1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508354 inlägg · 4106 ämnen

MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30

« · 2247438 · » Till forumet

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
Monno:
Var tog den genuint hockeyintresserade lövensupportern som snacka nåt om inavel och jublade vid 0-1 vägen?
Kommentera

Nooky: Väldigt uppenbart en ung/omogen supporter som har väldigt starka känslor för Löven utan att kunna vara nyanserad. Vilket är tråkigt när man är bloggare.

Löven vill gärna hävda att Skellefteå är deras stora motståndare. Synd att man inte möts is eriespel på typ 20år bara...
Vilket innebär att alla supportrar Löven har på denna sida 2000 har typ 0% riktigt relation mot Skellefteå.
Kommentera

Gavelo: Som sagt på plats upplevdes det aldrig riktigt dåligt.

Löven hade några chanser me skulle säga att vi hade lika många farliga chanser. Det var några returer som kändes otäck men man var otroligt starka framför mål och styrde bort dom.
Känsla var aldrig riktigt att Löven dominerade spelet.
Sen såklart hade man önskat samma spel som i första perioden, men hade vi alltid kunna spela så hade vi nog gått rent genom serien.
Tror inte man förlorade en närkamp i första perioden? Att man tappar från den prestationen är rätt väntat. Framförallt då MoDo går mer på försvar medans Löven behöver göra mål.
Kommentera

Han " LövenBloggaren " på twitter må va den tråkigaste människan.
Kommentera

Gavelo: Det finns förbättringspotential. ;) Att jag nämnde "vid egen blå" var väl mest eftersom du beskrev det så. Men jag håller med dig. Egentligen var det i mittzon.

Själv tyckte jag att man var coola och spelade ut pucken bra ur försvarszonen. Tycker inte man tappade farliga lägen. men det är såklart min uppfattning.
Kommentera

NuMo: Puckarna tappades inte vid blå, utan det var nästan uteslutande i mittzonen när vi hade kontroll på pucken, väldigt många felpass och puckmissar som skapade kontringar, eller när vi varit utspelade i egen zon i 1,30 och vann pucken så la dom inte på djupet och tappade pucken i mittzonen och vi drog på oss utvisningar och kontringar.
Jag var aldrig heller orolig så, men jag var riktigt förbannad på varför dom spelade med små marginaler ist för att lägga djupt och andas/byta eftersom vi tillbringade så mycket tid i egen zon.
Kommentera

Gavelo: Grejen är ju att det är omöjligt att spekulera i det där. Nu lyckas vi försvara 4-1 större delen av matchen så då behöver vi inte riktigt höja oss. Hade de fått in en tidig 4-2 så hade matchen givetvis sett annorlunda ut - åt ett eller annat håll.
Kommentera

Gavelo: Man kan absolut ha olika upplevelser av en match. jag har en annan känsla än du hade.

Att man "tappade" puckar vid blå enligt min mening har ju att göra man hade en defensivare inställning. Det är mer att man inte fajtades lika mycket om de puckarna för att man valde att ta en lägre försvarslinje i förtsa hand. Man chansade alltså inte att bryta utan hellre att vara på rätt sida.

Ja, det är bara min känsla, eller upplevelse.

Björklöven må ha haft en massa puckar på mål som Tex styrde iväg, men väldigt få av dem var farliga. Min måttstock är att jag inte kände mig orolig, mina kroppshår stod inte rätt upp, jag blev inte galen för att vi gjorde fel, vilket jag brukar känna. _ Jag kände mig cool-lugn.

Jag antar att skillnaden mellan din och min upplevelse är skillnaden på varför det var annorlunda mellan första perioden och andra. Självklart hade även jag velat att Modo spelade som i första övriga perioder, men jag tänkte att det knappast var Karlins mål när vi gick ut med 4-1 ledning.
Kommentera

KB: Dahlrot var kung i kväll! Skrek bara ut "Dallas!" En gång.
Kommentera

Nucky: Minst 5 lägen var bättre än Rahimis läge som blev 1-0, så när du säger att 3 mål inte finns fast löven hade en i stolpen, en som styrdes i ribban och mist dessa 5 övriga så kan vi helt omöjligt ha sett samma match.
Kommentera

Rytter: Bra tillfälle att träna på det under avbrottet.
Kommentera

Rytter:
Lindewall/Jacobsson gör det riktigt bra men de får ytterst lite speltid typ kring 5-6 min, det blir då rätt slitsamt för de andra kan snabbt bli en ond spiral men Timrå kanske dumpar Jacob Olofsson snart
Kommentera

Werner: Det stämmer! Riktigt fin aktion.
Kommentera

KB: verkligen, visst var det tjernström som slet som ett djur och håll kvar pucken i typ 10 sek mot 3 lövare i deras zon i BP?
Kommentera

Tarasov:

Ja jag tycker man ska vara kall nu gällande forwards efter värvningen av mannberg. Vi ska in med ohlsson och sven i laget samt att juniorerna lindewall och Jakobsson gör det bra.

