1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507586 inlägg · 4105 ämnen

Modo - Aik 2020-01-15

« · 2023754 · » Till forumet

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Dundee: Vi har en högre högsta nivå än löven.
Kommentera

modomille: Löven har en betydligt jämnare nivå i sina matcher en vad vi har. Visst vi vinner men spelar vi bra hockey större delen av matcherna nä. Löven har spelat jämnare över sina matcher medans vi är lite som en bergodalbana. Vi är otroligt effektiva och får mycket mål med oss pga motståndarna i många lägen bjuder oss eller är ännu sämre. Men när det verkligen gäller så kommer det växlas upp med och ska vi vara med så hoppas jag att man inte väntar utan ska vi förstärka är det nu och låta han eller dom komma in i truppen redan nu, för att vara så bra förberedda som möjligt.
Kommentera

J F K:

I Timrå boken gnäller man aldrig på domarna...
Kommentera

Dundee: Jag är född pessimist, men vi vinner allsvenska finalen om vi går dit. Sedan hoppas jag MoDo plockar in nåt bättre än de du nämner
Kommentera

modomille: Ja, Löven har inte vunnit en enda match mot oss ur det perspektivet. Tre mot tre eller straffar avgör inga matcher i kvalet.
Kommentera

puffe: Hanses räddade denna match. Seriöst, ska vi spela sånt här försvarspel går vi aldrig upp.
Kommentera

NuMo: Johan Persson 2 mål, tidigare 6-7 säsonger i Tik, släkten....
Kommentera

Dundee:

Det sa man i fjol angående aik, iko och leksand också, se hur det gick och vilka som gick upp och vilka som missa. Att vara stora favoriter nu behöver inte betyda mycket i slutändan.
Kommentera

J F K: Precis, men ändå rätt match att vara iskalla. Nu fick ju den femman jag oftast får magont av göra en massa poäng, Jellvert med fl.

Hanses var bra dock.
Kommentera

Dundee: Fast vi har ju spelat jämnt mot löven? Tycker inte att ditt resonemang håller riktigt. Finns flera exempel där mindre namnkunniga lag har gått upp.
Kommentera

jonsson: Kände på mig att Mora skulle ta det ikväll. Det var de väl värda.
Kommentera

jonsson: Löven kommer ge ett shl lag en rejäl fajt om shl platsen. Tycker varken vi Karlskoga eller Timrå har något att ge mot shl motstånd. Vi 3 har helt enkelt ej den klassen, löven har ju tok satsa på att gå upp det är ju bara titta vad dom plockat in under säsongen i ett redan mycket starkt lag. Liss, Weigel och Palmquist är toppspelare i allsvenskan. Och tror säkerligen mannen från Haparanda kommer plocka in nån mer.

Det saknas några mer rejäla pjäser i vårt lag om vi ska vara med och slåss om att kvala.
Kommentera

Rytter: Karlikvists skott är inte som tidigare oftast mitt i magen
Kommentera

Woody: Och Jonte grät så domaren höll på att drunkna. 2+10 på den.
Kommentera

modomille:

Hanses var bra idag, tog flera frilägen,
annars tycker jag inte vi imponerar.
Där gör Mora 3-1 mot Tik
Kommentera

J F K:

Ja dom ska gå in och be om ursäkt och tacka andra och tredje för att dom steppade upp och fixade segern.

Speciellt i pp gick dom ner sig, andra PP borde fått mer tid dom var rakare och satt upp bra lägen. Nej dom måste vakna och bli rakare igen, känns som lite hybris när det gått så bra.

