1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508309 inlägg · 4106 ämnen

Modo - Almtuna 170125

« · 1792960 Till forumet

Modo - Almtuna 170125
Bra trend på senaste 15. Däremot sämre de senaste 5. 12p på närmsta 5 matcherna på önskelistan.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125
Tarasov: Är inte matchen borta?
Kommentera

Tarasov:
Ritche skall lira med Jordan o Karlqvist idag, kul tycker jag han har fått slita ont med kedjekamrater som inte hållt riktigt samma nivå.
Kommentera

Tarasov:

Intressant, denna kedja har alla komponenter för att lyckas.
Kommentera

Tarasov:
Karlqvist är jinxad i forumet idag iaf;)
Kommentera

Tarasov:

Ingen Ericsson idag det är ju tråkigt, hoppas han inte slog upp sin gamla skada, tycker kedjorna ser ok ut, enda jag skulle vilja ändra på är att Ericsson tar plats istället för Stenqvist som får vara 7:e back. Axel är där han hör hemma, utanför truppen.

Tror att Skröder-Steen-Jakobsson kan passa rätt bra tillsammans, sedan har man återförenat kedjan med Molin-Rundqvist-Björklund. Blir intressant att se hur våra kedjor fungerar framåt idag.
Kommentera

Rytter: Ja, eller att # 41 fick vila några matcher, det skulle inte skada vare sig honom eller laget
Kommentera

Robin Ztorken L:
Skull 41 vila så....
Kommentera

Almtuna IS - MODO Hockey 0-0
Kommentera

Webmaster:

Aj aj Sellgren detta trodde jag inte om dig.
Kommentera

Alla här gnäller på Hedman (och visst han kan betydligt bättre) men det är tyvärr ofta våra juniorbackar som ger bort enkla mål.
Kommentera

Rytter: Inte första gången, tyvårr
Kommentera

Robin Ztorken L:

Vad? Sellgren är ju ändå den stabila av juniorerna, Stenqvist är det som brukar slarva rejält.

Eller vad menade du med inte första gången?
Kommentera

Almtuna IS - MODO Hockey 1-1
Kommentera

Tur vi har juniorbackar ;-)
Kommentera

Rytter: Sorry, det stämmer , fel av mig
Kommentera

Almtuna IS - MODO Hockey 1-2
Kommentera

Visst vi leder men känns inte bra, vi stressar och har inget tålamod. Det är nu vi ska spela smart, spelar på bortaplan och leder ingen ide att stressa framåt då.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 170125 Kommentera

Rytter:
Med risk för att bli lite raljant. Hedman kommer sällan i en sits att han har läge för ett uppspel, han har stressat iväg pucken långt innan dess, alternativt slängt bort eller i bästa fall chipat ner den diagonalt i kortplanket när han kommit över mittplan.

När det gäller juniorbackarna så kommer det någon felpass per match, vilket man kan leva med. Som lök på laxen tycker jag även att samtliga juniorer blivit bättre jämf med sept. Tyvärr står Hedman och stampar på samma punkt.
Kommentera

Tarasov: Antar du la märke till när Hedman spurtade ner mot eget hörn, han före Almtuna fw och vann pucken (bra där) för att sen i vild panik passa till en annan Almtuna fw vid förlängda mållinjen typ...
Det stämmer verkligen inte för honom.
Kommentera

Monno:

Nu får nog stor-janne vila många matcher. Men fan ta Almtuna ifall Blomstrand spelare mer i denna match,
Kommentera

Monno: Jannes tackling är allt annat än fin. Rejält ful t.o.m. Men hur fan kommentatorn kan sitta och försvara Blomstrands tackling förstår jag inte. Tryckare 2-3m från sarg. Finns det farligare?
Kommentera

Monno: två fula tacklingar snudd på samtidigt. Kan inte tänka mig att brejcak satsat sådär om inte almtunakillen onödigt satsade tokhårt mot ståhl-lyrenäs.
Kommentera

