1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 524409 inlägg · 4121 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Costanza: det blir som när Kramer dominerar dojon!

Sigge: Så du tror att Jeppe river upp familjen för ett 1års kontrakt i ett annat land?!
Helt ärligt har jag svårt att se det.

Sen är det såklart att får Rundblad ett bra kontrakt av Saik så spelar han där, han har ju hus i stan.

Gavelo: Skulle bli ganska impad av Rundblad om han stannar.
Han har ju aldrig ens hymlat med att Skellefteå är hans lag så att han drar dit om dom erbjuder kontrakt kan man förstå.

Men han hade ju kunnat försökt cascha in lite i typ Finland också.

Gavelo: den som lever får se, jag är försiktigt hoppfull. Jeppe skulle vara enorm enormt bra.

Känns både bättre och värre än 2016. Bättre eftersom vi är så sjukt mkt bättre rustade och stabilare än 2016

Mycket värre eftersom vi ändå har en jättefin stomme som nu ryker. Med facit i hand känns det så extremt extremt onödigt att vi fimpar allt vi byggt upp senaste 3-4 åren. Övertygad om att det hade räckt med en enda rejäl träff på årets förstärkningar så hade vi klarat det.

Jag tror och hoppas att Karlin blir kvar. Köper även hinken om han lärt sig sina läxor. Han tog oss trots allt upp sist.

Monno: frågan är om han skulle vara rysligt dominat i ha, även offensivt.

34 år, inte lastgammal men å andra sidan lirar på högsta nivå sen tidig ålder. Många hockeymil under skridskorna. Tjänat en hel del cahs också. Undantaget Skellefteå tänker jag att det finns en chans att han stannar.

Sen har jag fortfarande sjukt många frågor om starten på hans säsong. Vad tusan var det som hände?

Är väl egentligen den stora frågan också den här säsongen. Hur fan kom vi så exteemt snett in i säsongen?

grimiss: Tror vi får behålla Niederbach i HA, tror inte Luleå eller annat lag är så intresserade.
Ärlig talat så var han urblek mot HV och inte direk dominerat under serien heller.

Han fick en lidnersk knäpp under några matcher när han fick centerrollen men det vara några matcher sen gick det över har varit rätt mycket mellanmjölk från hans sida.
Han skulle må bäst av ett år till i HA, det är mera hans nivå för dagen.

grimiss: ja Modo är mycket bättre rustade för Hockeyallsvenskan nu med överlägset bäst ekonomi.
Jag tror ochså att många av topplagen satsade allt detta år för att försöka komma upp till SHL många har nog inte råd och göra det 1 år till. Man kommer ochså ha väldigt lätt att värva spelare efter som dom som går till Modo kommer gå till ett topplag i serien.
Man har stabil organisation med samma tränare sportchef osv det kommer inte bli kaos.

Det är riktigt låga odds på att Modo går upp igen direkt.

Robin Ztorken L: Nja, han hade en ganska lång period där han spelade extremt bra, sen helt ok. Mot hv71 inte bra men det mycket begärt att nån som precis börjat slå sig in som en riktigt bra shl spelare ska kunna leverera i det läget.

Han kommer garanterat få chansen i SHL. Frågan är om han är villig att ta ett år med topproll i ha som alternativ.

Robin Ztorken L: Men han har gjort en bra säsong och är fortfarande ung.
Jag tror Luleå kan vara intresserad att ta honom på ett 3 års kontrakt.

Gavelo: Skulle Jesper Olofsson 33 år välja att gå till en annan klubb så kommer han gå till historien som den sämsta och krokryggigaste hemvändaren Modo någonsin haft. Tror du verkligen han vill sluta så i Övik?

