1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508351 inlägg · 4106 ämnen

MODO - Frölunda 070220

« · 836216 Till forumet

MODO - Frölunda 070220
Tydligen har vissa trådar benägenhet att försvinna. Märkligt. Måste vara nåt tekniskt fel. Eller så är vi bara drabbade av DBT på vissa håll och kanter.

6135 sålda till matchen mot Frölunda. *** ***** *** ***** **?
Kommentera

Sv: MODO - Frölunda 070220
Poffa: Publiken är kräsen - det är underhållning man vill se. Kanske bättre och spara sina pengar tills ett underhållande lag kommer på besök.
Kommentera

Dragan 2k: Fast given hemmaseger brukar också locka publik. ;-)
Kommentera

Blir susse med i morrn? nån som kan tänks veta =)
Kommentera

Berka: Hoppas inte. Laget måste fan lära sig att spela utan att lägga hela bördan på honom.
Kommentera

NuMo: Håller med dig helt, man kan inte bara åka och vänta på att han ska komma tillbaka. Vi vinner i morgon även utan Susse :)
Kommentera

NuMo: 6183. Infoga fråga här.
Kommentera

Poffa: Har vi det på träning?
Kommentera

NuMo: Nej, men det var ca 5500 i fredags på en träning. Och nästan 3000 på lördagsträningen.
Kommentera

Poffa: Är detta dagens vinnande Lingonummer?
Kommentera

Nu finns "inför matchen" på officiella. Jag är inte plusmedlem så jag klistrar inte in. Till det intressanta;

Hur kommer styrkorna att formeras?
- Det bestäms matchdagen. Peter Öberg som missade matchen i Karlstad är ett frågetecken. Eventuellt kan det vara dags för comeback av Niklas Sundström. Han gick för fullt på träning och vi får se hur han reagerar på det. Vi kommer inte att chansa på något sätt, men är han matchklar kommer han att spela.
Kommentera

shinzawai: Då Ctrl-c - Ctrl-v:ar jag istället då.

Målvakt
60 Karol Krizan
(30 Mikael Zajkowski)

Backpar
8 Oscar Hedman
6 Tobias Enström

3 Mattias Timander
32 Tobias Viklund

5 Hans Jonsson
35 Pierre Hedin

Kedjor
12 Justin Morrison
24 Niklas Sundström (?)
10 Per-Åge Skröder

17 Kristian Kuusela
39 Per Svartvadet
59 Robert Döme

28 Miloslav Horava
20 Oscar Steen
23 Zdenek Blatny

19 Mikael Pettersson
4 Mattias Hellström
18 Peter Öberg (?)

Extraspelare
34 Tommy Wargh
38 Adam Andersson
29 Andreas Molinder

Kommentar

Inför MODO Hockey - Frölunda HC
Tisdag 20 februari 2007 kl: 19.00 i Swedbank Arena
Efter två raka bortamatcher sedan Elitserien startade om efter LG Hockey Games är det nu dags för MODO Hockeys första match i Swedbank Arena. För motståndet står Frölunda och vad som gäller är MODO Hockeys coach Harald Lückner på det klara med.
- Vi måste in i vinnarcirkeln igen. Vi måste ta trepoängare för att uppnå vår målsättning att bli bland de fyra främsta. Någonting annat är det inte som gäller.
MODO Hockey noterade förluster i både Jönköping och Karlstad förra veckoslutet. 0-3 mot HV71 och 2-5 senast mot Färjestad.

- Matchen i Karlstad kom att avgöras redan i matchinledningen. Färjestad fick göra ett par enkla mål efter både tillfälligheter och en del otur, säger Lückner och fortsätter:

- Det som hedrar oss är att vi aldrig gav upp. Vi körde på hela tiden och vid ställningen 4-2 hade vi läge att reducera ytterligare. Hade vi gjort det tror jag det kunnat bli riktigt intressant.

Trots förlusten i Karlstad så fanns det positiva saker att ta med sig menar Lückner:
- Vi sköt 51 skott på mål. Det säger det mesta om hur det såg ut. Jag har aldrig varit med om att komma till Karlstad och ha så mycket puck, och så mycket av spelet som vi hade. Mentalt gav matchen oss en hel del, vi visade att vi kan spela bra på bortaplan. Men tyvärr gav det oss inga poäng, och det är ju som bekant poängen som räknas.

