1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507789 inlägg · 4106 ämnen

Modo - Björklöven 170217

« · 1800572 · » Till forumet

Sv: Modo - Björklöven 170217
bisterfinnen: Haha du om någon har väl tyckt dig veta jävligt väl vad som är fel etc?
Kommentera

Tarasov: Tycker det är rätt uppenbart när man ser detta spektakel att AJ tappat omklädningsrummet! Inga linjer i spelet alls, ingen kamp, ingenting!! Sedan verkar ju karln vara helt ur balans, han skäller ut motståndare, han skäller ut motståndar-tränare, han skäller ut Mikrofon-killen, han skäller ut egna spelare. För klubbens bästa måste man bryta trenden NU, Bara att kicka AJ ikväll
Kommentera

Lolol: Jag tyckte att Paris var lite långsam på skridskorna, men inte fasen kunde jag tänka mig att Herman och drew skulle vara så fantastiskt dåliga. Lägg därtill att eidstedt spelat i hv två säsonger och inte ens platsar hos oss.

Att alla tre floppat kanske även måste läggas till viss del på AJ. Han kräver att backarna ska spela pucken och vara aggresiva så man ligger tätt på motståndarna. Det kunde man räkna ut att ingen av de tre skulle klara för alla tre är för långsamma. Skulle de fått spela enkelt, sarg ut och hållit sina markeringar framför eget mål tror jag alla tre varit bättre. Därmed inte sagt att de varit lysande, bara att de verkligen lidit av att tvingas spela på ett sätt man inte har verktygen att lyckas med.
Kommentera

Lolol: skylla på skador är bara löjligt.
Kommentera

Frågan är om "gratis inträde" mot hästen på måndag är bra ? Tror snarare tomma läktare hade vart bättre.
Kommentera

bisterfinnen:

Vet vad Stefan?

Hellre det än tönten som som hittar på namn som kissibyxan och generalen.
Kommentera

Kolla på vårt lag. Vår backuppsättning samt skador på centrar är det som gör att vi är där vi är. Kan inte första hur fan man tänkte när man inte plockade in 2 bra backar till innan säsongen.
Kommentera

Rytter:
Är det någon som har kolla på tränarna från J16-J20?
Kommentera

Rytter: Nu är ryttarn igång igen. Profeten som vet.
Kommentera

J F K:
Att första halvan av säsongen var rörig är förlåtligt. När det dessutom 3 rundan var ok så tänkte man att det kan bli bra...men nu är det riktigt illa. Nä nu blir shamelss på Netflix....
Kommentera

Tarasov:

Jo jag reagerade på det jag med. Undra om AJ tränar oss på Måndag? Hedman lätt skapligt less, och kan vara så att han lider under AJ.

Men vem fan ska vi kasta in istället, orutinerade tränare från J-lagen, det blir ju ett självmordsuppdrag för dom.

Har varit positiv länge denna säsong, men nu har jag svängt, det handlar bara om överlevnad sista omgångarna.
Kommentera

Tarasov: Vad sa han? Det missade jag.
Kommentera

Kan bli sköna derbyn i hockey ettan nästa år. Eller division 1 eller vad det nu heter. Usch detta sliter mitt hjärta i bitar. Sitter i barcelona och grinar till den här skiten.
Kommentera

Robin Ztorken L:
Finns ett par lediga, Kenta J bla. Men känns som vem som från J16-20 skulle kunna vara aktuell
Kommentera

Monno: då klättrade vi för att vi täppte till försvarsspelet. Vi vann många matcher med få mål gjorda. Nu har vi av någon anledning ingen normal människa kan förstå gått tillbaka till ett aggressivt försvarsspel där vi tappar positionerna precis hela tiden.

