1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506489 inlägg · 4103 ämnen

MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30

« · 2248385 · » Till forumet

Sv: MoDo - Björklöven x2 2021-10-29 30
DrCox:
Då har vi förhoppningsvis förstärker med 2 forwards till så vi slipper gå så hårt på 9.
Kommentera

DrCox:

Bara lägga ner isf, går vibrill slutspel är det bara att lämna wo och spara på resekostnader.
Kommentera

Tarasov:
90- 50 i skott på två matcher, det har fallit väl ut med 3p för oss tycker jag. 9-6 i mål. Vi bör fråga oss varför de tillåts skjuta så mkt, turligt nog har de inte en Cannata.
Kommentera

wolper: Detta var ju helt väntat min vän, varför tror du jag sitter och tittar på Oskarshamn- Luleå?!

Man kan inte spela ett derby och få 19h vila och tror att det skall vara kvalitet i spelet andra matchen?, det finns liksom inte, speciellt inte när vi är kort på backar.

Jag hoppas verkligen ligan tänker om och tar bort dessa jävla back to back möten!
Kommentera

Tarasov: jo är väll sant. Onödigt att göra nå dumt likt löven nu. Sjuuuuuukt besviken på modo. Förstörde min gårdagskänsla tyvärr. Mest att jaginte ser någon vilja i modo ens. Skulle vilja se någon vilja.
Kommentera

Gavelo: Om man är utmattad både fysiskt och psykiskt. nu hur kommer det då se ut när kommer längre in i serien eller i ev slutspel där man har match varannan dag?
Kommentera

Tyler Durden:

Äh bara glömma denna match, nu tar vi uppehåll slickar såren och kommer igen. Är nöjd med starten av serien så vi har en hel del bra att bygga vidare på för fortsättningen.

Förhoppningsvis är Folin och Ohlsson tillbaka och vi kanske får in någon ny spelare också.
Kommentera

wolper:
Nä spela av det här nu.
Kommentera

Hakning-Henrik: Blir kul å se vad kufen Wennerholm skriver efter det här.
Kommentera

wolper: man var och njöt av livehockey igår och jävligt synd att de skall förstöra lite av känslan idag. Wessner är gravt speciell.

Jag skulle vilja se en hård propp på fulhutchings nu
Kommentera

Heyerdal: jag skyller på Wennerholm. Kan han sluta slriva om modo när det går bra...
Kommentera

Gäsp: hu vilket uselt spel nu i tredje kan bli tvåsiffrigt tyvärr
Kommentera

Gavelo: fast vi skall inte spela såhär dåligt... modo försöker inte ens. Pinsamt ju

Å wessner hittar på något...svensk domarkår är som pro utan glasögon. Ser fan inte ens några känslor från modo besviken.....
Kommentera

Heyerdal: Ja då blir det svårt att bänka Dallas.

Toastmaster är jag lite besviken på så här långt denna säsong då jag hade höga förväntningar på honom.
Kommentera

wolper: Det är inget syndrom, man är utmattad både fysiskt och psykiskt.
Modo går på kort om folk, vi har 4 backar som håller men där en (hasa) är ung och kanske skall ha mer utvecklingstid och inte behöva dra de lasset han tvingas dra.
Modo gick hårt på vissa spelare igår vilket tar ut sin rätt idag, för kort vila för lagets urladdning igår och bortamatch med fullsatt arena idag blir för tufft, det går inte helt enkelt.

Syndromet är om något en jäkla bortförklaring helt utan vetenskaplig grund, jag tycker snarare att Modo visat i vinter att man är allt annat än ett ”syndrom lag”, vi ligger i topp3 av tabellen och är näst bästa lag i ligan.
Men idag är vi helt plötsligt inte där öht, vi gör kanske årets sämsta match…. Och folk talar om syndrom… suck
Kommentera

DrCox: haha🤣 robert Gustafsson 😍 skönt med lite humor i missären😁 ne lukta skumt om denna match eller så är det modosyndromet. Snälla karlin få bort det.... skulle vilja se att vi gör en perron nu eftersom man ej åker på matchstraff så. Se lite känslor som jag ej sett på hela matchen....
Kommentera

Gavelo: Tror det är många bäckar små:
1. Riktig urladdning igår med storvinst inför hemmafans
2. Halvsliten trupp
3. Sista matchen innan uppehåll/ledigt
Kommentera

wolper: Det där Modsyndromet är nog dom där loserdemonerna som Robert Gustavsson pratar om i klippet.
Kommentera

Heyerdal: går tungt för j20 i år va?

