1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505991 inlägg · 4103 ämnen

MoDo Hockey - Apropå Ingenting

« · 2768678 · » Till forumet

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rödluvan: är trots allt en del matcher som varit bra men som spelarna skitit ner sig i nu på slutet. och några i början.

sen är det väl klart att man inte säger "välkommen, vi är genomruttna. hoppas du ska trivas!"
Kommentera

JoJo2613: ”Vad jag har hört så har laget spelat bra men inte fått med sig poängen” säger Benson till ÖA. Undrar vem som sagt det till honom. 🫣
Kommentera

Framnäs: Äsch, är alltid på plats! Då man har säsongskort.
I med och mot gång! Nångång ska vi väl plocka någon 3 poängare 😉
Kommentera

Rödluvan: Jag köpte biljett till Örebro-matchen, eftersom det är from då som det finns något som kan vara värt att se i Tyler.

Tråkigt för klubben om fler resonerar som mig gällande FBK hemma, men tyvärr... Vill inte se en till match där man tappar en stabil ledning alt. släpper in mål på första chansen mot sig och tycker uppförsbacken blir jobbig. Det kommer bli antingen eller, mönstret ser helt enkelt ut så för nuvarande grupp.

Men längtar till att få se Tyler, som jag tror kommer vara ett långfinger till de i laget som helst inte är nitiska som bålgetingar. Mycket pga att man vetat om att samma istid väntar fortsatt. Let's go!
Kommentera

Törna: Apropå ingenting, varför sänker man inte biljettpriserna? 30kr dyrare än ifjol fortfarande och vi säljer ju fortfarande skitdåligt såklart när laget går skit. Är det inte viktigare att försöka sälja så många biljetter man kan?
Kommentera

Saleva: Tack! Med Kapanen tillbaka och Kristian Näkyvä invärvad, så känns det bra att vara timråit, för stunden.
Kommentera

Saleva: Verkligen. I år har dom papperet för det.
Kommentera

Kapanen ansluter till Timrå, bara att gratulera.
Kommentera

BobbyG: Sanny var snäll i sin bedömning, verkligheten är värre.
Odugligare lag har inte funnits i SHL/Elitserien, möjligen Väsby då.

Nu får vi hoppas på tillnycktrande nästa torsdag
Kommentera

wesslan: sanny hatar inte modo och han har dessutom inte särskilt fel i sin bedömning heller
Kommentera

Icetheman: Vad jag har förstått så söker man inte aktivt just nu, men om man skulle ta in en till så ska det vara en center.
Kommentera

Någon som vet vad det är för position som Modo kommer värva på? Antar center eller back, kanske andremålvakt som är ett säkrare kort? Blir det två eller en spelare till och har någon något namn?
Kommentera

Törna: Han har tyvärr rätt i det mesta. Föredrar faktiskt att Sanny hatar MoDo. Inga jävla Täääämråiter ska gilla oss. Blir typ lack då jag ser han ge oss beröm.
Kommentera

Rödluvan: Har också velat se mer sånt här så gillar det!! Skulle vara fint att få se ett firande. Tycker ändå det kan finnas något bra med att lägga ut såna här videor trots det gått som det gått. Blir massa drev om spelarna att ingen bryr sig eller försöker och massa annat. Visa hur laget hanterar det. Skapa underdog vi mot världen känsla och ta med supportrarna på det.
Kommentera

Zource: Älskar att vi börjat med mer sånt här nu. Sjukt bra video. Önskar bara vi hade vunnit lite mer så att man kunde få se ett firande från omklädningsrummet också.
Kommentera

Zource: Jag tycker mest att Sanny bevisar felet inom hockeyjournalistiken. Allt handlar om statistik där, med fokus på det offensiva. Blir väldigt genomskinligt. Hade han faktiskt sett saker i matcherna att ta med sig, som vi som följer laget närmre gör, då hade han t.ex. vetat att Sebastian Ohlsson knappt är inne på några mål bakåt alls till skillnad från övriga. Sen har han trots det redan gjort bara ett poäng mindre än hans totala skörd förra säsongen. Efter 14 matcher! Sen ser vi som följer laget hur han och hans kedja är de som får igång något sorts momentum när de kommer in på isen, mycket oftare än övriga kedjor som egentligen ska ha den offensiva pondusen. Otroligt att missa hans utveckling, han ser ut att vara åtminstone 30 - 35% bättre och mer bidragande än senast. Sånt som går förbi de som följer sporten ytligare, där Lindström verkar ingå numera. Blir nog så efter några år "i gänget".
Kommentera

Törna: Jag älskar Modo men håller med honom till 100%.
Kommentera

Peja: Sanny hatar MoDo. Det är sen gammalt.
Kommentera

Kan fortsätta diskussionen här istället.
Kommentera

SPOODI:Absolut. Det blir aldrig bra.
Kommentera

Makarov: både han och Frölunda ville ju ha honom till denna säsong men Skellefteå vägrade så var ju allmänt i en dålig sits. Man ska inte ha kvar någon som inte vill vara där.
Kommentera

Gavelo: Om dom inte gör som Löven. Dom hyr ut Stråhle till ett företag.
Kommentera

Makarov:

Inte läst så mycket bortsett ifrån några lösryckta citat men som hela den här historian har utvecklat sig så är den nästan värre än Hellkvist-soppan skulle jag säga.