Ingen stress att ta in någon, skulle vara om ohlsson eller sven blir borta länge.

Däremot ser jag gärna en riktigt bra back så vi kan reducera speltid på dahlroth och styf.

Nu har vi satt oss i ett läge där vi inte behöver panikvärva utan kan vänta in rätt spelare eller fylla på om vi får långtidsskador.

Helt sjukt att vi ligger tvåa utan ett fungerande pp, där har vi ett rejält sparkapital.
Kommentera

Gavelo: Nope, vi kan omöjligt sett samma match. Dom hade några lägen, och Tex var grym men det var aldrig speciellt farligt. Dom slänger puckar på mål men våra backar var närmast 100% framför egen kasse.
Tycker nästan våra lägen i andra var hetare än deras.
Att dom skulle göra 3 mål finns inte
Kommentera

Sven Tuta: Jäklar vad dimman hänger tung över dyngdiket !!
Man ser knappt granngården
Kommentera

Grattis MODO!! Höll en tumme för er ikväll, hoppas att ni går upp i år och vi håller oss kvar och kul att ni körde ”den som inte hoppar är en Timråit”

Älskar att hata er!
Kommentera

Tarasov: okej , då har jag missat honom !!!

Kul !!
Kommentera

Nucky: Dalroth gjorde ju typ en felfri match? Sjukt!

Kommer fortsätta lyfta Tjernström också. Tycker han gör ett sånt fint jävla grovjobb.
Kommentera

Nucky:
Ja de gör ett häst jobb. Skall bli intressant att se hur
Hinken resonerar vid nästa nyförvärv.
Kommentera

Smurfen: Och var är vår vän dyngdikesexperten Constanza? Är han hemma och firar med paprikachips?
Kommentera

Rytter: Vet inte om vi såg samma match?!, Modo tappade pucken på egen blå i första bytet i 2:a perioden som direkt ledde till att löven fick komma ner och ställa upp i sitt PP, hela 2;a perioden spelade modo ängsligt och ist för att lägga ner djupt och hämta andan så försökte man med dragningar som man tappade och löven klev in i zonen igen, modo var rejält illa ute långa stunder i 2:a men Tex storspelade.
3:e blir bättre då Löven tvingas chansa men modo blir alltför avvaktande och blir extremt små i egen zon, vi satte öht ingen press på puckförarna och vi ska tacka Tex för att löven inte får in 2:an förens i slutet av matchen.

Nej vi skall absolut inte be om ursäkt, segern förtjänade vi men resultatet speglade inte matchbilden och vi såg rätt slitna ut ju längre matchen led.
Positivt är att vi börjar få fin utdelning på våra chanser.

I morgon ligger pressen på löven!
Kommentera

Smurfen:
Frontis har varit här och hyllat Tex,
Kommentera

Jesper Lindgren slutade på -4 idag. Tung kväll för den karln :)
Kommentera

Rytter: Yeez vilken match vi gör.. bara lyfta på hatten(återigen) för Karlin för vad han gjort med gruppen på denna relativt korta tid.
Vi slipper ursäkter från tidigare år såsom ”14 nya spelare” eller ”vi måste spela ihop oss, förvänta er inget innan Jul” osv osv.
Inte heller Gradin verkar behöva någon startsträcka..
Vill lyfta Styf och Dalroth som spelar enkelt där bak, Wahlberg är en GIGANT ikväll och McM sliter som få andra och vågar hålla i driva puck när vi är som mest pressad.
Gillar f.ö linan med McM och Sylle/O.P, dom är ruggig att möta.
Såg ni förresten när Jacobsson driver in i Lövens zon och serverar Liljewall? Fruktansvärt läckert😎
Kommentera

Rytter: Är det inte väl tyst från han som dömde ut Målvakt sidan innan säsong start ???

Var är han ??
Kommentera

Rytter: Vi har betydligt bättre individuella spelare än löven, som kan göra det lilla extra. Våra två första lines är fan inte kattskit.
Kommentera

Gavelo:

Jag tyckte det var rätt lungt iaf inför sista. Att göra 3 mål på en period är jävligt svårt. Sedan gick ju löven med allt dom hade framåt, dom hade inget att förlora när man ligger under med 3 mål, men gissar att dom inte hade fortsatt på samma sätt vid 4-3, utan då hade rädslan att släppa in femman som dödar matchen kommit.

Du pratar om pucktapp, så farligt var det inte. Löven hade mer tapp och sämre defensiv och bjöd på mer i första än vad vi gjorde på hela matchen.

Det var mycket puckar som lastades mot kassen, lövens anfall bestod ju mest i att ta pucken djupt sedan upp på back och lasta in ett skott på mål, svårt att göra 3 mål på detta sätt. Dessutom stack vi upp med flera farliga kontringar i mellan.

