1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MODO - Djurgården 3/11 -05

« · 608451 Till forumet

Sv: MODO - Djurgården 3/11 -05
VIMSEBORG! Domare är alldeles för snabba på att blåsa för blockering.
Kommentera

65selander: Ahhhh, du bara luras!!! Själv spelar du tvärtom, du vill bara höja oddsen! Smart!
Kommentera

Bonuz: Jag ger dom till expekt :-))

Större under har hänt i världen
Kommentera

65selander: sätta en 100kr på BIF, FBK, MoDo, Har du så gott om pengar kan du väl ge dom till canserfonden istället för till svenskaspel.
Kommentera

Poffa: Glöm inte att kasta ut fulölen från minibaren och ställa dit eget samt sätta en 100kr på BIF, FBK, MoDo
Kommentera

Salle:

Aaaah, snart hockey. Mot hotellsängen och C+ samt webradio.

Kommentera

Frisco: Jag skall gå jag med. 2 ggr desutom med lite bilkö(r)a emellan.

Må fjollträskarna ha somnat på sitt eldpass! Mot Templet!
Kommentera

Djurgården är på G, vinst till nållåttorna tyvärr!!!!!!!!!!
Kommentera

knaskamilla: Jag ska också gå till Kempis. Fast bara de sista 100 meterna.
Kommentera

Äh. Mot Templet!
Kommentera

Frisco:
Härligt med tre stycken blinda och förvirrade möss på isen.
Kommentera

LingaN: Det med Niopoängsvecka får du allt kolla tillbaka lite längre bak i tråden. De är en klassiker och tippning kan du göra i boken matchtips. Ha en trevlig afton.

I övrigt är jag oerhört glad över att vi äntligen får stifta bekantskap med Svensk hockeys domarframtid i kväll:

MODO Hockey - Djurgårdens IF

VINNERBORG, Marcus

NILSSON, Klas
ANDERSSON, Åke
Kommentera

Paddan: 9 poäng skrapar ni aldrig ihop. Jag tippar 4-2 till Djurgården.
Kommentera

Poffa: Eftersom det är så många spelare borta borde det väl innebära att man låter ännu fler J-20 spelare träna med laget, vilket väl i sin tur innebär att J-20 lagets medelålder blir någonstans runt A-pojke eller något sånt.
Kommentera

Kommentar

5-2 hemma mot Mora sedan MODO Hockey spelat sju matcher utan seger satt förstås mycket bra. Nu handlar det om hemmamatch igen, minst lika viktig som den senaste.
- Lita på att vi är fokuserade när vi nu ställs mot Djurgården, säger Harald Lückner, coachen. Förhoppningsvis kan vi spela med samma fart och aggresivitet som senast.

Mot Mora satsade MODO på tre femmor från start för första gången i höst, något som slog mycket väl ut.
- Nu lutar det dock åt att vi kör med fyra kedjor eftersom alla spelare är tillgängliga, säger Lückner. Det kan också behövas eftersom Djurgården spelar en fysiskt tung hockey. Just därför kommer vi också att spela med sju
backar.
- Det gäller att vi ska ha vakna spelare som tar kloka beslut i slutet av perioderna och framförallt i slutet av matcherna.
- Nu har vi två matcher kvar innan novemberuppehållet och det gäller att samla så många poäng i ladorna som möjligt. De poäng man tar nu är, som jag sagt, minst lika viktiga som de man tar i slutet av säsongen.

Noterbart om laget

Skadeläget:
Mikael Zajkowski, målvakten, i träning, men inte återställd från sin ljumskskada. Återställda är däremot centrarna Svartavdet (inte på is i går) och Pavlikovsky. Båda spelar alltså mot Djurgården.

Noterbart 1: Efter Djurgården i kväll återstår Södertälje borta på lördag innan novemberuppehållet. Kommande vecka intensifierar MODO träningen hemmavid, det blir dock inget bushårt träningsläger.

Noterbart 2: Landslagsuttagna spelare som Lückner får klara sig utan nästa, vecka är Karol Krizan (Slovakien, som spelar i Tyskland), Jeasper Damgaard och Morten Green (Danmark, som spelar i Norge), Per Svartvadet (Tre Kronor), Miloslav Horava (Tjeckien i Karjala Cup) samt Tommy Wargh (med J20-landslaget i Ryssland).

Noterbart 3: I J 20-landslaget är också Johan Nillsson, Johan Dahlberg och Andreas Molinder från MODO uttagna. Tommy Enström är reserv på hemmaplan.

Noterbart 4: Tidigare i höst vann Djurgården i Globen mot MODO med 4-2.

Kommentera

MODO - Djurgården 3/11 -05
 Målvakt:
60 Karol Krizan
(1 Christopher Königsson).

Backar:
3 Mattias Timander,
5 Hans Jonsson,
6 Tobias Enström,
7 Jesper Damgaard,
24 Vladimir Sicak,
32 Tobias Viklund,