1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MODO - Djurgården 3/11 -05

« · 607612 Till forumet

MODO - Djurgården 3/11 -05
 Målvakt:
60 Karol Krizan
(1 Christopher Königsson).

Backar:
3 Mattias Timander,
5 Hans Jonsson,
6 Tobias Enström,
7 Jesper Damgaard,
24 Vladimir Sicak,
32 Tobias Viklund,
34 Tommy Wargh.

Forwards:
4 Mattias Hellström,
11 Pasi Tuominen,
13 Morten Green,
15 Andreas Salomonsson,
16 Rastislav Pavlikovsky,
18 Peter Öberg,
19 Mikael Pettersson,
22 Tommy Enström,
28 Miloslav Horava,
39 Per Svartvadet,
40 Magnus Gästrin,
89 Jan Pardavy.
Kommentera

Sv: MODO - Djurgården 3/11 -05

Kommentar

5-2 hemma mot Mora sedan MODO Hockey spelat sju matcher utan seger satt förstås mycket bra. Nu handlar det om hemmamatch igen, minst lika viktig som den senaste.
- Lita på att vi är fokuserade när vi nu ställs mot Djurgården, säger Harald Lückner, coachen. Förhoppningsvis kan vi spela med samma fart och aggresivitet som senast.

Mot Mora satsade MODO på tre femmor från start för första gången i höst, något som slog mycket väl ut.
- Nu lutar det dock åt att vi kör med fyra kedjor eftersom alla spelare är tillgängliga, säger Lückner. Det kan också behövas eftersom Djurgården spelar en fysiskt tung hockey. Just därför kommer vi också att spela med sju
backar.
- Det gäller att vi ska ha vakna spelare som tar kloka beslut i slutet av perioderna och framförallt i slutet av matcherna.
- Nu har vi två matcher kvar innan novemberuppehållet och det gäller att samla så många poäng i ladorna som möjligt. De poäng man tar nu är, som jag sagt, minst lika viktiga som de man tar i slutet av säsongen.

Noterbart om laget

Skadeläget:
Mikael Zajkowski, målvakten, i träning, men inte återställd från sin ljumskskada. Återställda är däremot centrarna Svartavdet (inte på is i går) och Pavlikovsky. Båda spelar alltså mot Djurgården.

Noterbart 1: Efter Djurgården i kväll återstår Södertälje borta på lördag innan novemberuppehållet. Kommande vecka intensifierar MODO träningen hemmavid, det blir dock inget bushårt träningsläger.

Noterbart 2: Landslagsuttagna spelare som Lückner får klara sig utan nästa, vecka är Karol Krizan (Slovakien, som spelar i Tyskland), Jeasper Damgaard och Morten Green (Danmark, som spelar i Norge), Per Svartvadet (Tre Kronor), Miloslav Horava (Tjeckien i Karjala Cup) samt Tommy Wargh (med J20-landslaget i Ryssland).

Noterbart 3: I J 20-landslaget är också Johan Nillsson, Johan Dahlberg och Andreas Molinder från MODO uttagna. Tommy Enström är reserv på hemmaplan.

Noterbart 4: Tidigare i höst vann Djurgården i Globen mot MODO med 4-2.

Kommentera

Poffa: Eftersom det är så många spelare borta borde det väl innebära att man låter ännu fler J-20 spelare träna med laget, vilket väl i sin tur innebär att J-20 lagets medelålder blir någonstans runt A-pojke eller något sånt.
Kommentera

Paddan: 9 poäng skrapar ni aldrig ihop. Jag tippar 4-2 till Djurgården.
Kommentera

LingaN: Det med Niopoängsvecka får du allt kolla tillbaka lite längre bak i tråden. De är en klassiker och tippning kan du göra i boken matchtips. Ha en trevlig afton.

I övrigt är jag oerhört glad över att vi äntligen får stifta bekantskap med Svensk hockeys domarframtid i kväll:

MODO Hockey - Djurgårdens IF

VINNERBORG, Marcus

NILSSON, Klas
ANDERSSON, Åke
Kommentera

Frisco:
Härligt med tre stycken blinda och förvirrade möss på isen.
Kommentera

Äh. Mot Templet!
Kommentera

knaskamilla: Jag ska också gå till Kempis. Fast bara de sista 100 meterna.
Kommentera

Djurgården är på G, vinst till nållåttorna tyvärr!!!!!!!!!!
Kommentera

Frisco: Jag skall gå jag med. 2 ggr desutom med lite bilkö(r)a emellan.

Må fjollträskarna ha somnat på sitt eldpass! Mot Templet!
Kommentera

Salle:

Aaaah, snart hockey. Mot hotellsängen och C+ samt webradio.

Kommentera

Poffa: Glöm inte att kasta ut fulölen från minibaren och ställa dit eget samt sätta en 100kr på BIF, FBK, MoDo
Kommentera

65selander: sätta en 100kr på BIF, FBK, MoDo, Har du så gott om pengar kan du väl ge dom till canserfonden istället för till svenskaspel.
Kommentera

Bonuz: Jag ger dom till expekt :-))

Större under har hänt i världen
Kommentera

65selander: Ahhhh, du bara luras!!! Själv spelar du tvärtom, du vill bara höja oddsen! Smart!
Kommentera

VIMSEBORG! Domare är alldeles för snabba på att blåsa för blockering.
Kommentera

Men nu kunde han inte döma bort målet. Mål av Salle i PP. Två fel av två möjliga, vad händer?
Kommentera

Heja heja Micke P!
Kommentera

Kors i taket, nu blir det spännande att se vem som var korkad(?) nog att ha P i poängjakten.
Kommentera

2 x Pettersson, tackar!
Kommentera

Mats Edström:

Horava gör mål. 4-1 i PP. MODO:s tredje PP-mål i kväll.

