1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511817 inlägg · 4110 ämnen

MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI

« · 523038 · » Till forumet

Sv: MoDo HK - Task-Kameleonterna, del VI
Dawidovski:

Berglund spela ju sådär jämt han, typ dum i huvudet o Nordström kan man inte påstå att de va en olyckshändelse precis + att Chara körde upp klubban o käften på Sedin 1gång åxå slog han Sedin när dom gjort mål i kvartsfinal 4 lr vare klubban då åxå? varför ska dom be om ursäkt då?
Kommentera

Dawidovski: Har du nån egen åsikt i nån fråga?
Kommentera

scim: Du gör ett antagande här! Tycker det är du som gömmer dig bakom alla här, som har samma åsikt som dig, nämligen den att, nordström gjorde ett rått överfall på foppa, och att Berglund var ute efter svartvadet, och var ute efter att skada svartvadet! Sen håller jag med strömberg, Att modo borde be om ursäkt, för att ha anklagat Färjestad, för att ha medvetet försökt skadat spelare i modo.
Kommentera

Dawidovski:

Är det inte bättre att du länkar till artikeln du plagierade?
Kommentera

MoDo-PATTE: Kolla våran GB, där har du 9 skäl till varför det blev som det blev för modo.
Kommentera

Dawidovski:

Du försöker få det till att bara för att du delar Calles åsikt så skulle den automatiskt skulle vara korrekt, det kallar jag att gömma sig.
Kommentera

orka diskutera händelserna o skylla på de.. kan vi knappas göra iaf som fick bort Chara 2 matcher nästan.
Nä svaret varför modo inte avancerade till semi var att 2.a kedjan med Sedin bröderna o "Salle" var dom ända som producera i slutspelet (11 av 13 mål var dom inne på) de funkar inte så, fler måste producera.
Kommentera

scim: jag bara konstaterade att jag och calle hade samma åsikter om händelserna, sen om det är att gömma sig? det vet jag väl inte.
Kommentera

Olle: whatever...
Kommentera

Dawidovski:

Skillnaden är väl att vi inte gömmer oss bakom någon annans namn, vi låter bilderna tala för sig själva, i fallet Nordström/Forsberg.
Kommentera

Nikki: Nej, Calle har samma åsikter som mig i de 2 incidenterna nere i karlstad i match 4.
Kommentera

Dawidovski: Jag tror att det är du som tycker samma som honom....
Kommentera

Dawidovski:

Är du Calle Johansson?
Kommentera

NuMo: Fördömmer du också Calle Johanssons hockeykunskaper?
Tycker att calle är den överlägset bästa hockeykommentatorn av alla i sverige! antar att du inte gillar calle, eftersom att du fördömer hans uttalanden! han tycker samma som mig, konstigt och besvärande va?
Kommentera

Dawidovski: När Nordström höll på att slå ut halva tandraden på Sedin var det en blandning mellan otur och vårdslösthet. När han cross-checkar Foppa över ansiktet är det inte otur utan ett beteende som bara fega fähundar visar upp. Den som inte ser det på TV 4:s bilder är blind eller en i***t i Kulon-klass. Så det är bara att välja sida.
Kommentera

Dawidovski: Gör det med övertygande argument då. Inte hur jag förstår hur du skall kunna övertyga t.ex. mig att inte fortsätta att fördöma Nordströms usla och fega beteende, eller Berglunds överdrivna tackling bakifrån.
Kommentera

NuMo: Självklart får man ha det, men jag måste ju få ifrågasätta när jag tycker mig se nåt som är fel.
Kommentera

Dawidovski: Jag som absolut bestämt har settt dig predika att man skall få ha olika åsikter om allt möjligt.
Kommentera

aphac: Det är väl ingen som försökt att plocka foppa i varje byte här?
eller ens i nåt byte! Eller som calle johansson sa: sånt här händer i varje match, det var otur att klubban skulle träffa så illa, det var absolut inte med flit det nordström gjorde. om du kallar peter nordström för dussinlirare? får du nog ta och tänka om va.
Kommentera