Nu ställs MODO Hockey mot Frölunda. Ett lag man besegrat två gånger tidigare under säsongen i Swedbank Arena - och visst är MODO Hockey på jakt efter en tredje seger.
- Så är det definitivt. Men vi är väl medvetna om att det är en tuff uppgift som väntar oss. Vi kommer att ställas mot ett heltaggat motstånd. Frölunda jagar en plats bland de åtta främsta. Viktigt att vi spelar ett bra och tight försvarsspel samtidigt som vi är aggressiva i anfallsspelet.

Hur kommer styrkorna att formeras?
- Det bestäms matchdagen. Peter Öberg som missade matchen i Karlstad är ett frågetecken. Eventuellt kan det vara dags för comeback av Niklas Sundström. Han gick för fullt på träning och vi får se hur han reagerar på det. Vi kommer inte att chansa på något sätt, men är han matchklar kommer han att spela.

Noterbart om laget

Noterbart 1: Andreas Salomonsson axelskadad.
Noterbart 2: Matchen sänds i Canal+

Kommentera

Salle: good doggie!
Kommentera

Bra spridning av materialet iom Susses återkomst. Det blir bra det här, ta i trä.
Kommentera

Hawerchuk: Fast jag skulle nog vilja se att man bytte plats på Blatny, Kuusela. Möjligtvis också Öberg, Döme.
Kommentera

Hawerchuk: Tro vad man ska äta som segermåltid efter morgondagens storseger mot Frölunda? En burk Guinness-flavored Marmite, kanske?
Kommentera

Paddan: Jag har en känsla av att vi kommer att se ett MoDo på humör ikväll. Kan bli hönsgård i frölundaförsvaret. Äh vad fan, jag utlovar hönsgård i frölundaförsvaret, hoppas nu bara att effiktiviteten finns där ikväll.
Kommentera

Wayne Gresky: Låter bra det där, dyker du upp på plats och säkerställer att det blir så?
Kommentera

shinzawai: Duh! Transfer deadline har ju redan varit...
Jag ska spela innebandy så jag räknar istället med att glida ned i tv-soffan lagom till sändningsstart.
Kommentera

Wayne Gresky: Latfis, själv har man åkt ca 500 mil till årets hemmamatcher totalt.

Lumber Jack: Har jag missförstått det hela eller pendlar du från Östersund eller nån annan håla till matcherna? Sollefteå kanske det var?
Kommentera

shinzawai: Jag kan väl träda in som talesman för LJ eftersom han själv inte kommer att svara idag.

LJ. Pendlar från Sollefteå med ett riktigt hjärngäng. Innan, under ett par års tid pendlade han från Ö-sund pga. studier. Hyffsade resor, men jag antar att ha tyckte att han inte hade något val, helt enkelt. Det var ju match.
Kommentera

NuMo: Ah. Jag som brukar peka på LJ ibland och viska till mitt pack; "Den där snubben pendlar från Östersund tror jag... Sicken hjälte va?"

"Pendlar från Solleftä" låter inte lika martyriskt.
Kommentera

shinzawai: Problemet är väl inte att jag är med i något modopack här i stan, hade varit lättare och roligare att göra resan om varit några stycken. Friplåtar hade ju också underlättat...
Kommentera

Wayne Gresky: Hmm, måste jag locka med mina mäktiga Telenorplåtar ellä? :)
Kommentera

shinzawai: Va faen, jag pendlar från Gullänget till varje match. Eller tänk dig Frisco, som går från Apoteket till varje match. Snacka om vardagshjältar. Pendla från Umeå eller Sollefteå, sicket blaha blaha.

I övrigt så vore det intressant att höra om Susse är med på morgonvärmningen, eller inte. Han ska dock inte spela om han inte är 110% återställd. Är han fortfarande småskadad så kan vi avvakta till slutspelet med att få tillbaka honom.
Kommentera

Poffa: Jag hade fel på värmen för några matcher sen, fick inte plusgrader i bilen förrän i Nordmaling, var rätt härligt att köra 6 mil i -12 grader. :) Men visst, att gå från Nygatan är rätt beundransvärt också.

