hellge: Visst finns det åskådare som inte fått uppleva vågen förut och som vi kanske ska tänka på. Men är det inte märkligt att det är klacken, som är där match efter match efter match, som skriker sig hesa efter vågen? Dessutom vill man ju se vågen i alla lägen, även i samband med en tråkig, trist match i ES-lunken. Det får vågen att bli blassé.
Nyskapande skulle kunna vara Pippi-ramsan. Den ska det pushas för. Den är rolig, estetisk och nyskapande inom svensk supporterkultur.
knaskamilla: nja... tror hon ser mer matcher ´än dig eftersom du måste ta hand om kraken hemma och då talar jag inte hunden.
På tal om hund "Buster" har fått ca 2h valfritt snokande i drivorna, roligast var när vi mötte några norskar när jag sa åt hunden samtigt att gå "Right" f-n skapet gjorde det samtidigt som norskarna trodde jag var "snut" hade på mig försvarets reflexväst.
Hund f-n kan mer engelska än mig :-))
Frisco: Kan vi försöka oss på en dubbel motroterande våg på detta gästspel? Såg den på en Depeche-konsert i globen (jag stod på golvet) och det var coolt.
hellge: Frisco lär väl hoppa på mig och anse att jag är en idiot, men varför vågen?
Den känns så 1990. Du har ju ofta bra idéer kring klacken, är det inte läge att pensionera vågen och försöka sig på någonting annat?
För övrigt var det inte speciellt elektriskt, kändes väldigt avslaget.
hellge: Gamla Loranga, Mazarin & D'Artangan var också coola. Nog för att det inte var så mycket film utan mer bildband där man berättade historien till teckningarna från böckerna. Skönast var när dom fått slut på tigermat och dom går till Korvkiosken och helt kallt säger. "1000 korvar, tack"
Bästa tecknade var väl ändå Kung Markatta som brukade sändas i juletider.
Grymt tecknad och berättad av det alltid lysande Hasse Alfredsson.
Apropå Hasse A och klassiker. !Varför är det så ont om Q?!