1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507076 inlägg · 4104 ämnen

Modo - AIK 161221

« · 1785719 · » Till forumet

Sv: Modo - AIK 161221
J F K: Sen har verkligen Byron lyft sig ned Skröders intåg.
Kommentera

J F K:

Byt inte ut Styf nu. Kommer Olausson tillbaka så använd styf som extra resurs och låt honom få erfarenhet.

Han måste vi bygga vidare på för han känns som ett spännande namn för framtiden. Vad sägs om Karlin + Styf om några säsonger när vi lirar i SHL.
Kommentera

Grymt imponerad av defensiven idag, Tycker fortfarande att några backar slänger iväg pucken i onödan när det finns spelare i fickan man lugnt kan spelar upp till.och komma ur zonen med puck.

Tja tänk om vi hade fått Hanses när 1:a ryktet gick om honom, Då hade vi garanterat haft 10 poäng till i denna serie.
Kommentera

Carl Lejonkräk: olausson är verkligen sjuk och Styfs inträde var en tillfällighet. Sedan tror jag att Styf är starkare än olausson när det kommer att ställa krav på AJ.
Kommentera

atomragnar:

Skröder har verkligen gett oss rutin, han gör inte många poäng än men han stabiliserar upp sin kedja. Tycker att Byron,Skröder passar bra tillsammans och känns stabila och tillför rutin.

Byron gör en sjukt bra match idag, ligger rätt hela tiden, vinner tekningar och är 0+2.

Får vi in en riktigt bra center till så har vi grymma kedjor.

Saknar verkligen inte DP just nu, kan vi frigöra pengar så gör det nu.
Kommentera

leo: tycker det här ser riktigt bra ut! Skönt att se att fler kedjor kan gå in och avgöra matcher. En annan sak jag la märke till är att det inte måste va så jäkla snyggt hela tiden, det är ok att lägga en sarg ut...4 av fem ugglor säger jag!
Kommentera

J F K: Är Olausson fortfarande borta? Kom förändringen på ledarsidan ofrivilligt?
Kommentera

Rytter:

Skrödereffekten??
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Igelkott tycker jag det är fel att kalla det. Det vi gjort är att vi hjälper och avlastar varandra mycket bättre, vi är fortfarande rätt aggressiva i egenzon men på ett smartare sätt. Igelkott för mig är mycket mer passivt och krypa ihop framför mål.

Sedan är spelet i mittzon också bättre, vi stoppar upp bättre och detta gör att vi blir tätare.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Verkar vara Styf som varit rätt tydligt med att om han ska vara med. Då ska man spela mindre aggressivt och vara noggrannare framför eget mål.
Kommentera

leo: MoDo är ju oslagbara med Skröder i laget!

Mäktiga bortklacken jublar när Hedman avgör matchen.
Kommentera

En mycket fin bortamatch och fantastiskt målvaktsspel av Hanses återigen. 15 av 18 poäng 6 senaste... Inte illa.
Kommentera

Ben Perrault: AJ har ju helt bytt taktik till igelkott mer likt hur TAIF spelade förra säsongen. Sen är ju både Hanses och Skröder klassförvärv.
Kommentera

Hanses mot AIK slutar 2-0
Kommentera

Ben Perrault: Utan Hanses hade vi nog varit helt sist!
Vilket lyft med honom i målet.
Kommentera

J F K:

Så jävla viktigt att vi vågar vinna i tredje. Det är så här vi ska spela, tight defensivt och sätt sedan chanserna.

Fan vad chef Janne är, eftersom Paris inte duger till att göra poäng så byt ut honom mot Janne. Janne är fan mycket snabbare på rören också och växer match för match tycker jag. Vill verkligen inte tappa honom.
Kommentera

Ben Perrault: Vi vann en 3dje period!!!!
När gjorde vi det sist?

Det var länge sen jag såg Modo göra en sån jävulsk shut down hockey!
Kommentera

Carl Lejonkräk: har verkligen sågat AJ tidigare
Kan det vara så att han till slut börjar få ihop detta lag
Kommentera

Rytter: Topp 2 kan väl kanske var att ta i men topp 4 absolut.
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Topp 2 tror jag kan bli svårt, lämnat mycket handicap. Men vi har skaffat bra läge för play off iaf.

