1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511795 inlägg · 4110 ämnen

MoDo - Frölunda, TISDAG 27 OKTOBER 19:00

« · 1707132 Till forumet

MoDo - Frölunda, TISDAG 27 OKTOBER 19:00
– Vi tar med oss positiv energi från matchen trots att det var ännu en match vi inte vann. Men vi spelade som vinnare under långa stunder av matchen och vi gjorde väldigt många bra saker. Jag kommer inte att hitta på ursäkter trots att det var några tuffa studsar som ledde fram till deras första mål, men så är ishockeyn ibland, säger Larry Huras och fortsätter:

– Vi mötte ett av ligans bästa lag och kunde följa dem spelmässigt under större delen av matchen. Men det som gäller för oss och som vi lär oss den hårda vägen är att det inte håller att spela bra i 50 av 60 minuter där vi "bara" kommer nära en upphämtning.

"Möten mot topplag ger en tydlig bild över vad som krävs"

Nu väntar möte mot Frölunda HC hemma i Fjällräven Center där matchen går i rosa och delar av biljettpriset skänks till direkt till MODO Hockeys Rosa Bandet-insamling. Det väntar även mängder av kringakiviteter med försäljning av de matchanvända tröjorna, specialgjorda rosa klubbor och souvenirer där hela överskttet går till insamlingen. Senast MODO Hockey mötte Frölunda blev det en riktig stjärnsmäll och förlust på bortais.

– Det senaste mötet känns som väldigt länge sedan där allt i matchen som kunde gå snett även gjorde det. Vi har kommit en lång väg sedan dess och utvecklats mycket som lag, men tyvärr vet jag att även Frölunda gjort det, säger Larry Huras med ett stort skratt och fortsätter:

– Frölunda är ett fantastiskt lag men det är ett mycket bra läge för oss att ställas mot topplagen i ligan då det ger en tydlig bild på vad vi måste jobba på och vad som krävs för att klättra i tabellen. Jag tycker att Skellefteå, Frölunda, Färjestad och Linköping är de lagen som skiljt sig åt från övriga så här långt, men efter det så är vi verkligen med spelmässigt strax under och i mina ögon är vi ett lag som ska klättra uppåt.

Läget i laget

Nyförvärvet Patrick Dwyer tränade med laget under måndag förmiddag där MODO Channel mötte Dwyer innan träningen. Det är dock högst oklart när Dwyer blir spelklar då det är pappersarbete som liggr utanför MODO Hockeys kontroll. Klart är dock att Kyle Wilson är åter efter avstängning.

– Att Kyle Wilson är tillbaka innebär några ändringar i formationerna då han tar plats direkt och inte minst är stark på tekningar för oss. Bill Thomas kommer att spela ytter igen och det kommer att balansera upp kedjorna på ett bättre sätt för oss. Men det är väldigt bra att ha spelare som Bill Thomas och även nye Patrick Dwyer som kan spela både center och ytter. Ett lag kan aldrig ha för många centrar då de spelar en viktig position både offensivt och defensivt, säger Larry Huras och avslutar med att lyfta fram en formation som fungerade bra under lördagen:

– Kedjan med Emil Pettersson, Gustav Possler och Kristian Jakobsson hade en bra kväll senast offensivt. Jacobsson spelar med mycket energi och har hög "hockey-IQ". De kommer att fortsätta att spela ihop.

Stötta MODO Hockeys Rosa Bandet-insamling
Priset för sittplatsbiljett är under tisdagens matchen höjt med 20 kronor där MODO Hockey dubblar upp det beloppet för varje såld sittplatsbiljett. Tillsammans vid ett slutsålt Fjällräven Center kommer vi tillsammans att kriga in över 100 000 kronor på bara biljetterna som går direkt till Rosa Bandet.
Kommentera

Sv: MoDo - Frölunda, TISDAG 27 OKTOBER 19:00
hellge: Får hoppas att laget har vaknat innan de kliver in på banan, och spelar 60 minuter av matchen för en gångs skull. Någon som vet om Dwyer spelar ikväll?
Kommentera

