1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511910 inlägg · 4111 ämnen

MoDo - Brynäs 13-14

« · 1598213 Till forumet

Sv: MoDo - Brynäs 13-14
Berka: Var väl nr 7 Tambo som styrde in den i mål? Den tog ju på två modoiter. :-)
Klassiskt Brynäs mål.
Kommentera

NuMo: Tänk om JL kunde sluta agera extra målvakt, 2:a gången på 2:a matchen han gör samma och styr in pucken i eget mål....
Kommentera

PUNGMÅL!

Kommentera

ULTIMAVICI: ja han skadade sig när han var utlånad till Timrå tror jag?!
Ajja a.kempe och nyllet junior har återigen levererat ,
Kommentera

Berka: Tackar! Är Gunnarsson skadad?
Kommentera

ULTIMAVICI: spina och gunnarsson
Kommentera

J F K: Gissar att vi backar hem som vanligt då!? Skulle vara skönt om vi kunde försöka hålla pucken i offensiv zon ett tag i 3:e!
Kommentera

ULTIMAVICI:PP är horribelt, men annars är vi något bättre än Brynäs. De har kommit in i matchen nu på slutet när vi gått ned oss.
Kommentera

ULTIMAVICI: Säga vad man vill. Men jag håller med de som är lyriska över våra målvakter.
Kommentera

Berka: uppdaterade mig dåligt innan jag åkte, vilka saknas förutom Hedberg och Possler?
Kommentera

ULTIMAVICI: dåligt spel men ganska rättvis ledning , men ändå en rätt jämn match. Kunde lika gärna stått 1-1 som 4-1
Kommentera

J F K: Skönt att höra någon som är lite optimistisk över vårat spel! Var orolig att det var total hönsgård!
Kommentera

ULTIMAVICI: Inte orättvist att vi leder alls, men kanske lite för stor ledning bara.
Kommentera

Är iaf defensiven bra? Är ledningen helt orättvis?
Kommentera

Är det så illa?
Kommentera

ULTIMAVICI Det är nästan obeskrivligt svårt att föreställa sig at Färjestad och HV är sämre än det vi presterar idag.

Fast nu skrödar vi in ett mål till. Viär kanske inte så usla ändå?

Kommentera

Gusse: haha!
Kommentera

ULTIMAVICI: Slipper vi power play blir det seger.
Kommentera

Jaaaaaa!
Kommentera

Så skönt!
Kommentera

Berka: Japp!

Varför inte ett till på en gång.

Kommentera

ULTIMAVICI: nivån är... Ja låg, går inte att spela hockey!
Iofs har det inte spelats någon hockey än, Modo har haft PP så Brynäs har haft några skott på mål då, annars ser det värdelöst ut.
Regehr är överjävligt dålig, klart sämst på banan, han tar inte ett skär mer än han måste för att åka en sväng i zon för att byta, sen har han missat mål hela perioden trots att han fått mycket speltid i periodens 7-8 PP'n.
Kommentera

ULTIMAVICI: Missat delar men det lilla man fick se såg bra mkt bättre ut än mot Örebro iaf.

Men vad gör Cumiskey vid Brynäs mål? Skiter helt i att försvara egen kasse så att Kempe åker på uppgiften att rensa framför mål. Hann inte positionera sig riktigt dock.
Kommentera

Finns det något att säga om det lilla spelet i 5/5? PP behöver ni inte beskriva, det vet jag ungefär hur det brukar se ut!
Kommentera

Berka: Är nivån densamma som i inledningen av säsongen alltså?
Kommentera

ULTIMAVICI: ingen toleransnivån från domarna, ingen ful match alls faktiskt.
Kommentera

Vad med utvisningar det är!
Kommentera

Följer på SHL.se och är nästan dödligt spännande då man inte har en aning om var spelet är för tillfället! 1-1 skönt
Kommentera

Berka:Våra pp NÅR SNART EPISKT LÅGA NIVÅER. oJ cAPS.
Kommentera

Cyklob: FY fan vad pinsamt, för hellvete dags att Anders Forsberg tar å tränar på PP, nu ligger vi under fast vi haft otaliga chanser att ta ledningen i Pp
Kommentera

NuMo: Rea på utvisningar också!
Kommentera

Icing-Ove:

REA på mål.

