1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511796 inlägg · 4110 ämnen

Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23

« · 2133141 · » Till forumet

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
Jalapeno: Se där, fredagsfyllan på dåligt hemkört börjar ge resultat. Gå nu hem till Åsnebrottaren och sov ruset av dig.
Kommentera

Jalapeno: Tror du själv att MoDo var överens?
Kommentera

Jalapeno: samma med Glader? nej det är inte samma sak. han hade ett utgående kontrakt och ville förnya det snabbare och Skuggan var rätt tydlig på den punkten redan från början att dom inte visste hur det skulle bli med förlängning. så modo och luleå fick till en bra lösning

så dra inte upp det du inte har en aning om okej?
Kommentera

jå1: Stor skillnad på dumma frågor och retoriska frågor.

Gäsp: Utveckla gärna =)
Kommentera

Jalapeno: Du är obotligt dum i huvudet!
Kommentera

9108: Sno och sno. I slutändan var båda parterna överänns om buyout m.m så hade Modo velat behållt han till 1000% så hade dom all rätt att göra det. Var det inte en liknande historia med Glader och Luleå?

Tänker inte kommentera BH mer för jag vet att moderatorerna ej gillar det.
Kommentera

Jalapeno: Jag har nog aldrig stött på en större pajas än dig. Då ska gudarna veta att jag gnabbats med de flesta timråiter!
Kommentera

Jalapeno: Var det inte du som ogillade dumma frågor? ” Björn och Leksand ligger topp 6 i ppg och ni kämpar för att nå topp 10 så fråga dig själv vem som har mest krut i bössan.”
Kommentera

BobbyG: Sanningen är ju dock att spelare som Dick Axelsson hade varit storstjärnor i NHL ifall de hade haft arbetsmoralen. Vill vi få in spetskompetens till HA får vi nog acceptera några mindre starka sidor hos spelarna.
Kommentera

Jalapeno: då jag kan skriva något om leksand då, för vi är top 4 utan att behöva gå den vidriga vägen att sno en tränare under kontrakt? vilket jag tycker är galet äckligt men att det kom ifrån just leksand.. jag är inte ett dugg förvånad

sen att ni i leksand en del av era fans är inne och häckla om detta på Modo's forum , ja vem hade trott att dom skulle vara glada över att ni kommer in och fråga en del mycket korkade frågor.. när man kan bara googla det?
Kommentera

Sven Tuta: Du är rolig du. Jag hade kunnat gnabba tillbaks men tänker ej med risk att bli bannad pågrund av att jag provocerar utan att hålla på modo som du. Istället så lämnar jag med att meddela om att Björn och Leksand ligger topp 6 i ppg och ni kämpar för att nå topp 10 så fråga dig själv vem som har mest krut i bössan.
Kommentera

Bad_Brett: Ja med puck tycker jag det är bra det är just det när han tappar pucken så är det glid och huvudhäng men det går kanske arbeta bort :)
Kommentera

BobbyG: För en kille som mest har spelat i blåbärsligor och aldrig på stor is tycker jag att 1 poäng per match är klart godkänt. Jag hade inte förväntat mig någon defensiv klippa med tanke på hans historik. Men faktum är att powerplay har gått från att vara helt ofarligt till att bli ett av de bättre i serien sedan han kom in. Med Boivin på blålinjen kommer vi knipa många poäng enbart genom den spelformen.

Är det någon som vet om det är helt kört att få tillbaka Heppo?
Kommentera

Gäsp: Lite pengar och en spelare tillbaka kanske gör susen sen när Modo har alla friska :)
Kommentera

BobbyG: Det bör gå att lösa!
Kommentera

jå1: Självklart är det så och vi är långt ifrån klara än.
Kommentera

Bad_Brett: kan bli svårt boden går bra i division ett men jag håller med dig, ung också
Kommentera

Gäsp: OM ni tar er dit tyckte jag Harju sa. Men håller med, mycket kan hända i ett slutspel. Vore dock sjukt kul om ni slog ut löven i en kvartsfinal!
Kommentera

Kul med Boivin såg härligt ut, får se om han kommer ner på vår nivå eller om han håller sig där han var idag. Men jag tycker Rockwood är lite tråkig, när han inte har pucken är det mycket glid och häng med huvudet. hoppas sylle kan få upp arbetet på honom utan puck
Kommentera

Gäsp:
Funderar på att lägga till
”förbjudet att prata om slutspel” till reglerna här men skippar det.
Kommentera

Bad_Brett: 100-åringen som klev in genom fönstret hos grannen och vann, tog SHL-platsen och försvann...
Kommentera

Tom Topp: Sant, även om dom lugnat ner sig!
Kommentera

Gäsp: Ja vi är rädd för Karlskoga, har alltid varit rädd för Karlskoga. Dom är vedhuggare och huvudjägare!
Kommentera

Bad_Brett: Som jag sa och även Harju höll med mig. ;) vi blir livsfarliga I ett slutspel!
Kommentera

Jalapeno: Modo har ett bra varulager av gatsten som vi säljer. Intresserad, jag kan nog fixa ett bra grossistpris! Be Tjommme ringa kansliet imorgon, nu har vi inte tid för här är det party✌️
Kommentera

Gäsp: På vilket sätt skulle vi vara ett hot dock?
Kommentera

Haha läser diverse trams från timråiterna om att deras största hot är Karlskoga. Skönt att dom har glömt oss! Fastnar speciellt för *nulltorps inlägg: Nu har timråkillen hjälpt dom, snacka om att vara lillebror. Han syftar på nya MoDofanset Kaijser!
Kommentera

Jalapeno:

Du får uppdraget att i natt gå igenom alla lag i ha och shl och göra en sammanställning.