Wallson erkänner att de tävlar iallafall
Kommentera

wolper: olyckligt för Tikkanen men tror att siffrorna knappast runnit iväg med Tex från start, mer rutinerad och för dagen klart bättre
Kommentera

wolper:

I första håller jag med dig. Andra är ju ändå helt ok, vi kommer upp rejält i fart och kamp och inställningen är helt annorlunda, vi skapar en hel del lägen också, och det är löven som står still i egenzon. Tyvärr kunde vi inte riktigt tryck på kassen och utnyttja det bättre.

Jag vill se att vi avslutar snyggt och visar att första var ett olycksfall i arbetet.
Kommentera

Smurfen: Trots att Karlin talat och krävt detta varje match!
Löven var påkopplade 2/3 perioder igår och även första 2 idag, är som ett starkare lag mentalt än Modo eller ligger det något annat bakom?
Kommentera

Gäsp: Timander spelar med j20 förlust i förlängning borta mot Mora möter väl Leksand i morrn gissar jag, inga reserver i MoDo ikväll
Kommentera

Gavelo: sjukt besviken på modo. Hade räknat med förlust i denna. Men inte på detta vis. Ser ingen riktig vilja och kamp överhuvudtaget. Hoppas Karlin kan lyckas få bort modosyndromet i år.
Kommentera

Gavelo: MoDo syndrom !!!!
Kommentera

Idbyn: Varför är vi inte påkopplade ?
Kommentera

Gäsp:
Är Timander jr back?
Kommentera

DrCox: Vi ska väl ändå inte skylla på Dahlroth idag, laget är inte påkopplade och då är Löven det värsta laget att möta i allsvenskan!
Kommentera

MorganaLefaey: Jag vart lite snurrig i bollen igår men fick Timander jr någon speltid? Jag tycker dom kan bänka Lat-Dallas och låta han få prova på lite allsvenskan.
Kommentera

Blake: Japp. Det kom lagen överens om innan matcherna. Hoppas ingen får reda på det.
Kommentera

MorganaLefaey: Dahlroth måste bort men vi behöver dock värva in nån till innan vi kan skicka iväg honom om nu nån vill ha honom.
Kommentera

wolper: Uppehållet kommer lägligt, kanske vi hinner få tillbaka lite spelare innan det drar igång igen.
Kommentera

Tyler Durden: ja verkligen.
Dahlroth måste ersättas direkt.
Sen behöver vi en riktig 3e formation.
Kommentera

Blake: verka lurt. Konstigt att vi kan ha sådan dålig inställning idag. Dock blir jag mer besviken.

Fint av riley att bjuda fansen på en show iallafall!
Kommentera

Saleva:

Visst att vår PP statistik inte är vacker, men tycker ändå inte spelen vi sätter upp är så dåliga, får vi bara det att lossna och får lite självförtroende kommer det säkert ramla in mål i pp.
Kommentera

Gäsp: Exakt, jag trodde han var på väg utför i karriären, men denna säsongen spelar han riktigt bra och ser ut att kunna göra 3-4 år till i Shl.
Riktigt imponerande verkligen.
Kommentera

wolper: Inbillar mig att inget av lagen ville gå fullt båda matcherna. Löven sparade på krafterna mot oss och vi sparar krafterna mot Löven idag.
3p till varje lag och lapp på luckan. Bra deal.
Kommentera

Gavelo: Sondell såg ut som en rädd liten hare när han lirade i MoDo. Snacka om att han har gjort en fin resa!
Kommentera

Gavelo:
Fortsätt å titta där då.
Kommentera

wolper: ut med fullindgren^^
Kommentera

DrCox: Riktigt bra, kul som fan och se dom spela hockey.
Bagenda målskytt för Oskarshamn också.
Men mest anmärkningsvärt är Sondell och vilken hög nivå han fortfarande håller.
Kommentera

Gavelo: Rosdahl och Oskarshamn kan dra åt helvete
Kommentera

wolper: teo som bara kan sätta en propp? Hrm försöka iallafall.

Är det deal mellan modo och löven att vi skall vinna varsin hemma överlägset för att få mer publik?
Kommentera

Tyler Durden: Oskarshamns första kedja är riktigt bra ikväll, Rosdahl kan mycket väl hamna i landslagstruppen i vinter efter denna säsongsinledning
Kommentera

J F K: Backspelet Hasa,Dahlrot visar upp ikväll är nog det sämsta man sett.
Kommentera

J F K:

Det stör mig att vi visar i andra att vi kan spela hockey, har ju haft rätt inställning, vunnit puckar, varit aggressiva och skapat chanser. Hade vi inlett matchen såhär hade det inte stått 6-1 på tavlan.
Kommentera

« · 2248385 · »