Poffa:Synd att ni åkte ur. Hoppas Foppa ber hela hockey-Sverige dra åt h-e nu och skiter i VM. Vem skulle vilja spela i 3KR och vara "polare" med dussinlirare som i varje byte försöker plocka honom?Nä,Foppa, skit i VM jag tror de flesta i landet skulle fatta varför!!!
Kommentera

Poffa:
Skriver mitt första inlägg här ikväll efter att ha bevittnat ytterligare ett ras. Håller med dig Poffa, varför inte använda HETA spelare i det viktiga slutskedet??? Iceman Näslund gjorde väl ingen lycklig ikväll - heller. Såg att Kent gjorde en förändring; flyttade på Wennerberg och satte in Varg där. Varför? Vem vet... Nej, det som såg så bra ut (hyfsat iaf) efter två perioder, förbyttes i vådlig vånda på alldeles för kort tid igen. Vad är det för förbannelse som drabbar MODO vid dessa tillfällen? Suck, kollektiv kallops till middag idag. Dock kan ju några spelare gå med högburet huvud efter denna kvartsfinalserie (Gästrin, Hasse tex) medan andra nog behöver plocka ner alla speglar hemma ett tag för att slippa se sig själv i ansiktet (en som tidigare är nämnd bla). Nåväl, nu är det finito för i år, sdags att ladda batterierna för en ny säsong. Då tar vi dom!
Kommentera

Tycho: Nä, faan nu är det bara att bryta ihop. Tyvärr måste jag komma igen också, för det var tydligen mitt ansvar nu i några veckor att ha engelsklektioner med sjuorna, åttorna och niorna.

Vad tomt det känns, vad ska jag nu skylla på för att undvika lektionsplanering?

Kommentera

Paddan: Synd ni inte vann över gnällgänget... Får hoppas vi piskar dem om vi vinner på onsdag!
Kommentera

Poffa: Undrar just i vilken klubb Jocke kommer att hamna, för jag antar att han försvinner från MoDo till nästa säsong. Hörde också något rykte om att Janne Öberg är sugen på att prova på spel utomlands.
Kommentera

Frisco: Äsch, var det bara det. Jag som trodde att det skulle stå något bra på den där tingesten.
Kommentera

Paddan:

En bild på en morot.

Kommentera

Paddan: ......morot.

Säger som NuMo. En morot har ju grönt hår.
Kommentera

Poffa: Just nu undrar jag över vad det stod på en flagga, eller vad man ska kalla det för, i klacken. "Jörgen är en", låter väl iofs ganska logiskt, men jag antar att det fanns en fortsättning längre ner på den där saken.
Kommentera

knaskamilla:

Scim är i Umeå nu. De körde in i Umeå då jag pratade med honom på telefon för ett par minuter sedan. Snart, snart får vi börja Sillysnacka. Sillytråden skall börjas med ett inlägg på de spelare vi har klart med inför nästa säsong. Enbart dessa spelare vill jag se listade. Sedan kan vi allt eftersom fylla på den med spelare då de ansluter till MODO.

Kommentera

Paddan:

Ingen är betrodd längre. Synd att vi inte har MoDoratorer som bor närmare Kempis, då hade vi kanske haft en Silly Season-tråd vid det här laget. ;)

Kommentera

Poffa: Vafaan, gjorde det där femsiffriga att man inte längre är betrodd att starta nya trådar?
Jag som hade tänkt köra igång en Silly Season-tråd.
Kommentera

Albert Hall:

Fänstren är borttagna, begränsningen bör införas om inget händer med NHL snart. Annars kommer nästa säsong också gå i orons och spekulationernas tecken.

Kommentera

knaskamilla:

Jag tycker att hockeyligan för säkerhets skull ska sätta en begränsning till låt oss säga tre lock-out spelare. Eller två. Dom där fjantiga fönstren har de väl redan bestämt ska bort?
Kommentera

Salle: Skriv fast Sedinarna, Macke har nog spelat sin sista i Modo.
Kommentera

Det var det det. Nu är det dags för Bengt Hedin och styrelsen att agera.