Kommentera

Rahm ser dopad ut idag...
Kommentera

Domarna ikväll har inte börjat bra 2 av utvisningarna brynäs får är ju inga utvisningar. Hade vi haft ett fungerande pp hade vi kunnat leda med 3-0 men men. Tycker i alla fall nivån är löjlig.
Kommentera

Första matchen jag missar i år pga weekend i Riga! Hur ser det ut?
Kommentera

Zappaholic: men vi har nog de mest usla PP't som skådats
Kommentera

Berka: Och då är ju era målvakter klart vassare.
Kommentera

Zappaholic: vi har de spelare Som lett laget på skadelistan, så det känns ändå ganska svårt för oss att vinna. Vi har senaste 2-3 matcherna faktiskt gjort några rejäla bottennapp spelmässigt och det är oroande. Kan ju faktiskt bli målvaktskampen som kan bli tungan på vågen?!
Kommentera

Berka: Tror knappt vi har en enda center kvar i laget snart...lägg därtill Honken och Rahm, som brukar dynga in en eller ett par puckar i egen bur emellanåt. Tycker det känns som en klar seger för er...tyvärr...
Kommentera

Kvällens kafferostare:

30. Ullmark, Linus
48. Forsberg, Anton

49. Regehr, Richie
50. Lööv, Viktor

10. Skröder, Per-Åge
26. Påhlsson, Samuel
70. Kempe, Mario

14. Hägg, Robert
15. Cumiskey, Kyle

27. Öberg, Peter
28. Forsberg, Kristian
18. Ritola, Mattias

3. Lehtivuori, Joonas
41. Hedman, Oscar

11. Önerud, Simon
34. Bengtsson, Christopher
88. Nylander Altelius, William

38. Torp, Nichlas

36. Kempe, Adrian
7. Tambellini, Jeff
77. Hensick, Timothy
Kommentera

Berka: ääääh. 2-2 sedan vinner vi på övertid.
Kommentera

J F K: jobbig match ikväll, känns som säsongens klaraste förlust på förhand, om man ser till utvecklingen av Vårat spel senaste matcherna samt Brynäs ohyggligt starka bortaform!
En hel hög med Skador i båda lagen gör det extra svårtippat, men jag säger 2-3 och hoppas jag har fel i samma veva.
Kommentera

Sawchuk: Absolut. Det är den anledningen att jag tycker att det är ok att sära på Hedberg och Possler just att de drar upp tempot i sina respektive kedjor. Någonting som Skröder och Påhlsson absolut behöver mycket hjälp med för att ta ett exempel. (Tanken var nog att stor-Kempe skulle axla den rollen, men han var verkligen under isen sist).

Dock tror jag att det inte är den enda förklaringen, utan det var nog en kombination med att laget var tempofattigt generellt.

Kommentera

J F K:

Tycker avsaknaden av Possler och Hedberg var väldigt tydlig då Modo inte klarade av att ligga så nära i den offensiva pressen som man gjort då Possler och Hedberg varit med och checkat fast backarna.

Örebro fick relativt gott om tid att vända och Modoforwards hamnade på mellis.

Kommentera

zigge: Förhoppningsvis körde man riktigt hårt under uppehållet, när man för ovanlighetens skull låg så pass bra till i serien att man har råd med en liten svacka.

Jag kan tänka mig att man är lite nedtränade helt enkelt och att det tar ett tag innan man är så bra som man var innan HV-matchen. Vi har oavsett alltid en chans att vinna matcher numera tack vare målvakts- och försvarsspel.

Brynäs känns som förra året rätt ojämna. Ibland spelar de lysande, men lika ofta är de ganska mediokra.

Kommentera

MoDo - Brynäs 13-14

Jaha, match ikväll, vad ska man tro? Det enda vi vet, just nu

Frånvaro
Gustav Possler
David Gunnarsson
Dave Spina
Edwin Hedberg

Sockan står väl sin 2:a match - men nog måste man snäppa upp rejält från  Örebro-mötet , för att ha en chans? Brynäs är oftast effektiva på sina chanser, o Sockan kan ju inte ta allt.

Får vi nån laguppställn fr AF , eller är han sur än? :-)

Kommentera

« · 1598213