Redigerad kommentar
henkelainen: Underhållande DIFare. Min 'favvo':
Även om många är lika kritiska som BIFar o TIKar här i HS, är några iaf realistiska.
Monno:
Går han till Växjö så lovar jag att gå barfota till Övik.
J F K:
Jag håller med. Faktum är att jag var övertygad om att speakern ropade ut fel och att det i själva verket var Uffe som tog den, för jag kunde verkligen inte begripa varför Zabel frivilligt skulle ge MoDo chansen att vila Elitseriens bästa kedja.
Sen förstår jag att dom flesta sett denna. Men om inte. Hari vs. Järnkrok.
Duger inte att lägga in bilder. Frisco var är du?
https://p.twimg.com/AkgRmE5CEAIucIO.jpg
Redigerad kommentar
Icing-Ove:
Jag undrar om inte Bremberg ångrar sig bittert att han inte valde Modo istället för Timrå. Men Macke och andra sidan är nog överlycklig att Bremberg tackade nej då just nu.
Bad_Brett:
Dick byts mot efterlängtade Oliver Setzinger ?
NikkiNine:
Inte en dag för tidigt. Cedergren känns som ett osäkert kort i såhär pass tajta matcher.
En timme kvar till deadline nu, va? Tror ni att det händer något mer spännande i serien?
spud:"men det känns ända upp till taket att det är DIF som har marginalerna med sig denna kväll."
Nej! ;-)
Bad_Brett:
Sen kan jag medela att vi har +-0 i målskillnad. :)
spud:
Detta är min favorit:
"Hittade felet varför vi förlorade.
Vi tog Timeout. Monten står och chillar som vanligt på bänken. Zabel samlar grabbarna ger lite instruktioner. Han ser att Thomas bara står och vaggar och kollar på klockan. Han säger någonting i stil med "förbered backarna!". Thomas vaknar upp ur sin dagdröm om den jobbiga bussresan hem och viftar lite med armarna.
Se den sekvensen en gång till. Otroligt komisk, innan man visste hur det skulle gå"
Jag kollade på den igen och han har helt rätt. Montén står helt handlingsförlamad, tills Zabel säger åt honom. Sedan viftar han lite med ena armen.
Presskonf.
www.webben7.se/autoplay/10258-presskonferens_efter_modo_hockey__djurgardens_if.aspx
Redigerad kommentar
Bad_Brett: Ja verkligen, denna får dock ett hedersomnämnande av mig
"
|
henkelainen:
Jag tycker att de flesta av skribenterna verkar vara ganska goda förlorare, som medger att resultatet faktiskt var rättvist sett till hela matchen.
Men guuuud så förlösande det där målet kändes. Under granskningen tänkte man många tankar, kan man säga. Den där matchen mot SkAIK som vissa redan nämnt kom upp till ytan.
Nu gäller det att vi verkligen tar oss samman och vinner mot AIK på lördag, då går vi till vila med ett bra läge inför avslutningen av serien.
Gusse:
Vi kan väl ändå i ödmjukhetens tecken tack Djurgården för en god match och spela en låt för dem att nynna på under hemresan.
http://www.youtube.com/watch?v=a3ORCb1JQ3s&feature=artistNikkiNine: haha nä, jag råkade bara notera det nyss.
Om du sett de två målen jag talar om så förstår du vad jag menar!
Berka:
Framför allt känns det som en jävligt viktig tävling, så jag förstår att du tycker att det är horribelt.
Icing-Ove: fredrik petterson fick priset som veckans snyggaste mål?
tyvärr kom bara skröders mål på danielssons snurrfint mot växjö 2:a, fast det var 10 ggr snyggare än pettersons.
horribelt tyvärr!
Sawchuk:
Ja, så är det. MoDo var sämsta laget de sista 15 matcherna förra säsongen. Jag är bara glad att ha nåt att komma med till alla torra Löven-fans på jobbet som annars kommer som kackerlackor runt morgonfikat vid en MoDo-förlust...
Icing-Ove:
Nåja, nu har vi firat klart. Tillbaks till jobbet nu Modo för det är massor av poäng och viktiga matcher kvar.
Något säger mig att det blir kamp ända in till målsnöret både om slutspels och kvalserieplatser. Modo har dock skaffat sig ett bra utgångsläge inför slutspurten.
Det räcker om vi ser till att hålla ett av de fyra lagen förutom Timrå som vi har nedanför oss stången för att slippa kvalserien och skulle det bli slutspel
kan allt hända.
Utan min voodoo är vi bättre än Brynäs. Vi är sveriges bästa lag sen jag lade ner voodookonsterna. Nu är vinnarsekunderna på min sida...Jag hann dock ge Tom Bissett och Ove Molin livslång fotsvamp innan jag la av....
NikkiNine:
Dessutom tappar AIK, Växjö, DIF och FBK poäng. Fantastisk afton!
Gustafsson:
Ärligt talat, jag var aldrig orolig. Det här hade Modo i en ask.
Bad_Brett: detta får mig att minnas matchen mot saik för några säsonger sedan, då saik kvitterade med 0.6 sek kvar å vi missade slutspel.
denna gången hade vi 0.6 sek på vår sida