1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506525 inlägg · 4103 ämnen

Modo - Almtuna 161219

« · 1784947 Till forumet

Modo - Almtuna 161219
Hoppas lite extra på ny seger!
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 161219
Tarasov: Det tror jag nog att vi alla hoppas, menar vi som håller på MoDo.
Kommentera

Modo40: Ingen Paris i afton heller, jag ser inte en back i laguppställningen som är bättre!
Kommentera

Robin Ztorken L: Jag ser hela truppen som är billigare...
Kommentera

MODO Hockey - Almtuna IS 0-0
Kommentera

Webmaster: kan någon gå ned till AJ och berätta att matchen börjat?
Kommentera

Robin Ztorken L: Han är inte bättre än någon som spelar. Han är värvad för att göra poäng, poäng som han inte gör. En som är värvad för att göra poäng kostar mer. Förstår du nu?
Kommentera

Knerten: Ingen DP, han är nog rökt. Löven nästa?
Kommentera

J F K: Fan va illa de spelar.
Kommentera

Sven Tuta: PP mål igen?? vad är det frågan om
Kommentera

Knerten: Modo fortsätter då i samma spår, värva spelare och ledare, sen sparka dom efter några månader om dom inte dominerat, kommer det bli bättre att plocka in en ny back som behöver några månader på sig att komma in i systemet?!
Äh låt laget man från början värvat och utveckla dom
Kommentera

J F K:

Oj oj vad fint Ericsson spelar på blålinjen i PP. Rörlig och vårdar pucken, ser gärna att man gör sig av med honom nu när vi har Ericsson som kan styra på blå, visst vi tappar hans skott men vi har Karlqvist som skytt. Sedan får Lindgren spela i andra PP.

Vi behöver inte DP som det känns nu. Kan vi spara in på denna lön alternativt hitta en bra center är det ett lätt val, för lägg till att Enström och Leman ska in också och då finns det verkligen inte plats för DP.
Kommentera

Sven Tuta: tur att almtuna är riktigt dåliga. Också...
Känns som om de är mer fokuserade, men att vi har ett par toppar som är bättre än deras. Typ Jakobsson...
Kommentera

leo: Jäklars va snyggt.
Kommentera

MODO Hockey - Almtuna IS 1-0
Kommentera

Webmaster: helt magiskt det här. Modo slarvar kopiöst i uppspelet, men plötsligt har almtuna gått bom med fyra spelare så vi får ett två mot ett. Det är fan som att se ett slagsmål mellan två blinda.
Kommentera

J F K:

Oj oj vilken nivå det är ikväll igen, först Karla nerdragen och det blir inget, nu i en bra kontring drar man ner Björklund i slottet och domaren står perfekt och ser situationen men får inte den med sig. Riktigt dålig nivå så här långt.
Kommentera

Robin Ztorken L:
Sett till helheten skulle jag nog ha honom som 4-5 beroende på hur Janne klarar sig.
Kommentera

Gavelo: Håller inte med, tycker vi gav t.ex Richie Regehr för mycket chanser samma med Lehtivuori. Det drabbade oss negativt i slutändan.
Kommentera

Knerten: Det finns en del mer potential i juniorerna...
Kommentera

Knerten: Ny Kapten i båten med andra värderingar. Han är dyr, då ska man leverera
Kommentera

Knerten: Regher som matade in poäng första säsongen menar du?
Kommentera

Finns det någonstans man kan se/lyssna på matchen om man inte har cmore eller unibet?
Kommentera

Petosöjä: vill man vara snäll angående matchen kan man säga att det skapas rätt många målchanser.
Vill man vara negativ (eller objektiv) kan man berätta varför....
Kommentera

Tarasov: Bäste spelare så långt # 11, som vanligt!
Kommentera

Monno: Nej, Regehr som var totalt värdelös andra året menar jag, och alla vet vad som hände absolut sista matchen när han va på isen.
Kommentera

Knerten: 22p eller vad han gjorde är ändå inte fy skam.
Tycker han fått på tok för mkt skit bara för han gjorde en misstajmad tackling i sista matchen.
Nog fan har vi haft sämre.
Kommentera

Monno: Har för mig att han hade lite skadebekymmer också. Att lhc var intresserade pekar inte direkt på att han var så usel...
Kommentera

