1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507126 inlägg · 4104 ämnen

MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00

« · 1724549 Till forumet

Sv: MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
Dundee: Hafsigt värre hitintills. .
Kommentera

modomille: Filppula i all ära men han kommer ej rädda detta lag. Det krävs verkligen att Svartvadet landar några spelare som kan höja laget tillsammans med spelare som Filppula. För gör man inget så tror jag tyvärr man gräver sin egen grav.
Kommentera

Dundee: Då har du inte sett de lagen. Än hur dåliga Modo är idag är det en bra bit ned. Allsvenskan är usel i år.
Kommentera

Dundee: Spelar vi som vi gör nu i kvalet spelar det ingen roll om motståndet heter Asplöven eller AIK. Det är fan mig pinsamt. Frågan om inte Johansson borde ta timeout för ännu är vi med resultat mässigt i matchen.
Kommentera

Dundee: Men för helvete släng in Filppula.
Kommentera

NuMo: Thomas har dålig "målgårdskänsla"
Kommentera

J F K: Allså vi har pp men blir ju sönder kontrade endå. Så här dåligt var det länge sedan vi startade. Brynäs är ruskigt skickliga märks ju knappt dom saknar någon spelare. Vi är ju inte i närheten att skapa något tryck eller chanser.
Kommentera

J F K:

Vafan har hänt med organisationen i vårt spel. Det fungerar ju vare sig framåt eller bakåt. Aggressiviteten är ju misstajmad med flera meter.
Kommentera

J F K: Vårt andra PP verkar försöka finta sig till öppna ytor istället för att passa...
Kommentera

J F K: Fruktansvärt omständigt spel på första minuten på pp
Kommentera

NuMo: Han har en kille framför mål, men väljer att titta på istället för att markera. Som vanligt gör han juniormisstag bakåt.
Kommentera

Kommer hem slår på tvn 0-1 redan gått knappt 3 min ??
Kommentera

MODO Hockey - Brynäs IF 0-1
Kommentera

NuMo: ja djuse borde göra handboll/basket byten. Byta direkt när spelet byter riktning
Kommentera

Sven Tuta: Var det Olofsson som hade spagettiarmarna?
Kommentera

jämtland: Djuse gör ett mardrömmsbyte i egen zon där. Har kollat kontroll på pucken flera ggr...
Sen var väl inte Olofsson agerande direkt topp...
Kommentera

Sven Tuta:

Två jävla slarv. Först Djuse som tittar upp i stället för puck när han skall ta emot den bakom mål. Självklart missar han pucken.

Sen fick vi inte ut pucken när vi fick tag i den och fan om det inte var Djuse igen, tror jag.
Kommentera

jämtland: Nu börjar det, heja Olofsson
Kommentera

Sven Tuta: Snällt att ge lite handicap direkt i starten...
Kommentera

Intressant att Torp blir bänkad. Det har väl inte hänt sen han kom till Modo. Bra AJ markerar mot honom att nu får det vara nog med misstag.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Gå lägg dig istället, så slipper du se förnedringen av ditt lag :-)
Kommentera

eltifoso: Kul i Thailand visst men ingen hockey på TVn och dessutom går matcherna mitt i natten, abstinens redan.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Har du d bra i Thailand ?

Ikväll känns det som en bergetta och degen åker in på Modo. Någon gång måste ju oturen ta slut..

1 timme till underhållningen börjar på isen och HS

🍻
Kommentera

Carl Lejonkräk: Har jinxat till modos fördel. Spelat på Brynäs ;)
Kommentera

Sven Tuta: Lycka till då, nån gång ska ni väl slå oss....
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ikväll vinner Modo, Torp är bänkad
Kommentera

hellge: Jadu. Om man inte får prata hockey när de förlorat så måste det blivit ovanligt mycket tid för tyst vid matbordet. :)

Men jag kan inte annat än hålla med. Inför säsongen så började ett visst hopp gro. Men ack så snabbt det gick att inse att man lurat sig själv. Tror jag skrivit det förut. Men tänk om man någon säsong kunde få hoppas bottenlagen skräller i andra matcher i stället för att behöva sitta och hoppas på att topp 7 hela tiden skall vinna när det är andra matcher.

Man måste verkligen ta sig i kragen om man inte vill göra Timrå och Leksand sällskap.
Kommentera

hellge: Ha ha, hemma är det HV för hela slanten (har misslyckas med min barnuppfostran).
Det var-2007 senast jag var uppkäftig hemma
Kommentera

MorganaLefaey:

Rädsla vet jag inte. Ibland kommer en oerhörd Modotrötthet över en. De spelar bra en match eller så och man börjar hoppas, sen kommer en total plattmatch följt av en uddamålsförlust. Och Modotröttheten väller över en.

Det skulle behövas något år av hopp och bra spel. Ett år, helst flera där man kan glädjas emellanåt. Som det är nu går man omkring med en kompakt ångest så fort man tänker på Modo.

Många trodde att i år skulle vara året när Modo lyfte. Seriens bäste försvarsgeneral var värvad. Nordamerikansk inställning skull göra Modo till ett lag på den övre halvan. Istället visade det sig att de var primadonnor som vek från målet istället för mot det.

Vi har en ny regel hemma som går ut på att det är förbjudet att prata Modo när de har förlorat.

