1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504837 inlägg · 4100 ämnen

MoDo - AIK 2012-02-04

1465996 · » Till forumet

Sv: MoDo - AIK 2012-02-04
Ulf visar känslor! Härligt! I Övik har vi känslor både på och utanför isen.. Heart of Hockey!
Kommentera

Någon som kan lägga upp Dicks tacklingar mot AIK? från sekvensen under powerbreaket där han först står och snackar med AIKarna i båset sen smäller på dem :)
Kommentera

Huge: Ser att även Aftonbladet är i farten med sina klickrubriker. Galna utbrottet. Förväntar mig med en sådan rubrik se en person talandes i tungor och svinga föremål till höger och vänster och vråla obsceniteter.
Nåväl.
Ska inte älta det för mycket. Uffe är cool. Unger är och förblir en dålig journalist / kommentator.

Det är uppehåll och Frölunda gör mål i PP.

Kommentera

Dragan 2k: "Samtidigt förnekar sig inte den koncernen TV4/ Canal Plus / Expressen. Vredesutbrott och attacken?"

Ja, det hade väl isf varit mer passande med en bild på Unger, följt av krigsrubriken:

"Här ställer han årets mest korkade, idiotiska och obefogade fråga"

Kommentera

Dragan 2k: Ja, vad ska man säga?
Klockren analys av dig: man har hittills varit förskonade från den här sortens "Vänt i häcken"-journalistik på CanalPlus, men nu verkar Unger tyvärr ha brutit den vallen och det är enbart pinsamt.
Synd att inte Unger själv stod därnere och ställde frågan.
Hade varit skönt att se Uffe plantera en rejäl högernäve i hans fejs och sen tagit sitt straff.
Kan garantera att det isf funnits många som varit villiga att skramla ihop till böterna....
Kommentera

Wayne Gresky:

Tydligt att han tar åt sig av den häxjakt som faktiskt bedrivs mot honom långa stunder.

Kommentera

Efter att ha läst dagens självkritiska kommentarer av Dick, så steg han åtminstone några steg på min skala...
Kommentera

ÖstrandsNisse:

Det kommer från ödmjukhetens okrönte kung. "Jag är betydligt mer oroad över Modos situation än Timrås".

Kommentera

arnio: precis, jag borde skriva att ni garanterat går till slutspel i stället för att skriva att jag inte har någon aning. Dumt av mig, inte ödmjukt alls.
Kommentera

arnio: Tur man är ödmjuk. Annars hade jag säkert skrivit en massa skrot i er gb.
Ödmjukhet är en dygd.
Kommentera

yngwie: slutspel vete fan men kul att han är arg i alla fall
Kommentera

arnio:

Vinnarskalle. Med den tar han Modo till slutspel.

Kommentera

Petey21: Härligt med Uffes reaktion, jag älskar det.
Kommentera

Bissett_19: Nu tror jag visserligen att Samuelsson var ärligt irriterad, men vore han ute efter att spela mind games och rikta fokus åt mindre känsligt håll hade han inte kunnat göra det bättre. Vi hade mycket väl kunnat ha med oss bottenträskrubriker eller murvlar snokandes om Axelssons poängtorka/krogvanor in i uppehållet. Istället har kvällstidningarnas hemsidor rubriker om "utbrottet". Myten om tuffe Uffe är intakt - bara för ett kastat headset.
Kommentera

Dragan 2k:

Jag tror att Blomsten,Boork och Rönnqvist alla satt med skämskudden,men man kritiserar aldrig en kollega officiellt.
Skicka Unger till Hänt Extra eller nåt.
Kommentera

Dragan 2k: Arto skämmdes antagligen över sin kollega och försökte släta över hans fadäs. Så ska en bra arbetskamrat göra tycker jag.
Kommentera

Dream Team: Samtidigt förnekar sig inte den koncernen TV4/ Canal Plus / Expressen. Vredesutbrott och attacken?

Löjligt. Med det är den typ av atagonistjournalistik de bredriver. Synd att Canal Plus själva gått in i den formen. Vi har annars varit befriade från den typ av närvaro i den kanalen. Det är kanske det som varit så skönt med abonnemanget. Man slipper sådant och kan fokusera på hockeyn och analyserna.

