1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511655 inlägg · 4110 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

« · 2778814 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
NuMo: vinn nu för satan en måste match kämpa
Kommentera

NuMo Kära Tonten, jag önskar mig att Hinken gör det oväntade och hittat en duglig och bra Center under 3milj. Han skall kunna spela hockey, kunna göra sina gubbe och framförallt kunna sätta upp sina lagkamrater.

Tack Tomten
Kommentera

friberg:

Det verkar nästan som att HV lika gärna kunnat vara utan målvakt eftersom det skulle vara positivt för oss att han ändå står där.

Att vara junior betyder inte värdelös. Var hade det lämnat Foppa och Näslund?
Kommentera

friberg: Han kanske är världens talang som blommar ut nu?
Kommentera

Zource: Vi ska minst kunna göra 5 mål på den här målvakten. 0 hade varit helt bedrövligt, jag tror det kommer mål i andra för det här är oacceptabelt.
Kommentera

Hade varit roligt om man nån gång fick en anledning till att kolla på Hockeykväll…
Kommentera

SPOODI: haha! Kom igen nu! Lasse Holm kör allsång med Canelloni Macaroni och Ciao Ciao italia och eros ramazotti kör nationalsången. Mamma Mia öppnar popupbar. Mållåt är ju utdrag ur Canelloni Macaroni: "Siciliano, adonne, vegetariano, åh-åh-åh-åh-åh-åh-åh-åh-åh-åh-åh-åh, jag får aldrig nog (Mamma Mia, pizzeria)" Vad kan gå fel? :-D
Kommentera

Gavelo: #geTuzzolinoförtjänstfanaNU
Kommentera

Vi har bara förlorat en match mer än Skellefteå. Det tar vi med oss.
Kommentera

Andraassist: Rentav bäst i världen?
Kommentera

Zource: Ja ikväll lossnar det för Ranta. Gissar på mål från honom. Även Södergran och Jeppe har varvat igång rejält. Vi är ett tungt lag att möta.
Kommentera

Zource: Verkar som att André P och några till saknades på träningen igår
Kommentera

Chamez: Hoppas han är laddad och bidrar!

HV har ju haft jackpot när det kommer till Ang. Hoppas Benson kan vara lika bra.
Kommentera

Zource: Skulle gissa på att det blir så! Skönt att Benson är tillbaka efter domar fiaskot!
Kommentera

Benson tillsammans med True och Ranta ikväll?
Kommentera

Chamez: Det sägs att Panik kommer hamna i KHL.
Kommentera

Chamez: just nu behövs det en center först och främst.
Kommentera

Kan det vara så att Hinken inte har Panik men vill ändå värva Panik för att han är en sån bra spelare som kan göra skillnad? Jag tar gärna honom. Men Helst en Center

www.eliteprospects.com/player/11849/richard-panik
Kommentera

M Horava: fyfan vad vad töntigt lägg ner
Kommentera

M Horava: Tony Tuzzolino
Kommentera

Gavelo: Podden "Under isen" tramsar på och går genom olika "derbyn" som skulle kunna ha något. MoDo-Frölunda blir "Derby di Italia". (Lagfärgerna) Det låter ju hur bra som helst! Fatta om man kör temakväll på det i Hägglunds. All mat och dryck är italienskt och speaker från italien som ropar upp laguppställning och vi hyllar italienska spelare genom tiderna i MoDo. npoddtoppen.se/podcast/1766474700/under-isen
Kommentera

Från det att ena till det andra, är det inte någon som varit inne i framskärtarnas bok sen igår kväll och snacka hockey?
Jag tänker att det kan ju vara kutym att ta seden dit man kommer.
Kommentera

Gavelo: Vad sägs om Kiril Kaprizow? Ser stabil ut i Minnesota.
Kommentera

Gavelo:
Tycker inte den tydliga förbättringspotential finns, såvida man inte vill ner med Södergran i 4.
Kommentera

KB: Noterade att OSL som diskuterats lite om det skulle kunna vara något för Modo att plocka in.

Han var tillbaka i laget mot Färjestad efter en längre petning och noterades för -5 i den matchen.

Jag tror vi skiter i honom faktiskt
Kommentera

Tarasov: Trevlig artikel om Kalle Umegård som öser in poäng för Hudik i Ettan. Pratar en hel del om MoDo dessutom.
Kommentera

Framnäs:
Förslag posta de här inläggen i statstiktråden. Till övriga även det kallas BBs statistiktråd så fungerar det bra för även andra saker.
Kommentera

jonsson: Sitter med en kopp java och väntar på soluppgången, så lika bra att djupdyka i "poängspelarnas" interna formkurva...

Tänkta offensiva spelare - före/efter Nov-uppehåll:

1. Ranta 10 (14 GP)
2. Södergran 8 (16)
3. True 7 (16), Bernhardt 7 (16)
5. Norlinder 6 (15), Woods 6 (16)
7. Näsén 5 (11),
8. Aagaard 4 (16)
9. Olofsson 3 (14)
10. Jasek 2 (16)
-----
1. Olofsson 5 (4)
2. Aagaard 4 (4)
3. True 2 (4), Näsén 2 (4), Bernhardt 2 (4), Jasek 2 (4)
7. Södergran 1 (3), Norlinder 1 (4), Ranta 1 (4)
10. Woods 0 (4)

Anmärkningsvärt att tidigare åttan och nian nu får mest utdelning och även ser ut att ha bäst offensiv i laget. Hopplösa tian sprattlar till och har efter uppehållet bidragit med lika många poäng som i de 16 första omgångarna... Tycker jag mig ana att Näsén är än mer på gång också? Tror han landar på en bra totalpoäng vid säsongens slut.

