1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 524484 inlägg · 4121 ämnen

Modo - BIK Karlskoga 21/12

Sv: Modo - BIK Karlskoga 21/12
{8384}: Detta gäller hela laget, även ledarna, bara det att man tagit 2st 6 man på banan på 2 perioder är riktigt jäkla uselt.
Nä detta lag, dennna klubb, denna förening är inget annat än ett stort skämt. Man bränner hela sitt kapital, får miljonbidrag av kommunen som man bränner på ingenting, sen lurar man alla med att få pengar till ett museum som man sen bränner på dyra spelare som är lata, sen lovar man bättring och ramlar ur shl, nu försöker man ge sken av att man har ambition att gå upp igen fast man återigen är precis lika meningslösa som tidigare år, ett gäng som är lata och bekväma hockeyspelare, bra spelare i sina bästa stunder, men lika tvärusla i sina sämsta stunder, med andra ord ett lag som inte kommer dra publik, inte vinna stora matcher och kommer sluta någonstans i mitten!

Stort Grattis Modo Hockey

”Det stora laget med dom små spelarna”

Confusius:
Bra start på 3:e gasen i botten!

atomragnar: Alltså BIK gör ju typ inte ett knop mer än fulspel just nu.
Tog domaren inte avvaktande innan Ericssons mål? Var ju årets längsta holding.

Fortsätter BIK lika tafatt har vi ju faktiskt en chans. Än om vi känns en aning trubbiga idag.

sedan när får modo med sig något av domaren..

Så slarvar Modo och Bik gör sitt andra mål i boxplay.

Detta är inte acceptabelt

Tarasov: individuella misstag, individuella misstag, individuella misstag, individuella misstag, individuella misstag! Please shot me!!

Gavelo: Något e riktigt fel i föreningen! kanske ska inse att de inte kommer ha en chans på shl. ska de verkligen ha den målsättningen då. spelarna verka ju inet klara av den pressen. pinsamt med två boxplaymål.... modo är fan pinsamma

4 skott, 4 mål.

Monno: Haha alltså vad håller BIK på med? Dom spelar så sjukt osjyst att domaren inte än kan låta bli fast han vill.

Vad håller Modo på med är väl kanske bättre fråga iofs... Det står alltså 1-1 i en period där BIK Dan inte gjort en knop. Snacka om att förlora på eget grepp.

MODO Hockey - BIK Karlskoga 1-4

Confusius:
Så onödigt men rätt så symptomatiskt....

modo är ju så sjukt dåliga när de dippa att de får skitlag att se bra ut

Confusius: Har man nu valt ishockey som sitt yrkesval, då ska man kunna slå ett pass på mer än två meter på rätt blad, annars ska man byta jobb.
Inte många i Modo som klarar det idag...

Dom ska skämmas över dessa två matcher, utspelade av VIK o BIK, hemmai Lyan???

Supertrött: 1-5 Hahaha Tobias Ericson!?

{8384}: Så går Ericsson bort sig och det blir 1-5, hur kan säcken ens överväga att spela honom som back?!

Monno: Tobias Ericsson gör det svårt att tycka om honom ibland...

Fattar inte. Hela laget ser ju ut att gå på valium. Har man mumsat julbord hela veckan eller?

Blir detta möjligtvis säsongens största förlust?

Gavelo: Vi måste ju ha något där ;)

MODO Hockey - BIK Karlskoga 1-5

Monno: Säcken sa att man varit träningsledig för att ladda batterierna, verkar ju ha gett svagt utslag.
PP för Modo nu, samma odds på borta som hemmamål

Gavelo: skicka upp han på läktaren eller förhandla bort hans kontrakt. tur jag inte ser skiten på bild. synd att modo slarva bort sin plusstatistik

Robin Ztorken L: Och nu närmast är det hemmamatcherna som ska ge intäkter och man marknadsför sig på det här viset i två matcher på raken.
Tyvärr tror jag det är en ny vek generation som inte klarar av utskällningar och straffträning men det är fan det de ska ha.

Monno: Huh tänk er siffrorna nästa veckan när spelarena kommer tillbaka från julfiranden, så färdas raskt rakt ner mot kval.

Supertrött: våga man ens åka på leksand och björklövenmatchen? vi har ju vekaste och slarvigaste laget i sverige

Confusius: Jag tror det blev 5 skott, 5 mål. Kan väl aldrig ha hänt på seniornivå?

{8384}: Svårt att veta vilken inställning man kommer ha den matchdagen. Den verkar ju kunna variera rätt hårt.

Wallin stackarn får sin fina statistik förstörd.

Monno: Enda återstående alternativ angående # 67 är att värva backar och förvandla honom till C.
Annars kan han dra, för som försvarare är han oduglig!
Det har jag sagt sedan september månad

Supertrött: Jag hade tänk bjuda med min flickvän på Lövenmatchen nästa vecka, men jag tog beslutet idag att vi ställer in.

Nu är vi visserligen bara 2 men det finns nog fler som tänker som mig, många bäckar små..

Supertrött: Nja BIK allt 5 skott i 2a så fullt så illa är det inte. 5mål på 16 skott tycker jag han sa nu?