Vi vill veta omsättning, samt vart omsättningen kommer ifrån, storlek på sponsring mm. Du kan även jämföra kostnadsposter som personalkostnader mm.

Återkom imorgon när du är klar så kan du själv svara på dina frågor och delge oss svaren.
Kommentera

Heyerdal: Hoppas man kan hitta en lösning där som alla är nöjda med. Gillade det jag såg.
Kommentera

Heyerdal: kidnappa han, ta hans körkort och plånbok
löser sig alltid
Kommentera

Heyerdal: personligen hoppas jag att det blir ett kontrakt på han.
Kommentera

KB: kul för Kaijser som gjorde en bra insats trist förstås att åka så långt för bara en match
Kommentera

Jalapeno:
Allsvenska spelare ligger mellan 20-40 månad, sen skulle jag gissa att toppspelare i vissa fall kan gå mot det dubbla.

I SHL skall man ha ett gäng kring 50 månad ett gäng kring 100-120 och sen några kring 200 +, gissar jag.
Kommentera

Rytter: Hade nog gärna sett Corrado få fler chanser i PP. Bra i uppspelen, trygg med pucken och hårt skott.

Med både Boivin och Öhman har vi råd att köra dubbla backar i någon uppställning.
Kommentera

Jalapeno: För all del, men skillnaden är definitivt mindre i marknader som Oskarshamn, Linköping eller Malmö och dessutom har vi Fjällräven som drar in en hel del med restaurang och likn, vilket många andra inte har.
Kommentera

Bad_Brett:

Han får ju mindre istid då han inte spelar pp, boivin var ju inne både i pp och bp.

Men dahlroth är en man måste dra ner tiden på, men det sker kanske när Viklund och Mikkelson är tillbaka.

Försvaret såg mycket bättre ut idag, en anledning kan ha varit att vi var körde med Wallinder och höll ner tiden på Styf.

Corrado ska spela det han orkar, han var grymt bra idag, inte den poängback man trodde, men en riktigt bra tvåvägsback.
Kommentera

modogurra: Vet inte hur det är med soffbiljetter åsv men att vara sponsor är grymt mycket dyrare i SHL än HA. Det vet jag med väldigt säkra källor.
Kommentera

Sputnik:

Är inte så säker på det. Tycker faktiskt det känns som ett vinna serien men sedan åka ut lag. Hade det varit ett slutspelslag så hade dom taggat till i ett derby och gett sig in i nörkamper och grisar, där tyckte jag faktiskt vi var bättre och hetare idag.
Kommentera

Jalapeno: SHL lagen har gigantiskt mycket mer omkostnader än HA lagen.
Bara all personal kring klubben.
Franförallt lag som varit i SHL länge.

Det brukar ju vara LIFs räddning att dom aldrig hinner bli ett etablerat shl lag. Därför dom klarar HA så bra.
Kommentera

Rytter: Förstår inte varför Corrado får spela så pass lite. Nästan 23 min på Dahlroth. Hoppas att det är rena försiktighetsåtgärder pga av tidigare skada, för jag ser gärna 25-30 min på honom och Boivin.
Kommentera

KB: Ja du har nog rätt är det någon som vet rätt av vad snittlönen är i SHL och HA
Kommentera

Jalapeno: Förutom tv-pengar (för all del en skillnad på 43 miljoner) tvivlar jag starkt på att vi inte är jämna med flera shl-lag i intäkter.
Kommentera

Jalapeno: Korttids-permitteringar och statliga bidrag är mer effektivt på allsvensk nivå då lönerna är avsevärt mycket lägre än i SHL. Kostnaderna är helt enkelt mycket större för klubbar som t ex Brynäs.
Västerås har också gått ut med prognosen att de kommer klara säsongen på plus.
Kommentera

Jalapeno: Modo har för några dagars sedan klargjort att man kommer att göra ett positivt resultat efter denna säsong och att man fortfarande har en ganska skaplig summa pengar att värva för!

Går man 10 milj minus så har man helt enkelt inte koll på sin egen ekonomi, lite A och O när man driver ett bolag.
Kommentera

Jalapeno:

Kan du + och -?

Summan på + spelar ju mindre roll om summan på - är större, eller?
Kommentera

Costanza: toppcentern är väl Rockwood eller har jag fel? är inte dunder insatt på Modo.
Kommentera

Rytter: Löven känns ändå som ett lag som är byggt för slutspelshockey, men säg att det menatala spökar och det inte är den bästa harmonin i laget. Då kan de få det tufft helt klart med den stora pressen på sig utifrån.
Kommentera

Jalapeno: du är ett troll och widebro ekonomisk
Kommentera

Bra modo! Såg bara lite av matchen, men det jag såg var inte så dumt. Den där Boivin kommer ni få nytta av...
Kommentera

Jalapeno: Vi saknar toppcenter, forward/center och en defensiv back. Det är billigt nu, så jag vet inte vad MoDo väntar på.
Kommentera

« · 2133141 · »