Om det fortsätter så här går det känna större nöjdhet i True och Södergran, de ska ju typ ligga där omkring i produktion. Men oroar mig nu istället för Woods, jävlar vad torrt krutet är där? Minns inte när han gjorde något senast.
Kommentera

Undra hur länge Blomman blir kvar i HV.
Kommentera

KB: Jag förstår vad du menar men med handen på hjärtat så var Frölunda matchen en ren stöld, men 4.8 i XG för Frölunda så borde vi inte vunnit.
Dock är det väl en styrka att lyckas hålla emot och jag antar att det är lite det du menar.

Btw. När slog vi Växjö senast, 2016?
Kommentera

jonsson: Tills det händer så handlar det för mig bara om att hitta fler Frölunda-matcher och färre Örebro/FBK-macher. Någon sorts jämnhet.
Kommentera

Något av lagen nere vid oss måste ju få en svacka oxå, snart hoppas jag.
Blir en lång vinter annars att gå o vänta på kvalet
Kommentera

friberg: Ja jag kritiserar inte utlåningen av Jacobsson.

Jag kritiserar att vi återigen satt oss i en situation där vi måste spela ett gäng ytterforwards som centrar
Kommentera

Peja: Rätt säker på att det beror på sportcheferiet i den klubben.
Kommentera

Rödluvan: Svårt att säga vad Östersunds sportsliga kollaps beror på när man saknar insyn, men det är ju uppenbarligen en dysfunktionell miljö där alla underpresterar just nu.
Kommentera

Rödluvan: Theo har väl spelat i förstakedjan varje match och Noren första backpar.
De båda loggar väldigt mycket istid och uträttar väldigt lite. Så vad får dig att tro att de skulle ta en plats hos Modo en division högre?
Kommentera

friberg: Norén dominerade i Mora ifjol dock, likaså med TJ i Västervik
Kommentera

Bössa 68: det finns jag skrev i den nyligen
Kommentera

friberg: Nu är ju Dickinson en klass, klasspelare och Theo är en ung lovande center som inte har samma härföraregenskaper som Dickinson. Dickinson har också alltid haft tillräckligt bra medspelare.
Kommentera

Peja: Helst skickar jag ingen dit någonsin igen. Nu är det Hinken som är sportchefen. Jag är besviken på Östersund, trodde de skulle vara mindre mätta efter så kort tid i ligan. Dålig representant för Norrlandshockeyn.
Kommentera

Rödluvan: Man sa väl det med Jasek. "Äschh, han spelade bara i ett för dåligt lag". Nu med facit i hand så kanske det var han som gjorde laget dåligt?

Bra spelare gör sina medspelare bättre. Dickinson klockrent exempel.
Kommentera

SPOODI: HALLO! Dax för en matchtråd Tarasov....🙂
Kommentera

Rödluvan: Ja, Videll är en av ligans bästa spelare men kan inte heller leverera i den omgivningen. Ni får nog skicka dit en hel femma som spelar tillsammans om de ska kunna uträtta något där uppe
Kommentera

friberg: Så fungerar det dessvärre inte. Spelar man i ett uselt lag färgas man inte minst av den låga stämningen i laget, men det är i princip omöjligt att producera om man saknar helt dugliga medspelare och synk i kedjorna. Isåfall behöver de göra soloräder och dylikt för att göra mål och poäng, de är inga McDavids.
Kommentera

friberg: "Det är då man har störst möjlighet att utmärka sig.”

Det är inget positivt. Särskilt inte när man är ny här och uppenbart enbart skriver inlägg för att provocera
Kommentera

SPOODI: Det är då man har störst möjlighet att utmärka sig.

Den ursäkten håller inte. Har inte gjort det för MoDo-spelarna heller.
Kommentera

friberg: de spelar i seriens absolut sämsta lag. Svårt att prestera när ens lagkamrater knappt håller div1 klass. Lägg ner hela ditt konto går ut på att försöka provocera
Kommentera

Confusius: Kollade på lite statistik från AS. Jacobsson och Noren verkar inte göra något större intryck av sig i Östersund.

Det normala när man värvar från AS till SHL är att spelaren ska ha dominerat i AS. Det är sån stor nivåskillnad och många får svårt i SHL.

Jacobsson och Noren måste dominera i AS först innan de kan spela med MoDo. De har fått sin juniorfribiljett nu, men börjar de inte dominera snart är det bara att skicka, tyvärr.
Kommentera

KB: määäään om du kollar/ tänker så är åsikterna oftast som röven, dvs delade 😊
Kommentera

KB: nu ljug du igen! Denna diskussion har pågått sen Adam/ hele jävla tiden🙂
Kommentera

« · 2778814 · »