Nej det var en bra och stabil match, det enda man kunde önska är att vi hade fortsatt vara aggressiva I försvaret. Ibland hamnade vi lite för djupt och var passiva men å andra sidan var vi starka i mitten istället.

Segern var helt rättvis inget snack om saken, det är inte så att vi behöver skämmas för 3p idag.
Kommentera

KB: En riktig windbreaker. Vinner vi så känns det som att vi verkligen har en positiv vind. Annars så är det bara ett steg tillbaks.
Kommentera

Saxat från Adams artikel

"Klubben verkade omdirigera sitt fokus när sportchefen Henrik Gradin, samma vecka som han presenterades, pratade om viljan att göra Modo till en klubb resten av hockey-Sverige ska avsky.

Sekten Modo mot resten.

Det var första prioritet, inte SHL."

Älskar när hörde det i somras och älskar att läsa det igen, sekten MoDo mot resten :)

Skål hörrni 👏✌
Kommentera

mikenomad: Behövs inte.Båten är full, får ställa sig i kö
Kommentera

KB: Exakt, satt just och kollade statistiken och tänkte samma.
Kommentera

Sven Tuta: Torsk imorgon då alltså…
Kommentera

KB: Stort jävla grattis! Nu kan ni väl blåsa på med gamla Modohjältar och plocka hem Freddan också 😁
Kommentera

Sjukt ändå att man varit lite småbesviken på Modigs, men då sitter han ändå där med 3+9p på 11 matcher.
Kommentera

KB: Våran favorit i Aftonbladet hyllar oxå våra krigare . Svänger fort i mediabranschen .
Kommentera

Stort grattis, såg matchen väldigt bra spel ifrån MoDo's håll

sen vilken jäkla målvakt :D
Kommentera

Rytter: Nog hade löven tillräckligt bra chanser för att sätta iaf 3 mål till, men Modo bör kanske ha satt någon till och då tänker jag främst på Karlsson som hade mängder med fina lägen.

Defensiven fungerade bra ikväll även om det märktes att dom drog ett tungt lass.

Modos problem ikväll blev att man spelade på ledningen lite för frekvent redan efter 20 minuter och detta utnyttjade löven bra med att sätta press, mycket press, och med pressen kom också misstagen som alla tusen pucktapp vi gör i mittzonen som ställer till det för oss, men vi hade tur att löven inte var speciellt effektiva och Tex var outstanding.
Kommentera

Gavelo:

Ja löven ägde mer puck och var oftare i vår zon, men det var inte så att vi saknade lägen. Som sagt räknar man klara målchanser tror jag vi hade fler än löven. Så helt klart en rättvis seger sett till 60 min.

Vi hade betydligt fler numerära spelvändningar än löven, trots lövens övertag höll dom mest till i hörnen och kastade in puckar mot mål, visst man får mycket skott och kan ha tur med studsar men så farligt tyckte jag inte det kändes. Vi hade ändå tillräckligt bra kontroll, så kändes inte som vi skulle släppa in tre mål.

Tycker det är ett rejält styrkebesked för defensiven att vi släpper så få spelvändningar och knappt ett friläge eller 2 mot 1 läge.
Kommentera

Rytter: grattis då knövel. Välförtjänt vinst. Grymma spelvändningar och bra målis kan ni komma långt med
Kommentera

Sven Tuta: bra artikel nyss av Adam i Expressen ! Friläsning än så länge
Kommentera

NuMo: Håller med dig, vinn en match och spela resten remi
Kommentera

wolper: ofan MoDo säljer segervattnet på flaska här. Hoppas de tar med sig det till umeå imorgon🥳
Kommentera

Confusius: Ok, jag lyder ditt råd🥃
Kommentera

Rytter: Som en boxare ungefär. Oavsett om de förlorat tjugoen matcher i rad via en snyting rakt på snoken så är de programmerade att tro att de kommer att vinna nästa match oavsett vem det är emot.

Modo var överraskande bra i första och resten av matchen var klok schack.

Att Björklöven var bättre då var en chimär med tanke på att MoDo anpassade sig efter situationen.
Kommentera

Rytter: Haha grin-Otto. Är ju som Tex säger, vi blir bekväm och spelar kanske på ledning lite för tidigt. Klart Lövarna får känna sig som världsmästare då när vi drar ned på tempot.
Kommentera

Rytter: Löven var klart bättre i period 2 och 3, Modo blev tillbakapressade och Lövens hårda jobb skapade misstag hos Modo.
Sen hade löven mycket stolpe ut medans vi satt våra chanser.
Jag förringar inte Modos insats för i den första perioden var det lekstuga, men löven hittade nyckeln och tog över i det 2 följande perioderna.

Segern är välförtjänt, men det kommer nog se helt annorlunda ut i morgon.
Kommentera

Sven Tuta: Glöm inte att fylla på REJÄLT med vätska! ;)
Kommentera

« · 2247438 · »