Varför inte spela ett lugnare försvar och alltid alltid alltid ha en spelare framför eget mål? Jag vet inte hur många två mot en-lägen jag sett där backen gjort precis tvärtemot alla regler och jagat puckhållaren. En eller två gånger kan det bero på felbeslut. Händer det hela tiden beror det på dålig tränare..
Kommentera

Robin Ztorken L:
Visst pikade Oscar H AJ i intervjun?
Kommentera

Tarasov: Nej, men dom kan träna sig själva med assistans av Per Styf.
Är nog svårt att hitta någon ny nu, men AJ MÅSTE BORT!
Kommentera

Tarasov: Än hur denna säsong nu slutar så kan vi inte ha kvar AJ. Vi havererar på tok för ofta för att det ska vara ok.

När vi klättrade från botten i höst tänkte man att det skulle nog gå bra detta. Spelet hackade ibland men vi lyckades vinna ändå. Man hade nån tanke att bara man kan förbättra lägstanivån några procent så ska man kunna få en del segrar.
Men istället är det fullkomligt jävla haveri.
Och nu är det kört på så vis att du har de negativa tankarna börjat surra. Självförtroendet har körts i botten inför en oerhört viktig avslutning.
Kommentera

Tarasov:

Vi saknar verkligen stor-janne, avstängningen på det där stora starka elaka aset har varit ett stort avbräck. Visst är han tillbaka till nästa match?

I kvarvarande matcher vill jag se Hedman, Janne, Eidstedt i varsitt backpar tillsammans med Lindgren, Sellgren och Leman. När någon av backarna spelar dåligt slänger vi in Stenqvist/Aronsson istället.

Känns som våra juniorbackar gör det bra, men räcker inte riktigt till, dom går bort sig och då får vi tryck mot oss. Vi behöver rutin i backlinjen. Sedan hoppas jag verkligen att Byron är tillbaka snart så vi har en riktig tekare och tvåvägscenter.

Nej resterande sex matcher handlar bara om att överleva, jag orkar fan inte en kvalserie i år med.
Kommentera

Robin Ztorken L:
Ang ny tränare
Kommentera

För lite mer än ett år sedan så satt man och såg Leksand härja sist i allsvenskan, man tänkte nog då att detta måste vara det enda laget i modern tid förutom ssk som kan falla genom 2 seriesystem som en sten och verkligen sakna hjärta och själ för klubbmärket.
Jag kan nu konstatera att Modo precis tangerat den bottennivån, aldrig i min vildaste fantasi kunde jag tro att det skulle komma ett lag och göra Leksands magiskt usla resa ännu uslare, mitt lag har precis gjort det, mitt lag, mitt Modo

Heja
Kommentera

Tarasov: Du menar om vilka lag som vi möter i kvalserien?
Nej, har ingen aning om vilka som skall spela där, mer än oss då än så länge
Kommentera

Tarasov: väl sent, men nu när det redan är kört har man börjat spela ett lugnare försvarsspel.
Kommentera

Klas B:
Kanske inte inte toppen, däremot trodde jag vi skulle fixa topp 8. Men nu är det faktiskt risk för kval neråt...
Kommentera

Bysse26:
Menar inte att felstudsar gjort att vi ligger där vi ligger
Kommentera

Robin Ztorken L:
Hört nåt?
Kommentera

Tarasov: Känns inte som det är några felstudsar som gör att vi ligger där vi ligger. Mot LIF ifjol va de felstudsar o nåt horribelt domslut som fällde avgörandet. I år är de AJ o endast AJ som har styrt skutan där vi är!!!
Kommentera

J F K: Nej det är möjligt att det är så, jag har tyvärr dålig koll på åretslag men tittar man på laguppställningen och främst försvaret så känns det väldigt ihåligt. Man bygger ju alltid lagen bakifrån och tyvärr så verkar man gjort tvärtom denna säsongen.
Kommentera

Bysse26: Nej absolut inte, men realiteten säger något annat
Kommentera

Robin Ztorken L: vill du verkligen se de?
Kommentera

Webmaster: 4-0.... snälla sluta
Kommentera

Dundee: Jag tycker inte att felet sitter i truppen. Hade våra backar utvecklat försvarsspelet under säsongen kunde vi absolut spelat på övre halvan. Tyvärr är det inte alls så.

