1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

MoDo - Djurgården 2007-01-02

808931 · » Till forumet

Sv: MoDo - Djurgården 2007-01-02

hellge: Gamla Loranga, Mazarin & D'Artangan var också coola. Nog för att det inte var så mycket film utan mer bildband där man berättade historien till teckningarna från böckerna. Skönast var när dom fått slut på tigermat och dom går till Korvkiosken och helt kallt säger. "1000 korvar, tack"

Bästa tecknade var väl ändå Kung Markatta som brukade sändas i juletider.
Grymt tecknad och berättad av det alltid lysande Hasse Alfredsson.

Apropå Hasse A och klassiker. !Varför är det så ont om Q?!

Kommentera

Mats Edström:

MoDo vann igår, eller hur?

I rest my case! :)
Kommentera

Gidde: Det är ju det jag vill!!! Men när fick jag som jag ville sist???
Kommentera

Mats Edström:

VA?!

Jag trodde ju att ni ändå ville ha honom kvar hela säsongen ;-)
Kommentera

Så nu har man inhandlat biljetter till morgon dagens match mot hv. Får hoppas på att det blir bra drag i arenan :)
Kommentera

Gidde:

www.sundsvallhockey.se/index.php?option=com_content&task=view&id=410&Itemid=1

Hammarby vs Sundsvall

Senaste nytt inför dagens match.

Sundsvall möter ikväll Hammarby på bortaplan i en minst sagt viktig match.

I Sundsvall så är Nicklas Dahlberg tillbaka i laget samt Joakim Lundström helt återställd. Det innebär att samtliga spelare finns tillgängliga.

Copyright 1999-2005 IF Sundsvall Hockey Box 890, Nordichallen, 851 24 Sundsvall
Kommentera

Gidde: Eller så beror det på att Sundsvalls bägge puckmotare är friska, hela och på plats igen...(meningen ska tolkas som ett konstaterande).
Kommentera

Paddan:

Vet inte.
Jag var lika förvånad jag...

Kanske Erlander var sjuk (magsjuka kanske, ville bjuda igen till Zacke?)

Eller så är det som knas skriver ;-)
Kommentera

Paddan:

Jag tror att Zacke blev så rörd över det försvarstal som Zacke_fan höll på åffisjella att han kände för att stå i arenan och vara snygg igen.
Kommentera

Gidde: Apropå matchen igår, varför var Zacke reservmålis och inte Erlander? Var det inte sagt att Zacke skulle vara utlånad till Sundsvall minst en match till?
Kommentera

hellge:

Tackar för länken!

Och jag håller med, vi har snart kommit en hel kontinent ifrån ämnet..
Kommentera

hellge:

Hehe!

Jag har också sett en hel del Pippi kan jag lova ;-)
Även här är det den riktiga varan som gäller, den tecknade stinker tycker mina barn.

Även Barnen i Bullerbyn brukar ligga högt upp på önskelistan.
Det roliga är att en annan favorit är Mary Poppins från 1964, en riktig klassiker!!

Blev mycket nöjd när jag fick tag på en DVD med den, videobandet var nästan utnött!! :)

Din på plats 1 blev jag mycket nyfiken på, det måste jag erkänna...
Kommentera

Poffa och Gidde:

Det där med pippi är jag än så länge lite tveksam till. Kanske beror det på att jag förmodligen har sett Pippi fler gånger än någon annan här inne de senaste 3-5 åren. Det är framförallt de otecknade filmerna som är heta.

Lite vanskligt är det om för få hänger på. Då låter det nog bara som en barnkör på bibblan. Men va fan, låt de prova så får jag se om jag pallar hänga på, kanske blir det succe´.

När vi ändå är inne på tecknat, här kommer en lista över de bästa tecknade filmerna:

1. Loranga, Mazarin och Dartanjang (den nyproducerade med Gösta Ekman, Johan Ulvesson, Dan Ekborg)

2. Grodan Boll och Kalle Stropp på nya äventyr

3. Shrek 1.

4. Frits the cat
Kommentera

Hoppas bara att inte slutet av den testen visar samma brister som denna stadion....
Kommentera

Poffa:

Instämmer till fullo, förutom just att ordet nyskapande användes lite väl ofta i ditt inlägg ;-)

Pippi-ramsan är ju underbar, gör en hållfastighetstest nästa hemmamatch med hjälp av den!!
Kommentera

Och priset för att använda ordet nyskapande många gånger går till Poffa, med alla röster. Läs igenom det du skriver, sopa.
Kommentera

hellge: Visst finns det åskådare som inte fått uppleva vågen förut och som vi kanske ska tänka på. Men är det inte märkligt att det är klacken, som är där match efter match efter match, som skriker sig hesa efter vågen? Dessutom vill man ju se vågen i alla lägen, även i samband med en tråkig, trist match i ES-lunken. Det får vågen att bli blassé.