Dags att sparka den där jävla Brejcak. Fyfan vilken jävla idiot han är.
Kommentera

Rytter: men va fan, brejcak
Kommentera

Varför spelar Brejak hockey? Borde inte han spela in en ny Hostelfilm i Bratislava eller nåt...
Kommentera

Monno:
Tyckte Lyrenäs tackling var helt ok, tror han tappade balansen bara.
Kommentera

J F K: N ä också tämligen säker på att Brejcak tänkte dela ut en snabb hämnd.
Han är dock väl effektiv då det ju räckt att han mosat honom på kropp och inte försökt krossa huvudet...
Kommentera

Monno: blomstrands är som sagt solklar utvisning. Idiotiskt att satsa sådär och djävligt stor skaderisk.
Sedan är brejcaks ett solklart matchstraff, men jag tror att den är i affekt för att han ser hur lyrenäs blir skadad.
Kommentera

Tarasov: Den är inte ok. Det är precis av den anledningen man inte har touch-icing. Skitfarligt att satsa så hårt nära sargen.
Kommentera

Modo vill nog inte vinna.. -.-
Kommentera

J F K:

Blomstrand det jävla äcklet spelar vidare. Fy fan!
Kommentera

J F K: tyvärr är blomstrands tackling regelrätt. Farlig, visst. Brejcaksär däremot både idiotisk värd straffet. Tyvärr värd 5-10 matcher
Kommentera

Tarasov:
Våra "go-to" grabbar uppträder lite sådär idag
Kommentera

J F K: Jo men än om det är i affekt försvara det ju inte handlingen. Han träffar ju fasiken bara huvudet. Riktigt korkat.
Nu blir det ju återfall också så lär få vila ett tag nu.

Ivandrago: Tycker dom där är oerhört farliga. Stor skaderisk. Laddar man sådär så ska det mkt till för att man ska orka hålla emot. Är nog få som har den balansen och ingen spelar nog i HA.
Kommentera

Biljaletdinov: håller inte med. Enligt den domarutbildning jag gick är det charging.
Kommentera

Biljaletdinov: otroligt att Byron tar en sån utvisning
Kommentera

Rytter: Vad har dom för läkare egentligen som låter han spela efter det där?
Kommentera

Biljaletdinov:

Han ska inte ha en match, Blomstrand ligger och vrider sig i 5 minuter, går sedan in och spelar PP. Så jävla illa.
Kommentera

Monno:

Eller tog han bara chansen att ligga kvar, fixa en 5:a och sedan ut och lira igen. Detta är riktigt illa tycker jag.
Kommentera

Rytter: Det är ändå mot huvudet så nog ska det vara avstängning.
Tur att de har så uselt pp, även om de till slut fick in en puck.
Kommentera

Rytter: osportsligt, visst. Men det förändrar inte handlingen
Kommentera

Biljaletdinov:
Hade det var Lyrenäs som satt in motsvarande tackling på Blomstrand i andra änden hade ingen tyckt det varit ett problem.
Kommentera

Tarasov: skitsnack. Den hade jag ändå kritiserat. Djävligt farlig oavsett vem som satt in den.
Kommentera

J F K:

Klart det är utvisning och avstängning. Men blir så förbannad när det är sådan hets mot huvudtacklingar, sedan ligger spelaren och vrider sig i 5min och sedan in och lira PP. Vill man ha bort detta från hockeyn får man fan plocka av spelarna och skydda dom om det är tveksamt om dom har hjärnskakning, en smäll till i denna match om han bara har en liten kan ju vara förödande för honom.
Kommentera

J F K: vilken skitmatch.igen
Kommentera

Tarasov: Tycker alltid dom där tacklingarna är livsfarliga.
Om sen regelboken tillåter dom må väl så va. Men dom har sjuk skaderisk.
Kommentera

Rytter: Nänänänä, handlingen ska straffas..
Kommentera

Almtuna IS - MODO Hockey 2-2
Kommentera

« · 1792960