Nä nu tycker jag vi får tro på våra spelare innan något annat är sagt. Jag tror Jeppe har mycket stort Modohjärta och blir kvar. Blir han inte det, ja då har jag fel

Vikingmodo : Vore hål i huvudet att inte satsa yngre nu... Första säsongen OP kom tillbaka från Västervik vågade Karlin sätta in honom i PP, vid offensiva tek och liknande. Vi blev ändå tvåa i tabellen endast bakom HV den säsongen. Det är klart att vi måste tänka lite så nu, inte gå i samma fälla som skedde i SHL med chansvärvningar. Upp med OP i en topp 6-position igen. Någon junior för de där offensiva platserna också. Någon annan junior i en tredjekedja med Sebbe.

Gavelo: Så är det nog men Niederbach kommer få sitta på bänken och kanske få tre till fyra minuters speltid i en fjärdekedja, bättre är han inte för dagen.
Så har ju hans karriär sett ut i SHL, förutom i Modo då.
Tänker att det för hans utvecklnig vara kvar och en ledande roll i Modo.

Dexter : Sitter du i styrelsen eller? 😉

Confusius: men sca-cupen är inte samma som ett mörkt november möte!

Thors 22: grina lite extra för att ta bort fokus på sanningen domarjävel.
Knappast många seriösa hot utan bara troligen arga människor som skriver i affekt.

Skulle vara mer intressant med en granskning kring mutor och påtryckningar från lagledningar och andra stora drakar

Aljd: Ett derby är ett derby, SCA-Cupen är kult 😉

Confusius: Alltså, Ottosson är fördjävlig på att filma. Han får ett slag mot visare och ramlar helt död ned. Solklar utvisning, men det är riktigt irriterande att se hur han spelar döende svanen och ligger kvar.

Synd bara att domarna premierar extrem förstärkning.

J F K: Löven 3-2 🤑🫣 jaja får väl hoppas Djurgården väljer och slår ut dom då.

Keriksson: Allt är ju bara en transportsträcka till Djurgårdens avancemang ändå.

Zource: 3-3...jag vill ha DIF- AIK i semi. Jo nog lär Djurgården gå upp.

Keriksson: DIF kommer välja SSK i semi om AIK vinner.

J F K: Själv gillar jag Ljungman, men inte som förstecenter hos oss.

J F K:Kan ju mötas i final

Keriksson: Löven föll tidigt iår....

Keriksson: Nu kan dom gå och knoppa :)

Djurgården går förmodligen upp och Björklöven kommer inte ha råd att satsa nästa säsong?

Där har vi två toppkonkurrenter vi blir av med. Gnaget, Södertälje och Karlskoga blir de tuffaste motståndarna!

Från Hörnefors: är glad ikväll, hoppas löven konkar

Zource: BIK har skit budget och typ inga pengar men har en mycket bra tränarstab, SSK går ner sig rejält i budget nästa år och AIK kommer inte heller med någon jätte satsning.

Nej vi måste upp på direkten för annars kommer valfri SHL klubb ner och storsatsar sen är vi kvar ytligare ett år i HA. Det finns typ inga hot alls nästa säsong om DIF går upp.

bollan123: Exakt så! Kör för fan!

Värsta vore om Gnaget går upp. Djurgården kommer fortfarande ha starka resurser nästa säsong och vi blir inga favoriter.

Zource: Vart har DIF fått resurser ifrån? För ett par år sedan var dom tvungen låna av fotbollen för att kunna betala ut löner och klara elitlicensen.
Har dom fått in nåwww.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/O8GWdb/djurgarden-tillsatter-en-krisgrupp-situationen-ar-ohallbargon storsponsor eller är det ett luftslott.

Från Hörnefors: Råkade klistra in en länk mitt i texten.
Jag tror om Dif inte går upp så måste dom skära ned.
www.difhockey.se/article/sw5asf7-1lead/view

bollan123: Går AIK, BIK eller SSK upp så är väl chansen stor att de endast överlever en säsong i den cyniska SHL. Klarar vi då inte att gå upp nästa vår i konkurrens med DIF så får vi en ny chans år 2 med samma läge som den kommande säsongen.
Går DIF upp så har de väl lite större chans att överleva år 1, då kan vi få svårt motstånd år 2 om vi inte lyckas direkt så det är väl ganska goda odds att vi är tillbaka senast 2027 även om vi får dras med Leksand, Örebro eller nåt annat lag. Då är det dom som splittrats medan vi haft ett år på oss.

