1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507723 inlägg · 4105 ämnen

MODO - Brynäs

170842 · » Till forumet

Sv: MODO - Brynäs
knaskamilla:

Hehe..
Kommentera

Frisco:

Haha. Vad roligt det blev då jag frågade om mina föräldrar visste vem Sven Bergqvist var, och läste upp de sporter som stod i texten. "Hockey", sa pappa. "Nej, fotboll - Svenne Berka bäst på plan". "Nej, inte bandy..." Och sen: "Spelade han alla TRE??".

Häftig kille, den där Sven.
Kommentera

knaskamilla: Jag vet ingenting. Nu ska jag på innebandymatch. Till er alla: -HEJA!
Kommentera

Frisco:

Tog du det där kortet efter att du hade armbågat mig, eller?
Kommentera

knaskamilla: Länken visar vem Svenne Berka var.
Kommentera

westerlind: Det här är Knaskamilla.
Kommentera

Frisco: Vem är knaskamilla?
Kommentera

Frisco:

Vem är Svenne Berka?
Kommentera

knaskamilla: Svenne Berka lirade i högsta serien i 4 sporter. Skulle bli en lång titel på honom.

Jag tror att man kan få - + ++ +++ ++++ +++++ ++++++. Men för att få -och ++++++ så ska man ha gjort nåt alldeles extra.
Kommentera

Frisco:

Äh! En gång fotbollsspelare - alltid fotbollsspelare. Vem fanken känner till Brolin som ngt annat än en fotbollsspelare? (Yngre människor lär iofs se honom enbart som en tjock föredetting, men det handlar ändock om hans fotbollskarriär.)
Kommentera

knaskamilla: Nej, de var fotbollsspelare.
Kommentera

Frisco:

Jaså? Jaja. De är ju fotbollsspelare.
Kommentera

knaskamilla: Både Glenn Hysen och Tomas Brolin har fått 6+ av Aftonbladet så......
Kommentera

Frisco:

Hmm... För i Expressen har man ju sett överkorsade getingar, tänkte jag... Jejje. Om det delas ut minus någonstans så är det säkert Hasse som har en dålig dag, tror jag.
Kommentera

knaskamilla: Skalan är väl 1 till 5 plus. Men nog kan de dela ut ett minus om de vill. Journalister har stor makt.
Kommentera

Frisco:

Nej, det tycker jag verkligen inte. Jag undrar dock fortfarande om man kan få mindre än ett plus.
Kommentera

knaskamilla: Ska man ha mer än 1 plus när man låter bortalaget spela från båset?

Lumber Jack har kommit på vad Gunnar Johanssontaktik är.
Kommentera

westerlind: Du menar Wernblom va? När det gäller Molin så måste väl nån klubb lägga framett kontraktsförslag.
Kommentera

Oj. T Andersson fick bara ett plus i AB. Så chockerande.
För övrigt; kan man få mindre än ett plus som betyg, typ ett minus? (NuMo behöver inte försöka svara...)
Kommentera

Frisco:

Hahaha, det känns tryggt att du alltid har Weinhandl-seendet påkopplat. Äsch, mästaren Djoos är skadad, visste du inte det? Jag nöjer mig med att snurra upp motståndarlaget på samma sätt som nr 21 - med bländande teknik och underbar speluppfattning. Härligt med en spelare som fortsätter spela i klubben istället för att sticka utomlands bara för att tjäna några kronor mer, eller hur?
Kommentera

Frisco: En av tjusningarna med bordshockey är när centern blir fri med målvakten i en minut eller så, för att plötsligt efter mycken virkande och velande blixtra till och skjuta stenhårt mitt på målvakten varvid pucken ställer sig på högkant och rullar långsamt in i det egna lagets mål.
Kommentera

westerlind: I bordshockey är hakningar och slashingar tillåtna. Dock inte på den på andra sidan bordet. Med andra ord är det samma som i vanlig hockey. Där är ju hakningar och slashingar tillåtna för alla som har en Brynäströja på sig. Dock är inte ryggsäckshockey tillåten i bordshockey.

Till vårat möte åker potatismjölpaletet fram. Då hänger du inte med för Djoostempo funkar inte i bordshockey.
Kommentera

Frisco:

Härligt Frisco, jag är stolt å dina vägnar. Jag ser fram emot en furiös och rafflande match nästa gång vi ses. Tyvärr håller jag väl ungefär samma nivå i bordshockey som MoDo i rinken.

PS. Kan man bli utvisad i bordshockey?
Kommentera

westerlind: Jag var överlägsen. Två raka, enkla vinster. Det såg ut som Poffas spelare var Djoos allihopa.
Kommentera

Enormt läcker framspelning av Morten Green på Staals mål. Delikatess!
Kommentera

knaskamilla:
Hmm, låt mig gissa: Det blir säkert ett flaxmål från en modoit som avgör den där matchen också.
Kommentera

Inte helt oväntat verkar det ha varit rätt lugnt här under matchen... Fast jag trodde ändå att vår BIFare skulle ha varit in och skrivit något skrytinlägg till oss. ;)

Just nu:
Frisco vs poffa i bordshockey.
Kommentera

Frisco: Till höger vid räcket, #27. (Plexi är inte bara sen just nu, han är försvunnen.)
Kommentera

scim: Vi ses i alla fall på ståplats....
Kommentera

Frisco: Det betvivlar jag. (Plexi är sen, jag är oförvånad)
Kommentera

scim: Olearys?? Mammamia menar du väl?=)
Kommentera

Nej, nu svidar jag om till #30-tröjan och blåser ner till Kempis via O'Learys. Vi synes!
Kommentera

knaskamilla: "Jag tycker du är bra knasig"!! "Hänga läpp över förlorade SM-GULD jag förstår att du blir knäpp" ;-)
Kommentera

westerlind:

Väldigt trött måste du ha varit...det är inte julafton riktigt än...
Kommentera

Jag är trött: God jul.
ZzzzzzZZzZZzzz.......
Kommentera

Paddan: Ingen aning. Jag tippar alternativ "B":Om en modoit vill ge bort något fint så antar jag att han får mjölk i tankarna.
Kommentera

westerlind: En e-loge, är det något sånt där nytt virtuellt VIP-rum? Eller är det kanske en tillflyktsort på internet för före detta mjölkbönder?
Kommentera

westerlind:

Efter den matchen där bägge lagen var usla?
Kommentera

knaskamilla:

Äsch, Brithén förstår och uppskattar finfin hockey: Han gav en eloge till Brynäs för spelet igår.
Kommentera

Frisco:

Btw så var Brithén hejaklack också, har jag hört. Fast han gick tydligen hem innan matchen var slut. Jäkla medgångssupporter.
Kommentera

Frisco:

Det sägs att det var en B-junmålvakt mot en annan B-junmålvakt. Åsså lite annat folk... ;) Hoppas att trenden håller i sig till åtminstone imorgon; den att Öviksfolk vinner över sörlänningar.
Kommentera

Wewillwintoday: Thanx..... nu så
z2
Kommentera

Wewillwintoday: LÄNKTIPS
Kommentera

Wewillwintoday: Uppstånden igen..... Vart har du läst/hört det?
Kommentera

Frisco: Bäckis låter Borgkvist stå istället för Hadelöv imorgon...
Kommentera

knaskamilla: Idag har det visst varit nån typ av supportermatch??? Jag fattar ingenting. Ähhh, dags att sova.

zzzz z z zZ z zz
Kommentera

Frisco:

Tssss själv... Hmpf.
Kommentera

knaskamilla: Tsssss.....
Kommentera

Frisco:

Att jag aldrig har fel?