1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507817 inlägg · 4106 ämnen

Modo - Almtuna 17/10

« · 1843317 Till forumet

Sv: Modo - Almtuna 17/10
atomragnar: Jag är faktiskt inte så säker på att Dahlén väljer att gå till SHL denna säsong, jag vidhåller att man får minst lika bra utveckling i ett topplag i Allsvenskan som i shl, speciellt om det allsvenska laget har en god ungdomssatsning och det är precis vad Timrå kan erbjuda. Jag tror att han stannar i AS säsongen ut OM inte NHL kallar tillbaka honom.
Låst ämne

Otto1: Men Dahlén är temporärt och kommer troligen gå vidare mot SHL under säsongen? Eller missuppfattade jag det. Iaf då är det tryggt att han inte är så vital för er.
Låst ämne

Sputnik: Sorry för den bristfälliga grammatiken i det förra inlägget om Dahlen. Knepade ihop texten på mobilen och fick lite tidsbrist. Hoppas ni förstår ändå. :-)
Låst ämne

J F K: Vi står inte och faller med Dahlén skulle jag säga. Om man kollar på matchen mot BIK så skapar alla femmorna chanser genom hela matchen. Vilket man även kan se på skottstatistiken där det är jämnt fördelat genom hela laget. Visst det är en väldigt skicklig spelare framåt men det är kollektivet som vinner matcher i årets Timrå. Såklart är chansen större med Dahlén i laget, det säger jag inte emot. Men man får heller inte glömma att vi ledde serien redan innan han kom in i laget.
Låst ämne

J F K: Ja det som jag blir knepigt om han drar är om resten av spelartruppen ser Dahlen som den ska göra allt. Innan han kom var vi en väloljat lag som kämpade för varandra. (Och är fortfarande efter Dahlens ankomst) här har Freddan en stor roll att se till att ödmjukheten finns och att killarna inte slappnar av och tänker att Dahlen kommer fixa det utan att laget skall greja det, sen får Dahlens skills vara en extra krydda. På nått sätt känner jag mig ändå ganska lugn och tror inte att resten av grabbarna lutar sig tillbaks på samma sätt som förra säsongen då vi hade Dahlen och Petterson, tycker att det finns mer karaktär i denna säsongs upplaga av Timrå.
Låst ämne

Gavelo: Det kan ju vara med Dahlen som för Foppa, Häggström i år osv. Första matcherna efter skada/frånvaro kan man gå på rus. Sedan får man det jobbigare några veckor för att efter det vara riktigt igång.
Helt klart en riktigt bra spelare. Lite jobbigt för Timrå om han drar mitt under säsongen bara.
Låst ämne

Gavelo: Jag skrev ju att de inte hade så många av de vassaste chanserna. I övrigt hade jag ingen annan åsikt än dig.Timrå var klart bättre och borde vunnit, men de hade likt förbaskat att få till skymda skott eller returer. Dahlen tog ju två helt oskymda skott i fem mot tre, där målvakten inte ens behövde förflytta sig. Det var liksom ett tecken på att man inte hade någon riktigt bra plan.

Skulle bara Timrå komma in på mål så man kan skymma, styra och slå in returer så blir de livsfarliga.

Sedan är inte BIK lika bra som tidigare år. I alla fall inte såhär långt. Vi vann ju ganska konfortabelt där nere.
Låst ämne

J F K: Det var inte så otippat att du var av en annan åsikt ;)

Tycker BIK många gånger kom undan med blotta förskräckelsen och ju längre matchen led så skapade BIK mindre å mindre framåt, Timrå borde ha gjort en 4-5 mål till alla gånger även om man kanske inte kom till dom vassaste lägena alla gånger.
Dahlén sen, missat hela försäsongen i princip men är ändå dominant på isen.
Låst ämne

Gavelo: Jag tycker ändå att BIK hade ganska lätt att hålla Timrå från de farligaste skotten. Massor av skott togs oskymt en bit utifrån. Visst var BIKs målvakt bra och hade mycket att göra, men jag tycker inte Timrå kom riktigt in på mål för att styra och skymma så ofta. Dessutom tappade man mycket puck i fel tillfällen, men tack vare bra fart klarade man oftast undan med det.
Låst ämne

Tarasov: Efter att ha sett Timrå spela igår så kan man enkelt konstatera att Timrå spelar men oerhört mycket mera fart, samtliga spelare åker skridskor i varje byte, man kör med snabba start och stopp, passningarna är inte av alibikaraktär och man tappar inga puckar på offensiv blå, sen jobbar man som ett lag och ser till att man är det lag som dikterar villkoren ute på isen...
Typ så skulle jag vilja se Modo uppträda ikväll!!
Låst ämne

Tarasov: Almtuna i storform blir ett tufft motstånd men nu är det dags för en trepoängare!
Låst ämne

Modo - Almtuna 17/10
Spela enkelt och ta in pucken mot mål så löser det här sig grabbar!
Låst ämne

« · 1843317