1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507125 inlägg · 4104 ämnen

MoDo - AIK 22-02-04

« · 2285194 · » Till forumet

Sv: MoDo - AIK 22-02-04
Bad_Brett: Nordin har det tungt defensivt ikväll.
Kommentera

Tarasov: Mja. Hade gärna mött dem i slutspel om vi säger som så.
Kommentera

puffe:
Tycker AIK är rätt bra, känns lite som MoDo men aningen sämre lag.
Kommentera

Nucky: Uppfattade honom som en rätt skön, jordnära kille. Men skenet kan såklart bedra.
Kommentera

Confusius: Tycker MoDo har bättre intensitet denna matchen samt förra, kan det vara ändå att Modigs var en energitjuv som drog ner stämningen i truppen, och att det var därför man lät honom dra🤨

Har fortfarande inte släppt det där.. känns så fruktansvärt ologiskt.
Kommentera

Tarasov: Nu är ju matchen tydligen inte slut, men vilka BoxPlay-hjältar vi har. Inte alltid dom syns i neon , men nästan en njutning med en man mindre, mer cred till pöbeln
Kommentera

Tarasov: Det spelades bättre och mer underhållande hockey på 80- och 90-talet, det är sedan gammalt ;)
Kommentera

Tarasov: Fin frilla AIK’s assisterande har
Kommentera

Confusius:
Ja vi är ju vana vid sådant rent historiskt 😀😀
Kommentera

Werner: tveksam
Kommentera

Goaltender interference... njaa
Kommentera

Bad_Brett: Stundtals väldigt bra spel nu sedan BP. Synd vi inte kan få till sista passen eller avslutet.
Kommentera

JoseGonzales: Så tramsigt:

pdf.mediahandler.se/pdf/Spelregler_for_Elitishockey_2021-2022/70/

"Situationer där en puck går i mål som resultat av en ”distinkt sparkrörelse” ska
bedömas som EJ MÅL. En ”distinkt sparkrörelse” ska bedömas vara en situation
där videomaterialet gör gällande att en anfallande spelare avsiktligt har spelat
pucken i mål med en spark (fot eller skridsko)."

Notera formuleringen "anfallande spelare avsiktligt har spelat
pucken i mål med en spark". Du menar alltså att det inte var en avsiktlig sparkrörelse?

Står för övrigt ingenting om att foten måste vara i luften eller att sparken måste riktas på ett visst sätt eller annat trams.
Kommentera

Tycker vi gör en riktigt bra period. AIK har verkligen inget i perioden utan endast enstaka anfall. Det är bra fart på alla och oftast bra passningar som ger fart i spelet.

Surt att vi släpper 2-1 i slutet då detta kunnat vara en 3-0 eller 4-0 period. Håller vi bara i detta så ska det vara 3p.

Kan konstatera att kedjorna fungerar bra idag, Ohlsson har inte alls samma skills som Modigs men han jobbar stenhårt och åker skridskor och flyger fram idag och detta skapar ytor som Sam och Woods kan utnyttja. Spelar kedjan såhär så saknar jag inte Modigs speciellt i första.

Även andra har varit bra idag, men där vill man ju såklart ha in Aagaard.

Max kedjan är också riktigt jävla jobbiga och smäller på och vinner puckar.

Backparen ser stabilare ut, Ingman får ta en mer defensiv roll med Hasa men ser ut att trivas med att säkra upp och ta det ansvaret.

Är mycket nöjd med spelet i första förutom att vi inte hade bättre utdelning på våra chanser.
Kommentera

Heyerdal: Fick knappt se en repris på det första målet, men tror inte att deras godkända var spark, tilltrasslad situation där pucken var in och vände. Blev dock videogranskning på båda.
Kommentera

Helt ok efter första, MoDo gör två mål.
Men vad tänkte Pettersson på?!
Kommentera

puffe: Hasa o Svenningson, 2 spelare som borde finnas med i vår framtid
Kommentera

Trilske: ser tyvärr inte matchen men kollar in här och i ÖA emellanåt, fattar jag rätt om det var två sparkmål inom kort tid alldeles i slutet varvid ett blev underkänt?
Kommentera

Confusius: Trots ledning och bra spel är jag extremt frustrerad. Innan OP:s misstag var extremt överlägsna. Det är bara för dåligt, han kan fatta sjuttioelva beslut som inte skulle resultera i några farligheter, men fattar likförbaskat det sjuttiotolfte beslut som renderar i baklängesmål.