Sven Tuta: Enligt ÖA spelar han inte. Pappren ej klara
Kommentera

hellge: ikväll blir det mitt första framträdande i gubbklacken. Hoppas det vänder nu.
Kommentera

Jaha nya tag idag igen då, och jag känner som alltid att "idag vänder det" kanske man för engångsskull har rätt. Hoppas iallafall på en jävla bra match och att alla ni på plats för ett jäkla liv. Forza Modo<3
Kommentera

jeensen:

Jag är också inne på att det kommer vända. Fast kanske inte ännu. Det här materialet är bättre de ynka poäng vi har skrapat ihop.
Kommentera

hellge: Känns på nåt konstigt sätt som en nystart ikväll, vet inte om det är för att Wilson är tillbaka.
Kommer nog inte att ske men hade önskat att man tittar över målvaktsmarknaden
Skulle vara fint med mer stabilitet längst bak. Inte för vi kan lasta reideborn för allt men känns ihåligt ibland. Om vi sen ska vara bland de 8 så behöver vi en målis som kan "stänga igen" en match. Jaja, welch kanske styr upp det där:)
Kommentera

"När det gäller Patrick Dwyers medverkan i kväll så är det en kamp mot klockan gällande hans arbetstillstånd och pappersarbetet."

Så här ser laget ut enligt ÖA:

Målvakt:
Adam Reideborn (Jonatan Bjurö)

Backar:
Shaun Heshka - Emil Djuse
Nichlas Torp - Joel Kwiatkowski
Oscar Hedman - Jesper Lindgren
Albin Carlsson

Forwards:
Per-Åge Skröder - Maxim Lapierre - Bobby Butler
Victor Olofsson - Kyle Wilson - Bill Thomas
Gustav Possler - Emil Pettersson - Kristian Jakobsson
Peter Öberg - Axel Ottosson - Carl Grundström

Extra forward:
Patrick Dwyer?
Kommentera

Ben Perrault:

Backlund är ledig. Fast hans status har jag ingen aning om.

Enda minnet jag har av Backlund är att jag lärde mina barn sjunga nidvisor om honom 2007. Favoritsången var när vi sjöng Broder Jakob (Johan Backlund) i stämmor. Spektaklet filmades och skickades till Wikegård som hade något program där hockeyfilmer efterfrågades.

Filmen visades aldrig. Motivet sas vara att man tyckte synd om honhundarna :)
Kommentera

hellge: Ingen Dwyer på laguppställningen.
Kommentera

InVinoVeritas:

När är "last call"? Finns det fortfarande chans?
Kommentera

hellge: det står i regelboken att laguppställningar skall vara klara "i god tid" före match, brukar vara ca 1 timme i lägre div. Vet inte hur det är nu
Kommentera

InVinoVeritas: Då det är förbundet och kanske myndigheter inblandade tror jag att det är uteslutet nu. Knappast att de gör en tangentbordstryckning efter klockan 17:00.

Att Dwyer varit så många år i samma klubb i NHL är verkligen ett tecken på att han gjort en massa bra och varit uppskattad. Vi får nog stor nytta av honom då han i alla fall meritmässigt är vår bästa forward.
Kommentera

J F K:

Nu jävlar kör vi, så underbart det hade varit med en stabil match och 3p mot överlägsna serieledarna.
Kommentera

Rytter: Men så tragisk jävla start ännu en gång, usch
Kommentera

Rytter: Det blir en vanlig kväll, suck
Kommentera

Ben Perrault: Man häpnar hur jävla virrigt det är i försvaret. Dessutom match efter match. Förstår ingenting
Kommentera

Sven Tuta:
Blir spännande nästa säsong få massa Norrlands derbyn, Timrå,Sundsvall, Modo och Björklöven i samma liga.
Kommentera

Amitiel:
Satan vilken press indianerna sätter! Finns inget utrymme alls
Kommentera

snowden:
Smart kiwi...
Kommentera

Nämen ta inga Frölunda utvisningar
Kommentera

Eran domare är verkligen usel det lilla jag såg..
Kommentera

Steken84:
Bättre för Modo.
Anders Forsberg framstår som ett geni när man ser Modo i år.
Hade gärna sett Anders som andretränare tillsammans med någon utifrån. (En Svensk)
Kommentera

Sven Tuta: det är precis som man hinner glömma mellan matcherna vilket tempo det är, gör en massa enkla misstag första 5-10 min och oftast är matchen avgjord efter det.
Kiwi och Sjuan verkar ju inte vara någon lysande kombination..

