1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507114 inlägg · 4104 ämnen

Modo - Almtuna 26/10

« · 1771575 Till forumet

Sv: Modo - Almtuna 26/10
J F K: Vem trodde på Tingsryd i år också? Galet. BIK spöade Timrå borta, det är inte heller dåligt. Serien tätnar...

Leksand däremot verkar bli ett nytt Väsby och ser sämre ut än Karlskrona ifjol. Sorgligt...
Kommentera

Rytter: Samtidigt som vi inte får lita för mycket på våra juniorer. De har klagats på att det förväntas för mycket av dem och att det då inte riktigt fungerar heller.
Helt klart är att det verkar gått in lite saker till matchen mot Timrå gällande hur AJ och Olausson vill att vi ska spela. Kan man bygga vidare på det behöver vi inte göra alldeles för mycket åt truppen.
Kommentera

Tarasov:

Absolut, kör på så länge det inte är kris. Nu när rundqvist kommit igång så ge honom chansen att visa att han håller. Vi behöver bara värva en forward ifall någon går sönder. Ge juniorer + inlån chansen.

Sedan sparar vi pengarna för att förstärka i slutet av fönstret ifall rätt namn dyker upp.
Kommentera

J F K:
Skulle personligen tycka det var intressant om man körde på befintlig trupp, med några smålån här och där vid spelarbrist. Nu har man förhoppningsvis ordnat till det mest akuta iom att man fick en ny målvakt på plats. Whalgren/Öhman för kanske inte andra lag att skita ner sig, men om det får en säsong så finns det kanske lite att hämta.
Kommentera

Robin Ztorken L: "Kommer han tillbaka lär det bli i slutet av säsongen, om ens det..."
I det fallet vad det du som skrev det.

Jag kan förstå varför Svartvadet måste räkna bort Per, men som sagt är det inte alls säkert att det behöver vara så illa. Även om det sannolikt är så...
Kommentera

J F K: Varför skulle jag veta mer än läkarna?
Det är ju Svarten som antar det scenariot.
Kommentera

Robin Ztorken L: Intressant att du vet mer än läkarna.
Jag kan förstå Svartvadets ståndpunkt. Hope for the best, but plan for the worst.

Fortsätter Rundqvist som förra matchen är kravet på en center inte lika stort imo. Då är jag nästan mer sugen på en stabil back, men det kanske är jag det.
Kommentera

J F K: Enligt Svartvadet, så räknar han ju inte mer med Edblom.
Kommer han tillbaka lär det bli i slutet av säsongen, om ens det...
Så här måste han agera nu, innan det är för sent.
Kommentera

Robin Ztorken L: Att det är kortsiktigt står rätt klart. När det gäller Edblom så vet man väl i dagsläget inte hur länge han blir borta eller om han ens kommer tillbaka.
Skulle vi (och framförallt Per) ha tur att det inte är så allvarligt kanske inte en center av högsta klass är det mest prioriterade, men om det vill sig illa har du helt rätt att en bra center för de två första kedjorna är ett måste.
Kommentera

Randy Marsh: Det är väl bara en kortsiktig lösning, verkar bara vara för några matcher.
Vi är väl i större behov av tyngd och rutin, för att ersätta Edblom.
Kommentera

J F K: Samarbete med Färjestad. Och en Molin i laget (som man är riktigt nöjd med också)
Nu har man nog upplevt allt snart.

Är inte jätte tänd på idén att låna in andra lags juniorer. Men om Steen hanterar center rollen så är det helt klart ett lån vi behöver just nu då vi har rejäl brist där.
Han lär ju vara taggad att få istid och spela seniorhockey också. Till en väldigt låg peng.
Kommentera

WarEvryPractice: Ja, han är en spelare som -teoretiskt - kan spela i de två toppkedjorna, vilket ingen av våra juniorer klarat i dagsläget. Dessutom kan han spela center.

Jag tror på både Oscar Öhman och kanske än mer på Tim Wahlgren, men just nu är rimligen Oscar Steen en bit före.
Kommentera

Tarasov: Steen har väl chans att få spela JVM om jag förstår det rätt. Är väl bara Jesper Lindgren som är nära det laget av våra unga killar (i år dvs).

Så han borde hålla högre nivå, men jag har ingen koll på han. Lär inte kosta mycket, om ens något.
Kommentera

Tarasov: Nog än tillfällig lösning på center kanske. Förra säsongen så skapade Steen väldigt många bra mål chanser minns jag men poängen målen uteblev. Allsvenskan borde passa bra för han nu.
Kommentera

Randy Marsh:
Svårt. Är han verkligen så mkt bättre än de andra av våra yngre mellan 17-19? Vad händer i feb/mars om han levererat?
Kommentera

Randy Marsh: Vore bättre att ta in Skröder i laget.
Kommentera

Oskar Steen klar på lån från Färjestad! ser spännande ut.
Kommentera

Tarasov: Absolut! Man har ju en liten känsla att även Modo är på gång. Det kan nog bli en bra match.
Kommentera

Carl Lejonkräk:
Bra! Desto bättre formbesked är en ev vinst
Kommentera

Tarasov: Jag tror nog att Almtuna blir en svår nöt att knäcka, de har börjat varva upp.
Kommentera

Modo - Almtuna 26/10
Hur blir det denna gång? Under isen? På isen? Chans på andra raka 3an, inget vi är bortskämda med på några år.
Kommentera

« · 1771575