Det är inte att han är stressad och gör ett misstag i panik, utan det är sådan uppenbar nonchalans. Ungefär "Vi väger den här matchen, så nu kan jag vara konstruktiv". Man såg tendenserna i laget redan tidigare med dribblingar på egna blålinjen etc.

OP är inte tillräckligt teknisk för att det någonsin ska vara acceptabelt att frångå sitt grundspel. Vill lyfta fram Tjernström där, som, även om det blir fel ibland, agerar otroligt moget och accepterar sin roll till hundra procent.
Kommentera

Färdkost: Ett av de gränsfalligaste gränsfallen jag sett. Men Max såg inte förvånad ut så. Men tycker fötterna borde få användas på hela isen. Då slipper man allt vad det heter tveksamma bedömningar, då slipper man mänskliga faktorn.
Kommentera

Confusius: Vi får njuta av att Karla leder målligan
Kommentera

Robin Ztorken L:
Vacker hockey den kedjan bjuder på!

Kul att Hasa har 2p hittills också :)
Kommentera

Sven Tuta: Ja att dom är förlorade ser jag som givet tyvärr
Kommentera

Confusius: Gäller att vi spöar Åsa-Nisse i finalen annars är det väl det sista vi ser av 1:a kedjan, i vanlig ordning
Kommentera

Färdkost: Spelarens skridsko måste nog vara i isen för att det ska godkännas.

Men spark-regeln är ju en rätt lustig regel med tanke på att man mer eller mindre kan göra en bicicleta och få assist, men lyfter man lite på skridskon och gör mål så blir det bortdömt.
Kommentera

Werner: Sparkrörelse i mina ögon är flex i knävecket, och regeln finns för att minska risken av skridsko skenor i farliga vinklar.
Om man lyckas styra in den med skenan kvar i säker position förstår jag inte varför det ska dömas bort.

Aja vi leder och spelar bra, förstår om aikarna är bittra.
Kommentera

NuMo: Alltså Vigneault och Woods form just nu, det är rent hockeygodis!
Old-time-hockey med rörelse, platsbyten, och härliga passningar, Man njuter
Kommentera

Färdkost: dock kunde det stått 3-0 till MoDo, ingen gnällmatch , gillar Modo här , stor skillnad mot wallson och gänget
Kommentera

J F K: Woods är magisk, börjar växa ut till en gigant, likt Sam V.
Härligt att skåda🙂👍
Kommentera

JanneG: Tycker att Lindholm i grund och botten bara försöker bromsa/hålla balansen då Vigneault puttar in honom mot målet. Ingen klar sparkrörelse enligt mig.
Kommentera

Werner: var ju nästan en Hilding på Lindholm annars?
Kommentera

J F K: Jag tycker Ohlsson med kanadensarna är perfekt lösning. Saknar inte Modigs.
Kommentera

hk: håller med, sparkrörelse eller inte.. är ju bedrift att göra mål med fötterna istället för klubban :)
Kommentera

Tyler Durden: var den så solklar? Inte värda målet men tveksamt domslut i min bok
Kommentera

J F K: Tycker sådana sparkar borde godkännas, även om jag är glad nu.
Kommentera

J F K: Ja solklar spark
Kommentera

Tyler Durden: Borde bli bortdömt.
Kommentera

Tyler Durden: Måste vara spark.
Kommentera

Bad_Brett: Sjukt svagt av OP
Kommentera

Solklar icing tar på domaren och mål aik. Helt otroligt hur Modo kan åka på sådana mål för ofta
Kommentera

DrCox: Men för fan OP...
Kommentera

hk: Sebbe den så hånade av Timråiter får utdelning på sitt goda jobb härligt!!
Kommentera

Satan i gatan vad 1 femman gasar på, AIK har grymt svårt att hänga med när vi är så rörliga.
Kommentera

NuMo: klart domaren ska fixa en kontring.
Kommentera

Bad_Brett: klassskillnad, Modo klass
Kommentera

hk: Ur ÖA: "Det var en tidsfråga innan det skulle ringa bakom Khomchenko när förstafemman lirade."
Kommentera

J F K: Vem fan saknar Modigs👊
Kommentera

Färdkost: SEBBE YESSSSSSS, KÄMPAR SOM FAN FRAMFÖR MÅL!!
Kommentera

J F K: DÄR KOM DEN
Kommentera

Färdkost: Ja, Ohlsson är bättre än väntat i första. Han åker massor av skridskor, så det blir ytor för de andra.
Kommentera

« · 2285194 · »