Öhman har verkligen kommit igång, riktigt kul att se.
Kommentera

jonsson: Fel igen. 3-1
Kommentera

jonsson:

Fel av mig
Mora-Tik 2-1
Kommentera

jonsson: Södertälje borde ha haft den matchen men för mycket slarv från deras sida. Löven imponerar inte för tillfället men det gör väl inte vi heller.
Kommentera

jonsson: så länge vi hamnar topp 2 är jag nöjd. Umeå är ju som hemma när det är hockey ?
Kommentera

Heyerdal:

Men Löven går inte göra nått åt verkar det som
Kommentera

hanzon: heja Vik o Mik !
Kommentera

hanzon: Mora :)
Kommentera

hanzon:

Nu jäklar
Mora-Tik 4-3
BIK-vik 4-4
Kommentera

jonsson: Ja inte är det någon bra match ikväll
Kommentera

snowden: Förstalinan ska faktiskt skämmas för dagens match. De har faktiskt betalt för att spela hockey och det de presterat ikväll är snudd på tjänstefel.
Kommentera

Heyerdal: trist vad slött försvarsspel
Kommentera

Heyerdal:

Onödigt
Kommentera

jonsson: ja vi har fått lite enkla mål ikväll
Kommentera

NuMo: Inga poäng från förstalinan. Ska vi skeppa dom till Timrå??
Kommentera

MikkeLaagåård: ;) Det har blivit mål igen.

Nu vill jag att Mora och faktsikt också Almtuna gör ett mål till. Av privata skäl.
Kommentera

jonsson: Sluta nu 😁
Kommentera

MikkeLaagåård:

5-1, jellvert
Kommentera

NuMo: Streamar även jag via PostNord uppenbarligen. Kan ju fan inte följa flödet när det skvallrar om mål 20 sek innan c-more 😁
Kommentera

4-3 björklöven
Kommentera

NuMo:

VIKTIGT MÅL, igen
Kommentera

NuMo:

Nä, vi är inte på g idag.
Kom igen nu
Kommentera

modomille: Tänkte säga att jag kräver att vi gör mål och vinner matchen. Men så lugnade jag mig som tur var. Man vill ju inte öka pressen på laget.
Kommentera

Rytter: Kommentatorn briljerar med Övikkunskaper :). Det vore sjukt slappt att tappa detta, jag tror att Modo tar sig samman och skärper till spelet... snart.
Kommentera

J F K:

Ja jag påstår inte att vi var perfekta från start, men tillräckligt för att det skulle vara mer kontrollerat. Men i andra gick vi ner oss ett snäpp till.
Kommentera

J F K: Håller med, hade hoppats på en höjning i andra, inte en dipp. Vi kändes bakfulla i första men andra är ju snäppet värre. Inget fel på produktionen men vi känns inte hungriga. Sen har AIK's junismålis gjort några strålande insatser.
Kommentera

Heyerdal: Ta det lugnt grappar...enkelt vinst. Killarna vet hur dåliga AIK är så dom behöver inte försöka...ingen ide att göra det värre för dom.
Kommentera

J F K: ja en av de sämsta hemmamatcherna inte mycket fungerar, 3-2 så vet jag inte om vi grejor det ikväll, krävs en rejäl uppryckning, AIK ligger så illa till så de kör på utan nerver ser det ut som
Kommentera

Rytter: Håller inte med riktigt. Tycker att vi jobbade dåligt redan från start. Sedan blev det ännu sämre.
Kommentera

jonsson:

Jo vi slutar jobba vid 3-0. Det är ju inte så att aik har höjt sig 100%, visst dom är bättre än i första men största skillnaden är att vi dragit ner på farten och jobbar inte klart situationerna. Skärpning krävs.
Kommentera

Synd att vi lägger oss på samma nivå som Aik, tycker det är vi som ger dom chansen att komma in i matchen gång på gång. Kliv ut i tredje och visa klasskillnaden nu !
Kommentera

Rytter:

Kass period av oss kan man säga.
Kommentera

wolper: inte för att vara sån, men Hanses har alltid varit riktigt kass med klubban.
Kommentera

J F K:

Har någon klivit av eller har man ändrat i kedjorna? Jellvert med karla och tamby och jj flyttad på. Vet inte om det är tillfälligt men ju har tagit två byten med andra kedjor.
Kommentera

J F K:

Har väntat ett tag nu.
Kommentera

« · 2023754 · »