Nu vill vi snabbt se en ny tränare och några spelarkontrakt. Annars försvinner nog våra klubbtrogna hockeyarbetare tyvärr. Skit i NHL-stjärnorna om dom inte skriver helårskontrakt. Fast vissa (läs Näslund) borde INTE få kontraktsförslag alls ens om dom skriver på för hela säsongen om du frågar mig.

Kommentera

Paddan:

Jag håller med dig. Det blir ju kaos om ingen vet vad som händer med NHL till hösten förrän...hösten är här.

Kommentera

Poffa: Sägs att Lückner och Hedin sågs äta middag på Statt i förra veckan. Nu vill jag ha ett snabbt slut på NHL-lockouten så att lagen får möjlighet att slippa sväva i ovisshet fram till seriestarten nästa säsong innan de vet vilka spelare som är tillgängliga eller inte.
Kommentera

Poffa:

Lückner tycker jag känns som ett himla bra alternativ. Han klarar av att få grabbarna och spela som ett lag.

Kommentera

Sannes: Leif Strömberg
Kommentera

knaskamilla:

Nämen, det var då själva den då. I såfall så var det en tumme till Timrå och MoDo, det beror på att jag känner mest HS:are som håller på dom lagen.

Kommentera

Sannes:

Harald Lückner eller Virus Lindberg.

Kommentera

Poffa, Paddan, knaskamilla mfl:

Någon ny tränare som är helt klar eller är det bara massa rykten i farten.

Vem vill Ni se som ny tränare? 

Kommentera

Sannes:

Jaha. Timrå och SSK tog varsin tumme, och sen var det ingen kvar till oss.

Kommentera

knaskamilla:

Otur, nähä du. Jag höll båda tummarna för MoDo, Timrå och Södertälje och för de två sistnämnda gick det jättebra.

Kommentera

Tack för en fin och tuff matchserie! Ni gav oss lillfingret ikväll, sen tog vi hela överkroppen;) Modo spelade alldeles för mycket på resultatet i sista perioden tycker jag! Vi ses nästa säsong, bättre lycka då.
Kommentera

Jaha, då var det slut för i år. En bra insats vändes till en pinsam då laget kollapsade som ett korthus. Jag är så besviken på laget så att jag tror jag dör. Mest besviken är jag på Näslund och Kent Forsberg. Näslund försvinner sin vana trogen totalt då det gäller. Kent Forsberg har inte gjort ett rätt på hela säsongen. Som idag, så kan man ju undra hur FAAAAAN han kunde låta Näslund få spela hela tiden. Karln är ju helt värdelös, medans han på slutet bänkar den klart bästa kedjan med Gästrin, Wennerberg och Weinhandl.

SATANS SKIT! Det enda positiva är väl att Kent nu försvinner som coach.

Kommentera

Sannes:

Men åååhhh...man ska ju bara hålla en tumme! Annars betyder det otur, lärde jag mig för ett tag sen.

Just nu känns det ganska bra att jag varit avtrubbad vad gäller hockeyn ett tag. Nu önskar jag mig något omöjligt: att folk slutar älta Skägget och Näslund och allt vad det är. Känns som att ältandet kan bli jobbigt framöver.

Kommentera

Poffa: Om det nu stämmer att Aucoin spelade med känningar av en knäskada, varför lät man då inte honom vila och Hedman spela istället, för Aucoin var inte bra i man-man spelet idag.

Sen måste jag be om en tyst minut för Mackes självförtroende, det dog nog i samma stund som vi blev klara för slutspel. Så uselt som han spelade idag så tror jag att han haft problem att platsa i KB.

Inom kort bör det väl också stå klart vem som blir ny huvudtränare i MoDo. Blir säkert Melinder...

Kommentera

messier: Varför är det skandal? Tälje matchen gällde ju precis lika mycket som Färjestads matchen. Så det är ju en fify fifty situation. Sen så tror jag dessutom Canal+ trodde Modo skulle vinna, å då skulle det ju bli en sjunde match nere i Karlstad
Kommentera

Asch också, idag hjälpte det inte att jag höll tummarna för Er. Det var några olycksaliga minuter Ni hade när Färjestad kunde vända.

Bara att ta nya tag till nästa säsong, väl mött då!

Kommentera

« · 523038 · »