Men vi växer in i det mer och mer iaf, försvaret blir stabilare, juniorerna blir stabilare och spelet blir stabilare. In med skadade spelare och en bra center så ska vi göra en bra andra halva av året.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Hur kan man ta sju Modoutvisningar på raken och släppa crosscheckingen bakom mål?????????
Kommentera

Amitiel: Topp 8 nu eller? Topp 2 är inte omöjligt, detta ser lovande ut.
Kommentera

Amitiel: Jo, det är lika ofta som solförmörkelse, typ.
Kommentera

AIK - MODO Hockey 0-2
Kommentera

Ojoj att vi gör ett mål i tredje perioden är ju mer sällsynt än pp mål.
Kommentera

MorganaLefaey: Hedman sämst på plan gör inte ett enda rätt. (:
Kommentera

J F K: tragiskt. De ville inte ens prata om det. Hoppas de intervjuar domarna efter. Eller har AS slutat med det?
Kommentera

J F K: Håller med. Han kan lika gärna bara låsa upp Lindgren mot sargen.
Oerhörd skaderisk på det där.
Sen kanske han fick in mer kraft/Lindgren stod emot sämre än väntat.
Kommentera

J F K: ytterligare en gigantisk miss av domarna. Tre halvblind människor ser inte det som hela resten av hallen ser. Björlund skjuter pucken i ansiktet på aikaren. Hans klubba är aldrig närmare än tre decimeter från aikarens ansiktet...

Det är liksom så sinnessjukt dåligt. Två utvisningar som inte ens är tveksamma, utan ohyggligt felaktiga.
Kommentera

J F K:

Vi gissar lite. Var det pucken? var det klubban? var det pucken? var det klubba? Nej vi chansar på klubban.

Så resonerade nog domarna.
Kommentera

J F K: Kolla repris snälla domare.
Kommentera

Monno: Själv har jag svårt för sådana saker som spångbergs tackling. Han vet mycket väl att Lindgren inte har balansen, men visar exakt noll respekt när han trycker till och förstår att det myclet troligt leder till att Lindgren får ont.
Kommentera

Tarasov: Bara sett sen 5min i i andra. Men med vilken aggressivitet Hedman spelar med. Betydligt bättre än tidigare.
Kommentera

J F K:
Tackar. Verkar som man redde ut det iaf, skönt! Bara o trycka in en nu då;)
Kommentera

Tarasov: Ja,2 min kvar utav utvisningen
Kommentera

Tarasov: 2+2. Inget att säga om. Han blödde...
Kommentera

Gusse:
Blev det 2+2? Ser inte matchen utan kollar Swestat
Kommentera

Gusse: Men för fan eidsted
Kommentera

modomille: Får vi se ännu en bister Melin intervju efter matchen där han ska klaga på domaren?
Kommentera

MorganaLefaey: Tycker det ser rätt bra ut faktiskt men har bara sett andra halvan av perioden.
Kommentera

MorganaLefaey: Ingen minns en fegis ;)
Kommentera

Tror det blir att stänga av när 2a är klar. Ser nervöst ut redan nu, så vågar helt enkelt inte se en nervpärs
Kommentera

Webmaster: Pågens första poäng denna säsongen om jag noterat det rätt
Kommentera

AIK - MODO Hockey 0-1
Kommentera

Webmaster: 'Men kom igen nu Hedman för fan.'
Kommentera

AIK - MODO Hockey 0-0
Kommentera

Tarasov: På plats med kusin vitamin som är urgnagare. Såg Charlotte G, kan glädja er att hon fortfarande är klädd i rätt färger.
Kommentera

Tarasov: Det får man väl verkligen hoppas på !! Sen har vi ju 4 vinster av 5 möjliga o kan man hålla den poäng trenden så kommer vi ju att stiga i tabellen.
Det känns ju ändå som om det mest stabila spelet kommer på bortaplan, så varför inte?
Kommentera

« · 1785719 · »