1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Modo - AIK 170210

« · 1798340 · » Till forumet

Sv: Modo - AIK 170210
WarEvryPractice: Ja jag tycker att Karlström är den som ska ha cred i Skröder kedjan. Att Skröder för en gångs skull är inblandad i ett pp mål är ju inte konstigt . Nångång ska väl karln lyckas stå rätt framför mål med tanke på alla chanser han fått i pp.
Återigen undrar jag vad Andreas tänkte när han slängde in Skröder i OT ? Segare än kola på rören och stora isytor.
Kommentera

Tarasov:
Visst men är det inte märkligt när Zebran står och säger att det han såg först var det ingen utvisning och mål!
Vad blir nästa steg, domarna ska snacka ihop sig i pausen om huruvida perioden ska godkännas eller inte!!
"Jag kollade upp i pausen och insåg att jag gjorde fel" säger domaren i intervjun efter matchen.
Detta bör han kunna kan man tycka..

När dessutom Hedman tappar klubban med handen på den sidan som klubban träffar byxan!
Som jag ser det så satte han sig själv i denna situation och det är inte första gången han gör en liknande grej denna säsong, han var ute för detta mot Löven också..
Här så skulle det ha vart mål om man nu ska följa regelboken och kanske då även en 2min utvisning på AIK..

Märk väl att min åsikt är inte baserad på vilka lag som nu spelade, var en liknande situation mellan Löven-Ssk tidigare i veckan som blev mål för Löven som jag tycker är lite konstigt dömd.
Bra mycket bättre med en Zebra med pondus även om det blir fel ibland, tänk nu om detta hade drabbat MoDo och AIK hade tagit 2p i sudden?? Tror inte det hade vart lika stillsamt här inne då, eller?? ;)
All heder åt Melin som ändå kunde hålla fattningen i intervjun efteråt i alla fall, det imponeras man av :)
Men nog om detta nu och tror personligen att det lär komma nån form av Lex efter allt detta och det är i alla fall bra..

Nu får ni se till att ta 3poäng mot Västerås på måndag... ;)
Kommentera

Robin Ztorken L:
Ja, vad säger man om matchen igår. Lite blandade kommentarer:

- Spelet var väl helt ok egentligen.

- Enda chansen till en kul vår är väl att Hanses höjer sig ordentligt nu. Han är vår överlägset viktigaste spelare och det är nu han ska vara som bäst.

- AIKs ena mål var alldeles för svagt försvarsspel. Att killen får stå där helt fri och mata skott mot Hanses. wtf!

- Jag tycker Skröder inte alls var bra. Men på hans pluskonto så spelade hans kedja väldigt bra. Plus att han var inblandad i 2-1 målet. Så han bidrog trots allt.

- Eidstedt höll på att åka sig fri!

- MoDo skjuter lite mer. Utom Molin som passade Björklund som stod bakom målet.

- Visst fick Steen några extra smällar av AIKarna? :) Någon som hört vad det kostade MoDo att han spelade denna match?

- Karlström har gjort en poäng på nio matcher i J20 topp 10. Igår var han sensationellt bra. Kanske läge att testa andra såsom Tjernström och W Eriksson? Tror generellt att MoDo ska använda juniorerna lite annorlunda. Rotera mera. Jag kände spontant att det var bra att boysen åkte på U19-kronorna. Så att andra får chansen, men främst så att de själva kan få en nytändning.

- Vi har sett så många exempel där en junior först är sensationell för att sedan trubbas av. Är förmodligen mentalt jobbigt att spela i A-lagshockey. Medans skicklighets-mässigt är det mindre skillnad jämfört med J20. Jag kan tänka mig att både Stenqvist och Lyrenäs hade mått bra av att spela med J20 en månad och träna stenhårt. Medans Sellgren är så pass bra att han ska spela alla A-lags matcher.

- Västerås nästa alltså. Kör över dem!
Kommentera

Tarasov: Ja, det blev rätt, men var visst fel enligt regelboken?
Som sagt en märklig situation...
Kommentera

Robin Ztorken L:
Då blev det ändå rätt kan jag tycka, ingen skada skedd.
Kommentera

8179: Att han dömde bort målet var uppenbarligen helt fel, men den förgående utvisningen var solklar!.
Handen borde varit uppe dessförinnan och spelet blåsts av när Tehlin tog pucken.