Tycker ändå det överlag ser betydligt bättre ut de senaste matcherna. Ska inte glömma vilka vi möter heller.
Kommentera

Amitiel: blir svårt hörrö, bara 2 lag som kan gå upp i år ;)
Kommentera

snowden: Tycker vi spelar upp oss ordentligt och avslutar perioden oerhört starkt och lyckas forechecka hyfsat. Hade det inte varit Frölunda vi möter så hade spelet sett riktigt vasst ut. Ger iaf mig hopp framöver.
Kommentera

Steken84: Och Roger Rönnberg är högröd i ansiktet som vanligt.
Kommentera

Reideborn gjorde en jätteräddning där från början till att sedan inte täcka stolpen ordentligt och plups slank den in, ska inte få hända tycker jag
Kommentera

ULTIMAVICI: Att det bara står 0-1 blir jag glad över,nu har vi ändå en chans att vinna.
Kommentera

Nucky: Vilken kombination är bra med sjuan?
Kommentera

modomille: Jämfört mot förra Frölunda matchen så är vi ljusår bättre.
Kommentera

modomille: Kan vi bara hålla ned siffrorna inför sista, så spurtar vi ned dom med tre snabba mål
Kommentera

Sven Tuta: Fast det händer väl bara när vi ligger under med exakt 4 mål?;)
Kommentera

modomille: Kiwi bästa back igen då.
Kommentera

modomille: Såja! Nu jävlar ska Glenns få stryk på norrländskt vis
Kommentera

modomille: Jaaaa!! 1-1 Kiwi i pp! Assist Wilson.
Kommentera

modomille: jösses, PP mål👍😂
Kommentera

modomille:

Och där förstörde dom den imponerade 6.7% Pp statistiken :)
Kommentera

Adam är bra idag.
Kommentera

S-vikaren: viktigt med nytt pp så att spelet blir lite hackigare passar oss.
Kommentera

S-vikaren:
Ja det är han.
Frölunda är inte bra idag ska man säga
Kommentera

S-vikaren: Laget har spottat upp sig bra nu. Vill se närbild på Rönnberg nu, han måste vara rödsvart i nunan.
Kommentera

snowden: Får hoppas att det är vi som gör dem dåliga, genom spelet eller förväntningar.

Vilken kompispass.
Kommentera

tjern: Kompispass 😡
Kommentera

Sven Tuta: Första perioden var en av Frölundas sämre. Den sämsta matchen de gjort var mot Brynäs. Synd att de bara är dåliga mot oss.

För övrigt anser jag att vi måste byta backcoach. Kolla hur backarna tar djup. De är på egen blå linje och är helt chanslösa att stå upp eller stoppa motståndare. Gap control eller vad sawchuk nu pratar om. Det sämsta jag sett hur som helst.
Kommentera

Sven Tuta: Men backen kunde skyfflat den i hörnet istället för att försöka - och misslyckas - med att ta emot den.
Kommentera

J F K: haha vilken jävla intervju, avbryter honom mitt i meningen med "thanks Joel" och snor sedan lurarna av honom 😂
Kommentera

Nucky: Vadå? Berätta! Är på plats så.
Kommentera

Monno: kiwi skulle intervjuas, men uppenbarligen ledsnade kommentatorerna efter en halv mening och avbröt honom med ett "thanks Joel" och tog tillbaka lurarna. Haha oförskämt må jag säga! 😂
Kommentera

Nucky:

Hehe!

Skröder är gubben i lådan igen.
Kommentera

Monno: Skönt Skröder, men satan vad slapp du var i egen zon.
Kommentera

« · 1707132