1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 519729 inlägg · 4121 ämnen

Modo - Aik 2020-01-15

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
modomille: Tänkte säga att jag kräver att vi gör mål och vinner matchen. Men så lugnade jag mig som tur var. Man vill ju inte öka pressen på laget.

NuMo:

Nä, vi är inte på g idag.
Kom igen nu

NuMo:

VIKTIGT MÅL, igen

4-3 björklöven

NuMo: Streamar även jag via PostNord uppenbarligen. Kan ju fan inte följa flödet när det skvallrar om mål 20 sek innan c-more 😁

MikkeLaagåård:

5-1, jellvert

jonsson: Sluta nu 😁

MikkeLaagåård: ;) Det har blivit mål igen.

Nu vill jag att Mora och faktsikt också Almtuna gör ett mål till. Av privata skäl.

NuMo: Inga poäng från förstalinan. Ska vi skeppa dom till Timrå??

jonsson: ja vi har fått lite enkla mål ikväll

Heyerdal:

Onödigt

Heyerdal: trist vad slött försvarsspel

snowden: Förstalinan ska faktiskt skämmas för dagens match. De har faktiskt betalt för att spela hockey och det de presterat ikväll är snudd på tjänstefel.

jonsson: Ja inte är det någon bra match ikväll

hanzon:

Nu jäklar
Mora-Tik 4-3
BIK-vik 4-4

hanzon: Mora :)

hanzon: heja Vik o Mik !

Heyerdal:

Men Löven går inte göra nått åt verkar det som

jonsson: så länge vi hamnar topp 2 är jag nöjd. Umeå är ju som hemma när det är hockey ?

jonsson: Södertälje borde ha haft den matchen men för mycket slarv från deras sida. Löven imponerar inte för tillfället men det gör väl inte vi heller.

jonsson:

Fel av mig
Mora-Tik 2-1

jonsson: Fel igen. 3-1

J F K:

Ja dom ska gå in och be om ursäkt och tacka andra och tredje för att dom steppade upp och fixade segern.

Speciellt i pp gick dom ner sig, andra PP borde fått mer tid dom var rakare och satt upp bra lägen. Nej dom måste vakna och bli rakare igen, känns som lite hybris när det gått så bra.

Öhman har verkligen kommit igång, riktigt kul att se.

modomille:

Hanses var bra idag, tog flera frilägen,
annars tycker jag inte vi imponerar.
Där gör Mora 3-1 mot Tik

Woody Jokinen: Och Jonte grät så domaren höll på att drunkna. 2+10 på den.

Rytter: Karlikvists skott är inte som tidigare oftast mitt i magen

jonsson: Löven kommer ge ett shl lag en rejäl fajt om shl platsen. Tycker varken vi Karlskoga eller Timrå har något att ge mot shl motstånd. Vi 3 har helt enkelt ej den klassen, löven har ju tok satsa på att gå upp det är ju bara titta vad dom plockat in under säsongen i ett redan mycket starkt lag. Liss, Weigel och Palmquist är toppspelare i allsvenskan. Och tror säkerligen mannen från Haparanda kommer plocka in nån mer.

Det saknas några mer rejäla pjäser i vårt lag om vi ska vara med och slåss om att kvala.

jonsson: Kände på mig att Mora skulle ta det ikväll. Det var de väl värda.

Dundee: Fast vi har ju spelat jämnt mot löven? Tycker inte att ditt resonemang håller riktigt. Finns flera exempel där mindre namnkunniga lag har gått upp.

J F K: Precis, men ändå rätt match att vara iskalla. Nu fick ju den femman jag oftast får magont av göra en massa poäng, Jellvert med fl.

Hanses var bra dock.

Dundee:

Det sa man i fjol angående aik, iko och leksand också, se hur det gick och vilka som gick upp och vilka som missa. Att vara stora favoriter nu behöver inte betyda mycket i slutändan.