Zource: Något säger mig att Kalmar kommer att bli svåra att tas med redan nästa år. På övre halvan för att stanna (i HA). Ska vi säga småländskt maktskifte inom 5 år? Dvs Växjö ur & Kalmar upp?

1921ofHockey: Det tror inte jag. Hatstore Arena är bygd 2021 och rymmer 2650 pers, och ägs av kommunen. Blir svårt att få ihop en SHL budget.

Från Hörnefors: Ärligt talat, Hatstore Arena.... finns ingen stolthet kvar ens för namnen på hemmaborgen.

Nelson Garden Arena....Gillade Fjällräven Center o Kempehallen. Men tyvärr styrs allt allt av pengar. M en sjukt trist när hälften av landets arenor ett tag hette Swedbank Arena

Maple Leaf Garden., Highbury...poesi

Det luktade för en gång skull gott vid dyngdiket sent igår kväll när vi kom hem , undra varför ???

Smurfen: Troja verkar starka, kör över Visby igen eller är Gotlänningarna svaga. Hoppas verkligen Hudik kan slå dom. Spyr på Småland snart de är överallt 😬

Keriksson: Jag trodde Visby var starkare efter att då slog ut Mariestad.

DrCox: Har tyvärr för dålig koll på div 1 men då de bränt sina 2 första hemma så ser det mörkt ut

DrCox: Mariestad hade många ledande spelare sjuka första 2 matcherna. Vilket var riktigt synd.

Jag skulle gärna vilja se vanderbeck från Kalmar och Hampus plato i BIK , Plato har utgående kontrakt lika med vanderbeck, Wernblom har också utgående kontrakt

Kelleher kan väl sägas vara skyldig till SSKs 2-1 också. Tvåhandsslashing i frustration gav utvisningen SSK kvitterade på.

HAs slutspel är överlägset SHLs.

J F K:
Jag tror alla vet att du tycker det.
Gårdagens match var inte särskilt het.

Saleva: Personligen finns det för och nackdelar med båda.
Klart bättre hockey i SHL, Luleås serie mot Växjö var riktigt bra, även Timrå - Frölunda bjöd på fin hockey.
HA är det såklart mycket sämre hockey men samtidigt är det mer öppet och naivt, spelare som Dick Axelsson som varit från hockeyn ett par år kan dominera.

Dock är min personliga åsikt den att det är större att ta steget upp i SHL än att vinna Sm-guld så Ha slutspelet blir lite extra spännande av den anledningen.

Gavelo: Blev ju speciellt efter sju svår år i allsvenskan, men att få skandera SM-GULD, SM-GULD , SM-GUUUUULD är oslagbart(enligt mej)

Gavelo: Klart olyckligt när DIF gör mål strax efter vad som var en oerhört tydlig hög klubba från Kelleher. Sedan får de nu ett fem mot fyra som kändes tveksam. Lite som HV mot oss. Ett lag har mycket mer frekvent otur när domarna råkar göra fel.

J F K: 1+3 på Kelleher ikväll och fortfarande mycket kvar att spela. Han kanske passar ganska bra i slutspel trots allt.

J F K: ”HA:s slutspel är överlägset SHL:s”

Kan vara det roligaste som ngn sagt på 100år.

Humor i sann JFK anda. Det roliga är att du försöker tuta i andra att det är så, när det bara är du som tycker det. :-)
Proclamation overload!

Freddan, du har en stor plats i mitt hjärta också. Att få dina JVM-benskydd och stöt, samt att du fixade riktigt elitserienät från Kempis till mina välspikade målburar, kommer jag att minnas. Gatuhockey, det var livet..

Costanza: Gillar att han säger "vi" om klubben utan något kontrakt.

« · 2850662 · »