Nyskapande skulle kunna vara Pippi-ramsan. Den ska det pushas för. Den är rolig, estetisk och nyskapande inom svensk supporterkultur.

Kommentera

Poffa:

Trenderna går fort numera, det som var inne 1990 blir lätt inne 17 år senare kanske. (=

Eller jag vet inte, jag försöker mest bara hänga med och hålla en lägre profil. Det är svårt att förändra Ö-vikspubliken som du vet. Det jag gillar hojtar jag med i, det jag ogillar struntar jag i, typ: Kom igen MoDo kom igen.

Sen var det här med vågen. Det som är roligt är att det finns ett antal tusen personer inne i arenan som knappast har varit på hockey förr. De får uppleva något som de inte tidigare varit med om, typ vågen. Fast jag håller med dig, vågen kan kännas lite väl off för sådana gamla rävar som oss. Ska den användas borde man spara den till 8-1 mot brollan och slutspel. Fast kanske är det så att vi får vi bjuda på några ”vardagsvågor” för alla dessa nästan 3000 nya hockeyhockeysupportrar som kommit till vårt tempel i år. 7 k en tisdag mot seriens näst sämsta lag är ju ytterst trevligt.

Jag står fast vid att det i tredje var en jäkligt schyst stämning.

Bisterfinnen:

Det finns två saker som retar mig så inne h*vete att jag måste stänga TV:n. Det ena är den neokonservativa amerikanska utrikespolitiken ala Cheney, Rumsfeldt och Wolfowitz. Det andra är när man gång efter gång använder tranatlantiska domare när Amerika eller Kanada spelar mot typ Sverige eller Finland i VM, OS eller liknande. Jag håller med, det SUGER.

Det som återstår då är ta med barnen, bre några mackor, att gå till komposten och leta upp några feta maskar, cykla ner till bryggan vid Moälven och sätta oss och meta i solglittret...
Kommentera

Sällan man ser att lag slå såpass många icing, trots att man ligger under med 0-3 ?!

Dom kanske var nöjda med det resultatet??
Kommentera

Frisco:

Ja, vad fanns mer att säga om matchen?
Kommentera

knaskamilla: nja... tror hon ser mer matcher ´än dig eftersom du måste ta hand om kraken hemma och då talar jag inte hunden.

På tal om hund "Buster" har fått ca 2h valfritt snokande i drivorna, roligast var när vi mötte några norskar när jag sa åt hunden samtigt att gå "Right" f-n skapet gjorde det samtidigt som norskarna trodde jag var "snut" hade på mig försvarets reflexväst.

Hund f-n kan mer engelska än mig :-)) 

Kommentera

65selander:

Jag vet inte om du missat det, men jag brukar gå på matcherna själv också - så hon behöver inte ringa och berätta hur det gick.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
KNAS:/Poffa Lovar att kärran visar vilka som håller låda. Knas: Hur ofta ringer morsan och förteller om seger..
Kommentera

65selander: Spriten, Selander. Ta det lugnt med spriten. Var något ord rätt i det där inlägget?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
KNAS: Om vilka visste Kärran var så skulle personen i säga få spaltmeter i Rikstidningar samt i TV. Ta med syrran också... Äh vad f-n jag golar. Kärran är Knaskammillas morsa. Den damen har järnkoll på vad som händer. Träffade på henhe och hennes syrra i Norrtälje under Mästarcupen för några år sedan. RESPECT
Kommentera

65selander: Hon vet ingenting. Född på SÖS och uppvuxen i Örnsköldsvik. Farsan kommer från Lugnvik, vilket har lika mycket att göra med Kramfors som Brynäs har med hockey att göra. Dvs ingenting.
Kommentera

65selander:

Elakt av henne att sprida sådana lögner...
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Poffa: Det var "Kärran" som sa att du var från Kramfors. Fast Kärran som har suttit bredvid Norsken till Göteborg...
Kommentera

65selander: Kramforsare? Jag? Vet hut!
Kommentera

Salle:

Jag tyckte annars att idén med att speakern ska meddela att vissa kan hitta något under sina stolar skulle kunna bli en intressant "våg".
Kommentera

Frisco: Kan vi försöka oss på en dubbel motroterande våg på detta gästspel? Såg den på en Depeche-konsert i globen (jag stod på golvet) och det var coolt.