Anmärkningsvärt att man inte bryr sig mer om sitt eftermäle i klubben när man precis tagit SM-guld.

Men samtidigt rätt coolt, rockstar shit.
Kommentera

Gavelo: Fick nästan lite Hellkvist vibbar när man läste hans kommentarer.
Kommentera

Makarov: Känns lite som så.
Sitta på en topplön och vara ledig med familjen är kanske inte så dumt, speciellt när man vet att man har ett nytt toppjobb klart efter ledigheten.

Snacka om stressfritt
Kommentera

Gavelo: Tror att Robban fick precis det han var ute efter.
Kommentera

Robin Ztorken L: Robban som hatar mindre städer ska alltså vara andrafiol till Karlin? Då skulle ju Ante vara 100 gånger bättre
Kommentera

Robin Ztorken L: Spelar ingen roll om han fått sparken, han har oavsett ett giltigt avtal med Skellefteå och därmed också lön från dem kontraktstiden ut.

Varför skulle han avsäga sig lönen för att ta ett tillfälligt jobb som assisterande tränare i en liga konkurrent när han kan vara hemma med familjen fram till sommaren med fullt betalt?!
Kommentera

Gavelo: Han har fått sparken och en lösning går nog att ordna.
Enlgt vissa har han tappat omklädningru,,er och det har ju uppenbarligen Karlin o ledartrojkan gjort hos oss också.
Vore toppen med en ny röst hos oss och Robban är en djäkligt bra tränare!
Kommentera

Trilske: han ville ju gå redan inför denna säsong till Frölunda. Nä han kommer chilla några månader
Kommentera

Robin Ztorken L:

Han verkar inte direkt stortrivas i mindre städer så det känns väl tveksamt att han skulle överväga ett pitstop i Övik.
Kommentera

Robin Ztorken L: Robban har kontrakt med Skellefteå
Kommentera

Smurfen: Då vore det på sin plats att vi tar in Robban vid sidan av Karlin tills kvalet är över.
Trör Robban skule kunna tillföra massor till vårt skakiga gäng spelare.

In med Robban nu!!!
Kommentera

Costanza: Micke P ja, jobbar med hans brorsa
Kommentera

Costanza: Duracell Micke!!!
Kommentera

Tarasov: Jag matade en anka med paprikachips vid Dyngdiket idag. Hörde direkt att den var MoDoit och inte var nöjd över spelet i offensiv zon.
Kommentera

Zource:
Ingen dum idé funkade rätt ok en gång i tiden.
Kommentera

Costanza: Låter som en plan! Ställ 3 st med lehtinen i målet så kan Ranta och Södergran åka åttor runt motståndarna och göra mål. Det räcker ju med ett som du säger
Kommentera

Zource: Stick” ?!
Kommentera

RedNek: Måste börja med grunderna. I slutet kan de köra en open-ice hit för att roa publiken. Eller som Tolle, spöa Brodin. Det var kul!

www.youtube.com/watch?v=kwcdP81IWFA
Kommentera

Costanza:
"Jag tycker att MoDo ska börja med att göra ett mål mer än motståndaren"

Hmm, du kan vara nåt på spåren där..
Kommentera

Zource: Du kan geopolitik. Steen, Löfven, Hedman. Trump gillar att hänga med MoDoiter..
Kommentera

Zource:

HAHA dagens
Kommentera

Nu när Trump är president så kommer vändningen för Modo. Sanna mina ord!

Make MoDo Hockey Great Again! ✊

Grab them by the…?
Kommentera

Chamez: Jag tycker att MoDo ska börja med att göra ett mål mer än motståndaren. Är det för mycket att begära?
Kommentera

Costanza: Något känner man allt!
Kommentera

jonsson:

Minns att Hockeynews-podden diskuterade det redan inför säsongen, dvs problematiken kring att han redan var klar för Frölunda och att det redan hade börjat gnisslats.

Sen drog dom några exempel med sparkade tränare utan nämna det mest självklara, dvs när Skellefteå valde att kickade Anders Forsberg mitt under säsong.

Detta är alltså ett scenario som redan inträffat i klubben, men det missade man att ta upp vilket jag fann lite anmärkningsvärt.

Drog typ upp åsnebrottarens sorti från oss vilket kändes som ett konstigt exempel i sammanhanget.

MP har steppat upp sin silly sedan han gick till Hockeynews men hans förkunskaper som hockeyreporter känns rätt tveksamma emellanåt.
Kommentera

Rödluvan: Nu ska jag sprida jättebra energi här trots att vi ligger sopsist. Känner ni av den?
Kommentera

jonsson: Han har nog inte spridit skitbra energi speciellt eftersom han var klar för Frölunda.
Kommentera

Gavelo: George visste detta då han kan hockey..
Kommentera

« · 2768678 · »