1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504541 inlägg · 4100 ämnen

Modo - Almtuna 26/10

« · 1771113 Till forumet

Modo - Almtuna 26/10
Hur blir det denna gång? Under isen? På isen? Chans på andra raka 3an, inget vi är bortskämda med på några år.
Kommentera

Sv: Modo - Almtuna 26/10
Tarasov: Jag tror nog att Almtuna blir en svår nöt att knäcka, de har börjat varva upp.
Kommentera

Carl Lejonkräk:
Bra! Desto bättre formbesked är en ev vinst
Kommentera

Tarasov: Absolut! Man har ju en liten känsla att även Modo är på gång. Det kan nog bli en bra match.
Kommentera

Oskar Steen klar på lån från Färjestad! ser spännande ut.
Kommentera

Randy Marsh: Vore bättre att ta in Skröder i laget.
Kommentera

Randy Marsh:
Svårt. Är han verkligen så mkt bättre än de andra av våra yngre mellan 17-19? Vad händer i feb/mars om han levererat?
Kommentera

Tarasov: Nog än tillfällig lösning på center kanske. Förra säsongen så skapade Steen väldigt många bra mål chanser minns jag men poängen målen uteblev. Allsvenskan borde passa bra för han nu.
Kommentera

Tarasov: Steen har väl chans att få spela JVM om jag förstår det rätt. Är väl bara Jesper Lindgren som är nära det laget av våra unga killar (i år dvs).

Så han borde hålla högre nivå, men jag har ingen koll på han. Lär inte kosta mycket, om ens något.
Kommentera

WarEvryPractice: Ja, han är en spelare som -teoretiskt - kan spela i de två toppkedjorna, vilket ingen av våra juniorer klarat i dagsläget. Dessutom kan han spela center.

Jag tror på både Oscar Öhman och kanske än mer på Tim Wahlgren, men just nu är rimligen Oscar Steen en bit före.
Kommentera

J F K: Samarbete med Färjestad. Och en Molin i laget (som man är riktigt nöjd med också)
Nu har man nog upplevt allt snart.

Är inte jätte tänd på idén att låna in andra lags juniorer. Men om Steen hanterar center rollen så är det helt klart ett lån vi behöver just nu då vi har rejäl brist där.
Han lär ju vara taggad att få istid och spela seniorhockey också. Till en väldigt låg peng.
Kommentera

Randy Marsh: Det är väl bara en kortsiktig lösning, verkar bara vara för några matcher.
Vi är väl i större behov av tyngd och rutin, för att ersätta Edblom.
Kommentera

Robin Ztorken L: Att det är kortsiktigt står rätt klart. När det gäller Edblom så vet man väl i dagsläget inte hur länge han blir borta eller om han ens kommer tillbaka.
Skulle vi (och framförallt Per) ha tur att det inte är så allvarligt kanske inte en center av högsta klass är det mest prioriterade, men om det vill sig illa har du helt rätt att en bra center för de två första kedjorna är ett måste.
Kommentera

J F K: Enligt Svartvadet, så räknar han ju inte mer med Edblom.
Kommer han tillbaka lär det bli i slutet av säsongen, om ens det...
Så här måste han agera nu, innan det är för sent.
Kommentera

Robin Ztorken L: Intressant att du vet mer än läkarna.
Jag kan förstå Svartvadets ståndpunkt. Hope for the best, but plan for the worst.

Fortsätter Rundqvist som förra matchen är kravet på en center inte lika stort imo. Då är jag nästan mer sugen på en stabil back, men det kanske är jag det.
Kommentera

J F K: Varför skulle jag veta mer än läkarna?
Det är ju Svarten som antar det scenariot.
Kommentera

Robin Ztorken L: "Kommer han tillbaka lär det bli i slutet av säsongen, om ens det..."
I det fallet vad det du som skrev det.

Jag kan förstå varför Svartvadet måste räkna bort Per, men som sagt är det inte alls säkert att det behöver vara så illa. Även om det sannolikt är så...
Kommentera

J F K:
Skulle personligen tycka det var intressant om man körde på befintlig trupp, med några smålån här och där vid spelarbrist. Nu har man förhoppningsvis ordnat till det mest akuta iom att man fick en ny målvakt på plats. Whalgren/Öhman för kanske inte andra lag att skita ner sig, men om det får en säsong så finns det kanske lite att hämta.
Kommentera

Tarasov:

Absolut, kör på så länge det inte är kris. Nu när rundqvist kommit igång så ge honom chansen att visa att han håller. Vi behöver bara värva en forward ifall någon går sönder. Ge juniorer + inlån chansen.

Sedan sparar vi pengarna för att förstärka i slutet av fönstret ifall rätt namn dyker upp.
Kommentera

Rytter: Samtidigt som vi inte får lita för mycket på våra juniorer. De har klagats på att det förväntas för mycket av dem och att det då inte riktigt fungerar heller.
Helt klart är att det verkar gått in lite saker till matchen mot Timrå gällande hur AJ och Olausson vill att vi ska spela. Kan man bygga vidare på det behöver vi inte göra alldeles för mycket åt truppen.
Kommentera

J F K: Vem trodde på Tingsryd i år också? Galet. BIK spöade Timrå borta, det är inte heller dåligt. Serien tätnar...