Ikväll blir det 401 igen.
Kommentera

shinzawai: Are you asking me out? ;)
Kommentera

Wayne Gresky: Ja, jag tänkte att det är dags att du träffar "The Beast" som vi pratade om härom dagen. ;)
Kommentera

shinzawai:

ASG!

Du är kul du! :)
Kommentera

6248 sålda nu. Hur många tar Luleå in?
Kommentera

Poffa: Använder man batong så kanske man kan klämma in några extra där?
Kommentera

shinzawai: Jag har inget intresse av att träffa "the Beast"!
Kommentera

Wayne Gresky: Höhöhö.

ALLA LUKTAR FISK I GÖTEBORG! ALLA LUKTAR FISK! ALLA LUKTAR FISK! ALLA LUKTAR FISK I GÖTTEBÅÅÅÅÅÅÅÅRG!

Jag blir INTE poppis hemma när jag sjunger den där visan.
Kommentera

shinzawai: Jag skickar en länkjävel. Förmodligen Youtubes bästa.
Kommentera

shinzawai: It's funny 'cause it's true!

Heter din sambo Glenn?
Kommentera

Poffa:

Hur kan en enda liten fråga vara så kul? Snart kan man bara skriva: Hur?
och medlepadingarna köm in hit och skrike och görme. Du ska se att vi till sist kommer vara tvungen att sluta med frågetecken också, eftersom det skulle kunna uppfattas som att retas.

?

På tal om publiksiffror: Undra om man inte har byggt för många ståplatser i förhållande till sittplatser? Det är alltid sittplats som går åt först. Jag tror inte det gör så mycket om man kapar en tredjedel av ståplats och gör om dessa till sittplats. Speciellt eftersom ena delen av ståplats verkar vara lite av sittplats light. Då är de bättre att man säljer ut dessa platser till mer kapitalstinna sittplatsare, än till stavgångssupportrar på ståplats.

Det verkar vara samma fenomen i Timrå. Där säljs inte ståplatserna ut än fast det är lördagsmatch, även Luleå och Brynäs tycks ha samma problem.
Kommentera

shinzawai: Vad kul att du kommit på en egen text.
Kommentera

Frisco: Varför låta så bitter?

Istället gläds vi åt att få se Susse och Foppa på isen ikväll.
Kommentera

hellge: 6326. Orkar vi över 6500 i kväll? (Eller ska vi använda . så att vi inte retas?, vänta . ska det va.)
Kommentera

shinzawai: Vart för mycke i Sthlm på fotboll eller?
Kommentera

shinzawai:

Du som snickare, vad ger du den här sidan för betyg mellan 1-10.

www.frolundaindians.com/
Kommentera

hellge: Tycker hellre du skall kika o betygsätta www.wildwestsupport.se :)
Kommentera

mok: Skall givetvis vara www.wildwestsupport.se
Kommentera

mok: Den numer kvalserie-förberedda sidan. Jodå, den duger. Den får tre Cowboys av fem möjliga.
Kommentera

Poffa: Vilken sida fick nu 3/5? Frölundas eller WWS?
Kommentera

Poffa: Jag är inte bitter. Det överlåter jag till dig med ditt Norrländska surblod. Jag såg träningen idag från bordsplats. Såg helt ok ut. Och alla var med. Fast det vet ju alla nu. Bra det.

Alla rensar fisk i Göteborg........
Kommentera

Frisco: Jag säger som den blinde sa när han gick förbi fiskaffären: Hejsan flickor!
Kommentera

Frisco: Om man skall tro alla så hetar Alla Glenn i Göteborg och rensar fisk.
Kommentera

mok: Så är det också.
Kommentera

mok: Ja, Glenn. Det stämmer ju.

För övrigt var det WWS som fick tre Cowboys. Er åfficijella får en överkorsad Indian.
Kommentera

Poffa: Om WWS får 3/5.... visa mej en sida som får 4 eller 5 :)
Kommentera

« · 836216