Kommentera

Poffa: Mera Horava, underbart! Blir bättre och bättre att bo på Örnen i timrå...
Kommentera

Hyfsat spel av di Gule.
Kommentera

Mats Edström:

5-1, Horava igen. Inte PP-mål denna gång dock.

Kommentera

Poffa: Hoppas att du inte lydde mitt speltips eftersom FBK inte gör vad dom skall göra ;-)
Kommentera

65selander:

Jag gör aldrig som du säger. Trippeln i kväll bestod av MODO, HV och Luleå. Endast HV som har det lite tugnt.

5-2 nu, Bremberg.

Kommentera

Poffa:

Aaah, 2 x P & 2 x H...tusan, det blev två PH av det.

Å andra sidan blir det ett bra PH-värde på Modo, eller?!?!
Kommentera

Poffa:

Som Knas tidigare uttryckt, läge att utforma ett livstidskontrakt...
Kommentera

Vallin:

Äh, så bra är inte Micke P.

Kommentera

Poffa:

Fast ett livstidskontrakt med honom borde å andra sidan inte kosta mer än kaffepengar.
Kommentera

Vallin:

Fortfarande för dyrt. Slut nu, härligt med seger. Dessutom sitter trippeln, efter som HV vann med 3-1 mot Timrå.

Kommentera

Poffa:

En får gratulera till storvinsten!
Kommentera

Vallin:

Storvinsten var ordet, sa Bull. 6,11 gånger den satsade femtiolappen. En hel sjö med pengar, typ.

Kommentera

Poffa:

Bara att tömma minibaren ikväll mao.
Kommentera

Vallin:

Haha, det vore nåt dä. Men med tanke på att jag ska jobba hela dagen i morgon så är det bara att bita ihop och hålla sig nykter.

Kommentera

Poffa:

Festa till det med en Trocadero då kanske? Gå ner till baren och kräv en Zeunerts vettja!
Kommentera

Poffa: Gästrin har en j-a tur att han spelar med MP och Milo idag. De assist han får är nästan det enda rätta han gör idag. Det går så tungt för han. Men en som det går lätt för är Pavlikovsky. Snacka om ha vallat för glid för inte tog han nå många skär idag inte. Han lär knappt behöva duscha så lite som han jobbade. Tur att han är en tekniker av rang så att han klarar sig hyffsat.

Salomonsson ingen utvisning! Kors i taket men dom var inte på han så mycket heller. Det var väl bara en gång nu emot slutet på Mattson var där och då kom Salles armbåge som en reflex men den träffade inte.

4:e linen jobbade och slet. DIF backade nästan själv ner i de egna hörnen då dom visste att dom hamnar där till slut ändå.

OJ vad Lassila köpte korv på Horavas sista. Så vackert!!!
Kommentera

Vallin:

Zeunerts kan de inte ens stava till. Däremot så toklanserar de ölen Småland. 48:- per flaska. Skapligt gott, men tyvärr förbjuden frukt. Jag får ta av min Loka istället.

Kommentera

Dagens bästa MoDo-kedja är Peter Öberg, Mattias Hellström och Tommy Enström. Jäklar vad de jobbar de där grabbarna, sätter press på Djurgårdsspelarna och förlägger trycket i DIFs zon större delen av tiden de är på isen.

Svarten är iofs inte så tokig han heller.

Bäste back, där blir det svårare. Timmy och Hasse sliter något djuriskt men det blir Timmy som vinner på bättre backpartner.

Dagens Helvetesjävlaskitspelare: Magnus Kahnberg (han förstörde min vinst på Bomben idag med sitt Empty Net Goal). 
Kommentera

Paddan:

Frisco hävdade att Green var bäst idag. Jag tror han har mer rätt än dig.

Kommentera

Poffa: Äh, förresten...jag ångrar mig. Husum-Jocke var bäst. Han var snabbare på att räkna till sex än vad Vinnerborg var.
Tänk att det finns mattegenier i Husum.
Kommentera

Paddan:

Inte säga så om mina spelare, han kan inte veta att du är så kass på att spela det där Bombtjofrästjöret. Så skyll dig själv! :)
Kommentera

Poffa: Småland för 48kr som är ett av dom billigare ölen på hotellet. Nästa gång så säg inte att du är från Ö-VIK
Kommentera

Paddan: Sämst att räkna var Poffas stand-in eller heter det sit-in...
Kommentera

65selander: på bolaget skall det vara. ber om ursäkt om jag har tagit lite utrymme i eran GB. ;-)
Kommentera

65selander:

Det har jag inte sagt. Jag sa Brynäsare från Sthlm och då hotade de mig till livet.

Kommentera

Paddan: 11 mål nu av Horava, hinner han ikapp Lundquist 32mål?
Kommentera

Martin S: Man ska väl aldrig säga aldrig, men jag tror inte att han når upp i så många mål denna säsongen. Men en dubblering av målskörden kan man väl hoppas på i varje fall.

För övrigt så blängde nämnde Lundquist irriterat på min matchtröja ikväll.
Kommentera

Poffa: Vinnerborg blåste av för tidigt vid situationen då det borde blivit 1-0. Något mål dömde han dock ej bort då han blåste långt innan pucken gick i mål. I övrigt tycker jag att Vinnerborg var bra, mycket bra till och med. Han är klasser bättre nu än för ett par år sedan.
Kommentera

Frisco du allvetande: Har det tagits något beslut om Marc Browns vara eller inte vara i MoDo?  
Kommentera

Paddan: Jag vet ingenting sånt. Men jag har inte hört nåt i alla fall. Sk vi tro att de avvaktar kommande träningar. Typ den imorgon?
Kommentera

« · 607612