Leksand däremot verkar bli ett nytt Väsby och ser sämre ut än Karlskrona ifjol. Sorgligt...
Kommentera

J F K:
Kanske skulle allsvenska klubbar standardisera sina kontrakt, klubben har rätt att bryta dem vid uppgång. Både KHK och Lif var lite fast med stora trupper.
Kommentera

Tarasov: Filppula gjorde ett riktigt snyggt mål mot Frölunda! Jäklar så skicklig han är.
Kan inte låta bli att bli lite förbannad...
Kommentera

J F K: att komma top 2 och vinna allsvenska finalen är chansen för att gå upp iår. Hittills känns det som Leksand måste vara den svagaste potentiella motståndare på många år.
Kommentera

atomragnar: KHK var riktigt svaga förra säsongen också även om de ryckte upp sig med tiden vilket även Leksand kan göra.
Kommentera

atomragnar: Man behöver inte vara topp2! Fråga Leksand, Malmö och Rögle. Tog inte Djurgården en snårigare väg också?
Kommentera

bj21: Det man skall undvika är att förlora den allsvenska finalen
Kommentera

bj21: Spelmässigt var den andra matchserien jämnare, men då ett kval är ett kval och inte alltid logiskt så är det viktigaste att man har en riktigt glödhet målvakt, vara mentalt på "rätt plats" samt en massa flyt. Det är långt ifrån tillräckligt många matcher för att bli rättvist, men hade alltid det bättre laget vunnit så hade det givetvis inte varit så spännande som det nu är heller:)
Leksand kommer att vara det "lättaste" laget att vinna mot, men som sagt är det även andra faktorer som spelar in.
Kommentera

Laget
Kommentera

J F K:

Och förra året var KHK det lättaste laget att vinna mot av de två sista, och vi vet ju hur det slutade.
Kommentera

Tarasov:

Intressanta frågor ikväll:

-Kommer Hanses fortsätta se lugn och trygg ut och sprida detta till våra försvarare?
-Kommer Rundqvist att bygga vidare på sin form från förra matchen?
-Kommer vi ut lika intensivt och fokuserat som senast mot Timrå?
-Kommer Steen att bidra direkt?
-Kommer publiken att sluta upp efter den fina segern senast?

Svaren har vi efter 21:00. Nu kör vi!
Kommentera

MODO Hockey - Almtuna IS 0-0
Kommentera

Konstigt, tappad dragning och 0-1. Lite svagt av Hanses faktiskt, och svagare av Lindgren som låter han trycka sig in.

Studsa tillbaka nu.
Kommentera

Hahaha men vafan är det frågan om.
Kommentera

Rytter: Hanses gjorde eb tavla. Det där med att vakta kassen i Modo verkar svårt.
Kommentera

J F K: Perfekt utfört anfall!
Fan vad glad jag blir!
Kommentera

MODO Hockey - Almtuna IS 1-1
Kommentera

J F K:

Där sätter Sellgren 1-1 efter ett bra anfall, där vi vårdar puck på blå och lägger ett skott från backplats. Modo har varit ok trots det tidiga insläppta målet.
Kommentera

Lolol: Lugn, viktigare att studsa tillbaka efter en svag situation som resulterade.

Å ja där kom 1-1
Starkt att komma tillbaka, bara kör nu!!
Kommentera

Gavelo:

Jävlar vad snabb Jakobsson är när han trampar på och får upp farten.
Kommentera

Rytter: Snyggt jobb framför mål av ritchie.
Lindgren har inte börjat alldeles för bra. Krångligt med pucken och vekt närkampsspel.
Kommentera

J F K:

Richie är en ruggigt stor besvikelse har jag hört. Fan Steen har börjat bra, gillar det jag ser av honom, kreativ och rapp i tanken. Hoppas han kan dra med Wahlgren och Lyrenäs.
Kommentera

Rytter: Allvarligt, har du HÖRT att Ritchie varit en besvikelse? Den som började det ryktet har inte många hjärnceller kvar.
Kommentera

Knerten:

Inte bara en besvikelse, utan en ruggigt stor besvikelse är han.
Kommentera

Rytter: Ritchie har varit lika bra i spelet över HELA banan som karlkvist varit bra på att göra mål.

Ovärderlig för laget
Kommentera

J F K: Tycker ändå att vi spelar bra, kontrollerat. Almtuna är farliga i omställningarna men får inga långa anfall på oss. Bara vi slutar slarva på blå så ser det bra ut.
Kommentera

J F K: Lindgrens insats vid 0-1 är inte att förringa. Maken till nonchalant.
Hanses blir väl lite ställd men visst är det en tavla.
Kommentera

Knerten:
AJ menade i en intervju att BR, OH o DP inte klivit fram på det sätt han förväntat, nu gillar jag inte ord som besvikelse/värdelös osv, men nog kan det tolkad som att AJ förväntade sig mer av dessa spelare.
Kommentera

Gavelo:

Nog vet jag det, men det var vår kära brynäsare som skriver här som tyckte han var "en ruggigt stor besvikelse" och han kunde inte motivera det på något annat sätt än "jag hade förväntat mig mer av honom " när jag försökte få honom att motivera det.

Så det jag skrev var enbart en pik till honom.
Kommentera

Rytter: Vilket jävla skämt.
Kommentera

Rytter: jo jag vet ju de jag också, menar att jag håller med dig å de andra att Brynäs pajken talar i nattmössan
Kommentera

« · 1771113