1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507067 inlägg · 4104 ämnen

Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29

« · 1780261 · » Till forumet

Sv: Modo - BIK Karlskoga 2016-11-29
MODO Hockey - BIK Karlskoga 0-5
Kommentera

Robin Ztorken L: Det måste funka varje match om vi ska gå upp igen.
Vet inte vart du hittar att jag skulle mena något annat?
Kommentera

Sawchuk:

" Läser man din analys samtidigt som man ser målrapporteringen så blir man ju minst sagt konfys. Kanske ser du något som ingen annan ser, eller så gör du en Bagdad Bob :D"

Har du problem med läsförståelsen? Skrev det nedan tidigare, som gäller hur man spelade i första och fram till 2-0, sedan skrev jag att man rasar ihop fullständigt.

"I första kommer man ut starkt och riktigt bra, man får inte utdelning och åker på ett billigt 1-0 mål i baken. Redan där börjar det mentala att spöka lite. Ett bra lag spelar med stort tålamod och vet att det kommer chanser som dom kan utnyttja och får inte panik.

Sedan i andra kommer man ut bra igen, får långa anfall i början men istället så får BIK 2-0 och man rasar ihop fullständigt."

Undra försten vem det är som är Bagdad Bob, inte ett ord om Farley när han spelade som valfri b-junior, men efter matchen mot AIK var du inte och förklarade hur vass han var och hur du kände igen honom från dina scouting rapporter. Det om något är Bagdad Bob varning. Sedan inte ett ord igen när han fortsatt att spela som valfri div 1 spelare, men nu när han gör ett mål ikväll är han bäst på planen.
Kommentera

Monno: Jo, men det måste ju funka oftare än var tionde match, eller?
Kommentera

Sawchuk: Kanske är dum i huvudet men stämmer inte rapporten rätt bra med matchen? Skotten är jämna, vilket talar för att vi ändå haft pucken mer än mot Pantern iaf.
Men tycker redan efter 0-1 tappar modo i princip allt. Efter 0-2 är det helt jäkla hopplöst. Inget grundspel och värst tycker jag är att spelarna ser uppgiven ut. Efter 0-2. Det är inget vidare.

När det funkar så funkar det helt ok. Se t.ex. Mot Timrå och AIK. Samt början mot Löven.
Men när det inte klaffar eller går lite emot är vi rätt uppenbart sämst i serien. Vilket händer lite för ofta tyvärr.
Kommentera

Rytter: ja, nu Kan det ju inte Bli tydligare. Farley speaker i andrakedjan I löven, nätar. AJ har redan tagit på sig skulden tidigare. Det behövs något drastiskt, så in med ny tränare, gärna Kenta, Rönnquist eller luckner
Kommentera

Steken84: Skillanden på lagen är enorm!!
Bik har en idé, man låter Modo tramsa runt med trissan i 20 minuter och straffar dom på kontringar, Modospelarna är apatiska och handlingsförlamade direkt efter första pucken ligger i mål och bik har vunnit matchen.
Bik har en så tydlig idé med sitt spel, man har läst sönder Modo och kontrat på Modos idé så till den grad att det känns som Modo hade första draget som Bik's tränarduo svarade på med ett motdrag och så var det schack matt.

Andreas skyller på mängden juniorer men har man en så lättläst å svag spelidé så spelar det ingen roll vad man har för material tyvärr
Kommentera

Rytter: "Klart du hoppas på succé och vill få det till det, du hade ju ditt scoutingrykte på spel angående Farley."

Haha, det står inte och faller med Farley, jag har haft fel många gånger, men jag har rätt ofta också, tillräckligt ofta för att folk ska betala för min åsikt. Hursomhelst så är Farley bäst på plan ikväll för Löven mot Almtuna. 3-3 står det där med mersmak för Löven. Modo tittar jag på i efterhand, dom är så jävla tråkiga att se nu så att man mår fysiskt illa tyvärr.

Men det ska bli jäkligt spännande att se den i efterhand. Läser man din analys samtidigt som man ser målrapporteringen så blir man ju minst sagt konfys. Kanske ser du något som ingen annan ser, eller så gör du en Bagdad Bob :D
Kommentera

Monno:

Jo det är ju tydligt när man ser matchen att det mentala är ett stort problem.

