1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

MoDo - Frölunda

« · 335484 Till forumet

Sv: MoDo - Frölunda
Frisco: HÄRLIGT, MODO!! REVANSCHen kom idag från LIF-plattmatchen.
Nu är vi åter om LIF, ikapp Luleå.
Livet kanske återvänder...man glömmer o förlåter snabbt i Håkky, tur det.
Förväntar mig små match-referat (förutom drakarnas).
Kommentera

Fantastiskt härlig seger idag, rättvist också!
Kommentera

Mot Kempis.
Kommentera

Poffa:
"visst har jag rätt när jag hävdar att det tillkommer skador på Högardh hela tiden"

Jag fattar inte heller vad killen håller på med?! Det började med ryggproblem och nu har det tillkommit mage och ljumske på listan. Just nu är han långt ifrån spelduglig. Vad betyder det? Comeback efter jul eller?
Kommentera

260kg kärlek:
Ja han får väl bara vänta på att disciplinnämnden masat sig upp ur soffan och kallat till ett möte. Skulle vara skandal om han inte blev avstängd ett par matcher till.
Kommentera

260kg kärlek: Så sant så sant
Kommentera

jenza: Förresten kan det väl bli fler matcher. Avstängningen nästa match är väl en direkt följd av gårdagshändelsen.
Så Lintner får vara beredd på fler matcher. Då är jag mycket lugnare.
Kommentera

260kg kärlek: Det var väl inte så oväntat direkt, vi snackar DIF spelare vet du...
Kommentera

jenza: Nja, skit i samma vet jag inte. Det handlar om rättvisa beslut. Det här ger väl inte direkt såna vibbar.
Kommentera

260kg kärlek: Jasså inte mer?! Nåja det var väl skit samma.
Kommentera

jenza: Hursomhelst blev Lintner avstängd 1 match för denna förseelse.
Kommentera

jenza:

Stämmer, ber om ursäkt, blir mycket nu när man sitter på jobbet.
Kommentera

danoj: Nu får du kamma dig lite, du har även skrivit det längre ner i DENNA gästbok.
Kommentera

jenza:

Men snälla nån, disskutera det jag har skrivit i rätt gbok tack.
Kommentera

danoj:

Så du tror att Frölunda vinner med 4-1. Nu är det ju så att frölunda på bortaplan är en helt annan sak än hemma och jag tror nog att Modo kommer till matchen med en hel del revanschlusta från det tragiska som skedde i tisdags. Sen har vi ju revansch att utkräva på er sen förra matchen i skandinavium. En match som tydligen var väldigt jämn men där ni tillslut något turligt drog det längsta strået.
Kommentera

Lumber Jack:

Om MoDoMartin nu inte skulle få vara krönikör på modohockey.se längre så hoppas jag iaf att han kan få bli färgkonsult för nästa säsongs flaggor i souvenirshopen. Det är tyvärr något här som gör att jag mest bara får lust att dra på mig min, åtminstone konsekventa, schackrutiga och svartvita Husum Hockey-mössa, långt ner över skallen.

Nåja, syndikalisterna är visst starka i AC-län, det kanske bara är bäst att vänja sig?

[bild]www.modohockey.se/store/bilder/stora/669.jpg[/bild]
Kommentera

Björn VII:

Precis, nästa år vill vi se grön bakgrund med gul text, det ska vara antingen eller...
Kommentera

Lumber Jack:

Alltid härligt att se när en leverantör visar intresse för att behålla sina kunder på lång sikt, nu får man bara hoppas att någon hittar lysknappen till nästa säsong också.
Kommentera

Lumber Jack: Riktigt snyggt faktiskt. Jag tror de fått inspiration från ett ställe som heter Sportsnack och Modos gästbok där.
Kommentera

Frisco:

Dåligt - Jansson borta till Jul, mycket dåligt.
Bra - ny skön färglayout på åfissijälla. Inte mycket men.
Kommentera

Poffa: Ja det verkar som det tillkommer saker hela tiden. Hade Högardh varit ett fuskbygge så hade han nog rasat ihop för länge sen. Eller är det ett resultat av den omtalade sommarfysträningen de senaste åren? Jag vet inte.
Kommentera

Frisco:

Mycket sorgligt. Men frågan kvarstår, visst har jag rätt när jag hävdar att det tillkommer skador på Högardh hela tiden? Är karln ett fuskbygge?
Kommentera

Poffa: HUVUD AXLAR KNÄN Å TÅR KNÄN Å TÅR.

Sorgligt med skador.
Kommentera

Frisco:

Är det bara jag eller tillkommer det hela tiden en skadepunkt på Högardh? Först var det ryggen som spökade, sedan skrev de ryggen och ljumsken. Nu är det mage, rygg och ljumske. Vad blir det härnäst, mage, rygg, ljumske och knä?
Kommentera

MoDo - Frölunda
Laguppställning inför MODO Hockey - Frölunda, 22/11 15:00
_

Målvakt:
34 Juuso Riksman
(35 Kimmo Vesa).

1:a femman:
6 Tobias Enström,
32 Kari Haakana,
15 Andreas Salomonsson,
39 Per Svartvadet,
29 Morten Green.

2:a femman:
27 Martin Johansson,
7 Jesper Damgaard,
9 Magnus Wernblom,
17 Fredrik Warg,
11 Tommy Pettersson.

3:e femman:
5 Hasse Jonsson,
44 Mika Lehtinen,
26 Mattias Wennerberg,
23 Magnus Hedlund,
18 Peter Öberg.

7:e back:
16 Dusan Milo.

4:e kedja:
10 Anders Söderberg,
4 Jan Öberg,
40 Magnus Gästrin.

Pirro inför matchen:

Vi brinner av revanschlust!

Träningsfritt efter debaclet mot Leksand senast, i stället enskilda samtal, videotittande på just den matchen, två pass på is torsdag och ett i går. Så har dagarna sett ut för MODO Hockey efter 2-4 hemma i tisdags.

- Nu brinner vi av revanschlust, säger Pirro Alexandersson. Vi måste ut och fightas och spela för vår stolthet. Varje spelare måste kunna se sig i spegeln efter matchen och veta att man gett allt.

MODO Hockey har ett tufft program veckan som kommer. Regerande mästarna Frölunda lördag eftermiddag, Djurgården hemma tisdag, länsderby mot Timrå borta torsdag och så HV 71 hemma nästa söndag.

- Kanske ändå just vad vi behöver, funderar Pirro. Det här borde i alla fall vara lag som inte bara backar hem. Förhoppningsvis blir det lite fart och kanske hänger vi med av bara farten.

Skadesidan?
- Hasse Jonsson är klar för spel igen, men Lars Jansson kan vi nog räkna bort fram till jul. Han har inte gått på is än efter sin knäskada. Peter Högardh (mage, rygg, ljumske) har åkt lite lätt, men är långt ifrån spelduglig. Jocke Lindström (opererad axel) borta resten av säsongen.

- Jag är övertygad om att grabbarna kommer att gå ut och göra en bra match. Vad det sedan räcker mot duktiga Frölunda får vi se.

Noterbart om laget
FOTNOT: Hans Jonsson gjorde borta mot Mif sin 300:e tävlingsmatch för MODO. Mot Frölunda gör han comeback efter sin lårskada.
Kommentera

« · 335484