Alltså, det var länge sedan vi kunde prata om vårt favoritlag
Kommentera

hellge: Man kanske inte skall ropa vargen är här redan nu. Svårt att säga hur mycket som var överdriven rädsla i ditt inlägg. Men helt klart så kan man inte fortsätta kvala om och om igen. Förr eller senare så möter man ett lag som är mer på G, är bättre eller att man förlorar på grund av otur/plattmarcher, skadade spelare eller andra saker som gör att ett bättre lag kan förlora en serie.

Just på grund av den sits som modo varit i de senaste säsongerna så blev jag klart bekymrad över att Modo skickade Charlotte och Kocken till stora grabbars möte inför FBK. Då säkert en hel del modo-hjärtan och sponsorer mm säkert velat få svar på en massa sportsliga frågor som nu inte kunde besvaras.
Kommentera

Tarasov: Förmodligen blir det så, tyvärr. Är det någon som vet om Torp är med ikväll, om inte så ökar chansen för oss ;-)
Biffarna har verkligen sitt vattenhål här i den populärtaste boken av alla. Men så länge tonen är bra så är det ok från min sida. Men hade gärna sluppit dom ;-)
Kommentera

Sven Tuta:
Brynäs spelar minst semi om inte final.... Och vi förlorar såklart, och boken kommer vara full av BIFare som hånar mm, livets gilla gång.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Sannolikheten att tunnelprojektet påbörjas är lika stor som att vi får domsluten med oss ikväll
Kommentera

modomille: Om vi nu har dålig form, då hoppas jag innerligt att den "dåliga" form vi visat upp i dom två senaste mot Luleå håller i sig till ikväll...👊😀
Kommentera

hellge: Jag är tveksam till om tunnelprojeket någonsin blir av.
Kommentera

bj21:

We are doomed. Alltså, vi har kvalat tre gånger de senaste fem åren, om man räknar in årets kval. Förr eller senare kliver vi snett och åker ut. Det är bara så. Det är närmast en naturlag.

MoDo åker ur. Vägverket beslutar att bygga en tunnel genom Åsberget för att människorna ska slippa åka genom Ö-vik. Klimatförändringarna höjer vattennivån slukar Fjällräven Center

Jag är skeptisk :(
Kommentera

leo: kom ihåg att vi är det stora trendvändarlaget. Oavsett om det positiva eller negativa trender
Kommentera

modomille: Vi vinner ikväll, min spåkula säger att Torp inte spelar.
Men det blir väl som vanligt. En målvakt som står på huvudet, några skitmål i ryggen och en riktig jäkla usel domare. Varför ska förutsättningarna bara helt plötsligt bli bättre?
Kommentera

leo: Vi vinner idag,Brynäs är absolut inte lika bra som förut.Dom har både Salmela och Rödin borta och har en dålig form på sistone visst det har vi också men vi har spelat väldigt bra.
Kommentera

Vi har förlorat tio raka mot Brynäs i SHL.. Tror inte att vi vinner nu heller
Kommentera

hellge: Vi får bara släppa en till om vi tänkte bli topp tio! 😊
Kommentera

MoDo - Brynäs, TISDAG 2 FEBRUARI 19:00
MODO Hockey tar emot Brynäs IF på hemmaplan när SHL 2015/2016 fortsätter med omgång 40 på tisdag kväll. Pucken släpps 19:00 i Fjällräven Center och MODO Hockeys huvudtränare Andreas Johansson ser fram emot matchen.

MODO Hockey tränade på is under måndag förmiddag efter en träningsledig dag på söndag. Fokus låg på avslut mot mål med trafik kring målvakterna.

– Det vi pratat om gällande den senaste matchen är att vi måste våga sätta in huvudet framför motståndarnas kasse för att göra mål. Vi spelade ineffektivt för andra matchen i rad och där måste det ske en förbättring till mötet mot Brynäs, säger MODO Hockeys tränare Andreas Johansson och fortsätter:

– Vi har analyserat video efter lördagen och det vi ändå får ta med oss är att vi var spelmässigt överlägsna trots att målen uteblev. Men det är målen som räknas och puckarna låg där för avslut. Nu är det upp till var och en av spelarna att kliva fram.

"Vi vet vad som krävs under 60 minuter"

MODO Hockey har mött Brynäs tre gånger den här säsomgen och tisdagens möte blir det sista för SHL 2015/2016. Gävlelaget har varit något av en mardrmsmotståndare den senaste tiden men sviten utan segrar på en rad matcher är till för att brytas.

– Vi vet vad som gäller och vi har i vanlig ordning fullt fokus på att förbereda oss så bra som möjligt. Vi ser fram emot matchen och tar med oss det vi gjort bra och bygger vidare på det. Brynäs är ett bra hockeylag och det har vi respekt för, men vi är på det klara med vad alla måste prestera och vad som krävs för en bra insats under 60 minuter. Gör vi det vi kommit överens om blir vi svårslagna imorgon, sammanfattar Johansson.

Läget i laget

Peter Öberg kommer inte till spel och medan Byron Ritchie var med i samtliga övningar under dagens träning låter comeback vänta på sig. Ritchie förväntas dock vara tillbaka inom kort. Samma laguppställning som i den senaste matchen förväntas.
Kommentera

« · 1724549