Märklig situation
Kommentera

Eller: Det var det zebran sa efter matchen iallafall, men jag kanske uppfattade det lite konstigt.
Kommentera

Robin Ztorken L:
Ja förhoppnings en kille som kan göra en Alba nästa säs, dvs 4 lina o 10p på 50 matcher...
Kommentera

8179: Då skulle man ju kunna godkänna alla mål som görs vid offside i målgården också när man gör en regelvidrighet på målvakten. Det händer ganska ofta att domaren dömer mål direkt men efter granskning så döms målet bort.
Kommentera

hockey_21: Japp, en riktig injektion...
Kommentera

Robin Ztorken L: Jag med, tycker han var en av våra bästa spelare igår. Visst är det Anton Karlström?
Kommentera

J F K: Det är väll inte det som är emot regelboken, att diskutera sinsemellan.

Utan som jag förstod det så får dom inte döma bort ett mål i efterhand pga en "mindre förseelse" när dom redan har signalerat för mål. Vilket i mina öron låter helt efterblivet.
Kommentera

J F K: Vill se mycket mer av vår # 77!
Kommentera

Monno: Thelin drar upp klubbspetsen till vänster om Oskar och där träffar den handsken, vilket medför klubbtappet. Innan den händelsen har han hackat och slagit från hans högra sida.
Klar utvisning.
Kommentera

Eller: "Vad har du för definition på ordet gnäller? Är det när man säger vad man tycker?"

Nä gnälla och säga vad man tycker är inte samma sak, gnälla är snarare att klaga. De flesta supporter klagar ju inte när det andra laget drabbas av felaktiga domslut, helt naturligt.
Kommentera

J F K: jag tycker att vi gör en rätt bra match mot ett för dagen mycket bra lag. Att de fick två poäng kan vi knappast vara besvikna över sett till de två sista perioderna.
Få tillbaka lite spelare nu och förhoppningsvis kan vi fortsätta plocka poäng.
Kommentera

Monno: domaren får i efterhand rådgöra med linjedomarna om en utvisningssituation . Så har det alltid varit och det är verkligen inte emot regelboken. Med tvådomarsystemet händer det givetvis oerhört sällan i shl, men jag har sett det även där.

På vilket sätt skulle det alltså vara emot regelboken? Ovanligt och här väldigt matchavgörande, men jag tycker att det är en galning. Klubban är där uppe där den inte ska vara.
Kommentera

Monno: helt rätt ! Kollade tabellen för snabbt, vi hoppas på topp åtta men hotas även av Vik o Löven o har svårt med lagen i nedre halvan
Kommentera

Skrubben: Hur i hela helvete kan du inte tycka det är utvisning? Det är astydligt att han drar i handsken med klubban. Att han släpper vänster hand kan bero på att han släpper den för att inte tappa klubban med höger hand.

Att det var felaktigt bortdömt kan jag köpa. Men att det inte skulle vara utvisning köper jag inte.
Kommentera

Smurfen: Ja men vad fan. Här han man gnällt i år över de svarta byxorna och när man äntligen får bort skiten så vad händer då?

Då börjar man spela i ett helsvart ställ? Men va fan!
Kommentera

7225: Vad har du för definition på ordet gnäller? Är det när man säger vad man tycker?
Kommentera

Skrubben: Har sett otaliga frilägen som det blivit straffslag på när man fått samma sorts slashing som OH fick på armen. Det blir korrigering på felaktig icing m.m så varför göra "en höna av en fjäder" av denna händelse.
Kommentera

Skrubben: Ganska naturligt att man bara gnäller när det egna lager drabbas men visst, Modo bjöds på en pinne och AIK bestals på en, tunga poäng dessutom.
JFK är nog mäkta irriterad.
Kommentera

Eller: Undra hur det hade låtit i den här boken om ett liknande domslut drabbade er 😉

Jag tycker inte ens att det är en utvisning. Ute på banan hade domaren aldrig blåst för att AIK-spelaren touchar Hedman med sin klubba. Det konstiga är att Hedman tappade greppet om klubban med vänsterhanden när "slashingen" träffade högerhanden.

Ganska konstigt att det inte blivit mer skriverier om denna domartavla än vad det faktiskt blivit. Om man tar i beaktning att domaren medvetet inte följer regelboken, och att han dessutom väljer att göra det för en felaktig utvisning, så kan jag tycka att denna händelse är bland dom mest vansinniga domslut jag sett i svensk hockey senaste 5-6 säsongerna.
Kommentera

Skrubben: starkt av domaren att rätta till där han missade utvisningen, eloge till domaren. Skicka upp han i SHL och skicka ner M.Nord i tvåan, han tog en utvisning förra säsongen som inte fanns.
Kommentera

Sven Tuta: var inte menat mot dig tryckte bara kommentera nånstans😂
Kommentera

NuMo: Ärligt, killen måste vara inkvoterad på nåt jävla sätt. Fullständigt intetsägande, mannen helt utan skarpa analyser. Det han säger är jada jada jada dvs rena dravlet.
Kommentera