Sedan blir jag irriterad när jag ser Arto var det väl försöka ursäkta Uffe eller släta över det genom att han var sur över förlusten. Ungefär som att det minsann var en överdriven reaktion från hans sida och inget fel på Ungers fråga. En fråga som verkligen var sensationsjournalistik och ryktesspridning.
Kommentera

Bissett_19: Fullständigt menlösa frågor som han redan vet svaren på verkar det som. Sorgligt att se!
Kommentera

Bissett_19: Håller med. Dock tittade jag på det med en pinsamhetskänsla i kroppen. Inte för Uffes skull utan det är pinsamt att man kan validera sådan skit genom att ställa en sådan fråga. Men jag knöt handen i segerrus när jag såg hur han skötte sig Mr Uffe.
Kommentera

Petey21:

Jävla idiotfrågor av Unger.
Gillade verkligen Uffes reaktion.
Kommentera

supertr?tt: Tyvärr så var ljudet till presskonfen helt värdelöst för mig. Kanske talade Uffe ocm psykolog på den.
Kommentera

supertr?tt: Nu tycker jag i och för sig också att det var surt att torska idag, men bara för protokollet så har laget en "man to man"-coach numera. Eller mental coach, om man så vill. Han syntes i Mackes loge idag. Heter Tobias Lundgren och är från Älandsbro/Hemsön från början. Rejält med diplom på psykologsidan och en jävla skön snubbe.
Om det gör/har gjort någon skillnad vill jag hålla öppet tills jag snackat med honom om det, he he.

Kommentera

bj21: Det som känns tungt är just det du skriver, när man har chansen att ta klivet så viker man ner sig. Måste nog anställas en psykdoktor till klubben.
Kommentera

Har kommit hem från en riktig skitmatch. Undrar just hur många såna här matcher man egentligen sett genom åren? Bra spel i ett antal omgångar, häng på en hyfsad placering i tabellen och mycket folk som kommit för att se ett MoDo på g! Jaja, lite ovant dock med en förlust man hade “råd” med. Upp på banan igen efter uppehållet. Vinner vi resten hemma så löser det sig.

Kommentera

NuMo:Mot dig hade Uffe inte kastat något, en blick och du hade legat i fosterställning.
Kommentera

supertr?tt: Tyckte det såg ut som att han kastade mot mig.
Kommentera

spud: Du förstår vad jag menar. Han kastar headsetet mot kameran vilket även är samma riktning som att han kastat det mot kameramannen. Vi snackar alltså om vilket uppsåt han hade :)
Kommentera

spud: motorstativ och radiostyrning?;-)
(Du frågade ju efter en lösning:-P )
Kommentera

NikkiNine: Haha här får man inte tycks nått ensam inte;-)
Kommentera

supertr?tt: Nu står ju ofta en kameraman bakom kameran, och enligt mig är det svårt att kasta något MOT en kameraman och inte mot kameran och viceversa.. Men du kanske har en lösning på det?
Kommentera

Berka: Lugn nu. Låt han komma in lite mer först. Tycker han gjorde en +/— insats ikväll. Varken värdelös eller bra.

Fan, tänk om Fasth inte failat läkarundersökningen hos modo?
Kommentera

Berka:

Tyckte varken han var bu eller bä. Svårt och kanske direkt orättvist att döma efter en match.

Kommentera

SKINNER?

Enligt mig.... hellre bohman/byström rent spontant!

Kommentera

spud: Bara för sakens skull, tror inte han kastade mot kameramannen utan mot kameran, Det var knappast han som skötte kameran Uffe lackade ur mot.
Kommentera

supertr?tt: Det positiva med kvällen är att LHC förlorade samt att man fick se Sernholt i ett gyllene korvskinn. 

God natt. 

Kommentera

Danne93: Tyckte kvällspressen kunde sköta skvallret och sen slängde han hörlurarna mot kameran, helt rätt i mitt tycke
Kommentera

Danne93: Försökte mörda Unger med blicken och sen hivade han hörlurarna mot kameramannen.
Kommentera

Berka: Modos avslutningar var inte så vassa. Nä. AIK vinner rättvist.
Kommentera

supertr?tt:

Jo. Man vinner och förlorar som ett lag, så det var väl fel av mig att singla ut dem två.

Skit händer. Det är ändå bara en match.

Kommentera

Monno: Ahnelöv hade också en dålig dag på jobbet idag, enl mig.
Kommentera

NuMo: anledningen till att dom vinner?!

Men en (normal målvakt ) så hade väl modo iaf gjort minst 5 mål!

klart hela aik spelade bra bortaspel, men modo ägde 2 perioder och man borde gjot många fler mål, tyvärr var fasth briljant ikväll.

Kommentera

supertr?tt:Missade intervjun. Vad ghorde Uffe?
Kommentera

NikkiNine: Är inte säker på om man ska klaga på dem. Kedjan är totalt felkomponerad-
Kommentera

Wayne Gresky: denna nyss, precis som jag sa
Kommentera

spud: Helt rätt av Uffe att visa känslor, riktigt bra svar.
Kommentera

Monno:

Ritto och Schremp spelade annars -3. Inte skitbra...

Kommentera

Berka: AIK spelade ju nästan utan misstag. Modo radade ju upp dem. Förstår inte hur du kan ge Fasth hela priset.
Kommentera

Wayne Gresky: Åke Unger lyckades ju göra sig till en idiot också.
Kommentera

1465996 · »