Kommentera

wap.hockeysnack.com
Poffa: Din gamla Kramforsare hur tror du det går för mitt hatlag med tanke på eran sista tid. MODO och TIK leker hela havet stormar och TIK loosar
Kommentera

Frisco: Jag håller med dig, den kan få komma på gästbesök. När man leder mot Timrå med 8-1 t ex.
Kommentera

Poffa: Dock kan den komma tillbaka på ett litet gästspel med en minut kvar på nånmatch när vi minst anar det. Men då ska det finnas anledning till det. I övrigt SPARKA.
Kommentera

Frisco: Titta, det snöar i helvetet. :-)
Kommentera

Poffa: Håller med. Vågen kändes konstig idag. Den ska reserveras till väldigt speciella tillfällen.

Det har varit två fantastiska hemmamatcher för mig. Mitt första besök i Swedbank, två vinster och mycket folk. Jag längtar redan till nästa år.
Kommentera

Poffa: Inte hoppar jag på dig för det inte. Jag håller med dig helt och fullt.
Kommentera

Paddan:

Nej. Honom har jag på säkert avstånd i baren bakom ryggen. Undrar förresten om han hoppade när ramsan "Alla som jobbar i baren hoppar nu" kördes.

I övrigt håller jag lite med Poffa angående vågen. Kanske inte att den känns 90-tal, men jag tycker inte att man ska tjata sönder den. Att köra vågen för att Krizan gjorde en suverän räddning känns kanske lite...överdrivet. Däremot är jag för vågen vid stora segrar och underbart spel.
Kommentera

IIHF å inget annat...
Kommentera

hellge: (saxat från åffisiella)

Starkt att kunna ha så roligt och skapa sådan stämning på en tråkig tisdagsmatch mot ett tråklag som Djurgården. Hoppas att HenkeW m.fl var med och bidrog till stämningen. Det tror jag faktiskt! Tyckte jag hörde ett starkt "HEJA MODO" någonstans där mitt i matchen från rad 3 på sittplats i hörnet bredvid ståplats.

Själv har man suttit och förbannat kanadensiska domare i matcher där USA spelar. Hur i helvete kan IHHF godkänna transatlantsamspel i internationella mästerskap. Det suger!

Två 5 mot 3 i rad avgjorde Fin-USA. Så fick man äntligen ge uttryck för sitt "nick" nu när MoDo för en gångs skull går så djävla bra! Sanningen att säga så föll Finland inte riktigt med flaggan i topp och sanningen att säga så är jag inte längre helt nykter....
Kommentera

hellge: Frisco lär väl hoppa på mig och anse att jag är en idiot, men varför vågen?

Den känns så 1990. Du har ju ofta bra idéer kring klacken, är det inte läge att pensionera vågen och försöka sig på någonting annat?

För övrigt var det inte speciellt elektriskt, kändes väldigt avslaget.

Kommentera

bisterfinnen: Bara en sån sak, vågen rullade ett antal varv. PÅ EN TISDAG! och mot Djurgården.

Känns tryggt med att du Bister börjat hänga här.

Det elektriska var stämningen i 3:e, Salle.
Kommentera

Paddan:

Svär inte här på Hockeysnack :-D
Kommentera

Paddan: Det låter ju rätt otroligt isåfall. Grabben som aldrig kommer att sätta sig på sittplats. Inte ens om man tvingar ner honom i stolen. Slipsnissar... enligt honom.
Kommentera

knaskamilla: Va, hade du M_ultra som stolsgranne?
Kommentera

Poffa: Men bröderna brothers spelar ju som en checkingline, förutom att dom inte checkar; vilket Micke P gjorde, och Öberg iallafall försökte mellan dribblingarna.
Kommentera

bisterfinnen:

Min stolsgranne gnällde över att publiken klappade så högt att man knappt hörde klacken.
Kommentera

808931 · »