NuMo: Johan Persson 2 mål, tidigare 6-7 säsonger i Tik, släkten....

puffe: Hanses räddade denna match. Seriöst, ska vi spela sånt här försvarspel går vi aldrig upp.

modomille: Ja, Löven har inte vunnit en enda match mot oss ur det perspektivet. Tre mot tre eller straffar avgör inga matcher i kvalet.

Dundee: Jag är född pessimist, men vi vinner allsvenska finalen om vi går dit. Sedan hoppas jag MoDo plockar in nåt bättre än de du nämner

J F K:

I Timrå boken gnäller man aldrig på domarna...

modomille: Löven har en betydligt jämnare nivå i sina matcher en vad vi har. Visst vi vinner men spelar vi bra hockey större delen av matcherna nä. Löven har spelat jämnare över sina matcher medans vi är lite som en bergodalbana. Vi är otroligt effektiva och får mycket mål med oss pga motståndarna i många lägen bjuder oss eller är ännu sämre. Men när det verkligen gäller så kommer det växlas upp med och ska vi vara med så hoppas jag att man inte väntar utan ska vi förstärka är det nu och låta han eller dom komma in i truppen redan nu, för att vara så bra förberedda som möjligt.

Dundee: Vi har en högre högsta nivå än löven.

Costanza: Ja, allt ältande om vårt målvaktsproblem, ligger till viss del framför våra målvakter. En eloge också till AIK:s tredje eller fjärdemålvakt

puffe: Jag hoppas självklart jag med att om vi ska förstärka så ska det vara absoluta toppklass på det som kommer in. Men dom 3 jag nämner höjer alla lag i allsvenskan men självklart vill man alltid ha bättre.

J F K: Löven-Modo i final. Det är klart nu.

Rytter: Nä, det gör bara modolider...

Dundee: Löven är jämnare än oss ja men dom har också sina dippar. Löven var inte alls bra i deras senaste matcher mot AIK och Västervik till exempel. Alla lag får "gratismål". Tycker tvärtom att vi kanske är det laget som är bäst på att skapa anfall, och därmed mål. Vi har gjort mest mål i serien. Men håller med om att vi borde förstärka.

Dundee:

Ändå leder vi på poäng mot löven efter två borta och en hemma.

Dom ska möta bra lag i finalen och sedan eventuellt ett bättre lag i kval.

Att vara jämnast och vinna mot typ AIK, kik, Västervik mfl är en styrka och då vinner man serien. Att spela slutspel kräver att man kan hitta ytterligare en nivå och ta fram högsta nivån i match efter match och byte för byte. Tycker du löven visat den extrema högstanivån som gör att dom enligt dig är favoriter mot ett shl lag?

goleafs: Löven kan vi nog räkna som klara för final. Men långt ifrån klart om andra platsen, är väl 15 matcher kvar att spela om?. Nä det dröjer nog ett tag till innan man kan säga något om vem som kommer 2a.

Rytter: Det som blir intressant är att se om ni klarar av att hålla er högstanivå en hel finalserie. Gör ni det så går det nog till game 5.

Rytter: Vart har jag skrivit att löven är favoriter?, Jag skrev att dom som jag tror har bäst chans att rubba ett shl lag är Björklöven. Och med det innebär inte det att Löven kommer gå upp, men jag tror dom kommer kunna ge ett shl lag bäst motstånd över 7 matcher.

Dundee: tre hjärnskakningar för Vik mot Bik, visst är det Bik vi möter till veckan, dubbla hjälmar då...

bisterfinnen: De är ungefär som min klåfingrige lillebror när vi hälsade på någon. Han var tvungen att sitta på händerna. Men det fungerade ändå dåligt av någon anledning.

Rytter:

En bra omgång för oss på fredag. Gör vi det vi ska så kommer vi antingen ta in poäng på löven eller gå ifrån Timrå mer.

Känns som man kanske ska se den för att få mer koll på lövens spel inför ev final.

« · 2023664 · »