Heyerdal: Du måste titta uppåt. ;-)
Som Ivandrago säger. Vi blir 7a om Oskarshamn förlorar annars 8a. Om vi vinner dvs.
Kommentera

Golden boy : Warg är ju skitbra enligt mig.
Kommentera

Heyerdal:
Jo vi går förbi både AIK och VH vid en trea alldeles oavsett vad Oskarshamn hittar på.
Kommentera

Sven Tuta:
Ja lite kasst av mig, blev tyvärr lite för defensiv idag då jag inte ville jinxa. Ni vet reagera istället för agera;)
Kommentera

Tik1966:
Det kommer jag ju aldrig hålla med om :p.... vill minnas att han var riktigt bra nåt VM kan de varit 2008 el 2009
Kommentera

hanzon: Ställer samma fråga , varför ?????

För mig är Modo Hockey Rött !!!
Kommentera

Varför selar Modo med svarta tröjor hemma?
Kommentera

Monno: vinner Oskarshamn på söndag så kan vi knappast vara åtta Nästa match, om det inte blir storseger
Kommentera

hockey_21: Om du menar att jag är negativ, då är du fullare än vad jag är. Jag är supernöjd med4 p och halva ( nästan) laget på uppdrag👍
Jag är Sven Tuta och inte Zzzztorken
Kommentera

Mydar: Nej. Vi har en match mindre spelad än AIK Och Hästen. Så vinner vi nästa (eller vilken match som nu är plus matchen) så kommer vi ligga topp 7-8 med allt i egna händer.
Det är långt ifrån kört. Vi har nog nästan bättre läge än AIK egentligen. Det är ju VIK och SSK vi möter också.
Men, förlorar vi dessa då är vi nog faktiskt helt körda. Mentalt om inte annat.

Hade vi dock tagit 3p idag hade situationen varit mysigare.
Visst känns det igen lite att då alla resultat går med oss så förlorar vi? Och då vi vinner går alla emot...
Men som sagt. En seger nästa match och vi är topp 8 med avgörandet i egna händer.
Kommentera

Sven Tuta: tycker inte man ska vara så negativ ändå. Vi har en hängmatch på typ alla lag runt strecked och har chans att bli 7a på måndag
Kommentera

Hyfsad skandal ändå att domaren gick emot regelboken och dömde bort målet.
Kommentera

Tarasov: Du får kalibrera din spåkula. Den sa 6 p men det blev 4!!!
En härlig vecka, laget i mitt hjärta har lyft sig och spelat bra hockey. Jag själv har fyllt jämnt med allt runtomkring det. Mycket med familjen goda vänner och riktigt fina drycker och god mat. Imorgon sker det stora partyt 😜
Så mina Modovänner, ha en fortsatt fin kväll och bra helg👍
Kommentera

Tarasov: Precis,och som bäst va han i Timrå ;)
Kommentera

Robin Ztorken L: är det kört nu eller hur ser det ut framöver? Har vi fler borta än hemma matcher? Och får vi kvalspela till playoff som shl lagen?
Kommentera

Golden boy : han är alltid så smart efteråt. Aldrig att han ser någonting komma, utan han sparkar alltid in öppna dörrar.
Kommentera

Golden boy :
Tycker Warg är riktigt bra.
Kommentera

7639: Fredrik Warg måste ha en släkting på C More, hur skulle han annars få vara bisittare? Har aldrig varit med om en tristare röst, sluddrar och är otydlig. Men framförallt helt onyanserad och pladdrar bara floskler. Den överlägset sämste jag har lyssnat på. BYT UT KARLN! !!
Kommentera

Monno: Tyvärr en rättvis seger för AIK, fattar inte varför man ger upp alla ytor och skiter i det?
AIK det klart bättre laget över 60 minuter, inget att snacka om.
Vägen mot topp 8 blev guppigare
Kommentera

atomragnar: Men en hel del resultat med oss iaf. Alltid något. Om kan inte har fel tabell så skulle vi vid seger nästa match hamna på topp 8 (ev 7 t.o.m.) och ha allt i egna händer. Detta då AIK och hästen har 1 match mer spelad.

Men då gäller det ju att vi vinner a.
Kommentera

J F K: Warg är skön.
Kommentera

Gusse: kan man slippa warg? Gnäligare människa kan man aldrig hitta.
Kommentera

Domsjö: kan man undra - sa innan Modo förlorar det bytet skröder kommer in (om). Tråkigt.

Nu är det nå jävulskt tufft - behövde vinna idag, tyvärr. Så jävla bittert.
Kommentera

« · 1798340 · »