Linjedomarna kände väl att man inte märkts tillräckligt och hittar på en utvisning trots att modospelarna är mycket närmare sargen än de stimulerade 1.5 meter vid byte.
Kommentera

Tarasov: Får han säga upp sig själv då? ;-) Blir en blänkare på hemsidan "AJ vill tacka AJ för sin tid i klubben och önskar honom lycka till i framtiden."

Vi skulle haft in den nya sportchefen om AJ ska gå. För att ha honom kvar som tf Sportchef vore ju bara upplagt för knepig stämning.
Kommentera

Tarasov: NEJ! NEJ! NEJ! NEJ!
Imorgon har vi en ny tränare!!!
Kommentera

Klas B:
Kapaciteten finns till att vara ett mittenlag, man får däremot inte spelet att fungera över tid. Tycker Hägglunds senaste krönika var rätt bra. Man år beroende av att det studsar rätt
Kommentera

David Persson: Högsta lönerna i allsvenskan? Vart är dom pengarna lagda då kan man ju undra? Vi har seriens minst namnkunniga försvar och inte super mycket spets framåt heller. Om det är så då måste man verkligen se över verksamheten om vi har dyraste truppen.
Kommentera

Dundee: Hanses har varit riktigt dålig ikväll, men det stora problemet är försvarsspelet. Om man någon gång håller rätt positioner i försvarsspelet så är det av tillfällighet. Man kan helt enkelt inte spela förståndigt i egen zon.

Sedan törs inte längre backarna stå upp i anfallszonen ens när de lätt kan göra det. Man saknar trygghet och det blir bara fel i allt man gör.
Kommentera

David Persson:

Tyvärr har du nog fel, gissar att AIK har högst löner i år.
Kommentera

David Persson: AIK hade högre löner när säsongen drog igång
Kommentera

Dundee: Problemet nu är.ju att än vad vi ändrar i spelet och vilka vi möter kommer psyket vara det som avgör. Nu är läget åter igen att det nog är rätt få i laget som längtar till nästa match...
Kommentera

Domsjö: Det enda positiva av denna förlust är att imorgon har vi en ny tränare/coach!
Kommentera

Domsjö:
Undrar om AJ överlever detta....
Kommentera

Nieminen: Ska man gissa på att detta är AJ:s sista match??
Kommentera

Gavelo: Spelar ju ingen roll hur mkt man får igång laget om man inte har nån idé om hur man ska spela.
Man går helt på chans känns det som.
Det är fan som när en annan spelar NHL på PS3.
Kommentera

Nu har jag ej sätt något, men vi måste ju släppa in varje skott typ såg vi ledde skotten med 10-6 och ligger under med 0-4. Av vad man kan döma här så blir det ytterligare ett kval och det låter ju inte nå vidare. Nu är ju ej serien klar på något sätt men känns tyvärr som det är i försvarsspelet som vi ej räcker till.
Kommentera

MODO Hockey - IF Björklöven 0-4
Kommentera

Helvete vad AJ spelar dåligt, om ändå vi haft en annan tränare så vi kunde leda med 4-0 nu.

Haha fyfan va dåligt laget är, pinsamt. Blir nog kval. Känns inte som klubben lever många år till.
Kommentera

Klas B: Fyfan man skäms faktiskt. Att ha så förbannat dålig dag på jobbet som dessa har är inte okej. Usch tänker inte uttrycka mig i skrift vad jag egentligen tänker men det är inget vackert iallafall.
Kommentera

El Maco: det där har jag aldrig skrivit, men jag antar att vara ärlig inte ingår i din repertoar.

Jag har skrivit att allsvenskan inte varit sämre sedan visat tog över, vilket givetvis inte är samma sak.

Allsvenskan är riktigt usel och endast mora är hyggliga. Resten är rent av dåliga eller usla. Allsvenskan har verkligen gått ned sig.
Kommentera

Nieminen: Vad är det för lag vi måste börja scouta nu?
Vi kommer ju att få spela i en kvalserie, men mot vilka troliga lag?

Sänds kvalserien i någon sportkanal, och i så fall vilken?
Kommentera

« · 1800572 · »