1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506458 inlägg · 4103 ämnen

MoDo - Färjestad, TORSDAG 18 FEBRUARI 19:00

« · 1727675 Till forumet

Sv: MoDo - Färjestad, TORSDAG 18 FEBRUARI 19:00
Gissar på att Byron troligen har väldigt ont men biter ihop och spelar ändå. Han vill inte vika ner sig nu när det är viktiga matcher.
Kommentera

snowden: Starkt jobb av bjurö såhär långt .
Kommentera

Ben Perrault: Dåligt självförtroende och spelare som ryktas på väg bort. Inte direkt det som behövs för att få en tryggare fortsättning.
Kommentera

J F K: 5 min på Calle. Hade det varit Nygren som gjort det hade det inte blivit något.
Kommentera

J F K: oj va Modo känns långt under isen nu
Kan inte finnas mycket självförtroende just nu
Kommentera

J F K: tar mest i bröstet, men fortsätter upp i huvudet. Tveksam tycker jag.
Typiskt när man möter fbk. Vi har åkt på massor av huvudtacklingar mot dem utan åtgärd. Nu är det en tveksam som resulterar.

Ruggigt korkat av grundström igen.
Kommentera

J F K: Ja nu får Grundström vila några matcher. Har bara väntat på att han skulle åka på en avstängning faktiskt. Han spelar så nära gränsen hela tiden så det är omöjligt att han aldrig ska misslyckas.
Kommentera

J F K: Har vi otur nu är matchen död efter första perren. ...
Kommentera

Dundee: Och nu känns matchen död 5 min pp för Färjestad helvete vad onödig jävla tackling.
Kommentera

jämtland: Vilket lag spelar Djuse för?
Kommentera

Dundee: Ja, jag undrar också varför man inte tränar PP.
Har vi inte fattat att det kan vara ett vapen???

Det är dags att börja nöta det nu!
Kommentera

J F K: Det kan man inte säga Dwyer
Kommentera

MODO Hockey - Färjestad BK 0-1
Kommentera

Dundee: Malmö leder med 2-0 mot Växjö. Och där gör Färjestad mål så jävla uselt. Vi har haft 3 pp dom har skjutit 3 skott på mål liks förbannat så leder dom. Och Svartvadet agerade inte det kan varit det största misstaget. För vi kan inte göra mål.
Kommentera

hk: Det är fan inte lätt att tänka positivt när man håller på modo. ....
Kommentera

hk: fantastiskt försvarsspel av Olofsson när de kom två mot två.
Kommentera

Gusse: Nästa pass bakom ryggen borde fan bänkas.
Kommentera

jämtland: Färjestad vet hur dom skall få poäng. Tar utvisningar..
Kommentera

jämtland: Det är därför vi gör det så svårt upp till back in med folk på kassen fattar ej hur svårt det ska vara. Vi verkar vara det enda laget i Shl som ej fattar hur man spelar Powerplay.
Kommentera

Dundee: Inget kanon pp av fbk ändock eoners skillnad på passningsspelet gentemot Modos pp.
Kommentera

Monno: Domarna kör alltså på engelska. Känns overkill.
Kommentera

2 raka pp utan mål nu pp för färjestad skulle inte förvåna mig om dom gör mål? Nu vart det mål suck... men ska ringas på. Kan ju hoppas den ej var inne.
Kommentera

NuMo: Olofsson har ingen bra start på matchen. Skröder har startat bra dock.
Kommentera

NuMo:

Så kör vi matchtråd om det går. Vi dominerar ju.
Kommentera

hellge: Såja.

Laguppställning:

Målvakt

Backlinje

Forwards

Extraspelare
Kommentera

MODO Hockey - Färjestad BK 0-0
Kommentera

MoDo - Färjestad, TORSDAG 18 FEBRUARI 19:00
MODO Hockey möter Färjestad BK hemma i Fjällräven Center på torsdag kväll där pucken släpps 19:00 för match i omgång 44 av SHL 2015/2016. "Jag tror fortfarande stenhårt på att vi kommer att greja det här", säger MODO Hockeys huvudtränare Andreas Johansson inför matchen.

MODO Hockey kommer senast från förlust med 3-2 på bortaplan i Ängelholm under tisdagkvällen där Rögle BK tog hand om samtliga tre poäng i mötet. Det innebär att MODO Hockey har sex poäng upp i tabellen till Malmö Redhawks och åtta till Rögle BK.

– Vi har analyserat under natten och morgonen och vi har diskuterat den analysen innan vi har gått vidare och jobbat med att bygga det positiva från matchen och situationerna där vi krigade som ett lag i varje byte. Men det var även där vi "föll ur" några gånger i matchen senast och tappade fokus i powerplay och tappade fokus i att täcka skott. Vi blev även straffade för det. Men nu finns det endast tid för möjligheter och mitt jobb är att bygga positiv energi, säger Andreas Johansson och konstaterar:

– Efter bra snack imorse var det viktigt att bygga energi på onsdagens träning och det tycker jag att vi lyckades bra med.

"Det handlar om att konsekvent göra bra saker"

På torsdag kväll väntar hemmamatch i Fjällräven Center när Färjestad BK kommer på besök. Det är lagens sista möte i SHL 2015/2016 där tidigare matcher slutat med varsin övertidsseger i Karlstad innan Färjestad vann med 1-4 senast i Örnsköldsvik.

– Vinner vi imorgon har vi en god möjlighet att bara vara en match efter Malmö åter igen och jag tror fortfarande stenhårt på att vi kommer att greja det här. Sen måste vi förbättra saker i vårt spel men det som det handlar om nu är att inte vara kvar i gamla prestationer utan vi måste konsekvent göra om alla bra saker hela tiden, i varje byte, och det är också det som krävs i matchen mot Färjestad.
Kommentera

« · 1727675