men han börjar göra skäl för sitt rykte.
Kommentera

NuMo: ”Amish” Marklund!!!
Kommentera

7639: jag tycker att vi har bättre spelvändningar än AIK och jag hoppas att vi sätter en av dem, för det kan behövas med det här laget.
Kommentera

NuMo: skiter man i att titta på ribban o tittar på armens vinkel så såg det ut som att han skulle hälsa på en mindre omtyckt tysk herre. Så solklart bortdömt.

Men Modo är inte alls med nu. Kämpa o gör inte allt så omständigt
Kommentera

Streamen frös precis vid Modos PP och sen spolades den fram till realtid. Då stod det 3-1 och Modo hade precis missat en straff, blev helt chockad :P Gött att detta mål dömdes bort. Modo gör ju det dom gör varje match i sista perioden för fan. Inte ens en fotbollsmatch är avgjord med en tvåmålsledning med denna tid kvar.
Kommentera

7639: Oscar Hedman!
Kommentera

7639: Måhända, men visst har ni haft domaren emot idag också..:-)
Kommentera

NuMo: Kassa vinklar men den ser hög ut.
Kommentera

MorganaLefaey: 2-3?
Men Modo måste vinna tekningarna i egen zon, och börja spela hockey MED puck!!
Kommentera

MorganaLefaey: Nu fan får vi se. Hög klubba eller inte. Nog ser det högt ut.
Kommentera

NuMo: ja, såg verkligen ut som att han försökte dra ut den lite i smyg
Kommentera

Tarasov: Aldrig!
Kommentera

Tarasov: Wallin måste ha trott att han hade den under handsken. :)
Kommentera

Robin Ztorken L:
Tror inte den var inne......
Kommentera

Robin Ztorken L: Dags att ta Timeout för nu är det illa spelmässigt.
Detta håller inte i 10 minuter till
Kommentera

Gavelo: Modos Lemiuex kändes hetare :-)
Kommentera

Gavelo: Han missade sista han fick ta en mitt i en match, och ja när gjorde han ens mål senast?
Kommentera

NuMo: Frågan är varför inte Eriksson fick slå straffen?
Kommentera

Nu kan målisen få göra mål också. 5v5 mål, HH och PP mål
Kommentera

« · 1857713 · »