Monno: hela grejen är ju att Modo jagar stabilitet och en konsekvens i föreningen, tålamod och utveckling, börjar man sparka spelare nu och värva så är man ju tillbaka exakt där man varit de senaste 6-7 åren.
Jag ser ingen anledning att sparka/sälja DP, vad förväntas man hitta som ersättare, en levererande offensiv toppback ?!
Kommentera

Gavelo: Det är väl om man är sugen att plocka in han Amńer eller vad han heter som spelade med Leksand ifjol. Han är just nu utlånad från Luleå till Karlskrona.
Kommentera

MODO Hockey - Almtuna IS 2-0
Kommentera

J F K: Var är Jakobsson, heier spelar med Ericsson och karlkvist
Kommentera

Gavelo: alltså. Ikväll får det hakas och slås på klubbor någonting djävulusiskt. Sluta spela svårt i egen zon och bli inte så förvånade varenda gång de snor pucken.

Stenqvist och även sellgren har båda klivit upp alldeles för högt utan täckning. Kan vi sluta chansa så mycket?
Kommentera

Monno: 22 poäng vägde inte upp för den katastrofala säsongen i alla fall, fanns knappt på isen utan puck och var helt värdelös defensivt, inte alls som han var 1a året.

Sista matchen han gjorde speglade hans spel hela säsongen.

Skitsamma, diskussionen var om Paris var värd att vara kvar, och det tycker jag inte. Finns det nån som kan ta över kontraktet, släpp han.
Kommentera

Knerten:

Tim Wahlgren 3-0 i ett mönsteranfall. Vi börjar hitta positionerna i anfallsspelet. Kändes som att vi inte riktigt "kom bakifrån" innan.
Kommentera

FAN vad talangerna kör!!!
Kommentera

Gavelo:

"Jag ser ingen anledning att sparka/sälja DP, vad förväntas man hitta som ersättare, en levererande offensiv toppback ?!"

Man förväntar nog sig att frigöra pengar och kanske lägga dessa på en riktigt bra center. Tycker inte vi behöver en offensiv back, Ericsson och Lindgren kan spela på point i PP, sedan har vi offensiv potential bland våra ungdomar. Så jag skulle inte grina ifall vi får bort DP och har kvar monstret janne.
Kommentera

leo: Synd vi måste spela en tredje period. Vi kommer nog att sitta där med hjärtat i halsgropen i slutet som vanligt.
Kommentera

MODO Hockey - Almtuna IS 3-0
Kommentera

leo: Nya " moppekedjan" levererar :-)
Kommentera

Gusse:

Ja vi har en ledning med 3-0 men tycker egentligen inte att vi gjort en riktigt bra match.
Kommentera

Sven Tuta: stenqvist köper korv och ett par minuter bjuder sellgren på friläge. Bakåt är det skakigt förutom längst bak där Hanses regerar.

Offensivt skapar vi väldigt lite, men vi är vassa när vi får lägena.
Kommentera

J F K: Ehh? Stenqvist träffar oerhört klart pucken först.
Kommentera

J F K:

Fy fan vad pinsamt, klockren brytning direkt på puck. Hur fan hittar han den?
Kommentera

Gusse:
Fast tredje skulle ju gå bra om vi bara fortsatt och spela det spel som funkat tidigare i matcherna, men oftast ska dom ju börja backa hem och spela säkert och bara försvara ledningen, ligger ju lite bakom talesättet best defence is a good offence.

Så länge vi fortsätter attackera kan ju inte motståndare lägga all energi på anfall men tråkigt nog brukar vi vid ledning gå över till sånt spel som tillåter att motståndarna får lägga all energi på anfalla.
Kommentera

Amitiel: 3-1 då. Skönt med paus.
Kommentera

Amitiel: att se Modo spela är lite omvänt dm-finalen. Ena laget får ett försprång och sedan är det en kamp mot klockan om att komma ikapp och förbi.
Kommentera

Nu kommer vändningen
Kommentera

MODO Hockey - Almtuna IS 3-1
Kommentera

Leif Boork lär ju iaf få bånge om Modo tappar 3-0...
Kommentera

Knerten: Han tappade mkt fart. Kanske p.g.a. skada som JFK säger. Men ja han var helt klart sämre andra säsongen. Men inte är det som sagt det värsta jag vare med om.
Angående DP så lär han väl skickas p.g.a höga krav och offensiva förväntningar. För defensivt tycker jag man kan gott kan skicka Eidstedt och sen antagligen helige kon Hedman före.
Men då Paris lär frigöra mkt pengar kanske det inte är en dum idé för att få Cash till en bra center.
Kommentera

« · 1784947