Det sjuka med matchen är ju att det är en sak att förlora när man är lite off en dag och motståndarna kör över en.
Men denna match är ju Karlskoga riktigt jävla dåliga? Detta måste lätt vara det sämsta lag vi förlorat mot. Imponerande dåligt på nå vis.

Robin Ztorken L: Läste att Modo INTE budgetterat för slutspel. Förstår varför efter en sådan här kväll.

Robin Ztorken L: Håller med Tobbe E är helt värdelös.

Jag förstår att ni ställer in framtida besök, jag har iaf fått nog nu.

Monno: Bara det faktum att Modo som hemmalag mot seriens klart sämsta lag tar 3 st To many plagers on the ice visar klart på vilket tragiskt fokus det är på spelare och ledare!

Robin Ztorken L: Där är vi helt överens ztorken och spela en junior istället för Röymark sen kan dom byta plats på J Eriksson och karlkvist alt Björklund.

Gavelo: ah vill fan se någon typ av ändring. någon reaktion minst till nästa match!

atomragnar:
Ja ikväll är tom jag sur, då har det gått långt!

{8384}: Ledning och Lagkaptenerna måste gå ut imorgon, be om ursäkt och förklara sig. Hur det kan se ut så här på hemmaplan gång efter gång. Är det pga för hårt tryck på spelarna så ska spelarna bytas ut.
Man bör samtidigt tala vad som gäller för att vara PROFFS i MoDo, vad som gäller med inställning, alkohol, bisysslor osv.

Annars kommer snart publiken fly.

Sven Tuta: Som det sett ut två hemmamatcher i rad nu, så kan man räkna in mer kulor i den negativa kvalserien.
Pengar som pengar, om nu någon får för sig att betala för att se skiten.
Modo vet verkligen hur att torteras/förnedra sina fans, det är dom bra på..

Supertrött: Det skulle man kunna säga är tokeffektivt eller rent av turligt! Eller så säger man som det är, att MoDo bjudit på alla 5 målen genom bisarra individuella misstag!
Vi begår alla misstag det är mänskligt, men när samma personer gör om samma misstag gång på gång på gång så är det tyvärr för att man är för dålig.

Klubben(läs Sundlöv och Särkijärvi) måste nu inse att man måste rensa ordentligt i backuppsättningen. Det som talar emot dom är att vi inte har några pengar! Jag kan bara se 2 backar som klarar defensiven i Carnestad och Hedman men där Hedman ibland får problem för att han inte riktigt hinner med i tempot.
Oscarsson och Berglund har jag överseende med, Oscarsson för att han är riktigt vass i PP(förutom idag då) och bra med pucken, och Berglund för att han är junior och Ö-viks kille.
Sellgren lär ju försvinna till SHL nästa säsong, tyvärr lär väl Enström bli kvar för att locka hem brorsan, men Ericson borde man verkligen avyttra helst idag!

Tarasov: Jag är som du, försöker hitta positiva saker om laget.
Men, det är inte ofta jag håller med Ztorken, men nu har hen faktiskt rätt (för en gångs skull, ;-))

Confusius: Ericsson har inte blivit något lyft av i backlinjen. Däremot var han riktigt jäkla bra som center.

Confusius:
Nåt skitmål är helt ok i min värld. Exv Oskarssons misstag som leder till 1-4, pucken studsar till och han missar. Men inte hela tiden, ibland måste man spela enkelt. Håller helt med ang backsidan fö.

Vilket oinspirerat lag Modo ställde på isen denna kväll, passningarna satt inte, grundspelet fanns inte, vad är det som fattas? Kanske julledigheten infann sig redan i söndags.

Confusius: Håller helt med om Ericsson. Håller inte riktigt med om Hedman som jag tycker varit riktigt bra i år. (Utom idag).

Sven Tuta: Jo han var helt ok som center, men vem ska han flytta på då? Ser hellre att man satsar på Molin, Öhman, Wahlgren, och Ekarv faktiskt

hanzon: Ja, synd att det är match redan 26/12, uppehållet hade gärna fått vara till september 2018.
Nerverna klarar inte mer nu :-)

Supertrött: Jo jag tycker också att Hedman varit bra i år, jag uttryckte mig lite dåligt, jag menar att dom gånger han BLIR exponerad så är det för att han inte riktigt hinner med.

Supertrött: Håller med! Något måste de göra eller uttala så snabbt som möjligt! allra mest om de tror att de ska ha någon chans på kvalserie/slutspel. Modo namnet dras ju djupare å djupare ner. vilka spelare och supportar kommer då? måste bänkas, ställas högre krav alt få bort kontrakt å byta spelare.

{8384}: Äh nu skickar vi en Julkram till laget, det kan dom behöva

Gavelo: Tycker laget skall skicka en kram till sina fans, det kan vi behöva :-(

Gavelo: Är de inte värd idag :P kanske imorgon när man släppt det lite ^^

Robin Ztorken L: Tur att det var så glest på läktarna. Annars tror jag kön av rödklädda till psykriatiska akutmottagningen i Örnsköldsvik hade varit ännu längre ikväll. .
När ett rundningsmärke dessutom blir utsedd till bästa MoDo-spelare.... wow, det kan man kalla "trycktest" på supportrarna.

« · 1858962 · »