I första kommer man ut starkt och riktigt bra, man får inte utdelning och åker på ett billigt 1-0 mål i baken. Redan där börjar det mentala att spöka lite. Ett bra lag spelar med stort tålamod och vet att det kommer chanser som dom kan utnyttja och får inte panik.

Sedan i andra kommer man ut bra igen, får långa anfall i början men istället så får BIK 2-0 och man rasar ihop fullständigt. Spelet efter 2-0 är ju helt värdelöst, och man har verkligen inget tålamod i spelet eller självförtroende.

Frågan är ifall vi inte skulle behöva en Kenta J i båset istället. Kenta + Styf kanske?
Kommentera

Äh, jag lider med er... Det är ju kompakt ångest rakt igenom!
Kommentera

Carl Lejonkräk: Nej , han har full koll och alla är med på tåget.
Inför kvällens drabbning såg ju allt bra ut och grabbarna var taggade, i vanlig ordning. (dessutom så hade ju träningarna sett bra ut)
Kommentera

Robin Ztorken L: AJ lämnar ikväll, eller?
Kommentera

Tarasov: Ja. Det är nog en hel del mentala problem i detta lag.
Kommentera

Tarasov: Ingen kan ju klaga på stabiliteten i alla fall.
Man vet var man har Modo, inga överraskningar, samma lunk match efter match.
Det som är positivt är att nu kan det inte sjunka lägre....allt kan bara gå uppåt från och med nu!
Kommentera

Forza modo! Hoppas ni inte åker ur!
Kommentera

Monno:
Tyvärr tappar man det efter 0-2.... Synd det håller inte att falla igenom varannan match
Kommentera

Monno: Två st Modospelare är alltså med klubban 5cm från bladet på Karlskoga spelaren innan han får pucken. Ändå lyckas han göra mål som om han var fri i slottet. Det är bara åt helvette för dåligt än vad tränaren heter.

Har Hanses börjat ångra sig än?
Kommentera

MODO Hockey - BIK Karlskoga 0-4
Kommentera

Steken84: Asså vad är det för fel på folk sol inte kan se nyanserat på vad andra skriver? Läs igenom vad Rytter skriver och försök tänka till lite istället för detta eviga jävla affekt skrivandet.

Klart du får tycka modo suger. För det gör dom. Men du kan väl åtminstone försöka förstå vad Rytter skriver innan du svarar?
Gäller för övrigt fler på forumet också.
Kommentera

wxp: Är det för mycket begärt att bjuda på minsta lilla motstånd?

Kan ni försöka lugga BIK på en pinne i alla fall, pls.
Kommentera

Steken84:

fyfan vad sorgligt det är att kolla på det här sjunkande skeppet. Man får gå omkring och skämmas på dagarna.
Kommentera

Steken84: Ser ju stabilt ut, som vanligt.
Inget är förändrat
Kommentera

MODO Hockey - BIK Karlskoga 0-3
Kommentera

Rytter:

Okej! Jag tar tillbaka allt. Modo är jävligt bra. Synd att dom har alla i hela världen emot sig så dom inte kan prestera. Tråkigt att man fortfarande efter 22 omg inte kan spela försvarsspel.
Kommentera

snowden: det är ju riktigt synd om oss alltså..
Kommentera

Ejdsell inne på alla tre målen ikväll. Skapligt het. Skärp er nu Modo!
Kommentera

Rytter: Fan vad trist att se Karlkvist glida där.
Kommentera

Rytter:
Ta d lugnt grabbar! Det är en process som måste få ta tid. Väntas bära frukt i Div.1...
Kommentera

Webmaster: nä men snart vänder det. Vi måste ge laget mer tid enligt AJ. Finns inga ord hur långt under isen vi är just nu. Vilken förändring som helst är en bra förändring inuläget. Sätt in Jens Öhman i båset el vem fan som helst. Tycker AJ gjort sitt för längesen
Kommentera

Steken84:

Ser du matchen. Första var bra riktigt bra, andra började man bra, att man spelar utan energi är bara skitsnack, detta är det bättre vi presterat på slutet men vi har verkligen inte marginaler med oss och ett självförtroende som är i botten.

Du kan inte se matchen om du analyserar som du gör.
Kommentera

Vilka sopor!
Kan inte markera, kan inte teka, kan inte vinna, kan inte göra mål.

Ridån går ner över detta modo.
Ingen energi överhuvudtaget.
Kommentera

MODO Hockey - BIK Karlskoga 0-2
Kommentera

wxp: Du måste verkligen ha Sveriges sämsta läsförståelse.
Kommentera

Rytter: Jag säger bara att det finns vissa lag i skitligan som kan vinna matcher även om domaren är dålig. Dom lag som vinner gör tydligen mer mål än motståndarna.
Kommentera

Sawchuk:

Klart du hoppas på succé och vill få det till det, du hade ju ditt scoutingrykte på spel angående Farley.
Kommentera

Rytter: -3 i ett lag som släppt in fjorton mål och gjort två de senaste tre matcherna är inte värre än någon annan. Han och Hamill har gjort vart sitt klassmål i kväll i varje fall. Det känns intressant att se om Löven kan få ut mer av honom än Modo. Skulle så vara fallet så skickar det signaler att det inte är spelarna som är problemet i Modo.
Kommentera

Rytter: Om han var för kass i Modo, vilka är då tillräckligt bra?
Verkar vara jobbigt att vara en bärande spelare i modo, inte särskillt många lyckas med den uppgiften.
Kommentera

Randy Marsh: Saken med BIKs mål var ju att Hanses inte såg en jota. Dels skymmer dom själva bättre sen var vi själva i vägen med backarna.
Kommentera

Rytter: Domaren idag igen?
Kommentera

Robin Ztorken L:

Fattar inte att ni orkar bry er om Farley. Han var alldeles för kass för modo och han kommer inte heller att vara någon toppspelare i HA detta år. Det är en medelmåtta som bäst.

Att ni orkar kommentera när han gör mål, men inte ett ord om att han gått poänglös i ett par matcher och är -3 i löven trots spel i toppkedjorna.

Vissa vill verkligen att allt ska gå emot modo så man kan säga "vad var det jag sa".
Kommentera

Rytter: Ericsson kommer bli nyttig i kvalet, det är ett som är säkert
Kommentera

dempa:

Vi missar öppna mål samt frilägen och det räcker för motståndarna att slänga ett höstlöv mot vårat mål så ringer det. Tycker det ser ut så här jämt..
Kommentera

Gavelo: Det var ju oväntat att Ofarley skulle näta för Löven.
Det kunde man ju aldrig tro
Kommentera

Gavelo:

Säger inte så mycket, han gjorde ju 4p hos oss också, än så länge är han ingen hit i löven iaf, 1p och -4 trots spel i andrakedjan. Jag saknar verkligen inte honom i Modo.

Vi spelar bra idag fortsätter vi så här i hela matchen så kan vi verkligen vända detta. Hade många bra lägen, tänker på när Jakobsson missade öppet mål med sin backhand i BP, och styrning av Björklund framför mål som var sjukt nära.

Gillar verkligen det jag ser av Ericsson, verkar vara en intelligent spelare,tror vi kommer ha nytta av honom. Synd bara att vi har centerbrist för jag skulle vilja se hur han kan styra och sätta fart på anfallen från en backplats.
Kommentera

dempa: Inte farley heller, målar för löven i afton
Kommentera

Tarasov: 4 matcher, lugn det kommer ha gått över till sista perioden
Kommentera

Webmaster: vi saknar inte oförmågan att göra mål iallafall..
Kommentera

Monno:

Ja jag trodde att det var typ den situation som Karla åkte på som man skulle ta hårdare för, det är ju spelförstörande att gå på ej puckförare och förhindra att han kan jaga och checka fast pucken.

Men jag ska sluta gnälla, nivån är ju som vanligt man orkar ju inte bry sig längre.

Tyvärr bidrar detta bara till att HA ses som en riktig skitliga.
Kommentera

Rytter: Det är skört psyke på detta lag. Känns som vi krymper rejält efter målet. Nu missade jag första 10 men lät på dig som vi var bättre då iaf.
Kommentera

« · 1780261 · »